Страница 1 от 1
Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 09:34
от 4ukundur
На Фиеста 1,3 мотор, бензин мерих компресията...първи и трети по 8 атм. на втори и четвърти цилиндър - 7-ца. Нещо малко ми се виждат, не трябва ли да е около 10 атм. Верно дърта е колата, няма единствено мощност като се натовари и по нанагорно. Какво значи това, нагорели клапани ли, ремонт мотор ли, колко трябва да бъде компресията по принцип? И мога ли смело да тръгвам на дълъг път с нея.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 10:22
от Didibao
Екстра си е колата, стандартно компресията и е 8,8. Караш и се радваш.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 10:42
от 4ukundur
Didibao написа:Екстра си е колата, стандартно компресията и е 8,8. Караш и се радваш.
Да де, ама нещо позагуби мощност от 1-2 г. На равно и в нанадолнище си вдига 120-140 ама види ли леееееко баирче повече от 70-80 не мога да вдигна.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 12:08
от varby
Щом като няма по-вече от 2 атм. разлика в компресията на цилиндрите ,още не си за ремонт.Все пак автомобила не е първа младост ,не очаквай чудеса от този двигател.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 13:17
от nikolovvd
Можеш да замериш компресията след като сложиш малко масло в цилиндрите. Може да се окаже, че само леглата на клапаните са за шлайшане. Ако е само това може и гумичките на клапаните да смениш и пак си в играта.
Друго, което можеш да провериш/смениш, са горивния и въздушния филтър.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 15:11
от S_C
1,3...ама кой мотор?
Зетек с такава компресия е...мъртъв...
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 18:05
от 4ukundur
Колата нито гори масло, нито бензин в повече. Разхода ми на газ миналата година до морето беше някъде около 6,5 с пълна кола. Гумички на клапани са сменяни преди 2 г., горивен филтър пак тогава, масло и филтри преди седмица. Единствено дето вижда зор по стръмното.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 19:56
от diesel1.6
Моето мнение е, че при изправни клапани ниската компресия не влияе забележимо на мощността. Търси проблем някъде, но започни с клапаните.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 21:35
от opex
Както едно време на мен ми казаха, искам да попитам: Вие правите ли разлика между "компресия" и "степен/съотношение на сгъстяване"?
също така: най-точно компресия се мери със специален инструмент с редуцил-вентил и със сгъстен въздух, завива се на отвора на свещта и се надува. Това с манометъра дето се натиска в отвора на свещите...толкова неща могат да дадат грешка при него, че действително освен за да се види дали има въобще някаква разлика между показанията на отделните цилиндри за друго не става..
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 22:38
от ЯЛТА
Ако си от София, установи връзка с fordmaniac, ще ти каже със сигурност диагнозата на колата ти, и евентуалното и лечение.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 04 юли 2012, 23:25
от deathstorm
Айде ще приложа една снимка - вие си правете изводите кой говори на изуст и кой от опит:

Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 05 юли 2012, 10:58
от nikolovvd
4ukundur написа: Гумички на клапани са сменяни преди 2 г., горивен филтър пак тогава, масло и филтри преди седмица. Единствено дето вижда зор по стръмното.
А защо не смениш горивния и въздушния филтър?
При мен въздушен филтър се сменя всяка година - на 8-10 хил.км., а на някой автомобили върху капака на въздушния филтър направо си пише на колко да се сменя - 15 000 км. Като се вземе под внимание, че у нас чистотата на въздуха, особено в градовете, не е от най-добрата можем да си представим какво се натрупва във филтъра.
Ако е сипвано от теб или някой друг лошо гориво, няма да е лошо да смениш и горивния филтър (при спазване на мерките за безопасност) и тогава да видиш как ще върви колата.
Провери и налягането, което създава горивната помпа.
На двигателя му трябва ток, въздух и гориво. Щом върви, то ток има. Остава въздуха и горивото да подсигуриш.
Ако продължи да не върви тогава решаваш дали да я правиш сега или да я караш докато стане за скрап.

Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 06 юли 2012, 18:40
от 4ukundur
Направо ме хвана яд че пуснах тая тема. Някой да ми каже с думи прости....става ли тая кола за нещо или не. В момента съм на морето и по магистралата си пердашех вчера със 130 с 3 души и багаж.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 06 юли 2012, 19:04
от ЯЛТА
Приятелю, явно автомобила не е съвсем на ред, и му трябва доктор. Сам, само може да задълбочиш проблема, което ще се отрази върху цената на евентуалния и ремонт. Напиши от кой град си за да те насочи някой към съвестен и честен майстор- автомонтьор.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 06 юли 2012, 19:13
от HACKO
4ukundur написа:Направо ме хвана яд че пуснах тая тема. Някой да ми каже с думи прости....става ли тая кола за нещо или не. В момента съм на морето и по магистралата си пердашех вчера със 130 с 3 души и багаж.
С прости думи, компресията е на долната граница, но заради нормалния разход на масло, твоя проблем (ниската мощност) се дължи на друго. Евентуално лоша центровка на изпарителя или завит кран за газта, замърсен въздушен или газов филтър.
Ниската компресия евентуално е заради клапани а може да са сменени само сегменти и затова да не харчи масло а компресията е ниска заради износването на цилиндъра.
Като цяло ако не се оправи с ревизия на Газта, и евентуално ревизия на клапаните, не предприемай нищо, карай докато може и сменяй колата.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 06 юли 2012, 19:18
от cruise
4ukundur написа:Колата нито гори масло, нито бензин в повече. Разхода ми на газ миналата година до морето беше някъде около 6,5 с пълна кола. Гумички на клапани са сменяни преди 2 г., горивен филтър пак тогава, масло и филтри преди седмица. Единствено дето вижда зор по стръмното.
Предварително се извинявам че ще се отклоня и Аз малко. Но имах същият проблем, на равно си върви колата, по байрите все едно някой ме дърпа назад. Това при каране на газ. Решението смених газстанцията. Повече от година няма проблем. Коментирано е многократно но да се изкажа няма никакъв контрол на качеството на горивата продавани в БГ. Колата е от профила.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 06 юли 2012, 19:26
от ЯЛТА
4ukundur написа:Колата нито гори масло, нито бензин в повече.
Не се лъжи от този факт, всички двигатели харчат масло, ако че нивото на пръчката не мърда. Просто се образуват примеси вследствие работата на мотора, които допълват като количество масло на масломерната пръчка. Същото важи и за горивото, защото изгорялото масло също дава калоричност. Точно по тази причина маслото се подменя, а не е вечно,- защото му се влошават мазителните свойства вследствие на работата на мотора. Това че "не пипа масло" нищо не значи, защото се установява в лаборатория.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 11 юли 2012, 12:14
от amonev
4ukundur написа:Направо ме хвана яд че пуснах тая тема. Някой да ми каже с думи прости....става ли тая кола за нещо или не. В момента съм на морето и по магистралата си пердашех вчера със 130 с 3 души и багаж.
Какво повече можеш да искаш от това?
Ако не ти е достатъчно, приготвяш едни 800-1000 лева за що-годе качествен ремонт и я доближаваш до заводските параметри, но има ли смисъл?
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 12 юли 2012, 01:56
от z42
Подразбира се, че и на бензин няма мощност на баир, така ли е? Питам, защото това ще означава да се изключи газта от уравнението, т.е. едно неизвестно по-малко.
Re: Слаба компресия. Какво следва?
Публикувано: 12 юли 2012, 18:15
от 4ukundur
z42 написа:Подразбира се, че и на бензин няма мощност на баир, така ли е? Питам, защото това ще означава да се изключи газта от уравнението, т.е. едно неизвестно по-малко.
Газ, бензин все тая. Мембраните на изпарителя обаче са на над 35-40 хиляди км.