Страница 1 от 1
неравномерна работа при ниски обороти
Публикувано: 14 юни 2012, 14:36
от G.SHULEV
При ниски обороти (работа на място) се получава неравномерна работа, т.е. циклично оборотите намаляват до около 200 об/мин. и се увеличават до около 900 об/мин. Дори понякога двигателя угасва. Преди това нормално оборотите бяха около 800 об/мин. Колата е Форд Фокус 1,6 ZETEC SE 2002г. Това се появи веднага след премахване на катализатора и поставяне на резонатор и симулатор (в реномиран сервиз). При средни и високи обороти ефектът го няма. Няма светлинна индикация за проблеми. При диагностика не се явяват грешки. Наскоро е сменена бобината с нова и според специалисти не е от свещите и кабелите. Това вариране става и на газ (АГУ инжекцион). Четох във форума, че не се налагат допълнителни настройки, а "симулатора" струва 80 лв. Ще съм благодарен ако някой помогне за изясняване и решаване на проблема.
Re: неравномерна работа при ниски обороти
Публикувано: 14 юни 2012, 14:50
от baro
Здравей колега има доста теми с такъв проблем подобен на твоя.Започни с почистване на МАФ ,проверка на ТПС и главния виновник за пропадащи обороти клапана за празен ход ,опитай с почистване ако не се оправи тогава ще се сменя.След всичко това направи задължително рестарт на ЕКУ то.Успех.
Re: неравномерна работа при ниски обороти
Публикувано: 19 юни 2012, 12:12
от G.SHULEV
Благодаря колега! Това ще го направя в най-скоро време. Освен това ме посъветваха да сменя кабелите и свещите с нови (препоръчително от Моторкрафт).
От друга страна, четох, че кислородният датчик (ламда сонда) преди катализатора следи за изменението на съдържанието на кислород в отработените газове и дава информация в ЕКУ за управление на дюзите за гориво, за правилното съотношението въздух – гориво. Кислородният датчик след катализатора осъществява проверка работата на предния датчик чрез електрическа обратна връзка. Ако има проблем с него то горивната система (през ЕКУ) използва или богата или бедна смес (т.е. без обратна влъзка). Би трябвало съотношението между количествата на превключвания на бедна и на богата смес за предния и задния датчик да е приблизително равно на нула. Ако то клони към единица, това значи, че катализатора работи неефективно и че задният датчик се превключва почти както предния.
В моя случай, имам съмнение, че ако «симулаторът» не е включен правилно, или е откачен втория датчик е възможно да се получава някакъв колебателен режим в работата на двигателя. Предполагам, че и на други автомобили тази операция с катализатора е извършвана и дали се е получавал този ефект на циклично повишаване и намаляване на оборотите. Подчертавам, че този ефект на цикличност го нямаше преди операцията с премахване на катализатора и поставяне на резонатор и симулатор.
Re: неравномерна работа при ниски обороти
Публикувано: 20 юни 2012, 22:27
от lordextra
Точно така и при мен се лашкаха оборотите ту не и после извднъж на едно много куцо място при мен изкочи това, и после нещата заспаха.
Re: неравномерна работа при ниски обороти
Публикувано: 21 юни 2012, 09:28
от samsung_bg
lordextra написа:Точно така и при мен се лашкаха оборотите ту не и после извднъж на едно много куцо място при мен изкочи това, и после нещата заспаха.
"Куцото място" сигурно е под всмукателните колектори...