Моментна загуба на мощност

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Моментна загуба на мощност

Мнение от eddie_prudent » 13 фев 2012, 00:41

Здравейте колеги,

от няколко дена имам проблем с моето Мондео Мк 2, бензин zetec 1,6 , 1999 година
Когато паля колата и докато е студена работи добре, но като позагрее (малко след като включи газта, имам газово Тартарини) понякога при ускорение губи моментно мощност.

Например вчеря попаднах в едно задръстване и на излизане от главния път с детелина се наложи да спра зараду движението. При потегляне на първа, едвам тръгнах, все едно бях на трета предавка. Като изключа газовото колата има повече мощност но определно и при бензин се получава същото.

Първоначално помислих че е свещ, но със всеки изминал ден, дори и без да съм ги махал свещите се убеждавам че не може да е от тях защото всеки ден пали без проблем колата и докато е судена ускорява като пушка. Проблемите почват като загрее.

Идеи? Сигурно ще е някой сензор.

наче въздушен филтър е сменян преди 15 000 км и по съшото време са сменяни и свещи, карам при градски условия и на газ (т.е. няма голямо замърсяване на свешите).
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от OgiDogi » 13 фев 2012, 07:30

eddie_prudent написа:Здравейте колеги,

от няколко дена имам проблем с моето Мондео Мк 2, бензин zetec 1,6 , 1999 година
Когато паля колата и докато е студена работи добре, но като позагрее (малко след като включи газта, имам газово Тартарини) понякога при ускорение губи моментно мощност.

Например вчеря попаднах в едно задръстване и на излизане от главния път с детелина се наложи да спра зараду движението. При потегляне на първа, едвам тръгнах, все едно бях на трета предавка. Като изключа газовото колата има повече мощност но определно и при бензин се получава същото.

Първоначално помислих че е свещ, но със всеки изминал ден, дори и без да съм ги махал свещите се убеждавам че не може да е от тях защото всеки ден пали без проблем колата и докато е судена ускорява като пушка. Проблемите почват като загрее.

Идеи? Сигурно ще е някой сензор.

наче въздушен филтър е сменян преди 15 000 км и по съшото време са сменяни и свещи, карам при градски условия и на газ (т.е. няма голямо замърсяване на свешите).
А как си с разхода, да се е вдигнал доста напоследък?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от eddie_prudent » 13 фев 2012, 10:58

Не, разхода си е същия .. 9 литра газ на 100.

Това което забелязах е че 2 пъти при движение, когато кубеше мощност при освобождаване на скорост оборотите оставаха около 2000 и се налагаше да форсирам за да паднат. Но не знам дали това е въобще свързано, просто се сетих сга като пита за разхода.

Корекция:

едното сигурно е свързано с другото.
По път за работа, като минах две пресечки и се включи газта и веднага почувствах загубата на мощност (бутилката ми е пълна в момента).

Изключих газта подкарах колата и забелязах че дори на бензин, когато изключа от скорост и в движение със около 80-100км, оборотите не падат, като отпусна педала, започват да падат, стигат 1500 и се вдигат до 1800-1900 и замръзват там (на бензин).

Възможно ли е колата а работи с 3 цилиндъра и да не се забелязва? (от не професионалист) А възможно ли да пали на три цилиндъра при 5 градуса температура?
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от eddie_prudent » 16 фев 2012, 01:05

Колеги, днес на компютърната диагностика ми изкара грешка P0171.

Според http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ault_Codes това е "P0171 System too Lean (Bank 1)"

Тук http://www.aa1car.com/library/ford_lean_codes.htm пише някоко проблема моат да дадат този код. Интересува ме какво знете за загубата на вакуум? Нещо което мога да прочетап о въпроса?

Редакция - едно интерсно видео за 0171 грешката
http://www.youtube.com/watch?v=bFxmoyO3OZg
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от men1977 » 16 фев 2012, 10:20

Здр. колега ами като гледам първия ти пост пишеш въздушен филтър на 15000 в градски условия,значи тотално е заминал и със замърсен и маф сензор и ето ти обективна причина да ти забива "муцуната" мондю и двете манипулации са лесни и евтини, така че ги направи и виж какъв ще е резултата,ако пак няма промяна продължаваш с проверка на вакумните маркучлета и егр клапана може там също да имаш проблем.Успех и много безавариини :wink:

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от eddie_prudent » 16 фев 2012, 16:42

Привет колеги,

за филтъра принципно бих се съгласил, но "нашите" градове не са като "вашите" :)
Сутринта преди работа поразгледах маркучите и всички са в добро външно състояние но единия ми се стори малко хлабав - този които свърва с ERG клапата.
Нямах с какво да го стегна добре. По път имаше подобрение на колата, надявам се като го стегна с някоя свинска опашка да даде крайния резултат.

Но пак ще погледна и изчистя МАФ сензора но се съмнявам да е само от него.

http://www.focushacks.com/images/shrink_egrvalve.jpg

http://www.focushacks.com/mod/DPFE_Sens ... nformation

Допълнително ако някой има проблем с ODBII и Форд да прочете тук и спо спецялно това:

http://www.talkford.com/topic/149111-wh ... -two-types

If you want a Elm then its the Elm 327 v1.4a which is the latest version, Elm 327 is program on the chip inside it that handles the different protocol to communicate with the car.

There are plenty of Chinese copies that use the older 1.2a revision and also some sellers claiming there to be v1.4a when in fact its 1.2a so beware.

I have the the one with the orange label which i've checked to be 1.4a.

Some fords use a quirky protocol which is not supposed to be 100% compatible with an Elm 327 (Not to sure as some functions work on my Mondeo) so there is another cable using a different protocol which instead of using an Elm 327 program it uses a 90c2610 chip to handle the Ford protocol, some people call this an F super but any diagnostic lead with 90c2610 and supporting FORD ISO9141 - FORD SCP SAE J1850-PWM - FORD CAN ISO11898, SAE J2282
would be the same as a F Super
.
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от opex » 16 фев 2012, 20:11

Изваден вакуум. Провери маркучетата към всмукателния колектор; Т-образната гумена връзка под бобината; извади маркуча от ЕГР-клапана и запуши и двете.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от eddie_prudent » 21 фев 2012, 20:25

Здравейте колеги, аз продължавам да се боря с проблема.

Неделя малко преди да тугна на път видях че маркуча който е след PCV клапана (Клапан за картерна вентилация) е сплескан (от остаряване и вакуум). Викам си "това ще е разковничето на проблема" и напързо го смених с един друг който имах под ръка понеже щях да пътувам 400км. Този който сложих е "временен" и е за газ - издържа на температура и налягане, но е еластичен.

За съжеление по път не усетих промяна. На газ се усеща как колата няма мощоност, на магистралта 110 - 120 с проблеми, а на ниски обороти, при загрят двигател спирам на светофар и едвам тръгвам ... със задържане на амбриаж, вдигане на обороти ... абе все едно съм на трета .. ама не съм. В други моменто обаче колата върви почти без разлика. Изключвам газовото ... много по-добре но все пак се забелязва то време на време че прекъсва.

Днес погледнах маркуча да видя как е след пътуването и забелязах че е целия смачкан от вакум в него. Карам малко колата .... 10 мин. и маркуча още беше под вакум. Някой може ли да ми обясни как работи PCV клапана и системата? Да не би моя клапан да е блокирал и да сои затворен? Кога трбява да се отваря?

Всъчност забравих да отбележа, че когаот съм на газ и имам губене на мощност от време на време се чува припукване в двигателя - дали е от насъбиране на газова смес и избухване в моподходящ момент (например ако времено губи искра на някой от цилиндирте?)
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от OgiDogi » 21 фев 2012, 21:40

Пука, няма мощност, бедна смес... да не е прехвърлила зъб на ремъка и да бяга нещо газоразпределението? Или пък, ако все още не е изтръмбушен, да е счупен или стопен катализаторът и да пречи за отвеждането на изгорелите газове...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от eddie_prudent » 22 фев 2012, 23:48

OgiDogi написа:Пука, няма мощност, бедна смес... да не е прехвърлила зъб на ремъка и да бяга нещо газоразпределението? Или пък, ако все още не е изтръмбушен, да е счупен или стопен катализаторът и да пречи за отвеждането на изгорелите газове...
Катализатора е на 10 000км понеже се беше раздрънкал и го смених за да не ми запуши останалата част от системата.
На бензин не се забелязва видима разлика от нормална работа. Ако е прехвърлила зъб би трябвало да има разлика, нали.

Все още не знам как работи този PCV клапан - кога трябва да отвартя и затравя. За сега все е затворен защото времения маркуч след клапана и днес беше под вакуум (сплескан). Естествено това го ледах при спряно положение на колата.

Как един механик може да разжере дали зъб е прехвърлил? Ремъка няма бележки, или има?

Още един въпрос: възможно ли е лагер на ролка или динамото да затяга и да предизвиква тази загуба на мощност и това пукане (само когато карам на газ, при бензин няма пукане) ???
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност - НЕ-решението

Мнение от eddie_prudent » 29 фев 2012, 01:31

Здравейте, най-накрая съм щастлив отново. (корекция - няколко ден по-късно бях пак нещастен)

проблема се оказа дефектирала свещ на цилиндър номер 3, която като е студена дава искра а като се затопли и почва да губи.

Затова в задръствания колата направо се скапваше и тръгването на първа беше като че л ие на трета предавка. А пък на дълъг път когато температурата на двигателя ми падне (според стрелката е винаги "студен" на дълъг път) се подобряваше.

компютърнаа диагностика дава грешка но тя малко подвежда и те праща да търсиш проблем в сензорите а то чиста старомодна повреда.

Така че колегите да се ориентират - щом са такива проблемите както съм описла по-горе явно е по запалването - свещи, кабели бобина. Отначало като ми казаха не вярвах но се оказа, че е това ... изчистих всички сензори, филтри и т.н. но нищо не подобри колата. И за препоъчване - оригинални.

Това е, успех на колегите
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност - истинското решение

Мнение от eddie_prudent » 09 май 2012, 01:05

След предходните ми неволи и смяна на въздушен филтър, тръбата, уплътняване на вакууми, смяна на свещи колата работеше добре на бензин или поне без явни проблеми, също работеше добре на газ когато е студена, но като загрееше на газ правеше спонематия проблем (на бензин не) - губи мощност при момент на ускорение.

Понеже бобината уж беше нова, смемена преди 9 месеца тя бе най-малко вероятното в моя случай.
Обаче на пук точно тя изглежда правеше проблем. Купих една стара бобина Мотокрафт взета от 4 цилиндрово мондео 2,5 (моето е 1,6) от Англия през eBay и всичко се оправи - бензин, газ ... без значение топла или студена върви добре.

Ами това е. Който не иска да плаща и сменя наред трябва да пробва, на мен мъките ми бяха много и отне време, но си оправих колата за 50 евро, а в сервиза оценките бяха от 300 евро нагоре, плюс материалите и труда на час.
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

kingralf
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от kingralf » 09 май 2012, 01:31

Браво колега и честито.
Аз имам подобен проблем губи мощност около 1800-2100об/мин или като натисна рязко педала на газта. Забива муцунка и изведнъж отпушва. Сега ще смяням масло и филтри. Ще вида а не е от въздушния филтър>почистване на МАФ> евентуално ако не са тези неща ще смена свещите въпреки, че ги смених миналата годинма април май оригинални от МП> ако не са и те мисля една бобина ако мога да изнамеря за тест и така:))) Мерси за инфото.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 12 май 2012, 00:31

Моя проблем (на галакси-то от профила, DOHC 2.3i) се оказа същия и сега и аз търся бобина за смяна (ако някой знае от къде - качествена и на нормална цена, ще съм благодарен ако сподели), защото нещата вече съвсем се скапаха. Не искам да сменям и ламбда сонда.
И тук докато стигнем до бобината минахме през куп щуротии.
Същите симптоми - на студено ОК, като мина 10-тина км в града и почва точно същите номера - нестабилни обороти на празен ход, когато си реши. На последък взе и мощност да губи когато си иска.
На дълъг път - пак изглеждаше ОК, защото се охлажда...
Един ден и на мене ми се случи в движение при изключване от скорост оборотите да тръгват нагоре и ги заковаваше на 2000 до спирането. Само един ден беше това, зимата.

Сега от два дена карах с отворен капак над свещите, за да се охлаждат повече бобините, но не се подобри. Напръскахме бобините (окъпахме ги) със спрей който подобрява изолацията, но пак нищо не се промени... и затова решихме, че няма да са бобини.
Но днес след 15 км в града определено се усещаше че почва да работи на 3 цилиндъра (после се оказа, че по-скоро даже е било на два, а на три май съм си карал редовно като загрее).
За късмет колегата беше наблизо и отидох да "ловим таласъма" докато е под жега мотора. За да докажем че е бобина и коя точно, процедирахме по лошия начин - с вадене на кабели от свещите... Дано само и нещо друго не е заминало покрай пробите!
Ще отбележа за протокола, че днес още от спирането след като почна да работи на 2-3 цилиндъра преди пробите, като слеза от колата усещам някаква непривична миризма. Определено не идва от двигателния отсек, по-скоро от ауспуха... Малко ми напомняше миризма на феродо, затова даже си помислих да не съм карал на ръчна, но главините си бяха с нормална температура. Жена ми го определи като метален мирис или на неизгорял бензин. Последното е много логично в случая, но на мен не ми приличаше на бензин. Може пък и бензин да е, а катализатора да е променил доста миризмата? Първо си помислих, че нещо са запалили наблизо и вятъра го носи, но се повтори поне 3 пъти от 4, при спиране на съвсем различни места. Като изгася и слеза усещам мириса и докато подсуша отпред - отзад и той се разсеял.

Оказа се, че лявата бобина (сигурно само като загрее) не подава напрежение на изхода си към третия цилиндър (при смяната на свещите точно тази свещ имаше червеникав оттенък).
Докато сме пробвали изглежда бобината съвсем се е прецакала, защото два часа след пробите направо си запали с проблема и се прибрахме в къщи на 3 ако не и на 2 цилиндъра... на място - бива, но щом светне зелено и тръгна, все едно карам трактор.
Жената ме упреква, че с добър диагностичен софтуер е можело отдавна да е локализиран проблема и да не се стига до тук... Но дали е права, не знам - и на мене единствената грешка, която ми прочетоха зимъска (когато за първи път усетих симптомите) беше "много бедна смес"!

П.П. По време на пробите с ваденето на кабели (10-тина паления по за секунди до 1-2 минути) направо се изумихме колко добре работи този двигател на 3 цилиндъра! На два също - малко на двутактова машина почва да го докарва звука, но не гасне и работи доста равномерно.

ППП. Имам и друг проблем с двигателя - ППХ ми се включва чак на 3500 оборота вместо на 1500... питам се дали е възможно да са свързани? евентуално компа ако е подушил проблемния цилиндър и да не се решава да включи ППХ (но не ми звучи много убедително засега, ще видим какво ще излезе)

-----------------------------------------------------------------------------------
Update 2012-05-12

На обяд смених проблемната бобина с нова. Старата се оказа даже напукана. Въпросът е обаче, че с това не ми се реши проблема!
Като загрее, пак почва играта на оборотите, придърпва, губи мощност на ниски обороти и пр.
На другата бобина също откривам по една пукнатина от двете страни, но пукнатините са по-малки, а и бобината хвърля добри искри ако се извади от нея кабела към първи цилиндър. Дали има някакъв начин да се разбере дали е наред електрически тази бобина? Не ми се дават още толкова пари, само за да разбера че не е тя...

Направихме следните експерименти:
1. Изключихме двигателчето з апразния ход. Резулатат: Гасне ако не подавам газ, но като задържа с педала около 1000 оборота, пак са нестабилни по същия начин и притриса пак така.
2. При изключен сензор за температурата на двигателя (най-много прилича да е това, съдя по снимки на сензора, които намирам в каталозите в нета, намира се от дясната страна на двигателя, непосредствено зад излаза на антифриза) - без промяна в поведението.
3. При изключен кабел на втория сензор за температурата на двигателя (предполагам че е такъв, но не съм сигурен дали е наистина точно това - намира се на 5-7 см по напред от предишния, т.е. от предната страна на излаза на антифриза и май има 1 извод освен корпуса си) - без промяна в поведението. При единия от тия, мисля, че беше този, перките на радиатора тръгват на макс и не спират (което е нормално).
4. При изключен сензор за температура на входящия въздух (този след MAF-а) - без промяна.
5. При изключена ламбда сонда от конектора, на добре загрял двигател (така навъртях 10-тина км и още не е включена, чакам да изстине мотора и довечера ще я свалим да я видим дали не "пише" нещо лошо на нея) - колата сякаш почти няма никаква промяна във вървежа с някои изключения. Оборотите пак се държат нестабилно, пак се опитва да гасне на празен ход, компа ги вдига и пак... Разликата е, че на втора примерно доста осезателно придърпва при ускоряване, много мудно набира до към 3000 об. (това варира!) и сякаш няма мощност. Обаче пак не съм сигурен, че това е от изключването на ламбдата, а не от това, че колата вече беше повече загряла.
Снощи беше най-зле, а сутринта не посмях да запаля със старата бобина да видя на студено как ще се държи. Направо отидох за новата и я смених и така.

Направо не знам какво да я правя вече. Причу ни се някакъв шум при потегляне и при форсиране отпред в дясно и сега смятам да мерим хлабините на клапаните.
Ако нищо не намерим, смятам през седмицата да гледаме с осцилоскоп навсякъде където се докопаме до кабели на сензори и прочие, като най-много ме притеснява ламбда сондата да не си е заминала поради неработещите цилиндри.
За съжаление нямаме документация кое къде се намира и какво има по куплунзите и може да се наложи да се импровизира... даже компа още не знаем къде е и как се стига до него (сигурно е зад жабката, но не сме стигнали още да отваряме там)

Update 2012-05-13
Едва се видяха на тъмно и не ме удря ток като пипам там, но има слабо искрене, сякаш вътре в кабела към първи цилиндър (дългия от двата). Виждам го по дължината на кабела, в участъците, където се доближава максимално до корпуса на двигателя или металните части на бобината... Май трябва да сменя и кабелите и втората бобина (и тя е напукана, въпреки че няма искрене около пукнатините)...

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от yorki_man » 13 май 2012, 15:47

Здравейте!Видях че тук се мести темата и аз тук ще пейстна моята писанка. Значи относно оборотите на бензин положението е нормално при мен. Гогато съм на газ (не е газов инжекцион) тогава ми плуват от 200 до 1000. Като завия винта на изпарителя се пооправят и задържат, но пък няма такава пъргавина. Другото което е при мен с придръпването около 1800-2000оборота - прави го като позагрее малко, може би след като измине 3км. Досега всеки уикенд сменям по нещо - свещи, клапана на празния ход, малък ремонт по вакуумите, вчера и реостата на дроселовата клапа. Резултата е отчайващ и набутващ досега. Нищо не се променя. Единствено намаля хълцането когато завивам болта на изпарителя, но не изчезва. На бензин също ми придърпва. Нагласил съм една бубина да сменя да пробвам, но ми се струва че не е от нея. Съветват ме да сменя кабелите. Приемам и други съвети както и спонсорство! >:D<: Подхвърлиха ми че може да е прехвърлила зъб на ремъка или да е клапан - възможно ли е??
Изображение

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от Didibao » 13 май 2012, 16:19

yorki_man написа:Здравейте!Видях че тук се мести темата и аз тук ще пейстна моята писанка. Значи относно оборотите на бензин положението е нормално при мен. Гогато съм на газ (не е газов инжекцион) тогава ми плуват от 200 до 1000. Като завия винта на изпарителя се пооправят и задържат, но пък няма такава пъргавина. Другото което е при мен с придръпването около 1800-2000оборота - прави го като позагрее малко, може би след като измине 3км. Досега всеки уикенд сменям по нещо - свещи, клапана на празния ход, малък ремонт по вакуумите, вчера и реостата на дроселовата клапа. Резултата е отчайващ и набутващ досега. Нищо не се променя. Единствено намаля хълцането когато завивам болта на изпарителя, но не изчезва. На бензин също ми придърпва. Нагласил съм една бубина да сменя да пробвам, но ми се струва че не е от нея. Съветват ме да сменя кабелите. Приемам и други съвети както и спонсорство! >:D<: Подхвърлиха ми че може да е прехвърлила зъб на ремъка или да е клапан - възможно ли е??
Щом не бензин е нормално, сменил си свещите трябваше да смениш и кабелите и всичко ще е да е нормално, нестабилни обороти на газ може да имаш и от разтеглени мембрани на изпарителя. Многократно се убеждавам, че всички тръгват по дългия път, а е елементарно свещи и кабели за конвенционалната газова уредба, и аз съм с такава и нещата които ги пиша са ми се случвали, едни прилични кабели на тесла са около 40лв може и по добра цена да ги намериш, от половин година съм с такива и няма проблеми.
Изображение

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 13 май 2012, 22:00

Дефектирали кабели би трябвало да могат да прецакат и бобините - ако прекъсват, напрежението е по-високо и за по-дълго, а това скъсява живота и на бобините.

Update 2012-05-14

От преди малко съм с две нови бобини и с нови кабели... но играта на оборотите си продължава!
Сутринта (все още само с една сменена бобина и със старите кабели) забелязах минимална промяна - въпреки, че застудя (8 градуса показваше), започна неравномерния ход след 5-6 км и към 10 км вече си плуваха със 100-200 оборота амплитуда с честота примерно 1 секунда. Не непрекъснато, а на периоди. От време на време компа подаде газ и задържи малко над 1000. На периоди си държи стабилно нормални...
С нови бобини и кабели абсолютно никаква промяна спрямо сутринта, още с паленето (колата си беше загряла) и разбрах че е било удар в нищото, неравномерността се усещаше. След минута започна да се вижда и на оборотомера. Газ, бензин - все тая.

За протокола: Не знам дали има връзка с темата, но ще го спомена за всеки случай. Снощи са ми почистени и смазани двете ролки на пистовия ремък и обтягащия механизъм. Двете ролки бяха с изсъхнала грес, а едната - и с луфт и звучаща зле (този звук се появи наскоро и се усилваше последните дни). След смазването ролката поне извън колата утихна. Обтягащия механизъм също е бил зле, защото почти не се е движел и сега след процедурата ремъкът е по-обтегнат. В резултат обаче се появи доста силен метален скърцащ звук (зависи само от обороти, не и от натоварването на електричекстата система), който утихва като загрее колата (общо взето тогава пък почва играта на оборотите). Може да е проблемната ролка, алтернатора, водната помпа или пък обтяжния механизъм. Акумулаторът ми е с малко занижено напрежение 12.3-12.4 волта 1-2 часа след спиране, а на стартер пада до към 9.5 волта.
Сякаш всичко в колата е решило да си ходи (или да се прави че ще си ходи) едновременно.

ПП. Дадоха ми идея да проверим да не е от гарнитурата на всмукателния колектор. Това в момента едва ли ще може да стане веднага, но ми влиза в задължителния списък за в близко време!

yorki_man
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
Местоположение: Лясковец
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от yorki_man » 14 май 2012, 22:41

Здравейте! Аз вече май излизам на финала. Моето прехълцване около 1800-2000об продължи и след подмяна на бубина и кабели. Намерих едни от кола в движение. Един колега беше писал тук че е от ламбда-сондата, не мога да го намеря този колега. Да ви кажа какво констатирах. Извадих буксата на сондата и покарах - ами нямам никаква разлика с досегашното състояние и на бензин и на газ. Значи ли това че тя си е заминала??? :-/:
Изображение

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 15 май 2012, 09:35

Значи при мене като махнах ламбдата за тест, не установих на ниски обороти някаква разлика във вървежа, пак си играят и оборотите. Но като я изкарах на цариградско и натиснах газта, беше осезателно мудна, трудно набира, няма толкова мощност.

Днес ми се появи някакво придърпване при потегляне от светофар - не винаги, но се повтори поне 3-4 пъти.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моментна загуба на мощност

Мнение от z42 » 15 май 2012, 11:57

yorki_man, ти с електронен педал ли си или с жило? (аз съм с жило, но четох из форума за един случай с електронен педал на газта как му се изтъркали пътечките)
Едва ли е това, но за всеки случай - по генерацията всичко ти е ОК, нали?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта