Страница 1 от 1

Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 26 фев 2012, 17:39
от vancata
Привет колеги, днес минах с висока скорост (~60км/ч) през една локва и колата ми заработи на три (3) цилиндъра, неравномерно. Покарах още малко с повечко газ и нещата се оправиха от само себе си. След като стигнах дестинацията си 2-3км по-надолу, отворих капака и не видях да е хвърляло вода по двигателя или бубината, не беше мокро. Само ниско долу се беше поизмокрила при окачването и изходящата система) След това покарах още 10км и нямах никакви проблеми.
1:Възможно ли е да имам някъде оголен кабел около бубината или кабел на свещи и при вода да окъсява?
2:Случвало ли ви се е и на вас при преминаване през локва да заработи на три цилиндъра?
3:Има ли причина да се притеснявам от това нещо? (Петък ще излизам на дълъг път 350км и не искам да закъсам по пътищата, че пътната помощ в тези сиромашки дни си е цяло състояние)
Поздрави!

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 26 фев 2012, 17:59
от kazama1
Долу някъде има датчик на коляновия вал за центровката най вероятно той се е понамокрил.

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 26 фев 2012, 18:29
от HACKO
Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне. Датчика на коляновия вал не е виновника.
При бензиновите мотори основен виновник за проблеми при газене е високоволтовата инсталация на запалването (кабели, свещи дистрибутурна капачка). Докато свещите свещите почти никога не създават проблем, то кабелите и дистрибутура са оставили не един водач насред някоя локва.
Тъй като не останаха Фордове със делко, съответно няма и дистрибуторна капачка. Остава проблем с някой кабел, и по-точно маншоните му, към бобината и към свещта (лулата).
Хубавото в ситуацията е, че след като изсъхне, системата работи нормално. Само трябва да имаш едно на ум при следващото преминаване през вода.
И Конкретно, няма причина да се притесняваш. Да случвало се е на всеки след преминаване през вода да работи известно време нестабилно, а по някога се случва и да останеш във водата.
И да се похваля, вчера на три пъти газих във дълбоки водни препятствия, до средата на фаровете, единия път качих вода върху капака и даже не се затресе.

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 26 фев 2012, 18:55
от vancata
HACKO написа:Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне. Датчика на коляновия вал не е виновника.
При бензиновите мотори основен виновник за проблеми при газене е високоволтовата инсталация на запалването (кабели, свещи дистрибутурна капачка). Докато свещите свещите почти никога не създават проблем, то кабелите и дистрибутура са оставили не един водач насред някоя локва.
Тъй като не останаха Фордове със делко, съответно няма и дистрибуторна капачка. Остава проблем с някой кабел, и по-точно маншоните му, към бобината и към свещта (лулата).
Хубавото в ситуацията е, че след като изсъхне, системата работи нормално. Само трябва да имаш едно на ум при следващото преминаване през вода.
И Конкретно, няма причина да се притесняваш. Да случвало се е на всеки след преминаване през вода да работи известно време нестабилно, а по някога се случва и да останеш във водата.
И да се похваля, вчера на три пъти газих във дълбоки водни препятствия, до средата на фаровете, единия път качих вода върху капака и даже не се затресе.
НАСКО, твоята кола трябва да я класифицираме като подводница :D
Благодаря колеги, ще проверя цените на лулите и ще огледам кабелите и без това времето е по-топло вече. Кабели за сега нямам финансовата възможност да сменям, ако се окаже кабел, ще си карам с едно наум :)

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 26 фев 2012, 19:39
от HACKO
Ще те разочаровам, лулите вървят със кабела.

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 26 фев 2012, 20:27
от kazama1
HACKO написа:Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне.
Тук вече може да се поспори.Пробвай да го намокриш плюса на датчика и при допир на водата с метала със сигурност ще окъси,ако ще и волт и половина да е.Човека каза че горе вода е нямал да за да му направят проблеми въпросните кабели.

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 26 фев 2012, 21:02
от by_cec
Тук вече може да се поспори.Пробвай да го намокриш плюса на датчика и при допир на водата с метала със сигурност ще окъси,ако ще и волт и половина да е.Човека каза че горе вода е нямал да за да му направят проблеми въпросните кабели.

Няма нищо спорно. Датчика е само един и синхронизира запалването на всички цилиндри, така че няма как проблема да е в него. Подкрепям Наско , че проблемът е във високоволтовата страна.

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 26 фев 2012, 21:34
от kazama1
Така да бъде.

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 27 фев 2012, 10:55
от HACKO
kazama1 написа:
HACKO написа:Инсталацията с ниско напрежение 12V не прави проблем при намокряне.
Тук вече може да се поспори.Пробвай да го намокриш плюса на датчика и при допир на водата с метала със сигурност ще окъси,ако ще и волт и половина да е.Човека каза че горе вода е нямал да за да му направят проблеми въпросните кабели.
Както вече казах, газя често и на дълбоко (голям кеф ми прави да се бухна с висока скорост в голяма локва на пътя), на CVH датчика е отпред, съответно се мокри винаги и обилно.
Отделно чисто теоретично, за да протече значим ток при 12V, разстоянието между електродите трябва да е минимално, това е съобразено при конструкцията на датчиците. Възможно е обаче в следствие дълга употреба изолацията да се "метализира" и датчика да окъси, но тогава двигателя ще угасне.

Re: Теоретичен въпрос за локва - висока скорост - 3цилиндъра

Публикувано: 27 фев 2012, 11:06
от nikolovvd
Преди 17-18 години ми се случи нещо подобно, но за съжаление поради ниската скорост останах в средата на една дълбока локва. За щастие двигателя бе топъл и след 15 минути колата си запали нормално и си продължих без проблеми. Повече никога не съм имал такъв проблем.