Ремонт на автоматична кутия A4LD/scorpio
Публикувано: 10 юли 2012, 21:34
Пускам темата с цел да помогна на колеги сблъскали се с подобни проблеми.Накратко преди години ми се наложи да ми ремонтират скоростната кутия "майстори" които си оставиха ръцете.А самата скоростна кутия бе развалена пак от "майстори"разбирачи уж в тая област.След време намерих здрава скоростна кутия и проблемите ми се решиха, и тук е мястото да благодаря на колегата Alfonso благодарение на който се сдобих с здрава A4LD.
Сега след като скорпиото ми е със здрава скоростна кутия решихме с баща ми да отворим развалената и да я поправим!Покрай псевдо майсторите се изчете много литература и се добиха много познания в тази сфера!
Модела на колата е скорпио 2,8i 1985
Модела на Кутията е A4LD -4 степенна скоростна кутия с полуелектронно управление и механичен кик-даун (понижаваща предавка)
Малко предисловие: скоростната кутия последно бе цялосно ремонтирана(сменени всички части - фрикционни дискове и прочее) от човек-газачия с претенции че много разбира от такива ремонти
.По време на ремонта и след него скоростната кутия 2 пъти изхвърли маслото заради несменен семеринг!!!А след подмяната му изкара нормална работа не повече от 1000км.След това се чу металически шум при превключване от N към R и по-натаък започнаха проблемите.
Започна да превключва със забавяне (буксуване) от 1 към 2 скорост и по-бавно ускорение при стартиране от позиции D, DE, 1 , 2
А движението на задна R се извършваше абсолютно нормално с нормално ускорение!
Маслото започна да почернява и да мирише на изгоряло!
Процедура по отваряна:
1.Източване на маслото
2.Измиване на кутията(тук трябва да спомена че при ремонт на автоматични скоростни кутии трябва да се работи в стерилни условия)
Изглед на кутията отдясно

1.Опашка на кутията предава движението към кардана и там е разположен датчика на скороста от който взима информация скоростомера и трип компютъра!
2.Камбана в нея е разположен Хидротрансформатора който взема движение от вала на двигателя.Уплътнението на вала на хидротрансформатора става чрез семеринг!Задължително се сменя при ремонти!!
3.Средна част на кутията- там се намират фрикционите и клапанната кутия(мозъка)

картер на скоростната кутия

с дървения клин е запушено мястото на датчика на скоростта

със стрелката е показан филтриращия елемент-задължителна смяна при ремонт.И тук ясно се вижда черното прегоряло масло.

Отвиване на капака на клапанната кутия(мозъка)

Самата клапанна кутия
Сега след като скорпиото ми е със здрава скоростна кутия решихме с баща ми да отворим развалената и да я поправим!Покрай псевдо майсторите се изчете много литература и се добиха много познания в тази сфера!
Модела на колата е скорпио 2,8i 1985
Модела на Кутията е A4LD -4 степенна скоростна кутия с полуелектронно управление и механичен кик-даун (понижаваща предавка)
Малко предисловие: скоростната кутия последно бе цялосно ремонтирана(сменени всички части - фрикционни дискове и прочее) от човек-газачия с претенции че много разбира от такива ремонти

Започна да превключва със забавяне (буксуване) от 1 към 2 скорост и по-бавно ускорение при стартиране от позиции D, DE, 1 , 2
А движението на задна R се извършваше абсолютно нормално с нормално ускорение!
Маслото започна да почернява и да мирише на изгоряло!
Процедура по отваряна:
1.Източване на маслото
2.Измиване на кутията(тук трябва да спомена че при ремонт на автоматични скоростни кутии трябва да се работи в стерилни условия)
Изглед на кутията отдясно

1.Опашка на кутията предава движението към кардана и там е разположен датчика на скороста от който взима информация скоростомера и трип компютъра!
2.Камбана в нея е разположен Хидротрансформатора който взема движение от вала на двигателя.Уплътнението на вала на хидротрансформатора става чрез семеринг!Задължително се сменя при ремонти!!
3.Средна част на кутията- там се намират фрикционите и клапанната кутия(мозъка)

картер на скоростната кутия

с дървения клин е запушено мястото на датчика на скоростта

със стрелката е показан филтриращия елемент-задължителна смяна при ремонт.И тук ясно се вижда черното прегоряло масло.

Отвиване на капака на клапанната кутия(мозъка)

Самата клапанна кутия