Zetec мощност, response и други...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 13 сеп 2006, 15:41

ivo9180,
За хода и диаметъра съм съгласен.

Zetec 1800 cc.

Bore - 80.6 мм.
Stroke - 88 mm.

Zetec 2000 cc.

Bore - 84.8 мм.
Stroke - 88 mm.

При двулитровия съотношението е малко по-добро, но аз се спрях на 1.8L защото такъв ми попадна на добра цена.



ARR_,

Аз съм сложил по-голям дросел - oт Мондео 2L. Разликата в диаметъра е внушителна!!!


1.8L 105HP

Изображение


2.0L 136HP

Изображение

На Zetec-a немога да кажа каква ще е разликата преди и след поставяне на дросел (само на дросел!) - моят двигател не е работил със стандартната клапа за да мога да кажа нещо по въпроса. По принцип механичните разлики между 1.8L 105HP и 1.8L 130HP Zetec двигателите е във по-голямата дроселова клапа (диаметъра й е колкото на 2.0L Мондео) , разпределителните валове (профила на валовете на 1.8L 130HP е много близък до този на 2.0L Мондео) и по-големият в диаметър MAF сензор (размера на MAF сензора на 1.8L 130HP също е много сходен със този на 2.0L Мондео). При подмяна Само на дроселовата клапа на 1.8L 105HP с по-голяма би следвало да има подобрение във производителността, но незнам как ще реагира ECU-то. Предполагам разхода на гориво ще се покачи с малко. Сигурно има и междинен размер на дросела - между 1.8L 105HP и 2.0L Мондео дроселите. Това може да дросел от е 1.8 115НР Мондео, но никога не съм търсил информация по въпроса!

Мога да кажа няколко думи за друг експеримент който правих със старият ми 1.4 CVH двигател. Той е моноинжекцион. Когато му сложихме турбо се наложи и смяна на всумкателните колектори заедно с дросела и т.н. с такива от 1.6 CVH пълен инжекцион (EFi).

Изображение

Размера на дросела на 1.6 CVH EFi е колкото на 2.0L Мондео, и в сравнение със 1.4 моно е мнооооооого по-голям (на 1.4 моно дросела е доста по-малък от този на 1.8L 105HP - виж снимката по-горе). След като сглобихме двигателя (1.4-то) разликата в отзивчивостта на двигателя беше голяма! Но за съжаление нямах възможност за по-дълго наблюдение - колата се караше само на пълна газ, със налягане от турбото от 0,5 до 1,2 Bar :lol: :lol: :lol: , на газ (LPG)! Въпреки взетите мерки (на изпарителя на газовата уредба беше сложен "баланс" - връзка между налягането във всмукателният колектор и задната страна на изпарителя, за да може да се компенсира разликата в наляганията пред и зад мембраната - така се прави стандартно газова уредба за двигатели с принудително пълнене) двигателя явно работеше със доста бедна смес и след около 400 км. здраво юркане (разбирай наистина здраво! разхода нямaше значение - важен беше експеримента!) с четвърти цилиндър се случи нещо лошо - или дупка в буталото или счупено бутало между сегментите, или счупени сегменти, все още не съм разглобил двигателя за да видя.

Но като цяло дросела имаше значение :)

За Zetec-a може да си направиш експеримент. На мен дросела от Мондео 2L ми излезна 30 лв. и ако се разтърсиш из моргите може да попаднеш на сходна цена. Самото поставяне е свързано с малко разместване на части между двата дросела (1.8 и 2.0L), но всичко после може да се върне обратно без никакви проблеми - в случай, че резултата от експеримента е незадоволителен/неуспешен!

P.S.: Размери в милиметри не мога да цитирам, защото замерването на диаметритее трудно поради дизайна на дроселите.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от MasterBo » 13 сеп 2006, 16:54

Ето, обяснено като за индианци (т.е. като за мен) какво е предварение на запалването и защо се бута напред назад за да стане както искаме.
За съжаление постинга е на английски и примера който е даден е за Хонда, но при желание върши работа.

Disc, ако имаш желание погледни този сайт са обеснени сметките:
http://www.superhonda.com/forum/showthread.php?t=268106
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Zetec мощност, response и други...

Мнение от T punchev » 13 сеп 2006, 17:23

Поздравления за колегата disc! Имам въпросче: какво е поведението на мотора без контролера,тоест голямя ли е разликата от фабричните настроики в съчетание с турбото,и настроиките чрез контролера и турбото?Иначе има такова забавяне при ускорение ,аз лично когато карах бензинов ескорт това заглъхване го преодолявах чрез потдържане на по високи обороти :lol:

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 13 сеп 2006, 20:46

MasterBo,

Много добър линк! Написаното е на лесноразбираем език, дори и за хора, който не са наясно с двигателите с вътрешно горене! =D>:


T punchev,

Двигателя от как съм го сглобил изобщо не е работил със стандартният ECU! Това е направо недопустимо! Стандартната електроника би престанала да си върши добре работата още при най-малкото надналягане в смукателният колектор. При boost съотношението въздух/гориво трябва да е по-голямо от колкото при натурално-аспирираните двигатели, да кажем около 12:1. Стандартната електроника (разбирай такава от натурално-аспириран двигател) със датчика й за измерване на количеството/обема на въздуха не може да отчете правилно постъпилото количесто въздух - този датчик не е пригоден за такава цел. Но да кажем, че това някак си се случи! Тогава алгоритъма за калкулиране на нужното гориво и впръскване, заложен в стандартното ECU няма да е правилен - натурално аспирираните двигатели "обичат" малко по-бедна гориво-въздушна смес, за да произведат повече мощност. При двигателите с принудително пълнене е обратното. Бедната смес води до горене със висока температура, което се оказва пагубно за челата бутала. Бедната смес заедно с високата температура на постъпващият в двигателя с принудително пълнене въздух са една много добра предпоставка за детонации (самовъзпламеняване на горивовъздушната смес), което от своя страна води до дупки в буталата *0029* ! От тук идва и употребата на интерулер (междинен охладител на въздуха - охлажда сгъстеният и доста загрят от турбокомпресора въздух, преди да постъпи в двигателя).
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 14 сеп 2006, 09:48

за тротъл респонса - при моя зетек е доста добър, но се влияе от редица фактори - темп на двг, качество на горивото, атм налягане, външна темп. мисля си че това е нормално, въпреки че при зетека може би тези влияния са малко по-големи. карал съм много други фордове и ето какви са ми впечетленията от зетеците:

1.6 90 коня ( на ескорт) - мног слаб, лош тротъл респонс
1.6 100 коня (на фокус) доста пъргав, но отново слаб тротъл респонс под 3000 рпм.
1.8 105 коня (на ескорт) - пъргав мотор, не особено добър тротъл респонс в ниски рпм
2.0 136 коня ( на фокус) - доста бърз, но тротъл респонс-а в ниските не е впечетляващ.

Както казват колегите при други марки тротъл респонса е доста по-добър предимно при по-стари карбураторни или моноинж. двг. аз си го обяснявам с настройките на управлението на двг - при по-новите модели изискванията към разхода и изг газове са по-високи.

а иначе в сравнение с другите зетеци тротъл респонса на твоя е доста добър. ако го сравняваш със стария ти 1.4 CVH (карал съм и такъв) би трябвало да е доста по-добър. ако не е мойе би има проблем в настройките, но там не мога да помогна за съжаление :oops:

ARR_
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Мнение от ARR_ » 14 сеп 2006, 14:18

Ще взема да напиша едно писмо до Дядо Коледа да ми донесе дроселче от Мондео 2.0л плюс ей този JR Direct Kit с адаптор за маф-а за Ескорт 1.6 зетек с цена 108.76 лв :D
Изображение
disc
а при смяната на дросел как седи въпроса с TPS-a :?:
В смисал може ли да се използва стария сензор на по голямата клапа или трябва да се използва друг който е за съответната дросел и двигател(2.0 Зетек например),че съм малко лаик в отношение на датчиците :?:
Иначе предполагам,че ако поставя по голям дросел и този въздушен филтър и при положение,че съм махнал катализатора ще има разлка в положителна насока по отношение на тротъл респонса....или поне се надявам :roll:

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 14 сеп 2006, 22:02

На мен пък нещо не ми е ясен вариянта с "налягане в смукателния колектор" при обикновен Zetec.Някой ще ми го обясни ли ?

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 14 сеп 2006, 23:33

ARR_,

Ползваш старият (собствен) TPS 8) Няма нужда са те товарят с този от 2L. Самият TPS преставлява потенциометър - важното е да е пасва физически на дросела, и да е със съответното съпротивление. А в случая пасва :wink:



веден,

Да кажем, че аз съм направил така, че да има налягане! Прочети началото на темата! Имам си вентилатор.
(снимките са от преди 1 месец и повече!)


Изображение

Изображение

Изображение
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 14 сеп 2006, 23:36

disc снимките са *00134*
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 15 сеп 2006, 01:36

Ех, ти пък :oops:

Тук снимки колкото искаш :

http://orionturbo.info/index.php?ind=ga ... iew&idev=2
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 17 сеп 2006, 08:21

Според мен проблема със забавянето, при рязко отваряне на дроселовата клапа, е всеобщ проблем при инжекционните двигатели.Понеже всички Zetec двигатели са инжекционни, и те като всички други страдат от този недостатък.За мен проблема е в прекалено дългия смукателен колектор,при който пътя на въздуха от дросела(който е в началото на колектора) до цилиндъра в някои случаи е повече от 50 см. Може причината за тези дълги колектори да е в по-доброто хомогенизиране и изравняване на скоростта на въздуха, с цел по-добро смесване и от там по-добро изгаряне,но всичко,свързано с екологията обикновено е свързано с някаква цена.При карбураторните двигатели смукателните колектори са почти 3 пъти по-къси от пълните инжекциони и смесването става почти при дроселната клапа, още в началото на колектора и стига много по-бързо до цилиндъра(при рязко отваряне)докато при дългия колектор(при рязко отваряне)в първоначалния момент има просто липса на достатъчно въздух за нормално горене.След като въздухът достигне цилиндрите,изпълвайки целия обем на колектора,чак тогава,може да се извърши правилно смесване и горене.Така че според мен дългия смукателен колектор е причината за ниския response на всички пълни инжекциони.От това ми се струва,че каквото и да се направи с тайминга или с отврянето на инжекторите ,не може да се очаква,че този проблем ще изчезне,ако се използват стандартни колектори,защото двигателят просто не може да "диша" в първоначалния момент,след рязкото отваряне на дросела.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 71 госта