Страница 1 от 1

Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 02 мар 2012, 22:45
от vaskoneti
Здравейте колеги, след като сглобихме днес мотора на верният Ескорт, мислех да пусна тема с помощна информация с подробно описание на признаците които ни накараха да направим този ремонт на двигателят, но уви след запалването на същият не съм във възторг. Заключихме го в сервиза и сега си пийваме уморени, малко да поотлежи и да помислим, пък ако някой има идеи е хубаво да сподели !!!

Та значи ситуацията е следната, след като сестра ми го прегряха, се оказа че са се "спекли" маслените сегменти на двг-то, и най-вече на 4-ти цилиндър където той нямаше нормална работа понеже при поставяне на нова запалителна свещ, веднага я зацапваше с малсо и тя дефакто не работеше ! Компресията преди ремонта е както следва:
1 - ви цилиндър ---- 12.2
2 - ри цилиндър ---- 12
3 - ти цилиндър ---- 12.1
4 - ти цилиндър ---- 16 !!!

Обяснението ми за тази според мен висока стойност е, че маслото пропускано през сегментите нагоре в цилиндъра вдига компресията, ако не е така моля опровергайте ме.
Та така, при работа на двг-то през аспуха излиза доста пушек, мирис на недоизгорял бензин или газ, според зависи на какво го обърна, неравномерна работа на двигателя, измъкваме лулата на кабелът към 4-та свещ, нищо не се променя, сигурен съм че не е работела, проба с друга свещ както по-горе казах набързо я зацапва и дотам !

Сменихме, комплект сегменти, нова водна помпа, комплект ролки, ангренажен ремък, другият ремък ( пистов май му казват някои ) всички гарнитури, гор. филтър, наляхме старото масло, старо имейте впредвид на 3000 км. поне да обере къде каквото има след ремонта, че и без това щяхме да го хвърляме, обаче ни направи впечатление че самото масло има мирис на бензин и гори на всичкото отгоре !!!

Да отбележа че двигателят запали без никакъв проблем от раз, това ме кара да съм спокоен относно центровката и е зацепен както трябва, обаче отново пуши та се не трае !!! Същият мирис на недоизгоряла гориво-въздушна смес, работата на място се подобри, двигателя не се клати както преди това, разбирам че му работят и 4-рите цилиндъра, но го оставихме така, понеже този пушек изобщо не ми харесва !!!

Моля някой да даде предложения сега как да постъпя защото не ми се оставя така положението, парите едно на ръка, но този мотор е перфектен според мен и ми върши чудесна работа !!! Прекалено труд вложихме и време в него за да го оставя току-така ! _friends_ _friends_ _friends_

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 03 мар 2012, 09:38
от fordmaniac
Първо и най важно веднага махни маслото! При пропуск на сегменти се насища с масло и смазочните м качества са под всякаква критика. Учудвам се на колегата ми ( МАЙСТОРА ) че изобщо се е навил да налее това масло. Ако захапе лагери на колянов вал, как ще го оправдае?
Като сложиш ново масло, изкарай колата на извън градско поне 20 км да поработи, за да обгори това, което е натекло в аспусите. И проблема се решава.

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 03 мар 2012, 10:18
от vaskoneti
Добре, веднага ще го видим дано да има подобрение, но ще търся откъде го е вкарало това бензинче в маслото , най-вероятно някой инжектор изпуска !!!

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 03 мар 2012, 11:26
от HACKO
Казваш че не е работил един цилиндър, преди да разглобите, оттам е и Бензина в маслото. Сложи ново масло. Нормално е да пуши, сложили сте нови сегменти без да шлайфате цилиндрите, а и както каза колегата в ауспуха има много масла. В момента сегментите са цилиндрични а цилиндрите елипса, трябва да мине време докато се напаснат, ако изобщо се напаснат. Смяна на сегменти без шлайфане до ремонтен размер, по мое мнение дава добър резултат на двигател до 100-150хил км. На такива двигатели по на 300 +хил км., каквито са двигателите на колите внесени на старо в Б-я, смяната на сегменти може да доведе до обратен ефект, точно заради разликата в геометрията между новите сегменти и старите цилиндри.

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 03 мар 2012, 17:48
от gele66
:D .Колегата,е прав май по2ти нищо не сте свършили.Когато,се сменяват сигменти(бутала)задалжително се шлаифа и блока(ризите)за да може вси2ки тези детайли да си препаснат.Елипсата,която е останала от старите сигменти и бутала ,дори и с нови сигменти може да флоши пове2е работата на двигателя(поне докато си легнат по добре сигментите).Сменихте ли гуми2ките на клапаните,проверихте ли вода2ите на клапаните.Запалете я и направете 15-20 км пробег за да може да обгори маслото в изпускатеклата система.

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 03 мар 2012, 18:30
от vaskoneti
HACKO написа:Казваш че не е работил един цилиндър, преди да разглобите, оттам е и Бензина в маслото. Сложи ново масло. Нормално е да пуши, сложили сте нови сегменти без да шлайфате цилиндрите, а и както каза колегата в ауспуха има много масла. В момента сегментите са цилиндрични а цилиндрите елипса, трябва да мине време докато се напаснат, ако изобщо се напаснат. Смяна на сегменти без шлайфане до ремонтен размер, по мое мнение дава добър резултат на двигател до 100-150хил км. На такива двигатели по на 300 +хил км., каквито са двигателите на колите внесени на старо в Б-я, смяната на сегменти може да доведе до обратен ефект, точно заради разликата в геометрията между новите сегменти и старите цилиндри.
Абсолютно си прав Наско ! Ще го помъча така, сменям маслото, изключвам бензиновата помпа понеже много ме съмнява да не би някой от дюзите на бензина да изпуска, и ще го поразтикам насам натам, няма да му вадя душата дет се вика докато не се понапасне ( желателно ), ако не стане той варианта е ясен един друг мотор и това е !!! Не ми се искаше да се стига дотук но така се случва, водачите на клапаните си нямам на идея как се проверяват и т. нат. затова това го оставям за после !!! Пак ще пиша, благодаря Ви за сега !!!

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 04 мар 2012, 15:31
от opex
Заводската компресия на 1.6 16в е 10,3. На всички останали 10.0. Преди седмица ми направи впечатление в друга тема на мондео пак някаква компресия от сорта на 13.
Ясно е, че маслото вдига компресията, но затова не е един начина на мерене. Не мога да си обясня нормална компресия по-висока от заводската при износен двигател.
Все пак хората шлайфат глави, слагат други гарнитури или направо глава от по-малка кубатура за да вдигнат компресията от 10 на 11 само. А при повече има проблеми с детонации от А95 и аванс от компютъра.

По пушека по принцип може да се определи какво гори - ако е синкав и мирише е масло, ако е бяло - вода, в общи линии. Като е прегрят двигателя проверихте ли главата да не е крива или да има други проблеми и от там да идва масло? Вярно, че е слабо вероятно и не е Рено да стане на гльонга като се прегрее, но не е невъзможно.

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 04 мар 2012, 21:26
от fordmaniac
Ако не знаеш разликата между Степен на сгъстяване (или свиване) и Компресия, няма как да ти е ясно меренето и данните.

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 05 мар 2012, 01:15
от opex
:oops: :oops: :oops:

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 05 мар 2012, 20:54
от vaskoneti
Здравейте, няма никакви такива варианти със крива глава пък камо ли и блок, преди да започнем да правим двигателят това беше проверено със съответните инструменти. *banned* В момента колата работи много добре на газ, с уточнението че още е в изпитвания и има работа по нея. Няма ниски обороти, пали само на бензин, за да не ми наблъска пак маслото с бензин при запалване прекъсваме чрез защитният прекъсвач (намира се в колонката под калника, отвътре в купето от шофьорската страна) захранването на бензиновата помпа. При запалването на двигателят, в първият момент работи не много добре, при отпадане на захранването към бензиновата помпа всичко е ок, има много стабилен работен ход, и чист звук на двг-то ( изключая ниските обороти ) в момента вече отиваме на проблем с емулатора на дюзите Ланди-Ренцо, оттам май е цялата беля, най-вероятно пропуска сигнал към някоя или всичките и хака бензин когато работи на газ автомобилът.

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 07 мар 2012, 19:55
от vaskoneti
Здравейте, цялата работа се оказа че е тръгнал проблемът от рейката с дюзите на бензина !!! Емулатора на газовата подава сигнал към тях да спрат, но реално едната или някои (със сигурност) ще разберем утре, е продължавала да подава и бензин в сместа от газ. Резултата е затруднена работа на двг-то, пушек и мирис от ауспуха и т. нат. неволи. В момента сме я пуснали да работи само на газ докато дойте другата рейка с дюзите, ще ги проверим и тогава ще монтираме за да сме сигурни и да не прецакаме целия труд досега, върви добре на газ, работи много добре и на празен ход ( тихо и равномерно дотолкова, че от другата ремонтна клетка комшията като спрях на 1 метър от него разбра че идвам и пак му взех кафе че го разля ;): )! Когато има някой такива неволи да пита, няма проблем ще му разясня всички видове постановки и пинизи относно самата констатация и последващите ремонтни дейности ! _friends_ _friends_ _friends_

Re: Проблем с Ескорт 1996 год. с двигател Zetek 16 V 1.6 90 коня

Публикувано: 08 мар 2012, 20:37
от vaskoneti
Форда е ок !!! _friends_ Както и подозирахме се оказа че в някакъв момент рейката с дюзите на бензина и по точно някоя от 4-рите е изтървала и не е затваряла добре. Нова рейка поставена и всичко си дойде на място, работи и на бензин и на газ без никакви проблеми, следва доразработка, смяна на маслото и само газ.

Форда е железен стига да знаеш къде му е болката !!! >:D<: >:D<: >:D<: