Муфа (съединител) на компресор за климатик

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от AlexP » 14 юни 2012, 21:22

Някой знае ли дали може да се извади муфата (съединителя) на компресора на климатика на място без да се сваля компресора? Става дума за Мондео МК1 2.0 16V

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от Nebhotep » 14 юни 2012, 23:14

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=57096" onclick="window.open(this.href);return false;

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от AlexP » 15 юни 2012, 08:08

Мерси. Обаче мен ме интересува дали някой е вадил муфата на компресора на място, без да сваля компресора. Проблема при мен е, че компресора включва когато си поиска и не е от липса на фреон. Ток към муфата винаги има, но ту работи ту не. Вероятно има лоша спойка на буксата. Ако трябва да източа фреона и да сваля компресора - по-добре да не се занимавам.
Последна промяна от AlexP на 15 юни 2012, 11:55, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от Nebhotep » 15 юни 2012, 08:48

С дървения или каучуковия чук акуратно избиваме ролката със запресования в корпуса лагер (Снимка 3). Цялата операция по снемането може да се направи без да се сваля компресора от автомобила, ако е нужно само да смените лагера. Най- голямата трудност е избиването на ролката от корпуса.
В темата е ясно обяснено, че първо се маха електромагнитния съединител и след това ролката и това е възможно да стане на място без сваляне на компресора. Само че не знам дали трябва да се източи фреона!

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от AlexP » 15 юни 2012, 09:17

Въпроса ми беше за Мондео. При Ескорт е друго. На Мондеото има около 5см между ролката на компресора и рога. Муфата и ролката може би ще мога да ги сваля на място. Но бубината на ел. магнитният съединител се вади със скоба за лагери, обаче няма да има място да пъхна скобата. Мисля да пробвам да отвия 4-те болта на компресора и да го отдалеча колкото може от рога, без да разкачам тръбите.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от Edinuser » 17 юни 2012, 17:29

Може!
Може да се откачи от болтовете (компресора) и да се завърти като увисне само на тръбите за фреона. Трябва канал и трябва да се внимава.
Когато сменяхме компресора на моето се наложи да регулираме хлабината на съединителя
(става с едни шайби) - и го правихме точно по този начин без да източваме фреона.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от AlexP » 17 юни 2012, 22:58

Супер. Само да ми дойде новия компресор (втора ръка) и го мятам. Между другото, онзи ден го напръсках обилно със спрей за контакти между шайбата и тялото на компресора и работи цял ден без проблем, обаче днес пак не работи. Явно си иска отваряне да се види за какво става дума.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от AlexP » 17 юни 2012, 23:55

Edinuser написа:Може!
Може да се откачи от болтовете (компресора) и да се завърти като увисне само на тръбите за фреона. Трябва канал и трябва да се внимава.
Когато сменяхме компресора на моето се наложи да регулираме хлабината на съединителя
(става с едни шайби) - и го правихме точно по този начин без да източваме фреона.
А какъв му беше проблема, че му регулирахте хлабината? Преплъзваше ли?

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от Edinuser » 18 юни 2012, 23:44

Да, приплъзваше - изглеждаше добре, но приплъзваше.
Когато го пуснем в началото тръгва, но като вдигне налягане и започваше да приплъзва,
намалихме шайбите и се оправи.
Ако не върти двигателя и се подаде на напрежение на бобината се виждаше, че някак не прилепва добре.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от AlexP » 19 юни 2012, 09:35

Ясно.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от AlexP » 22 юни 2012, 22:57

Успях да сменя бубината без да свалям комресора.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от Edinuser » 26 юни 2012, 00:25

:)
И оправили се проблема ?

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Муфа (съединител) на компресор за климатик

Мнение от AlexP » 26 юни 2012, 08:43

Естествено. Моята бобина беше прекъсната (даваше безкрайно съпротивление). И нещо тракаше вътре. Стана лесно, но аз съм работил като автомонттьор навремето и имам много специализирани и качествени инструменти.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 37 госта