Zetec мощност, response и други...
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Zetec мощност, response и други...
Аз от скоро имам Zetec под капака. Преди съм карал един два Ескорт-а, но малко и нямам никакви впечатления.
Какво ми е питането?
Понеже при мен положението е коренно различно от колкото при другите 16 клапанови двигатели искам да разбера вашите впечатления специфично за "тръгването" на двигателя. В момента двигателя ми е доста модифициран - с мнооооого по-ниска степен на сгъстяване от стандартната (10:1) а именно 7,8:1, има турбокомпресор, програмируем инжекционен контролер и други все в същият дух. Сам настройвам работата на двигателя (посредством програмируемият инжекционен контролер) за всички работни диапазони, което само по себе си значи, че крайният резултат зависи изцяло от знанията и уменията ми относно работата на двигателите с вътрешно горене. За сега двигателя работи с положително налягане 0,4 Bar и над 3200 оборота двигателя показва добра мощност (скоро налягането ще бъде повишено), но никак не ми харесва throttle response-a на двигателя. Потеглянето от първа е да кажем добро, но аз очаквах доста по-добър отклик от двигателя. Само за сравнение - Голф 1.8 GT 90 коня "тръгва" като подплашен когато му стъпиш на педала. Zetec-a не реагира така , или поне моя! Търся причината! Дали това е моята настройка? Или пък има нещо "гнило" в този тип двигатели? Рязкото ускорение на 2-ра или 3-та предавка да кажем от 2000 оборота също не е съвсем потресаващо. Открай време знам за редовните проблеми на Форд двигателите - загуба на мощност при рязко подаване на газ, загуба на празен ход и други - и затова си мислех, че с програмируемият инжекционен контролер ще мога да отстраня поне един от тях и дори да подобря "заводската" настройка. За сега резултата е 1:0 за мен, но има още какво да искам.
Търся мнението на собствениците на такъв двигател точно за тази характеристика на двигателя. Дали и при вас има някакво такова чувство за недобър отклик на двигателя? Изключвам двигателите при който има проблем със загубата на мощност при рязко подаване на газ! Мисля, че картата на предварение на запалването на горивовъздушната смем не ми е наред (имам възможност да я коригирам в широки граници!) и от там да ми се явява този проблем! Но може и да греша.. Затова споделете своите впечатления!
Какво ми е питането?
Понеже при мен положението е коренно различно от колкото при другите 16 клапанови двигатели искам да разбера вашите впечатления специфично за "тръгването" на двигателя. В момента двигателя ми е доста модифициран - с мнооооого по-ниска степен на сгъстяване от стандартната (10:1) а именно 7,8:1, има турбокомпресор, програмируем инжекционен контролер и други все в същият дух. Сам настройвам работата на двигателя (посредством програмируемият инжекционен контролер) за всички работни диапазони, което само по себе си значи, че крайният резултат зависи изцяло от знанията и уменията ми относно работата на двигателите с вътрешно горене. За сега двигателя работи с положително налягане 0,4 Bar и над 3200 оборота двигателя показва добра мощност (скоро налягането ще бъде повишено), но никак не ми харесва throttle response-a на двигателя. Потеглянето от първа е да кажем добро, но аз очаквах доста по-добър отклик от двигателя. Само за сравнение - Голф 1.8 GT 90 коня "тръгва" като подплашен когато му стъпиш на педала. Zetec-a не реагира така , или поне моя! Търся причината! Дали това е моята настройка? Или пък има нещо "гнило" в този тип двигатели? Рязкото ускорение на 2-ра или 3-та предавка да кажем от 2000 оборота също не е съвсем потресаващо. Открай време знам за редовните проблеми на Форд двигателите - загуба на мощност при рязко подаване на газ, загуба на празен ход и други - и затова си мислех, че с програмируемият инжекционен контролер ще мога да отстраня поне един от тях и дори да подобря "заводската" настройка. За сега резултата е 1:0 за мен, но има още какво да искам.
Търся мнението на собствениците на такъв двигател точно за тази характеристика на двигателя. Дали и при вас има някакво такова чувство за недобър отклик на двигателя? Изключвам двигателите при който има проблем със загубата на мощност при рязко подаване на газ! Мисля, че картата на предварение на запалването на горивовъздушната смем не ми е наред (имам възможност да я коригирам в широки граници!) и от там да ми се явява този проблем! Но може и да греша.. Затова споделете своите впечатления!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
disc
Здрасти, бил съм на твоя сайт и попрочетох за проекта ти - ти си истински фен!
Та ето моето мнение, карам 1.6 Зетек 90 коня. Според мен е муден - мотора е в перфектно състояние, сам го виждам - диагностиките също го показват, няма какво да му се пипа няма забележки. Та откакто се качих на него първото нещо, което ме озадачи е що не се набира тая кола? От нула до 100 си ги прави по каталог, но бях свикнал (повтарям се с други мои постове вероятно) с 1.6 моноинджекция Вектра, която определено е по-бърза от Форда. Пробвано е - така е. Та казвам не се учудвай, че са по-мудни тези двигатели (чудя се и аз защо). Мисля, че щом имаш контрол над компютъра на колата би могъл да пипнеш тук там (чип тунинг един вид) и да правиш експерименти. Та дадох потребителското си мнение
Здрасти, бил съм на твоя сайт и попрочетох за проекта ти - ти си истински фен!
Та ето моето мнение, карам 1.6 Зетек 90 коня. Според мен е муден - мотора е в перфектно състояние, сам го виждам - диагностиките също го показват, няма какво да му се пипа няма забележки. Та откакто се качих на него първото нещо, което ме озадачи е що не се набира тая кола? От нула до 100 си ги прави по каталог, но бях свикнал (повтарям се с други мои постове вероятно) с 1.6 моноинджекция Вектра, която определено е по-бърза от Форда. Пробвано е - така е. Та казвам не се учудвай, че са по-мудни тези двигатели (чудя се и аз защо). Мисля, че щом имаш контрол над компютъра на колата би могъл да пипнеш тук там (чип тунинг един вид) и да правиш експерименти. Та дадох потребителското си мнение
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Нали като мачкаш педала на газта отваряш да влиза въздух и по постъпилия въздух компа смята колко гориво му е нужно и го подава.
Като му свикнеш и разбереш, че всичко е ОК в моменти на покачване на адреналина, като намачкаш педала след 2000 всичко е ОК
Искам да видим как тази векрта дет вика Орлин ми се запъва на мен или на ДеянчоУуу на Si-то. Щото една вектра онази вечер се опита да ми покаже мускули но нещо не успя. Аз мисля, че моята има много да ръчкам по нея, че да и събудя всичките коне.
Disc
Нещо си сеее ...
Сещаш се, че и със стария мотор те дърпаха на старта ама послеее
Каза, че и кутията си сменил ?
Така, чеее ... сещай се може и в нея да е проблема.
Но опредлено и аз усещам, че има забавяне като натисна газта до реакцията на мотора. Ама електроника кво да правиш. Чакаш нещо да сметне и да реши какво да прави.
Като му свикнеш и разбереш, че всичко е ОК в моменти на покачване на адреналина, като намачкаш педала след 2000 всичко е ОК
Искам да видим как тази векрта дет вика Орлин ми се запъва на мен или на ДеянчоУуу на Si-то. Щото една вектра онази вечер се опита да ми покаже мускули но нещо не успя. Аз мисля, че моята има много да ръчкам по нея, че да и събудя всичките коне.
Disc
Нещо си сеее ...
Сещаш се, че и със стария мотор те дърпаха на старта ама послеее
Каза, че и кутията си сменил ?
Така, чеее ... сещай се може и в нея да е проблема.
Но опредлено и аз усещам, че има забавяне като натисна газта до реакцията на мотора. Ама електроника кво да правиш. Чакаш нещо да сметне и да реши какво да прави.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Paci,
Не бъркай съотношението тегло/мощност със превъзходство във специфичната мощност!
Кутията не съм я сменил. Старата от 1,4 със много къси 1-ва и 2-ра предавки. Смяна ще има може би, но не сега.
Ще има още доста настройване и надявам се да отстраня този дразнещ проблем.
Но нека и други хора да кажат мнения...
Не бъркай съотношението тегло/мощност със превъзходство във специфичната мощност!
Кутията не съм я сменил. Старата от 1,4 със много къси 1-ва и 2-ра предавки. Смяна ще има може би, но не сега.
Ще има още доста настройване и надявам се да отстраня този дразнещ проблем.
Но нека и други хора да кажат мнения...
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
И мойта ми се струва, че бавно реагира като натиснеш рязко газта при ниски обороти. За сравнение ползвам служебното Типо 1,1 карбуратор дето като настъпиш рязко газта и веднага те джаска назад към седалката. Вярно след това няма динамиката на Зетека.
Истинското и много приятно ускорение при мен почва след 4000 оборота като и преди това ускорява добре но има т.нар. "flat spots" - демек промеждутъци в които стрелката на оборотите се качва по бавно.
Истинското и много приятно ускорение при мен почва след 4000 оборота като и преди това ускорява добре но има т.нар. "flat spots" - демек промеждутъци в които стрелката на оборотите се качва по бавно.
- EscortMK51.3
- потребител
- Мнения: 575
- Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
- Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- ivo9180
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
- Местоположение: Пирдоп
- Status: Извън линия
Напълно нормално е да има това забавяне на ускорението при двигател който се управлява електронно
Колега disc според мен трябва да увеличиш количеството на впръскваното гориво и продължителността на запалителната искра точно при тези ниски обороти Тук нямаш карбуратор на които ускорителната помпа да подаде повече гориво нито делко с чукче и наковалня които да регулираш сам А и във всмукателния колектор имаш налягане а не вакуум
Колега disc според мен трябва да увеличиш количеството на впръскваното гориво и продължителността на запалителната искра точно при тези ниски обороти Тук нямаш карбуратор на които ускорителната помпа да подаде повече гориво нито делко с чукче и наковалня които да регулираш сам А и във всмукателния колектор имаш налягане а не вакуум
- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз имам Алфа и те са с високо-оборотни двигатели,особено ако е TWIN SPARK,докато не влезе в много високи обороти не върви...
Диск,Мондеото ми е с като твоя двигател,по принцип е тромавичък,наистина няма вихрено ускорение,въпреки мощността.Но има една много специфична и ясно отличима граница на около 4200 оборота,когато имаш чувството за турбо(малко разбира се ) и ускорението е друго.Не знам дали си я усетил....На практика не е много responsive,не е като Алфата примерно някак си по-муден е,не знам как да го обясня
Диск,Мондеото ми е с като твоя двигател,по принцип е тромавичък,наистина няма вихрено ускорение,въпреки мощността.Но има една много специфична и ясно отличима граница на около 4200 оборота,когато имаш чувството за турбо(малко разбира се ) и ускорението е друго.Не знам дали си я усетил....На практика не е много responsive,не е като Алфата примерно някак си по-муден е,не знам как да го обясня
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря за отговорите!
ivo9180,
Инжекционният контролер който имам е на съвременно ниво и притежава почти всички (да не кажа всички) "гъдели", които имат и стандартните. Това което описваш се нарича accelleration enrichment (или обогатяване при ускорение) и се поддържа - настрено е добре - не тук е проблема. И да, имитира ускорителната помпа при карбураторите. За продължителността на искрата - не съм сигурен, че това е правилният термин (просто такъв няма), но сигурно визираш момента на запалване (предварение на заплването). Точно в това си мисля, че ми е проблема (в настройката му по-точно), но пробвахме различни варианти и специално за настройване на момента на запалване е доста трудно - "видим" резултат няма. Имам предвид, че не е като при впръскването на горивото, където ако обогатиш веднага усещаш разликата (а в моят случай даже измервам реалното съотношение гориво/въздух посредством широколентова ламбда сонда) също и ако обедниш сместта. Заплаването се настройва финно единствено и само на динометър, където може да отчетеш разликата във мощността при дадена настройка на предварението на запалването. Но при мен не фините настройки са явният проблем Само за онагледяване ще покажа какво представлява картата на запалването:
Управлението на предварението става по горната таблица в зависимост от разреждането/налягането (измерва се посредством МАР сензор) и по обороти. 100 Кра се равняват на атмосферното налягане.
Дали в всмукателния колектор на двигателя ми има налягане или вакуум - това зависи от положението на дроселовата калапа както и от оборотите на двигателя Имам предвид, че моето турбо прави налягане след около 2800 оборота - над 100 Кра (при отворен дросел!), а когато затвориш дросела веднага се получава вакуум - под 40 Кра (имам и разтоварващ клапан преди дросела, който изпуска налягането при затваряне на дросела, но не той прави вакуума разбира се). При натурално-аспирираните двигатели в колекторите винаги има вакуум или както също се нарича - разреждане.
sashos,
Вече писах на какви обороти турбото ми прави налягане. Не това за съжаление ми е проблема Докато "дойде" налягането нещо куца и за това питам какво е положението при нормалните Zetec двигатели, защото докато турбото не създаде надналягане (boost, налягане и както ти е удобно да го наричаш) може да третираш двигателя ми като натурално аспириран. Точно в този момент ми куца мощността, респонса и т.н. Вече при съвсем малко надналягане нещата се променят коренно - колата хуква, ходи я гони
V_A_N_K_A_T_A,
Това което описваш при тези обороти е ясно точно там се намира максималният въртящ момент на този двигател и в диапазона от 4200 до 5500 (където пък е максималната мощност) двигателя се развърта най-добре Ето и кривите на въртящият момент и мощността:
ivo9180,
Инжекционният контролер който имам е на съвременно ниво и притежава почти всички (да не кажа всички) "гъдели", които имат и стандартните. Това което описваш се нарича accelleration enrichment (или обогатяване при ускорение) и се поддържа - настрено е добре - не тук е проблема. И да, имитира ускорителната помпа при карбураторите. За продължителността на искрата - не съм сигурен, че това е правилният термин (просто такъв няма), но сигурно визираш момента на запалване (предварение на заплването). Точно в това си мисля, че ми е проблема (в настройката му по-точно), но пробвахме различни варианти и специално за настройване на момента на запалване е доста трудно - "видим" резултат няма. Имам предвид, че не е като при впръскването на горивото, където ако обогатиш веднага усещаш разликата (а в моят случай даже измервам реалното съотношение гориво/въздух посредством широколентова ламбда сонда) също и ако обедниш сместта. Заплаването се настройва финно единствено и само на динометър, където може да отчетеш разликата във мощността при дадена настройка на предварението на запалването. Но при мен не фините настройки са явният проблем Само за онагледяване ще покажа какво представлява картата на запалването:
Управлението на предварението става по горната таблица в зависимост от разреждането/налягането (измерва се посредством МАР сензор) и по обороти. 100 Кра се равняват на атмосферното налягане.
Дали в всмукателния колектор на двигателя ми има налягане или вакуум - това зависи от положението на дроселовата калапа както и от оборотите на двигателя Имам предвид, че моето турбо прави налягане след около 2800 оборота - над 100 Кра (при отворен дросел!), а когато затвориш дросела веднага се получава вакуум - под 40 Кра (имам и разтоварващ клапан преди дросела, който изпуска налягането при затваряне на дросела, но не той прави вакуума разбира се). При натурално-аспирираните двигатели в колекторите винаги има вакуум или както също се нарича - разреждане.
sashos,
Вече писах на какви обороти турбото ми прави налягане. Не това за съжаление ми е проблема Докато "дойде" налягането нещо куца и за това питам какво е положението при нормалните Zetec двигатели, защото докато турбото не създаде надналягане (boost, налягане и както ти е удобно да го наричаш) може да третираш двигателя ми като натурално аспириран. Точно в този момент ми куца мощността, респонса и т.н. Вече при съвсем малко надналягане нещата се променят коренно - колата хуква, ходи я гони
V_A_N_K_A_T_A,
Това което описваш при тези обороти е ясно точно там се намира максималният въртящ момент на този двигател и в диапазона от 4200 до 5500 (където пък е максималната мощност) двигателя се развърта най-добре Ето и кривите на въртящият момент и мощността:
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
С тази ниска компресия какво очакваш да те изтегли преди да се включи във филма турбото ?
Хубави гуми, настилка за добро сцепление каквато май направиха на Божурще (гума), ръгаш 1-ва, натискаш на 2800 оборта, молиш се да не счупиш трансмисията и потегляш
Кво ми разбира главата от военна музика, но според мен това са субтитрите към филма
Хубави гуми, настилка за добро сцепление каквато май направиха на Божурще (гума), ръгаш 1-ва, натискаш на 2800 оборта, молиш се да не счупиш трансмисията и потегляш
Кво ми разбира главата от военна музика, но според мен това са субтитрите към филма
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Извинявам се за въпроса, но ми е интересно...
Каква е разликата между компресия и степен на сгъстяване?
edit: Благодаря на DTM за пояснението.
Каква е разликата между компресия и степен на сгъстяване?
edit: Благодаря на DTM за пояснението.
Последна промяна от Любо на 13 сеп 2006, 12:31, променено общо 1 път.
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Предполагам, че е възможно да постигнеш по-добри характеристики в ниските обороти като се справиш с тайминг таблиците на запалването/впръскването на гориво.
Баце Гоогъл дава доста резултати.
Аз поразгледах малко и намерих два сайта, които е възможно да представляват интерес за теб:
Ignition Timing for Modified Engines
Map contours for injection/ignition
Ако не е секретна информацията дай текущите таблици на запалването и инжекциона, вида на горивната камера и останалите параметри и да видим има ли добри математици/физици/болни мозъци да сметнем оптималните стойности
Баце Гоогъл дава доста резултати.
Аз поразгледах малко и намерих два сайта, които е възможно да представляват интерес за теб:
Ignition Timing for Modified Engines
Map contours for injection/ignition
Ако не е секретна информацията дай текущите таблици на запалването и инжекциона, вида на горивната камера и останалите параметри и да видим има ли добри математици/физици/болни мозъци да сметнем оптималните стойности
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
КОМПРЕСИЯ: Или още такт на сгъстяване.Любо написа:Извинявам се за въпроса, но ми е интересно...
Каква е разликата между компресия и степен на сгъстяване?
През време на такта на сгъстяване клапаните са затворени и работната смес притискана от буталото при движението му нагоре се сгъстява. Малко преди да достигне горна мъртва точка сместа се запалва. Е, налягането преди запалването е компресията. Променя се и зависи от износването на двигателя. По големината на компресията се съди за състоянието на цилиндро-буталната група, карнитура на главата на блока, уплътненията на клапаните и седлата им.
Компресията- това е налягането в цилиндъра в края на такта на сгъстяване. При липса на заводски данни, счита се , че големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване. При това измерената компресия на различните цилиндри не трябва да се различава по-вече от 0,1 Мпа (1 кг/кв.см.).
Намаляването на компресията на всички цилиндри показва общо износване на двигателя. Ако компресията е ниска, или клони към нула в някой цилиндър, то моге да се предположи, че този цилиндър е закоксувал и сегментите са загубили еластичността си или са за смяна, нагорели са клапани или гарнитурата на главата.
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ:
По определение: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
MasterBo,
Благодаря за линковете. Таблицата на запалването съм я пуснал на предишната страница. За впръскването - няма смисъл, защото я променям най-редовно, а и почти никаква стойностна информация неможе да се получи от нея.
Днес мерихме компресията:
1-ви - 11;
2-ри - 10,7;
3-ти - 11;
4-ти - 11;
Стойностите ми харесват.
На свещта на 2-ри цилиндър имаше малко "пипер", което не ми харесва и заедно със мааалко по-ниската компесия може би е нещо за което трябва да се притеснявам, но времето ще покаже.
За тези от вас който не са чували този термин - "сол и пипер" се наричат отлаганията по бялата, порцеланова част на свещта, който са като черни и червени точки. Това са следи от детонация в цилидъра. При мен има само червени, което е признак или на по-добро изгаряне или на детонации. Самите свещи са леко черни във основата, около резбата - може би все още е малко богата сместта. Все още няма добър керемидено червен цвят
Благодаря за линковете. Таблицата на запалването съм я пуснал на предишната страница. За впръскването - няма смисъл, защото я променям най-редовно, а и почти никаква стойностна информация неможе да се получи от нея.
Днес мерихме компресията:
1-ви - 11;
2-ри - 10,7;
3-ти - 11;
4-ти - 11;
Стойностите ми харесват.
На свещта на 2-ри цилиндър имаше малко "пипер", което не ми харесва и заедно със мааалко по-ниската компесия може би е нещо за което трябва да се притеснявам, но времето ще покаже.
За тези от вас който не са чували този термин - "сол и пипер" се наричат отлаганията по бялата, порцеланова част на свещта, който са като черни и червени точки. Това са следи от детонация в цилидъра. При мен има само червени, което е признак или на по-добро изгаряне или на детонации. Самите свещи са леко черни във основата, около резбата - може би все още е малко богата сместта. Все още няма добър керемидено червен цвят
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- ivo9180
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
- Местоположение: Пирдоп
- Status: Извън линия
disc,
Двигателите ZETEC имат една конструктивна особеност-хода на буталото е доста по-голям от диаметъра на цилиндрите Това според мен ги прави по-тромави и нискооборотни По въпроса с продължителността на искрата-от голямо значение е хлабината между чукчето и наковалнята даже и при точно регулиран момент на запалване Говоря за механичен прекъсвач-токоразпределител т.е делко
За налягането във всмукателните тръби-дали не объркваш работата на някой датчик,който би трябвало да отчита вакуум
Двигателите ZETEC имат една конструктивна особеност-хода на буталото е доста по-голям от диаметъра на цилиндрите Това според мен ги прави по-тромави и нискооборотни По въпроса с продължителността на искрата-от голямо значение е хлабината между чукчето и наковалнята даже и при точно регулиран момент на запалване Говоря за механичен прекъсвач-токоразпределител т.е делко
За налягането във всмукателните тръби-дали не объркваш работата на някой датчик,който би трябвало да отчита вакуум
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Относно тротъл респонса...
Явно това е характерна черта на Зетек-а за съжаление,което мен малко ме дразни.И си мисля дали ако се сложи малко по-голяма от стандартното дроселова клапа плюс един добър и качествен Cold Air Intake,автомобила ще стане по-пъргав и отзивчив.
Какви биха били възможните проблеми при слагането на по-голям дросел,предполагам ако е доста по-голям ще се влоши цялата работа на двигателя,но ако диаметъра е няколко мм. повече от фабричния какви биха били пюсовете и минусите
Дали ECU-то няма да почне да се шашка
Някой знае ли какви са диаметрите на дроселовите клапи съответно за двигателите 1.6,1.8 и 2.0 Зетек
Как мислите вие
Явно това е характерна черта на Зетек-а за съжаление,което мен малко ме дразни.И си мисля дали ако се сложи малко по-голяма от стандартното дроселова клапа плюс един добър и качествен Cold Air Intake,автомобила ще стане по-пъргав и отзивчив.
Какви биха били възможните проблеми при слагането на по-голям дросел,предполагам ако е доста по-голям ще се влоши цялата работа на двигателя,но ако диаметъра е няколко мм. повече от фабричния какви биха били пюсовете и минусите
Дали ECU-то няма да почне да се шашка
Някой знае ли какви са диаметрите на дроселовите клапи съответно за двигателите 1.6,1.8 и 2.0 Зетек
Как мислите вие
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта