Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
sirios2
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 27 мар 2008, 10:35
Модел на автомобила: ford cougar 2.5 V6 170 hp
Status: Извън линия

Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от sirios2 » 01 мар 2012, 21:34

ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ, НЕКА ДА СПОДЕЛЯ МНЕНИЕ А МОЖЕ ДА ПОМОГНА НА МНОГО ХОРА,ПРЕДСТОЙ МИ СМЯНА НА АНГРЕНАЖЕН КОМПЛЕКТ ТАЗИ НЕДЕЛЯ И РАЗБРАХ ЕДНА КОФТИ НОВИНА СВЪРЗАНА С ТОЗИ ДВИГАТЕЛ, ПРОБЛЕМ КОИТО СЕ ЯВЯВА СЛЕД СМЯНАТА НА РЕМЪКА Е ЗЪБНОТО КОЛЕЛО НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ ИМА ШПОНКА КОЯТО СЕ ЧУПИ И МНОГО МАЙСТОРИ СИ ЗАТВАРЯТ ОЧИТЕ А СЛЕД ТОВА СЕ СЛУЧВА "СРЕЩА НА ВИПУСКА"ДЕМЕК БУТАЛА КЛАПАНИ НА САЛАТА.ТАКА ОКАЗВА СЕ ЧЕ ТАЗИ РОЛКА СЕ ЯВЯВА КОНСУМАТИВ КАКТО ВОДНАТА ПОМПА И РОЛКИТЕ ТАКА ЧЕ ВНИМАВАЙТЕ С ТОЗИ КАПРИЗЕН ДВИГАТЕЛ.АКО ИМА КОЛЕГИ КОЙТО СА СЕ СБЛУСКВАЛИ С ТАКЪВ ПРОБЛЕМ ЩЕ СЕ РАДВАМ ДА СПОДЕЛЯТ МНЕНИЕ.

Писането със главни букви не се приема добре във форума. Пиши с малки!
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от Nebhotep » 01 мар 2012, 21:58

Задължително се сменят ремък и ролки в комплект, за препоръчване оригинален. Разликата е 30-40 лева между Моторкрафт и някаква незнайно откъде внесена марка. Моите майстори не са имали проблем при смяна на ремъците на автопарка....

Потребителски аватар
sirios2
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 27 мар 2008, 10:35
Модел на автомобила: ford cougar 2.5 V6 170 hp
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от sirios2 » 01 мар 2012, 22:07

Да колега прав си но аз говоря за зъбното колело на коляновия вал
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от HACKO » 01 мар 2012, 22:11

Зъбните колела нямат шпонка, на конус са, използва се лепило и подходящо затягане. За фиксиране на положението на валовете има специални инструменти.

п.п. Има писано по въпроса.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от fordmaniac » 02 мар 2012, 08:50

През ръцете ми са минали много Фордове, бензинови, някои по 10-тина години при мн на поддръжка и 3-4 смени на ангренаж и такъв проблем твърдя че няма! Виж при некъдърен майстор, ако не се нагласи шпонката, преди да се затегне централния болт, може да се съсипе. Имах го случая на един ЕКОТЕК Опел Тигра 1.4 16.
Сори, Насе, ама бензинов модел със конус !!! на вала и зъбчатката няма.
Моторите 1.25, 1.4, 1.6 все 16v на Фиеста, Фокус и Пума нямат шпонка на коляновия вал за зъбчатката и зацепването на ремъка е доста трудно. Колеги ми докараха такава със смачкани клапани. Сменяли ремък и не го зацепили правилно. Направили ремонт и смяна на клапаните и го докараха на платформа да го зацепя.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от baro » 02 мар 2012, 14:14

Здравейте ,не всеки наричащ себе си майстор особено гаражен ,се справя с това.Много ми е чудно каква литература или програма ползват? След като в една проста Аутодата си има описано как се сменя ремък.Там се показва вида и номера на съответното приспособление (линийка и болт)с които се зацепват колянов и разпределителни валове.Тези нужни инструменти без които не може да се свърши нищо не са и толкова скъпи,но уви то после марката им виновна :lol: . Но това с болта е при по новите Зетеци ,при старите ти трябва само линийка и си готов.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от fordmaniac » 04 мар 2012, 21:37

baro написа: След като в една проста Аутодата си има описано как се сменя ремък.Там се показва вида и номера на съответното приспособление (линийка и болт)с които се зацепват колянов и разпределителни валове

За съжаление само инструмента не прави майстора. При неправилна употреба на този болт видях при колеги спукан картер около резбата и самата резба не става за нищо. Ремонта си беше кошмар.

VET
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 16 май 2008, 11:44
Модел на автомобила: Фиат Ритмо
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от VET » 01 апр 2012, 12:08

Здравейте, и все пак как е зацепена ангренажната шайба към коляновия вал??? Питам защото лятото сменях ангренажния ремък на феникса - фиеста 1,6 16 DOHC и ми направи впечатление, че болта на коляновия вал тръгна буквално на ръка. Не съм свалял шайбата на коляновия вал, не съм свалял и шайбите на разпределителните валове. Направо си скъсах нервите при обслужването, тъй като не го обслужих докато беше свален, а след като го монтирах. Наричам колата Феникс, защото е произведена 1991 година с двигател 1,1 моно. Беше на приятелката ми, но ми се видя много мъртва. Затова купих една катастрофирала фиеста 1,6 16 1994 и прехвърлих двигателя от нея на старата фиестичка. Та исках да видя дали първо има смисъл от операцията и тогава да се задълбочавам. Общо взето е кошмар обслужването на този двигател в това купе. Та на въпроса, някой може ли да ми даде схема и насоки как точно се прави центровката на този двигател. Занимавам се предимно с италианки и затова фордовете са ми неизвестни.

Предварително благодаря

П.П. Извинявам се на колегата че ползвам темата му

Лек и успешен ден

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от baro » 01 апр 2012, 13:37

Здравей прав си, че мястото е малко в коша на Фиестата и е малко тегаво за смяна на ремък.Значи по добре е тампона да се откачи за да може двигатела да мърда нагоре надолу.На коляновия вал е с шпонка и имаш два белега на шайбата а на стената на картера имаш нещо като белег който съвпада с втория белег на шайбата като въртиш по посока на часовника.За разпределителите махаш капака на главата (купуваш гарнитура че после ще имаш ядове ако не я смениш).На самите валове в края има процепи на които с една линия или нещо по дебело се зацепват валовете спрямо равнината на главата.Ако не ти е ясно в Аутодатата има схеми и е по нагледно.

fireblade1000rr
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 15 апр 2010, 21:27
Модел на автомобила: audi a6
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от fireblade1000rr » 01 апр 2012, 18:54

фокус 1.8 бензин зетек има шпонка на вала:)))))

escort_1.6_16V
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от escort_1.6_16V » 01 апр 2012, 19:09

А ескорт 1,6 16V Zetec 94 година, долу колелото на шпонка ли е или не. А и също така горе на валовете.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от Didibao » 01 апр 2012, 19:13

Колелото долу е на шпонка, валоте са без шпонки.
Изображение

nasko_hd
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 20 апр 2013, 21:27
Модел на автомобила: Focus 1.6 16 valve
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEK

Мнение от nasko_hd » 21 апр 2013, 17:22

Привет на всички съфорумци :) .
Форд нямам но работата ми изисква да се инофрмирам за всякакъв модел автомобили,защото съм помощник на един,,маистор" и от няма на къде трябва да търся всякакво инфо .
Причината да пиша тук в тази тема(не намерих друга) е относно смяната на ангренажния ремък на един форд фокус 99г 1.6 16в.Искам да попитам дали сме свършили работата качествено защото свършихме работата без щифт за вала,фиксиращ болт и пластина за валовете.Та работата я свършихме като свалихме едната свещ и като влючихме на 5-та скорост превъртяхме к.вал на 1-ви цилиндар после свалихме магнитния клапан и от там вкарахме един болт 10-ка да стабилизира к.вал в едно положение и на последно място фиксирахме двата распределителни вала с шестограм.Останалото е ясно.
Колата запали и сасега няма проблем.
Също така искам да ви попитам натягахме шаибата на пистовия ремък докато фиксиращия болт беше застопорил коляновия вал това правилно ли е или е хубаво после пак да се претегне?
Има ли друго място от където може да се фиксира к.вал или трябва да се сваля този датчик?
До сега съм имал 8 автомобила и никога Форд.Незнам защо нямам доверие на тази марка,но се оказва в краина сметка че няма лоша кола а мърляв шофьор.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от fordmaniac » 16 дек 2013, 19:36

Поредния каприз на Фокус 1.6 с ремъка. Сменян е ангренаж и от тогава не работи добре. Обвинявани всички възможни неща по инжекциона. Обаче компресия 1 - 3 цилиндър 12-12.5 атм, а 4-ти 6 атм !!!
При разглобка винаги проверявам зацепването на ремъка и се оказа с доста изместен смукателен вал.
А като видя белязки с маркер по ангренажни колелета на кола с три зъбни колела без шпонки....
DSC04332.JPG
Резултата е този:
DSC04326.JPG
DSC04327.JPG
И са се отпечатали по буталото:
DSC04328.JPG
DSC04330.JPG
С два нови клапана главата готова за монтаж:
DSC04336.JPG
Поздрави

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от fordmaniac » 15 окт 2014, 08:41

Случка с Фокус 1.6 :
"Реших да сменя ангренажа и закарах на познат МАЙСТОР.При отвиването на болта на шайбата на вала ударил 6 клапана."
После били капризни Фордовете!!!
Поздрави

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от S_C » 15 окт 2014, 09:37

Те...че са конструкторско недомислие половината мотори от това поколение-едно на ръка.
Ама и какви хора ентусиасти има по сервизите...страхххх....
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от mi6o » 15 окт 2014, 11:24

fordmaniac написа:Случка с Фокус 1.6 :
"Реших да сменя ангренажа и закарах на познат МАЙСТОР.При отвиването на болта на шайбата на вала ударил 6 клапана."
После били капризни Фордовете!!!
Поздрави
A дaли не е зaглaвил рaмото с вложкaтa нa гедорето някъде по купето и е тръгнaл дa рaзвивa болтa нa коляновия вaл със стaртерa. Зaбрaвил е ( или не се е сетил или просто е "голем мaйстор" ) дa мaхне кaбелите нa свещите, моторa е зaпaлил и мaнджaтa се е сготвилa нa бързо......или човекa е бил мaйстор.........aмa готвaч.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от HACKO » 15 окт 2014, 22:30

При развиване на стартер, без шпонка, не е нужно двигателя да запали за да изкриви клапаните, стартера е достатъчен. То пък еба си майстора, дето няма пневматичен винтоверт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от Didibao » 15 окт 2014, 22:54

Понякога не става с пистолет, мога да дам за пример моята с 4 различни пистолета не можа да се отвие накрая на стартер се предаде, просто беше запекъл много болта.
Изображение

julte85
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 08 авг 2014, 17:14
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от julte85 » 16 окт 2014, 20:26

Случаят който коментирате от снощи е моят и само да поясня още какво ми каза "великият майстор". С пистолет е отвивал болта,но неговият не свършил работа и взел от гумаджията...та сега си търся нов двигател,че май е по-тънкият вариант.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта