двигателя се форсира

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

двигателя се форсира

Мнение от adrian.mezdra » 06 мар 2012, 21:03

Зравейте колеги!
Форд мондео 1.8 TDI Енура DE като подадеш газ или по време на движение двигателя се самофорсира до максималните обороти, като излиза бял дим и при загрял двигател.В същото време се чува някакво металическо чукане в двигателя. Форсирането трае около 10 секунди.
На какво се дължи това колеги?
Колата е нов внос и не е карана в България.
От ГНП тече нафта но като, че не е от клапана.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от diesel1.6 » 06 мар 2012, 21:15

Лгери и уплътнения на турбото, или мембрана на турбокоректора на ГНП.
Ти нали се занимава точно с това на една кола, или греша? Тази тема не е ли за триене, има поне пет за последните няколко месеца, даже заглавията вече взеха да се повтарят!

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от adrian.mezdra » 07 мар 2012, 07:28

Колега занимавах се но не точно с този проблем защото при Ескорта имаше теч на нафта от ГНП и само толкоз, нищо повече.
Докато при това Мондео на колегата има теч на нафта от ГНП и идва сериозния проблем затова питам отново.
И по точно притиснява ме най вече металичиското чукане при форсирането.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от diesel1.6 » 07 мар 2012, 09:16

Твоя работа, но в споменатите оит мен теми вече има нужните отговори и не е сугурно, че знаещите ще решат да пишат пак. И мене ме мързи.
Чукането е от детонациите на нафтата, влязла през колектора вместо през дюзите. Събира се между турбото и клапаните, и като дадеш газ заминава в двигателя. Правилното е дюзата да я вкара и да си гори плавно, не да се запали наведнъж всичката когато си иска. Нищо и няма на колата, засега. Като я форсирате още 4-5 пъти, може да се промени положението.

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от imarh » 08 мар 2012, 10:57

Проблема се нарича Diesel engine runaway

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от specialista » 09 мар 2012, 22:15

Проблема се нарича ,че "може да събере братята на едно място(в картера)"
.Безобидното сълзене на нафта може да разруши мотора!
Има лечение но струва пари,а на всичко отгоре има и настройка там и за това се въздържам да насърчавам свободните съченения.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
taz07
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 14 окт 2010, 18:30
Модел на автомобила: ford fiesta 1.8d
ford escort 1.8d
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от taz07 » 23 мар 2012, 08:55

баце не се стряскаи отстрани си теча на нафта и ще се оправи дърпа ти въздух и за това работи така аз го имах същшят проблем с обаротите и ми сълзеше нафта от помпата след отстраняване на теча всичко си доиде на място _friends_

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от specialista » 23 мар 2012, 18:53

Тук не става въпрос за въздух!!! Тук говорим за не регламентирано постъпване на гориво в цилиндрите! Това става така защото има теч на нафта и то не навън от помпа а към сигналния маркуч за управление на турбо коректора.Това явление е много опасно за мотора защото няма кой да ограничи максималните обороти на мотора.В този момент регулатора на помпата е изключил подаването към дюзите( а и е пуснат педла на газта) а в същото време тя продължава да се форсира сама на макс! Най лесната диагностика е да се извади маркучето от помпата и ако при запален мотор от там излиза нафта значи проблема е ясен.Остава да се ремонтира коректора и тогава всичко ще си дойде на място.Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
galin_k
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 15 май 2007, 16:48
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 TDI
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от galin_k » 28 мар 2012, 13:28

Здравейте, моля някой да снима маркучлето на турбокоректора /не можах да се ориентирам в лабиринта от маркучлета/ понеже имам същия проблем като колегата, като доколкото разбрах проблема може да се разреши с монтиране на възвратен клапан, за да не допуска връщане на гориво. Ще бъда много благодарен за съдействие от Ваша страна. В момента двигателя ми се форсира само до 2500 оборота на празен ход и има същото металическо чукане.

Благодаря предварително
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от specialista » 28 мар 2012, 20:47

galin_k написа:Здравейте, моля някой да снима маркучлето на турбокоректора /не можах да се ориентирам в лабиринта от маркучлета/ понеже имам същия проблем като колегата, като доколкото разбрах проблема може да се разреши с монтиране на възвратен клапан, за да не допуска връщане на гориво. Ще бъда много благодарен за съдействие от Ваша страна. В момента двигателя ми се форсира само до 2500 оборота на празен ход и има същото металическо чукане.

Благодаря предварително
Със възвратен клапан ще спреш нафтата,но ще спре да върви колата!!!!
Тези български тертипи от сорта "скъпи на триците и ефтини на брашното" не знам колко поколения трябва да минат ,че да се промени мисленето на Българина!В момента има ефтин вариант и който е фен на самостоятелните изяви може сам да си ремонтира коректора.Как ще го настрои и какви ще ги свърши е друга работа,но е за предпочитане пред това да караш куцо магаре!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
galin_k
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 15 май 2007, 16:48
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 TDI
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от galin_k » 28 мар 2012, 21:07

Не че съм фен на самостоятелните изяви, но какъв е този вариант с ремонтирането и колко ще струва грубо казано?
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от mi6o » 29 мар 2012, 13:41

galin_k написа:Здравейте, моля някой да снима маркучлето на турбокоректора /не можах да се ориентирам в лабиринта от маркучлета/ понеже имам същия проблем като колегата, като доколкото разбрах проблема може да се разреши с монтиране на възвратен клапан, за да не допуска връщане на гориво. Ще бъда много благодарен за съдействие от Ваша страна. В момента двигателя ми се форсира само до 2500 оборота на празен ход и има същото металическо чукане.

Благодаря предварително
Здравей колега. Имам Ескорт 1.8 TD Ендура ДЕ,но май и при Мондео-то е същия двигател. Значи при мене това маркуче излиза от студения ''охлюв'' на турбото от едно квадратно щуцерче,влиза в малка метална тръбичка,която е захваната за блока и минава покрай двигателя малко под горивния филтър. После от нея излиза пак малко маркуче и влиза от долу на помпата (Лукас). Ако искаш ще пробвам да го снимам,но нямам апаратче а с телефона не знам дали ще станат качествени снимки,които да ти помогнат. Според мен най-лесно ще е ако свалиш кутията на въздушния филтър и гумения маркуч,който влиза в турбото за да можеш да видиш как е при тебе. Пак казвам-мойта е Ескорт и при тебе може да е различно. Успех

Потребителски аватар
alexxx
потребител
потребител
Мнения: 395
Регистриран: 13 май 2006, 00:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
Местоположение: София,Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от alexxx » 29 мар 2012, 23:33

specialista написа:
galin_k написа:Здравейте, моля някой да снима маркучлето на турбокоректора /не можах да се ориентирам в лабиринта от маркучлета/ понеже имам същия проблем като колегата, като доколкото разбрах проблема може да се разреши с монтиране на възвратен клапан, за да не допуска връщане на гориво. Ще бъда много благодарен за съдействие от Ваша страна. В момента двигателя ми се форсира само до 2500 оборота на празен ход и има същото металическо чукане.

Благодаря предварително
Със възвратен клапан ще спреш нафтата,но ще спре да върви колата!!!!
Тези български тертипи от сорта "скъпи на триците и ефтини на брашното" не знам колко поколения трябва да минат ,че да се промени мисленето на Българина!В момента има ефтин вариант и който е фен на самостоятелните изяви може сам да си ремонтира коректора.Как ще го настрои и какви ще ги свърши е друга работа,но е за предпочитане пред това да караш куцо магаре!
Успех!
Колега,можеш ли да ни обясниш защо не става с възвратен клапан? Питам от гледна точка на това,че аз бях пуснал тема как съм го побългарил коректора с въпросния клапан,и нямам никакви проблеми вече 5-та година.За куцо магаре пък и въпрос не може да става.Ако някой иска,може да му дам да пробва как върви колата.Не искам да ме разбереш грешно,нямам много технически познания по двигатели и помпи за разлика от теб,виждам че помагаш на много хора.Просто ме интересува какво може да се прецака според теб повече от тук нататък с този клапан,при положение,че толкова години нямам проблеми.Преди да го сложа почти всеки ден се форсираше колата,а като извадих маркучето си капеше доста.Първата ми реакция тогава беше да затапя маркучето,и логично колата тогава се спъна.

tushan
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 25 фев 2007, 15:10
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.2 тдци titanium 05
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от tushan » 30 мар 2012, 15:03

колега смени си клапана на помпата/този за турбото/.две години карах така въпреки.че го имах.по коледа ходих до косово и не ме питай как се прибрах.колата по границите започваше да работи на три цилиндъра на място,при всеки студен старт се форсираше на макс.смених го за 20 мин. след това една седмица колата постепенно се оправи и сега е ок.не сменяй само мембраната на клапана защото много скоро проблемът ще ти се появи от ново/личен опит/.успех.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от mi6o » 30 мар 2012, 20:27

То и мойта чат пат вдига оборотите,но много рядко и много леко-вдига ги към 1100-1200,задържа така около 3-4 секунди и ги нормализира. Сигурно е тръгнал и моя клапан,не знам,за сега мисля,че е добре.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от escorttd1 » 30 мар 2012, 22:00

Това вдигане на обороти (1100-1200) не е от турбокоректор. Той пълни оборотомерът догоре.
Леко задържане на повишени обороти се получава от механиката на помпата или от електрониката- ЕКУ-то.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от mi6o » 30 мар 2012, 22:12

escorttd1 написа:Това вдигане на обороти (1100-1200) не е от турбокоректор. Той пълни оборотомерът догоре.
Леко задържане на повишени обороти се получава от механиката на помпата или от електрониката- ЕКУ-то.
Благодаря
:)

Потребителски аватар
galin_k
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 15 май 2007, 16:48
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 TDI
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от galin_k » 31 мар 2012, 10:15

здравейте отново, след ходене в сервиз се установи че с горивото вървят колони с мехурчета въздух, според майстора се да съм си карал, нямало проблем.Евентуално не прилепвал хубаво филтъра и оттам влизал въздух.Не можело да се отстрани. Моля за мнения!
Прави каквото трябва, пък да става каквото ще

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от diesel1.6 » 31 мар 2012, 10:33

Няма съществени проблеми - пали секунда по-късно, върви малко по-зле и гори литър - два в повече. Но няма да те остави на пътя изведнъж. Кой знае каква е глупостта - в сервиза при смяна на филтър се сменят 4 бр гумени уплътнения и всяко от тях може да направи беля. Но не всеки ги сменя. Освен това може да е повредена ръчната помпа.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: двигателя се форсира

Мнение от specialista » 31 мар 2012, 19:20

galin_k написа:здравейте отново, след ходене в сервиз се установи че с горивото вървят колони с мехурчета въздух, според майстора се да съм си карал, нямало проблем.Евентуално не прилепвал хубаво филтъра и оттам влизал въздух.Не можело да се отстрани. Моля за мнения!

И ти плати ли в този сервиз!!!!! Стига бе човек,колкото и да си скаран с техниката сигурно ти е ясно че колата работи с нафта а не със въздух. Това да не е карбуратор от доброто старо време!!!
Когато ти писне да обикаляш обади се !
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 100 госта