Страница 1 от 2
как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 17 май 2012, 10:37
от aspirin
Здравейте,
Протече радиаторът, смених го. Течеше само добре загряла в някое задръстване. В сервиза на празен ход и цял ден да работи, и да отваря термостатът, и перка да пуска- нито капка. Сега обаче, седмица по- късно протече от ново място, още не съм го разбрал от къде, но не е радиаторът. И този път обаче тече само ако съм в задръстване. Обадих се в сервиза, казаха да се замисля за гарнитура на главата- данеби точно по задръстванията да успява да надува охладителната система и да търси слаби места. Има логика, но все пак преди да се хвърля на това, няма ли някаква проверка или симптом, дали наистина е заминала? Иначе новият теч, от където и да е ще го намерим и оправим, ама да не стане така, че след седмица трети теч да има...
Някой ако се зачуди: маслото е ОК, антифризът винаги е бил 50% разреждане, не е прегрявана, работи нормално, с АГУ е...питайте ако се сетите нещо.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 17 май 2012, 12:24
от S_C
При необяснима загуба на вода започни първо от изпарителя.Просто е най-слабото място в системата.Навремето и при мен се губеше по малко вода и като отворих изпарителя....:
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 17 май 2012, 16:45
от aspirin
S_C написа:При необяснима загуба на вода започни първо от изпарителя.Просто е най-слабото място в системата.Навремето и при мен се губеше по малко вода и като отворих изпарителя
Сега не ме мъчи да разбера от къде тече. Въпросът ми е за заминалата гарнитура- дали е?
А изпарителя го виждам и не е от него, освен това е почти нов.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 17 май 2012, 16:49
от momo76
Прави се тест за наличие на газове в антифриза. Ако има, значи гарнитурата е здала багажа.
Провери и капачката на разширителния съд. Тя трябва да потдържа определено налягане в системата, ако е заминал клапана в капачката вдига голямо налягане и протича от някъде.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 17 май 2012, 21:56
от aspirin
momo76 написа:Прави се тест за наличие на газове в антифриза. Ако има, значи гарнитурата е здала багажа.
Провери и капачката на разширителния съд. Тя трябва да потдържа определено налягане в системата, ако е заминал клапана в капачката вдига голямо налягане и протича от някъде.
А как и къде се прави тест за газове?
Капачката не знам как се проверява, но сигурно не е скъпа и може направо да я сменя. Само дето тя не ми решава по същество проблема, ако е издухала гарнитурата.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 17 май 2012, 22:16
от S_C
Ако караш с марков антифриз,нямаш нужда от тестове.Тестът всъщност представлява индикатор за киселинност.Някои от продуктите на горенето,прониквайки в охладителната течност,образуват слаби киселини.В марковите антифризи си има добавени вещества,които реагират на тях и антифризът си променя цвета.Т.е. промяната на цвета на антифриза е първият признак за нещо "не наред" в системата.С уговорката,естествено,антифризът да е от този вид и колата да минава сериозен пробег.
Други ловят разтворения CO2...Но като цяло идеята за хващане на пробив в цилиндова глава чрез тест на антифриза не е много убедителна.Тестовете не хващат малки концентрации,а ако имаш навика да сменяш антифриз всяка година и след пробег десетина хиляди км...тоя тест е малко безпредметен.В смисъл,че ако антифриза гъбясва за това време и пробег,дори без теста ще си наясно,че имаш проблем.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 17 май 2012, 22:19
от HACKO
Абе, защо винаги се хвърляте на възможно най-тежкия проблем?
Повярвай, когато ти замине гарнитурата, няма начин да не разбереш.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 18 май 2012, 00:33
от essex
На мен за 2 месеца 200-400 мл което се вижда. Накрая съвсем случайно окото ми поглена към термостата, на корпуса на термостата има тапа която е от някаква ламаринка, беше изгнила и след като я ръчнах с една отверка стана като малък фонтан, смених термостата и работата се оправи. Прегледай си тапата на двигателя и на термостата, като ти губи антифриз само в задръстване, карай 20-30 км градско, после спри на някое сухо и удобно място за лягане, остави колата да поработи 10 мин. и поглени дали е текло !
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 18 май 2012, 08:03
от diesel1.6
Може да е изгнила някоя тапа - колата е на подходяща възраст за това.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 18 май 2012, 23:17
от aspirin
S_C написа:Ако караш с марков антифриз,нямаш нужда от тестове.Тестът всъщност представлява индикатор за киселинност.Някои от продуктите на горенето,прониквайки в охладителната течност,образуват слаби киселини.В марковите антифризи си има добавени вещества,които реагират на тях и антифризът си променя цвета.Т.е. промяната на цвета на антифриза е първият признак за нещо "не наред" в системата.С уговорката,естествено,антифризът да е от този вид и колата да минава сериозен пробег.
Други ловят разтворения CO2...Но като цяло идеята за хващане на пробив в цилиндова глава чрез тест на антифриза не е много убедителна.Тестовете не хващат малки концентрации,а ако имаш навика да сменяш антифриз всяка година и след пробег десетина хиляди км...тоя тест е малко безпредметен.В смисъл,че ако антифриза гъбясва за това време и пробег,дори без теста ще си наясно,че имаш проблем.
За съжаление не е марков антифризът- Мотокс, син. Освен това го сипах при смяната на радиатора, т.е. твърде нов е за да се измени.
Иначе капачката като й бутна клапанът се движи свободно. Няма наслоявания по него. А течът е някъде ниско в дясно. От горе не го виждам точно. Но както казах, не това ми е болката, а защо така на често протича.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 18 май 2012, 23:30
от ЯЛТА
В разширителният съд влизат две тънки маркучета, изваждаш това което излиза от тялото на термостата, потопяваш го в съд с вода или антифриз, и запалваш мотора. Ако започнат да излизат мехурчета, значи гарнитурата е продухана и надува в охладителната система. Първоначално надува слабо, поради което системата протича ту от едно място, ту от друго. Когато проблемът ескалира, както казва Наско,- ще разбереш, ще започне да прегрява.
Добре е този опит да се направи на загрял двигател.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 19 май 2012, 00:05
от specialista
1.Може само да губиш антифриз и той да излиза през аспуха.
2.Може да ти вкара вода в маслото-ще го забележиш ако проверяваш често маслото,става със цвят на боза.
3.Може да ти вкара масло във водата-въпросната боза ще я намериш във разширителното казанче.
4.Може да не смесва нищо,но да надува в разширителя и още полощото е да прегрява колата незнайно защо.
5.Може само да прегрява под товар,а иначе да се държи нормално поне така е в началото.
Успех!
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 19 май 2012, 02:31
от S_C
Няма вариант да карате който и да е ЗЕТЕК мотор с неизправно охлаждане.Без налягане в системата изхвърля водата.Тя системата му за охлаждане и без това си е неразбираема за 2/3 от майсторите.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 19 май 2012, 09:33
от Didibao
Системата си е супер проста, а на мен ми се струва, че проблема ти е в изпарителя, ако е заминал пълни охлаждането с газ прави възглавница и водата вънка, но това вече ти го споменаха по нагоре.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 19 май 2012, 10:57
от HACKO
Човека просто е убеден, че гарнитурата на главата е проблемна и нищо не може да го накара да погледне в страни.
Капачката на разширителния съд е регулатор на налягането в системата, ако тя работи правилно нищо не е в състояние да повиши налягането до толкова, че да започнат да се пукат компоненти на системата.
При пробив в гарнитурата, ако не се пресече маслото, първоначално слабия пропуск се компенсира от капачката и дори не се забелязва. В последствие, пробива се увеличава и започват видимите признаци, започва да изхвърля антифриз, като видимо изглежда като кипене и може да се заблудиш, че термостата е блокирал но не е, най-често след смяната му осъзнаваш, че всъщност когато кипи течността е сравнително студена. Тогава започваш да се замисляш, че всъщност проблема е друг. Интересното е че отначало има моменти, когато колата върви продължително време без да прояви проблем а друг път още след запалването започва проблема. На следващия етап, започва да изхвърля течност през ауспуха (да не се бърка с нормалния конденз при студен д-л), пръска като градински маркуч, тогава вече няма никакво съмнение какъв е проблема.
Това нещо се случва в рамките на 1000-1500км.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 21 май 2012, 11:14
от aspirin
HACKO написа:Човека просто е убеден, че гарнитурата на главата е проблемна и нищо не може да го накара да погледне в страни.

Не съм такъв фаталист. И аз търся по- просто решение. Понеже в сервиза ме тласкат към гарнитурата, затова исках повече информация. Нали виждаш, основното притеснение е, че често се случват течове, а може и да е просто съвпадение.
А от всичко до тук: колата не прегрява, не меша вода с масло никъде, не кипи. Няма загадка къде отива антифриза- тече. А от ауспуха си тече доста, но го отдавам на газта.
Аз не съм сръчен и не бърникам. Имам пак час в сервиза, в крайна сметка ще правя каквото кажат. Просто искам да се предпазя да не се ебават с мен.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 21 май 2012, 12:31
от HACKO
Ами ебават се, както казах по-горе проблема се решава с нова капачка около 10лв. Поне с това се започва, дори и да излезе гарнитурата проблемна, по-добре да дадеш 10лв и след това при нужда 200, отколкото обратно.
А от ауспуха колко тече? Като изфорсираш, прави ли локва, или само навлажнява асфалта?
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 21 май 2012, 17:27
от varby
Ако пробива на гарнитурата е към цилиндрите ,то тогава не само ще тече от ауспуха но и ще пуши като парен локомотив.
Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 21 май 2012, 18:17
от diesel1.6
Аз пък съм забелязал, че обикновено в цилиндрите има сравнително високо налягане и от там към охладителната система вървят едни мехури. Не обратното, към ауспуха.
Ако има съмнения за гарнитура се пълни казанчето на антифриза до ръба и се следи дали излизат мехури. Най-добре става като се сложи един плътно прилягащ чеп и в него дупчица и там едно тънко прозрачно маркуче за левче. Другият край на маркучето или заплетено в чистачката, или в едно шише вътре в купето. След като мине един период от 15 минути каране и излязат разните разтворени газове и случайни избълбуквания, ще стане ясно има ли проблем с изгорели газове в охладителната система. Има едно условие - колата да се кара в нормален температурен режим - под 100 градуса. Над 100 започва да ври като няма капачка и диагностиката се проваля.
Тея в сервиза много добре знаят как да проверят гарнитура със 99% сигурност, но не им стиска. Ще отпаднат половината клиенти за глави

Re: как се разбира дали е заминала гарнитурата на главата?
Публикувано: 22 май 2012, 22:57
от aspirin
HACKO написа:Ами ебават се, както казах по-горе проблема се решава с нова капачка около 10лв. Поне с това се започва, дори и да излезе гарнитурата проблемна, по-добре да дадеш 10лв и след това при нужда 200, отколкото обратно.
А от ауспуха колко тече? Като изфорсираш, прави ли локва, или само навлажнява асфалта?
Не, не. Локва не прави. Конденз си е. Под двигателя е локвата. На 28ми съм в сервиза. Теча ще го елиминирам. За гарнитурата ще искам доказателства. Пък каквото сабя покаже...