Клапан ли е това?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Клапан ли е това?

Мнение от dgg_g » 07 сеп 2006, 13:51

Здравейте колеги имам една чуденка та реших да пусна едно въпросче.. :)
Това на снимката някакъв клапан ли е? Намира се по горивопровода от изхода на горивния филтър до ГНП-то. И ако е някакъв клапан как трябва да работи правилно. Предполагам, че невъзвратен клапан, т.е. да пуска нафта ама да не връща обратно ама само предполагам :-?:
Питам, защото ако е такова каквото си мисля не трябва да пуска приток от едната страна, а това като го свалих един път духнах и от двете страни и си минава въздух спокойно...
Та ако има някой да ми каже какво е това, ще се радвам... :lol:
Прикачени файлове
Klapan.JPG

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 08 сеп 2006, 11:34

Хайде колеги не мога да повярвам че някой от вас няма никакво предположение какво точно е това :cry: Все някой трябва да има такова нещо по горивопровода след помпата...
Тук има доста, които разбират от дизели да изкажат поне предположение... :wink:

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 08 сеп 2006, 12:24

Не е клапан,празна тръбичка е.На мен за това нещо ми казаха че заводски е сложено да се обезвъздушава евентуално или нещо такова.Никаква роля не върши.Само че за да обезвъздушиш от там трябва да имаш съответния уред.На Ескорта ми като сменях тръбичките го махнах.Не е никакъв проблем.

А клапанчето за обратната нафта е на изхода на помпата,едно пласмасово,малко,прилича на съединение с една стрелкичка на него.(стрелкичката показва накъде да се движи нафтата)Ако се обърне това клапанче става голям сеир.На мен отначало като докарах Ескорта като ми сменяха ремъците ги накарах да ми почистят и помпата и пишман-майстора го обърна.Получава се свръхналягане в помпата и като не може да върне излишната нафта - първо се повишава страшно много разхода,второ ми извхръкнаха всичките тръбички от дюзите.Колко нафта изтече на земята.... :shock:
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 08 сеп 2006, 13:23

Благодаря колега! *00134* :) Всъщност мен ме интересува не клапана за обратната нафта а този който не позволява на нафтата да се върне в резервоара някъде на входа на помпата сигурно. :roll: За това и питах какво е това. Имам съмнения, че този клапан който трябва да е някакъв невъзвратен(да пуска само в едната посока) ми е скапан и искам да проверя дали работи. Ама незнам къде точно се намира и как изглежда. Ако греша за този клапан ще се радвам някой да ме поправи... :)

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 08 сеп 2006, 17:13

Ако съм схванал правилно интересува те защо нафтата не се връща в резервоара ли?Ами нали помпата засмуква и прави вакуум.И този вакуум си държи нафтата,ако случайно от някъде вземе въздух,нафтата си се връща в резервоара веднага.Ако навсякъде е уплътнено херметически между резервоара,филтъра и помпата,не би трябвало нафтата да се връща.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 10 сеп 2006, 18:31

Всъщност знам че не трябва да се връща в резервоара и този клапан да спира нафтата да се връща обратно при спиране на двигателя. А пък аз имам съмнение че се връща и този клапан, който трябва да държи нафтата в помпата не го държи и тя се връща обратно в резервоара. Точно този клапан искам да разбера къде и ако мога да го проверя дали работи ще го направя, ако не мога сам ще отида на сервиз. Имам съмнение че не работи щото някой път сутрин пали доста бавно, т.е. въртя доста докато запали все едно че съм му спрял нафтата и после си я подкачва пак!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 10 сеп 2006, 20:50

Връща си се за страх. Прежали между 8 и 12 лева и си сложи един клапан преди филтъра или още по-добре си сложи корпус на филтър със сменяем елемент. Там има 2 клапана даже. Отделно няма да кихаш между 18 и 22 кинта за филтър, а от 5 до 7 кинта.

Ако караш на биодизел допълнителният клапан който се продава (лъскав алуминиев) ще те кара точно 500 километра. Гумата им се сяжда защото е същата като на баба на галошите.

Забравих ... Ще познаеш дали се връща много лесно. Паркирай колата на някое нанадолнище с муцуната надолу. Ако на сутринта запалиш от четвърт тичай за клапан.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 10 сеп 2006, 22:19

Благодаря Ваклин! :) Тази проба с нанадолнището много ми хареса :D и ще пробвам веднага! Иначе за филтър със сменяем елемент отдавна си мисля ама още не съм намерил правилна инфо има ли ги такива или ги няма! Едни казват има провери, някои магазанери казват няма за Форд. Ама щом и ти казваш значи направо ще се разтърся хубаво и ще си сменя филтъра с такъв. А иначе не знаех че тези филтри били с клапан на тях :?

P.S. Пуснах ЛС с въпрос извън темата, ако можеш прочети го.

cecipi4a
потребител
потребител
Мнения: 133
Регистриран: 19 яну 2006, 22:34
Модел на автомобила: FORD SIERRA 1.8TD...Opel Vectra.-Skoda Favorit
Местоположение: bulgaria,kozloduy
Status: Извън линия

клапан ки е това ?

Мнение от cecipi4a » 27 сеп 2006, 19:34

клапана които задържа налягането и не позволява нафтата да се връща на зад,при помпите ЛУКАС се намира в щуцера кадето влиза излишната нафта в помпата

maikalllll
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 07 сеп 2006, 22:25
Модел на автомобила: FORD mondeo 1.8 tdi 95 год.
Status: Извън линия

И АЗ ИМАМ САШТИЯ ПРОБЛЕМ

Мнение от maikalllll » 23 окт 2006, 11:25

ЗДРАВЕй ,ЗНАчИ И НА МЕН СЕ ПОЛУчАВА ТОВА ТРУДНО ПАЛЕНЕ СУТРИН, И АЗ СЕ СъмНЯВАМ ЗА ТОЗИ ПРОБЛЕМ С ВъЗВРАТНИЯ КЛАПАН, И ОТ ТЕМАТА НЕ РАЗБРАх ТОчНО КАК СИ ОТСтРАНИЛ ПРОБЛЕМА, АКО МОЖЕШ КАЖИ КАК СЕ СПРАвИ С ТОВА чЕ СЕ ПУКНАх ДА СЕ ЯДОСВАМ БЛАГОДАРЯ ТИ ПРЕДВАРИТЕЛНО

paci

cecipi4a
потребител
потребител
Мнения: 133
Регистриран: 19 яну 2006, 22:34
Модел на автомобила: FORD SIERRA 1.8TD...Opel Vectra.-Skoda Favorit
Местоположение: bulgaria,kozloduy
Status: Извън линия

клапан ли е това

Мнение от cecipi4a » 23 окт 2006, 15:55

проблема го реших в Супер Дизел в София.Там ми го смениха.

efico
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от efico » 27 окт 2006, 09:45

Тук:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6008" onclick="window.open(this.href);return false;
съм качил снимка на въпросния клапан - според мен е проблемен при
повечето помпи Лукас. Аз не съм търсил, но ако се намери нов всеки сам може да си го смени. Както там съм писал слагането на обр. клапан м/у филтъра и вх. на помпата не помага (поне при мен).

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта