Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от essex » 01 сеп 2015, 15:21

opex написа:Искам също да те попитам като каза, че си хващал гмт с индикаторен часовник, отчете ли че буталото престоява в гмт няколко градуса горе докато вала се превърта долу и трябва да се засече средата м-у тия градуси?
Точно това аз го разбрах собственоръчно докато презацепвах ангренажа, но мисля че сега е правилно зацепен.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от fordmaniac » 10 дек 2015, 20:10

Ей го поредния прецакан Форд от обслужване! Колата работи добре, докато влиза в сервиз за смяна ремъци и загубва мощност. Обяснили му че имало някакво парче, ама не знаели от къде е.
Изображение
Изображение

Добре, че от предишната случка http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 20#p529982 си направих специален инструмент пои мой чертеж при фрезиста, та да мога да го зацепя.
Поздрави

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1413
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от aspasia » 11 дек 2015, 10:20

Форда не е калпава кола просто доста майстори за нищо не стават давам за пример моят след основен ремонт щото харчеше масло повече от бензин но нямаше течащи гарнитури или други течове на масло. След ремонта като се смениха всички гарнитури с Victor Reinz болтове и сегменти двигателя+шлайфане на глава. Двигателя спря да харчи масло но след месец протече гарнитурата на картера свалиха я и пак я залепиха но пак протече а старата която свалиха преди ремонта пак беше на Victor Reinz и не течеше. Миналата седмица докато си сменях гумите забелях че капацитете на ангренажа са омаслени помислих си че е някой семеринг но и те бяха сменени при ремонта отворих единият капак да видя какво става там беше сухо. Като отидох на канал се видя че масло избива от задната част на гарнитурата на главата до хидравличната помпа и тя разпръсква маслото по капаците. Като им казах на майсторите кво праим? Щото вината не е моя платил съм за да не занимавам повече с харчове на масло какви ли не теории ми развиха стигнахме и до появата на черна дупка!

gordford
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 03 дек 2015, 22:17
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от gordford » 11 дек 2015, 16:57

Последния случай на отчупен разпределителен вал съм аз.След сменения ангренажен ремък,зле работеща кола-тресяща на малки обороти,спъната при ускоряване и гаснеща - когато реши.
Регистрирах се във форума,прочетох доста материал и ЕВРИКА.Разбрах за Митака.Отидох с Фиестата 1.25 от 2005 г бензин.Чу я,определи ден и зачаках.
Закарах я в четвъртък, а в петък Митака ми звънна да я взема готова!
О-оо,нищо общо с познатата ми фиест!! Спокона работа,ускорение пали от 1/4
оборот,почистил инжекциона,вразумил и компютъра.

_friends_ Респект и благодарност към специалиста и човека-Митака!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от ЯЛТА » 11 дек 2015, 17:46

gordford написа:Последния случай на отчупен разпределителен вал съм аз.

_friends_ Респект и благодарност към специалиста и човека-Митака!
Браво, чудесно е че сега ти е перфектна колата, а ето я и темата за брагодарности:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... BE#p206489
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

gordford
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 03 дек 2015, 22:17
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от gordford » 13 фев 2016, 13:50

Протече антифриз на Фиестата.
Набрах Митака, оплаках му се и той ми каза кога да отида.
След два дни ми се обади да я взема.
Перфектна работа ! И не е финансоф грабител!
Колата работи перфектно защото е сменил и вакуумен маркуч,а е пуснал и компютърен тест!
Благодаря,Митак!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от paci » 13 фев 2016, 17:53

gordford написа:Протече антифриз на Фиестата.

Благодаря,Митак!
На каква кола е това?

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от ANGEL4O » 21 сеп 2016, 23:42

Здравейте един технически въпрос към добрите специалисти ,нормално ли е при мотор зетек се 1.6 16в когато се върти коляновия вал обратно на часовниковата стрелка с помоща на ключ и на ръка ,да се наблюдава видимо разхлабване на ангренажния ремък и когато се завърти в работната му посока да си се обтегне в нормалните стоиности

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от ЯЛТА » 21 сеп 2016, 23:45

Обтегача на ремъка не работи двупосочно.................. Но не мога да разбера, какво пък те е накарало да въртиш на ръка и на обратно коляновия вал, нещо сам си доказваш, или какво...............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от ANGEL4O » 22 сеп 2016, 00:07

въртенето назад стана при центрирането на гмт когато я подминеш и неси завил фиксаторния болт връщаш малко назад при това действие забелязах какво се случва с ремъка ,което май си е нормално и обяснимо

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от ЯЛТА » 22 сеп 2016, 00:14

Никога въртене на обратно, а при центровка на ангренаж,- въобще забрави.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от ANGEL4O » 22 сеп 2016, 00:24

няма проблеми с центровката ,важното е ,че разбрахме защо се разхлабва ремъка когато въртим назад което си беше доста обезпокоително да се види :D

immm
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 28 фев 2016, 17:57
Местоположение: зк
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от immm » 23 сеп 2016, 09:20

ANGEL4O написа:въртенето назад стана при центрирането на гмт когато я подминеш и неси завил фиксаторния болт връщаш малко назад...
Една подробност и съвет - дори когато фиксаторния болт е завит (с което няма как да се подмине гмт при въртене в правилната посока), КВ не се върти назад, защото ще изкриви въпросния фиксаторен болт и при последващо връщане на вала напред опирайки в болта няма да съвпадне с гмт. Т.е. - подмине ли се гмт поради някаква причина (осезаемо, не само за 1-2мм) просто се прави още един оборот напред, никога не се върти назад.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от HACKO » 23 сеп 2016, 10:03

Значи като върнеш леко назад и после опреш във болта ще го изкривиш а като направиш цял оборот и блъснеш болта няма!?! Ха-ха, пълна глупост, ами ако ползваш индикатор как ще определиш ГМТ без да върнеш назад?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от ANGEL4O » 23 сеп 2016, 11:03

HACKO написа:Значи като върнеш леко назад и после опреш във болта ще го изкривиш а като направиш цял оборот и блъснеш болта няма!?! Ха-ха, пълна глупост, ами ако ползваш индикатор как ще определиш ГМТ без да върнеш назад?
Евала Наско пълна подкрепа от моя страна защото аз непосмях да напиша че това са глупости,но си го мислех ;):

immm
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 28 фев 2016, 17:57
Местоположение: зк
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от immm » 23 сеп 2016, 15:31

Написано е, че не става дума за 1-2мм ход напред-назад, както е когато се гледа с индикаторен часовник, а за по-голямо завъртане на вала. Но няма кой да чете. По-спокойно реагирайте, че на вас се смеят.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от HACKO » 23 сеп 2016, 19:37

Многократно съм въртял мотори назад и нищо критично не се е случило.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

btzvetanov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 13 юли 2016, 23:23
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) комби
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от btzvetanov » 23 сеп 2016, 19:46

Можеш да си въртиш мотора и напред и назад, важното е да се помни, че при центровки (ангренаж, нагнетателни помпи, запалване и др.) се върти напред, за да се оберат правилно луфтовете. Ако все пак се наложи нещо да се върне се връща малко повече от необходимото и се търсят белезите при въртене напред.

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от ANGEL4O » 23 сеп 2016, 21:54

btzvetanov написа:Можеш да си въртиш мотора и напред и назад, важното е да се помни, че при центровки (ангренаж, нагнетателни помпи, запалване и др.) се върти напред, за да се оберат правилно луфтовете. Ако все пак се наложи нещо да се върне се връща малко повече от необходимото и се търсят белезите при въртене напред.
реално погледнато при центровка ангренаж специално на този мотор FORD FOCUS 1.6 (Zetec SE) няма какви луфтове да се обират ,неспоря не се правя на разбирач , :D: поздрави и наздраве

usera2
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 15 дек 2015, 08:34
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Ангренаж капризите на двигател ZETEC

Мнение от usera2 » 17 окт 2016, 09:10

Здравейте. Имам един въпрос засега. Голям разход на масло. Главата свалена. шлайф, смяна на гумички и водачи. Запали трудно първия път, но впоследствие се намести и заработи като часовник. НО пуши като комин и гори масло. Пробвана само на място. Въпросът ми е възможно ли е да е от неправилно зацепен ангренажен ремък?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 43 госта