Страница 1 от 1
Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 12 май 2012, 20:44
от vancata
Привет. Става дума за фиестата от профила, реших да сменя свещите, не са сменяни от както е закупена. Не се знае на колко км са. Когато ги извадих свещите бяха силно износени (изобщо не разбирам как са работили). След смяната им с нови такива NGK TR5A-10 при първото палене се чу силно чукане, като на метал. Двигателя работеше силно неравномерно и пушеше здраво, загасна сам след малко работа 10тина секунди. Отворих свещите размених местата на 1цилиндър и 2ри и пуснах пак, работеше неравномерно, но се посработи (не мисля, че има значение от реда на свещите). Като изчаках и покарах малко чукането поолекна малко за 2-3км пробег, но пушенето си остана. Колата ми гори масло 800мл 1000км 5в40 и бях замислил да и сменям гумички на клапаните скоро, но след тези събития се замислям дали има смисъл, не бих желал да хвърлям пари на вятъра. Сега се замислям каква може да е причината, свещите ги закупих от известен и реномиран магазин за около 40лева 4бр.
Имам няколко теории на базата на разговор с познати.
1- До сега не са работили добре свещите и не е имало хубаво изгаряне и сега изхвърля цялата затлаченост и ще гори повече масло поради по-доброто горене.
2- Компютъра се до настройва към новите свещи.
3 -Свещите? (няма как да провера тъй като старите се натроши порцелана след вадене - порцелан не е попадъл в цилиндъра).
Някакви идеи? Ако покарам още така или рестартирам компютъра има ли възможност да се нормализира напълно?
На сервиз ще се ходи понеделник, но поне искам да чуя някакво мнение, ако някой някога се е сблъсквал с подобен проблем.
edit: забравих да кажа осезаеа загуба на мощност няма или поне аз не усещам.
едит2: Колата преди изобщо не пушеше, но сега прави димна завеса отзад. Има и силна остра миризма на изгоряло масло.
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 13 май 2012, 14:45
от vancata
Поправка, може и да е попаднало частица от порцелана от свеща. Сигурно става на дума за нещо с размерите на оризено зърно. Предполагам вече нещата загрубяха? Някакви мнение и насоки? Нов двигател, струва ли си ремонта на текущия?
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 15:37
от vancata
Привет отново колеги.
И този път късмета на беше на моя страна. Не мисля да отварям двигателя, а директно да търся друг такъв. До колкото разбрах оборудването на 1.25 и 1.4 е идентично? Някакви насоки и съвети на хора сменяли такива двигатели? Знам, че си е малко слепешката, какво ще набараш от торбата със змии, но все пак ще съм радостен да чуя мнението на хора с опит в тези начинания

Процедурата ще я извърша в сервиз, но все пак кажете за какво трябва да внимавам.
Поздрави.
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 17:19
от yellowblack
Аз съм правил въпросната процедура.Ако на блока,буталата и главата им няма нищо го прави смело.Другия мотор като го купиш пак ще е същия за жалост. 1.4 повече да не чуя...
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 18:02
от vancata
yellowblack написа:Аз съм правил въпросната процедура.Ако на блока,буталата и главата им няма нищо го прави смело.Другия мотор като го купиш пак ще е същия за жалост. 1.4 повече да не чуя...
Аз за това и се насочвам към 1.25. По-често срещани. А също така имам наблюдения при познати с два такива, но единия е от по новата версия след 99г и са читави мотори.
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 18:41
от fordmaniac
И все пак каво стана с мотора? Някаква яснота? Не знам колко голямо парче от свещ трябва да падне, че да счупи мотора. Ако го сменяш, не вземай 1.25, защото електрониката е с различни характеристики.
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 19:25
от vancata
fordmaniac написа:И все пак каво стана с мотора? Някаква яснота? Не знам колко голямо парче от свещ трябва да падне, че да счупи мотора. Ако го сменяш, не вземай 1.25, защото електрониката е с различни характеристики.
Еми нищо конкретно не казаха, трябва да се отваря и не се знае до къде ще стигне колосалната сума. Клапан дрънчи според тях и не могат да кажат без да го отворят. Нито пък да кажат какво точно е раздробено. А то самото отваряне все пак е с пари и не ми се иска да стана вечен спонсор на тази колица. Парченцето ще да е било с размерите на оризено зърно, и аз се чудя, но както знам понякога колите са си жива магия. А относно електрониката, значи трябва и компютър да търся за този 1.25, ако намеря такъв? Просто 1.4 са по-редки мотори и май по-капризни?
В момента състоянието е следното, притраква, придърпва рядко, някой път влиза във фаза дизел и трака като лудо, отзад пуши като парен локомотив и ако го форсирам мога да си направя собствена мъгла в радиус от 20метра. Сигурно накрая финансово ще се окаже най-изгодно към моргата да я ориентирам, но пък съм сменил доста неща по нея и труд съм влагал , нали знаете първа кола за младия човек... За мен лично е кофти работата, но като цяло си свиркам, нали съм жив и здрав

Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 20:10
от S_C
Това е защото и майсторите ни са като всичко останало.Тук-там има някой читав.Един любителски бороскоп е под 300 кинта...бах ги у майсторите,щом за да видят надран цилиндър или набито бутало трябва да отварят мотора...
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 20:19
от vancata
Да то и аз мислих, че ще пуснат нещо камера вътре, но в общи линии подразбрах, че да се прави мотор може да излезе по-скъпо отколкото друг такъв 2ра ръка. Но там вече идваме на торбата със змиите
Да разбирам, че ако намеря 1.25 мотор трябва и компютър от такъв мотор? А нещо друго трябва ли още?
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 21:09
от S_C
Зависи какво разбираш под "мотор".Че в София повечето моргаджии разбират блок с картер,вал и бутала.Няма глава,няма електроника,няма датчици.Т.е. под "мотор" се разбира необорудван такъв.В повечето случаи и документи няма.Сещам се за 3-4 човека,дето са стигнали до там да сменят мотор,вместо да сменят колата...от тях двама си купиха размазни коли и взеха моторите,другите си ги поръчаха на разни джамбази и им ги внесоха отвън с документи.
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 21:17
от vancata
S_C написа:Зависи какво разбираш под "мотор".Че в София повечето моргаджии разбират блок с картер,вал и бутала.Няма глава,няма електроника,няма датчици.Т.е. под "мотор" се разбира необорудван такъв.В повечето случаи и документи няма.Сещам се за 3-4 човека,дето са стигнали до там да сменят мотор,вместо да сменят колата...от тях двама си купиха размазни коли и взеха моторите,другите си ги поръчаха на разни джамбази и им ги внесоха отвън с документи.
По скоро имам предвид двигател

Цял двигател. И ако оборудването ми става за 1.25 бих се възползвал от това, но явно ще имам проблем с електрониката и компютъра.
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 14 май 2012, 23:56
от dimkar
Ако бях на твое място, щях да си ремонтирам двигателя. Не вярвам да ти излезе по-скъпо, отколкото да го сменяш и да се вкараш в нови филми. В Сопот си имам кадърен майстор, на който бих могъл да се доверя. Предполагам в София изборът е доста по-голям. Просто поразпитай на няколко места, преди да вземеш решение.
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 15 май 2012, 13:05
от HACKO
vancata написа:Да то и аз мислих, че ще пуснат нещо камера вътре, но в общи линии подразбрах, че да се прави мотор може да излезе по-скъпо отколкото друг такъв 2ра ръка. Но там вече идваме на торбата със змиите
Да разбирам, че ако намеря 1.25 мотор трябва и компютър от такъв мотор? А нещо друго трябва ли още?
Писал съм го и друг път, но ще повторя.
От гледна точка на собственика: Винаги е по-добре да се ремонтира стария мотор, отколкото да се вземе друг стар в незнайно състояние (според продавачите в моргите " перфектен мърка като коте", а никога не са го чували).
От гледна точка на монтьорите: Най-добре да се сложи друг мотор, защото мотор се сменя в рамките на един работен ден, докато за основен ремонт отиват 2-3 дена (може и по-бързо, но не съм привърженик на прибързани действия, точно за тази операция). Разликата в цената е малка, а трябва да дадат гаранция за свършената работа, докато при смяна не носят отговорност (ако пък мотора излезе калпав, продавача ще го смени или ще върне парите, но няма да поеме разходите за труд).
Естествено и двата варианта заслужават обсъждане при положение, че колата ще се кара поне още две-три години, инак разхода по ремонта е безсмислен.
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 15 май 2012, 23:48
от vancata
Не съм решил напълно, за сега си преценявам възможностите и ситуацията.
А относно моя мотор, ако съдя по предишния собственик със сигурност не е жален и ме съмнява да не е и прегряван. В смисъл не искам да се окажа в ситуация да сменям всичко по него. Тия дни ще го отворим с мой познат (уж кадърен човек, няма да му е първия мотор който е отварял). Ще видим какво е положението и вече ще се мисли.
Отново остава въпроса за оборудването. От сервиза където ще го правя казаха, че са сменяли такъв мотор, обаче в обратен ред от 1.25 към 1.4 и нямали проблеми с оборудването? Малко ми е неудобно да им противореча тъй като не съм специалист в областта. Къде мога да видя в Интернет в какво се състои разликата и да мога да говоря конкретно пред тях, а не така наизуст и където каквото съм чул. Също така си карам колата с катализатор (сигурно отдавана не е читав), но все пак изпускателната система, ако на някой му е ясно дали са идентични?
А иначе колата смятам да се кара още, има тук там ръждица избила, но пък окачването и е добро и поддържано. Пък и нов змиярник в моя бюджетен клас не ми се търси, вече смених доста работи по тази и желая да се възползвам от тях.
Предварително ви благодаря колеги!
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 16 май 2012, 08:20
от yellowblack
1.25 трябва да стане от раз без каквито и да е занимавки,но си е пълен т****. Направи си мотора и не се занимавай с глупости.Твоя е бил каран "както трябва" и му е дошло времето...за жалост за твоя сметка.Отворете го мотора ,вижте за какво става въпрос и си направи една елементарна калкулация.М/у другото както спомена Наско мотор се сменя за 1 ден(образно казано, иначе говорим за няколко часа) ,а се ремонтира няколко дни като разликата в цената едва ли ще е голяма !Живееш в София и имаш огромен избор за сервиз ...поразгледай форума ,допитай се до колеги къде са останали доволни.След това гаранция ,че няма да съжаляваш ,защото ще имаш двигател който ще надживее колата ,а от това да разчиташ на автомобила си какво по-хубаво ?Аз също се чудих и маех,даже на 1.6 от фокус се бях хвърлил да слагам (и той става след смяна на ECU и дебитомер),но в крайна сметка сега смело мога да я заявя ,че съм направил правилния избор.Ти самия ще останеш изумен как може да върви 1.4 мотор след ремонт
Все пак ,ако се решиш да сменяш мотор избора ти се свежда до 1.25,1.4,1.6,1.7
Zetec-S! Първите 2 са директно заменяеми ,а последните 2 имат лека заигравка ,която като цена само доближава цената на нови лагери и сегменти...помисли си

Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 17 май 2012, 18:58
от vancata
Утре ще се отваря и ще гледаме дали може да се прави и какво е реалното състояние на двигателя. Ако за някой представлява интерес може да кача снимки тук на отворения двигател и откритите дефекти.
Колеги труден ли е за правене този двигател тъй като е с два разп. вала и съм чувал, че няма белези за зацепване. Труден ли е за правене, че ще го прави познат на баща ми за символична сума и каза, че няма проблеми (уж човека има опит правил е доста двигатели в квартала, но предимно по прости 8клапанови едновални). Да не се окаже като епичния бокс двигател на алфите 145.
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 17 май 2012, 21:31
от fordmaniac
Ако не е правил, просто може да ти докара беля. Писал съм тук за това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 54#p406279" onclick="window.open(this.href);return false;
Риска не си заслужава, да не стане "символичен" резултата!
А 1,25 ползва по-къси скорости и на скоростна на 1.4 малко ще вяхне.
Поздрави
Re: Проблем след смяна на свещи.
Публикувано: 17 май 2012, 23:18
от vancata
fordmaniac написа:Ако не е правил, просто може да ти докара беля. Писал съм тук за това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 54#p406279" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Риска не си заслужава, да не стане "символичен" резултата!
А 1,25 ползва по-къси скорости и на скоростна на 1.4 малко ще вяхне.
Поздрави
Принципно аз съм със скорости от 1.25, но това е дълга история, не мисля, че това ще е проблем.
То какво по-лошо може да стане, ако съвсем блокира Надин са на далавера. За сега идеята е да се отвори двигателя и да се видят щетите, ако са големи взимам друг към което клоня аз. Ако има поражения по блока и е за ризи пак го отписвам. Евентуално се надявам да е нещо по главата.