Страница 1 от 1

VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 01 май 2012, 13:42
от blenda
Колеги,датчика както знаем се намира в началото на жилото на километража,от към скоростната кутия.Въпроса ми към по знаещите от мен е как влиаят показанията на този датчик върху работата на двигателя.Въпроса ми е породен от факта ,че когато откача въпросния датчик от буксата му,проблема ми с падането на оборотите и гасненето на автомобила при незагрял двигател изчезват(поне засега).
Благодаря предварително на колегите, които пробват да ми пояснят нещата.

Re: Датчик за движение на Ескорт 1.6 ДОНС

Публикувано: 01 май 2012, 14:48
от Didibao
Датчика колега се казва VSS идеята му е да имаш по високи обороти когато се движиш по инерция главната му цел е това, в последствие се ползва и за километража ако нямаш жило.

Re: Датчик за движение на Ескорт 1.6 ДОНС

Публикувано: 01 май 2012, 21:32
от blenda
Добре,а защо при мен ефекта е обратен,колата се опитва да изгасне при движение по инерция?

Re: Датчик за движение на Ескорт 1.6 ДОНС

Публикувано: 01 май 2012, 22:20
от Blad3maz7eR
Колега по инерция ли ти гасне колата или непосредствено след паленето при студен двг. Питам понеже моята като запаля трябва да потдържам около 1200 - 1500 оборота за около 5 минути инъче гасне.

Re: Датчик за движение на Ескорт 1.6 ДОНС

Публикувано: 02 май 2012, 01:29
от blenda
Да,когато изключа от скрост гасне.

Re: Датчик за движение на Ескорт 1.6 ДОНС

Публикувано: 02 май 2012, 08:33
от Blad3maz7eR
ми не знам колега дано някой наистина да даде акъл и да свърши работа. ще следя темата Успех.

Re: Датчик за движение на Ескорт 1.6 ДОНС

Публикувано: 03 май 2012, 13:44
от blenda
Така.оказа се че ДОНС 16в моторите нямат рецирколация на отработените газове,а това е система за подаване на допълнитело кислород в изпускателния колектор,когато налягането в него е по ниско от атмосверното с цел по бързо достигане на работна температура на катализатора.Разгледах и системата за улавяне и изгаряне на бензиновите пари,която също се оказа че няма влиание върху празния ход.ВСС сензора за движение на автомобила или по скоро изключването му също не показаха необходимия резолтат.В краина сметка стигнах до извода ,че трябва при стартиране на двигателя дасе изчаква около 5-10 секунди,зада може ЦПУ-то да стабилизира празния ход(да направи моментно самоубочение),след което проблеми с гасненето няма.Ако обаче изключим двигателя и след това стартираме с моментално тръгване,компютъра се бърка и започва една игра на оборотите,гаснене при изключване от скорост и тн.Незнам някои по-начетен и опитен от мен дали не се е зблъсквал с тоя проблем и дали няма някакво елегантно решение.
Друго което ми е много интересно,ЕДИС модула на запалването определено не ми е на предна лява част на двигателния отсек.Някои има ли идея каде да го търся?

Re: Датчик за движение на Ескорт 1.6 ДОНС

Публикувано: 03 май 2012, 14:04
от nikolovvd
Много е вероятно, ако е свалян акумулатора, компютъра да не е обучен правилно. Освен това имам и едно съмнение, че от времето някой кондензатор си е променил параметрите и компютъра си нулира сам настройката, т.е. някой кондензатор, служещ за филтриране на захранващото напрежение в компютъра, дава на късо.

Re: Датчик за движение на Ескорт 1.6 ДОНС

Публикувано: 03 май 2012, 14:32
от blenda
nikolovvd написа:Много е вероятно, ако е свалян акумулатора, компютъра да не е обучен правилно. Освен това имам и едно съмнение, че от времето някой кондензатор си е променил параметрите и компютъра си нулира сам настройката, т.е. някой кондензатор, служещ за филтриране на захранващото напрежение в компютъра, дава на късо.
Колега,имам същото съмнение като теб.Имаш ли идея каде да търся проблемния кондензатор.Вчера му направих обучение по книга,окачих акомулатора,после 3 мин празен ход,2 мин 1200 об./мин.,8 км. пробег.Оборотите не мръднаха нито за сек.От колега фордаджия,със същия ескорт бях чул,че проблема му го решили със смяната само на един кондензатор,но кои?Това неможа да ми каже.

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празения ход,обучение

Публикувано: 03 май 2012, 19:46
от Blad3maz7eR
колеги аз наистина свалям акумулатора почти всеки ден понеже ми дава отечка някъде и ми го събаря за една седмица и не знам как да си "обуча" компютъра но аз карам Орион '91 1.6 Efi 105коня и не е ДОХЦ ами е ОХЦ и там идва големия ?????? какво да правя от свещи и кабели въздушен филтър няма ли да се оправи :)

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празения ход,обучение

Публикувано: 04 май 2012, 01:32
от blenda
Днес направих диагностика с диод,и на работещ двигател ми даде 116,538,521 кодове за грешки.116 е за датчика за температурата на двигателя,че стоиностите не са адекватни,другите два кода обаче немога да ги разбера нещо.Някои, който е по наясно нека помага!

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 04 май 2012, 11:33
от Didibao
Някаква грешка по време на теста е това.
538 Operator error during self-test.
521 Е датчика който е на тръбите за високо налягане към рейката, ако имаш такъв, дава ти го, че не се активирал което е нормално при не работещ автомобил.

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 04 май 2012, 12:41
от blenda
Днес,мисля да направя теста при неработещ двигател,и да премеря ЕСТ да видя какви показатели ще даде.А датчкика за налягането на хидравличното масло ще прегледам.Него маи няма как да го премеря без да работи двигателя и да се върти волана.

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 04 май 2012, 15:55
от deathstorm
Колега аз карам с откачен датчик от близо година и поведението на мотора е както подсказва логиката, при рязко спиране от движение (примерно за светофар) оборотите падат под оптималните и след няколко залюлявания ги стабилизира на 900. Проблем с празния ход на място нямам, железен е. Също така като се движа с висока скорост по инерция оборотите не стоят на ~1100, както трябва да бъде, а на 900. А сега да кажа и за причината, поради която съм го откачил, а именно в моментите в който компа трябва да държи леко завишени обороти (рязко спиране, движение по инерция) при мен държеше около 2000, което е доста неприятно и предпочитам леко да поиграват около 900 отколкото да ми държи 2000. Също така неприятен недостатък на откачането на датчика е че ППХ вече се побърква тотално, включва се под 1500 оборота, точно обратно на логиката, а именно да работи от 3500 до 1500 и да се изключи. Поради липсата на време, а и хич не ми се занимава, карам с тези "симптоми" и много много не им обръщам внимание, някой ден ако се разходя до моргата мога да си взема един датчик да проверя дали ще се оправят нещата, но съм почти сигурен че проблема е в него.

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 04 май 2012, 17:13
от samsung_bg
Колеги,
Това, че като откачите VSS сензора оборотите вече не се вдигат, не означава че проблема е в него.
Напротив, търсете проблема навсякъде другаде, но не и в VSS.

Главните заподозряни са клапана за празен ход и сензора за температура на антифриза(ECT).

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 04 май 2012, 17:14
от blenda
Направих теста с диод при загасен двигател.Първия път ми даде 512,но следващите два пъти ми дава 111,което значи че системата е ок.Замерих ЕСТ пти около 60 градуса и ми даде показание 8,2 КОм,което си е напълно в нормата.Според мен ЦПУ-то чисти настроиките заради закъсил кондензатор и от там изисква обучение постоянно.
Основния въпрос сега е каде да се търси тоя кондензатор,някой имали представа за местоположение и вид?

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 04 май 2012, 20:13
от Didibao
Ама като си се назрял на тоя кондензатор естествено е, че е в компа, откачаш компа на колата отваряш го и гледаш дали има подути кондензатори.

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 04 май 2012, 21:48
от blenda
Това не е единствения критерии за пробив в кондензатора.Интересното е че 512 значи точно това-грешка в кратковременната памет (КАМ),вероятно точно заради пробил кондензатор.Незнам за вас,но за мен това е голямо откритие,въпроса е че небих почнал да бъзикам ЕКУто без да имам по сериозна информация за проблема и вида и местонахождението на самия КАМ.

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 06 май 2012, 14:16
от blenda
Опитвам се да намеря някаква информация,но за съжаление нямам успех в търсенето .Някои нему ли се е случвало да ремонтира този ЕЕЦ4 модул.

Re: VSS на Ескорт 1.6 ДОНС,и проблем с празния ход,обучение

Публикувано: 06 май 2012, 15:50
от Didibao
Колега ако само ще гледаш за подути кондензатори, то това е елементарно, ако вече ще ги сменяваш е друг въпрос, не ми се е налагало да отварям такъв, отварял съм доста по сложни.