Страница 1 от 1
Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 24 апр 2012, 19:12
от subzero
В момента не знам какво масло има в колата ми, не беше сменяно откакто бях я купил. Искам да долея, а след още малко време да го сменям нацяло.
Искам да ви попитам как седи въпроса със смесването на маслата и най-вече може ли да възникнат катастрофални проблеми при смесването на минерално и синтетично масло, понеже не знам какво е маслото, на границата на минимума е-пробката едвам й се омокря най-долната част, а тези дни имам работа и просто не мога да я оставя за смяна и не искам да изтрещи двигателя от липса на масло. Бих се радвал, ако някой който го е правил препоръча как да процедирам. Ясно е, че единственото решение за по-дълго време е смяна на маслото нацяло..
Искам да попитам най-вече факт ли е още "пресичането" на маслото при сменяне на 2 вида, защото на някои места чета че този проблем вече го няма чак до такава степен.
Благодаря много и се извинявам, ако въпросът ми е тъп. Не съм навътре с мат'ряла за колите...Компютърджия съм

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 24 апр 2012, 21:15
от imarh
Не си прави експерименти. Масло и филтър се сменя за 10 мин.
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 24 апр 2012, 21:41
от ЯЛТА
imarh написа:Не си прави експерименти. Масло и филтър се сменя за 10 мин.
+ $ .
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 24 апр 2012, 22:02
от diesel1.6
Факт е, че не съм видял или чул от достоверен източник за пресичане на двигателни масла при смесването им. Има едни синтетики, които не се продават и са за еднократна употреба, и едни от растителен произход - с тези няма да стане, но и няма как да се случат в двигателя. Аз бих смесил, като добавя правилното за този двигател масло. Нито е турбо, нито форсиран. Синтетично или смес някаква (фабрична - т.н. полусинтетика).
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 24 апр 2012, 22:08
от Nikola Iordanov
Не се пресичат но не е желателно само ако е крайно наложително колкото да я придвижиш от едно място до друго и да го смениш . Но как така си допуснал да стигне до това ниво маслото не го ли проверяваш преде да тръгнеш на път , това трябва да е навик както е навик сутрин след сън да си измиеш очите ,преди да запалиш двигателя да отвориш капака да погледнеш нивото на маслото дори да знаеш че колата ти не го гори , нивото на антифриза от време на време и спирачната течност , цялата тази процедура отнема две три минути време .
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 24 апр 2012, 22:48
от diesel1.6
Да разнищим какъв е проблемът със смесването?
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 24 апр 2012, 23:35
от HACKO
Ай стига глупости, този мотор (конструиран през 1959г) работи със всякакви масла и изобщо не му пречи с какво масло ще долееш. Вземи някакво Минерално 15W40 и доливай. Маслото не се пресича, пресича се старата спирачна течност, за новите се твърди че не се пресичат, но не експериментирам, че след това промиването на системата е играчка.
П.П. Да уточня, маслото не се пресича при смесване с други масла, но се пресича при попадане на Вода или Антифриз във него и става негодно.
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 25 апр 2012, 00:13
от subzero
Nikola Iordanov написа:...Но как така си допуснал да стигне до това ниво маслото не го ли проверяваш преде да тръгнеш на път , това трябва да е навик както е навик..
Ами...питай ме... Проверките ги правя на периоди(поне това знам как се прави ...)Така се случи, че при последната проверка видях, че маслото е заминало и трябва да се долее. Предният път беше към 1/2
HACKO написа:...този мотор (конструиран през 1959г) работи със всякакви масла и изобщо не му пречи с какво масло ще долееш...
Благодаря и се извинявам за леймърските въпроси.. Ама по-добре да питам, отколкото да правя неща, които никога не съм правил и да си бера негативите...
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 25 апр 2012, 09:50
от amonev
Направи каквото ти каза Наско и няма да имаш проблеми. Един двигател няма да те остави, дори и само да доливаш масло! Каквото и да бъде, трябва да го има, за да се смазва. Смени го при първа възможност. 15W40 е най-удачния вариант за стари автомобили.
пп - това ми напомня старото Пежо 309, което ни служеше за работна кола на село. Последните 100 000км само доливахме! Гореше по 1л/500-700км. Слагахме каквото имахме под ръка. Продадохме го за части на един приятел, който още го държи. И сега да го запашил, ще работи като пушка! >:D<:
Тема с продължение
Публикувано: 01 май 2012, 18:43
от subzero
Искам да попитам, големият маркер на пробката(или както се казва) е максимума, нали? А малкият е 1/2(?) или минимуна(?) че нещо много чудно ми стана една работа...
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 01 май 2012, 21:10
от imarh
Горния маркер показва какво е максималното количество масло което трябва да имаш в картера на студен двигател при наравно паркиран автомобил. А долния маркер показва минималното необходимо количество.
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 04 май 2012, 05:41
от vancata
Аз търкалям моя двигател с микс от точно пет вида различни марки масла, но с еднаква консистенция (5-40). До сега нищо не се е пресякло да чукам на дърво. Ако питате защо го карам така, просто 1000км=800мл. Същинско трабантче

Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 04 май 2012, 09:43
от ЯЛТА
vancata написа: просто 1000км=800мл. Същинско трабантче

Е смени гумичките на клапаните де, не е толкова сложно. установи контакт с Fordmaniac, ще ти ги смени.
Re: Oтносно смесването на маслата на двигателя
Публикувано: 04 май 2012, 14:11
от vancata
ЯЛТА написа:vancata написа: просто 1000км=800мл. Същинско трабантче

Е смени гумичките на клапаните де, не е толкова сложно. установи контакт с Fordmaniac, ще ти ги смени.
Благодаря колега, ще му пиша още сега. И аз се бях навил на тази процедура, но нали съм си малко недоверчив и беден за големите и надеждни сервизи
