Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от denises26 » 09 юни 2012, 00:44

Здравейте. Мисля, че имам някакъв проблем с колата. Колата е Форд Ескорт 1.6 90коня L4B мотора. Наскоро си оправих километража и започнах да засичам разхода. Положението е следното, сипвам 15лв (6литра точно) и изминах точно 36километра. :evil: Знам, че не се мери така разход, но колко литра може да са ми останали в резервоара (ако приемем, че се разплисква и не достига до помпата, но все пак мисля, че поне 50 трябваше да мина)? Днес смених въздушния филтър, проверих свещите, черни са (пак). Отзад не мирише на суров бензин. Дали има някакъв датчик или нещо друго, което да проверя? Имам книга за Ескорта и уж проверих всичко за KE-Jetronica. Ако имате някаква идея моля да споделите, че е кофти за първа кола такъв разход. :|

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от fordmaniac » 09 юни 2012, 08:31

Това е KE-Jetronik, което ще рече механичен инжекцион с електронно управление. Какво си проверил по него? Не си писал от къде си, мога да помогна с диагностика и ремонт. А моя Ескорт някои от форума го знаят как върви, че даже им изправя косите :D
Поздрави

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от peigera » 09 юни 2012, 09:12

Колега ако си от София или околността аз лично бих те посъветвал да се довериш на колегата който ти е писал по горе от мен (фордманяк). Аз съм се допитвал до него, говорил съм по телефона и моето мнение е, че човека наистина ги разбира. Сигурен съм, че няма да сгрешиш.

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от denises26 » 13 юни 2012, 13:48

Има ли някакъв температурен датчик, който да подава информация на компютъра? Отскоро не ми се пуска перката и загряла пали малко по-трудно. :-/:

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от eleena » 13 юни 2012, 17:24

Единият е на термостата и подава данни на компютъра, а другият е на маркуча към радиатора- той включва първа и втора степен на вентилатора. Но проблема може и да е от другаде- реле или нагорял куплунг към вентилатора.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от fordmaniac » 13 юни 2012, 20:31

eleena написа:Единият е на термостата и подава данни на компютъра, а другият е на маркуча към радиатора- той включва първа и втора степен на вентилатора. Но проблема може и да е от другаде- реле или нагорял куплунг към вентилатора.
Нищо общо! CVH с KE-Jetronik няма прилика с Zetec.
Този има 4 температурни датчици.
На тремостата е датчика за вентилатора под маркуча за радиатора. Има само една степен и няма реле!
На главата челно близо до термостатен корпус е датчика за стрелката.
Под всмукателните колектори са още два датчика за инжекциона и дюзата за студено палене.

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от denises26 » 13 юни 2012, 20:38

Ето този отговор чаках. _friends_ Дали може някой от тези датчици да бърка всичко. Между другото започна и да намирисва на суров бензин. Та си мисля ако не работи някой от датчиците и колата "мисли" че е студена? Как мога да проверя изправността на датчиците (за този на стрелката ясно, пък и уредчето си показва)?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от OgiDogi » 13 юни 2012, 23:15

denises26 написа:Ето този отговор чаках. _friends_ Дали може някой от тези датчици да бърка всичко. Между другото започна и да намирисва на суров бензин. Та си мисля ако не работи някой от датчиците и колата "мисли" че е студена? Как мога да проверя изправността на датчиците (за този на стрелката ясно, пък и уредчето си показва)?
Може, разбира се. Днес сменях на една Astra датчика, че почнала да се дави на празен ход и да пуши. Диагностичният уред прочете температура 10.2° при загряла кола (и околна температура над 30°), след смяната, новият отчете 92° и нагоре, нямаше пушене и давене.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от denises26 » 16 юни 2012, 14:11

Чудя се дали да не мина една диагностика? :-/: Дали този датчик би се хванал на диагностика, пък знае ли се може и ламбда да се окаже (не дай си Боже)?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от OgiDogi » 16 юни 2012, 20:20

denises26 написа:Чудя се дали да не мина една диагностика? :-/: Дали този датчик би се хванал на диагностика, пък знае ли се може и ламбда да се окаже (не дай си Боже)?
Нямам спомен да съм закачал кола като твоята за диагностика, но много се съмнявам, че няма да дава "живи данни" и да се види температурата в момента. По-скоро ще трябва да се провери в Autodata или някъде другаде, какви са стойностите на съпротивлението при определени температури и да ги сравняваш, за да хванеш кой датчик не е в норми. А може и лоши контакти след намокряне да ти създават главоболие, затова си вземи един контактен спрей от рода на WD-40 и напръскай всички букси, които изключваш при измерването на датчиците.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от HACKO » 16 юни 2012, 21:16

OgiDogi написа:
denises26 написа:Чудя се дали да не мина една диагностика? :-/: Дали този датчик би се хванал на диагностика, пък знае ли се може и ламбда да се окаже (не дай си Боже)?
Нямам спомен да съм закачал кола като твоята за диагностика, но много се съмнявам, че няма да дава "живи данни".......
Живи данни...... ще е чудо ако успее да да се свърже със софтуера, стига да има къде да се закачи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от OgiDogi » 16 юни 2012, 22:51

HACKO написа:
OgiDogi написа:
denises26 написа:Чудя се дали да не мина една диагностика? :-/: Дали този датчик би се хванал на диагностика, пък знае ли се може и ламбда да се окаже (не дай си Боже)?
Нямам спомен да съм закачал кола като твоята за диагностика, но много се съмнявам, че няма да дава "живи данни".......
Живи данни...... ще е чудо ако успее да да се свърже със софтуера, стига да има къде да се закачи.
Връзвал съм с ТЕХА-та някаква Fiesta моноинжекция, не помня от коя година беше, с една триъгълна букса до десния калник. Чистенето на грешки беше от рода "Разкачи акумулатора за 2 минути..." :). И тази ще е най-вероятно такава.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от denises26 » 17 юни 2012, 19:34

Здравейте отново. Днес се хванах да замеря датчиците. Значи под всмукателя намерих 3 ( три ) датчика. Разположени по следния начин Изображение Доколкото разбирам 1 и 2 мерят температура на въздух, а 3 на вода. (правя си заключение от мястото на което са "боцнати"). При мен номер 3 не работи, съпротивлението при 1 е сътоветно - 066, а при 2 - 877 (мултицета е поставен на сектора съпротивление деление 2000 ). Сега реално не знам какво съпротивление дават датчиците, но се чудя дали не трябва да е еднакво. Стойностите са измерени на нормално загряла кола (стрелка точно в средата). Ламбда сондата ми е с 3 кабела. Как да замеря какво напрежение дава?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от OgiDogi » 17 юни 2012, 20:42

Така, като ги гледам:
1 - мери температура на въздуха в колектора, освен ако не е за стрелката на таблото, че не се вижда добре
2 - мери температурата на водата в главата, това се търси като виновник
3 - прилича на knock sensor (сензор за детонации) и като такъв - няма какво да му премериш, това е пиезоелектричен елемент, генериращ електрически импулс при промяна на натиска върху него.

Утре, ако не забравя, ще погледна в Autodata за стойностите, но 877 Ω ми се вижда много за загряла кола. Миналата седмица се мъчих с една Lancia, и ако не ме лъже паметта, стойностите бяха 1000 Ω при 0°, 400 Ω при 20° и 200 Ω при 40°, но това не е задължително да отговаря и за Ford :)

мод: Няма нужда от такива огромни цитати :)
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от denises26 » 17 юни 2012, 22:00

Аз ги погледнах днес. 2700-3600 Оhm на 80 градуса. Това предполагам означава, че трябва да се смени :lol: Ламбда сондата как се проверява точно?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от OgiDogi » 18 юни 2012, 00:24

denises26 написа:Аз ги погледнах днес. 2700-3600 Оhm на 80 градуса. Това предполагам означава, че трябва да се смени :lol: Ламбда сондата как се проверява точно?
Ако датчикът е с отрицателен температурен коефициент (по-висока температура = по-ниско съпротивление), твоят казва на компютъра, че колата е прегряла и обратно - ако е с положителен коефициент -> студена. И в двата случая си извън посоченият интервал, в който двигателят би трябвало да работи нормално.
Ламбда сонда няма как да я "провериш" с подръчни средства от рода на мултицет. Единствено можеш да измериш дали е здрав нагревателят на сонда с подгряване, каквато твоята най-вероятно не е (предполагам е с един проводник и малък корпус - циркониев диоксид). Иначе - закачаш се с осцилоскоп и гледаш размах и честота на напрежението. Изтощена ламбда сонда дава напрежение с по-малка амплитуда и по-ниска честота. Подобен ефект може да се наблюдава и при по-ниска температура на изгорелите газове, които трябва да подгреят сондата - ако има пропуски в изпускателната система около колекторите или непълно изгаряне на горивната смес поради голямо закъснение на запалването.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от denises26 » 18 юни 2012, 13:19

По принцип знам, че не може да се замери с мултицет прецизно, вчера обаче с мултицета проверих на всяко едно от 3те кабелчета. Нямаше никакво напрежение. :-/:

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от fordmaniac » 18 юни 2012, 13:40

Както писах датчиците са 4 броя. На твоята картинка 1 и 2 за забодени в антифриза. 1 е за пусковата дюза, а 2 е температурния за инжекциона. Тъй като колата е с два "компютъра" зад парното, единия отговаря за аванса, другия управлява инжекциона. Затова датчика е двоен и се използва САМО в L4B мотор!

Изображение

Мери се всеки извод спрямо маса и при загрял мотор са оклоло 170 Ом.
За този вариант няма никакъв вариант за връзка с кодочетец и вадене на грешки, камо ли лайв данни. Сондата е добре да се провери и с вързан газ анализатор от хора, дето знаят какво правят. Макар че този инжекцион никой не ще да го прави. Всякаква намеса без детайлно познаване на модела е направо катастрофа!
Има две разновидности и твоята е с детонационен датчик номер 3 на снимката ти.

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от denises26 » 18 юни 2012, 18:42

Днес мерих датчика на по-загряла кола (перката включваше) и стойноста беше 522 , подгряването на ламбдата работи. Ламбдата вързана на мултицет тръгна от 0.10 Волта и постепено увеличаваше при подаване на газ стигаше до стойности над 2 Волта, след 10тина сек. беше на 1.8 на празен ход. Незнаех че този датчик се проверява така. Ще пробвам и така утре.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Завишен разход, черни свещи, 1.6 L4B

Мнение от OgiDogi » 18 юни 2012, 20:32

denises26 написа:Днес мерих датчика на по-загряла кола (перката включваше) и стойноста беше 522 , подгряването на ламбдата работи. Ламбдата вързана на мултицет тръгна от 0.10 Волта и постепено увеличаваше при подаване на газ стигаше до стойности над 2 Волта, след 10тина сек. беше на 1.8 на празен ход. Незнаех че този датчик се проверява така. Ще пробвам и така утре.
Ламбда сондата работи в ключов режим и едва ли мериш плавно покачване на напрежението. По-скоро уредът ти работи като интегриращо звено и импулсите постепенно му зареждат някакъв входен капацитет.
За да се "светнеш" малко повече по въпроса - прегледай онлайн обучението на NGK, секцията Lambda sensors.
Относно температурният датчик, ако наистина съпротивлението трябва да е около 170 Ω, както казва fordmaniac, а ти измерваш 522, пак си далеч от оптималното. Като цяло, може проблемът да е комплекс от проблемчета - датчик + сонда + други фактори...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 47 госта