Страница 1 от 1
Може ли да се познае катализатора
Публикувано: 19 сеп 2006, 10:59
от kurshuma
Въпросът ми е глупав но не съм запознат и затова питам
Различава ли се катализатора от обикновенните гърнета и какви са отличителните белези гледах ръководството за форд но не ми отваря точно тези снимки
Предварително ви благодаря

Публикувано: 19 сеп 2006, 15:18
от Brock
Обикновеното гърне или ШУМОЗАГЛУШИТЕЛЯ има за цел да намалява звука - обикновено е система от няколко перфорирани тръби и вата - на почти същия принцип е и заглушителя за оръжие.
КАТАЛИЗАТОРА представлява керамична пита с покритие, което взаимодейства с химичните елементи в изгорелите газове и ги преобразува в по-малко вредни. Виж схемите долу.

Публикувано: 19 сеп 2006, 16:01
от Любо
Струва ми се, че въпроса беше за външни белези по които се различават...
Публикувано: 19 сеп 2006, 16:34
от Brock
Любо написа:Струва ми се, че въпроса беше за външни белези по които се различават...
Ами мисля, че външни белезе няма. И двете са в метален /ламаринен/ корпус.
Единственото за което се сещам е, че катализатора има допълнителна ламарина /щит/ от долната страна - но това май е само при оригиналните.

Публикувано: 19 сеп 2006, 17:15
от Любо
мда... за съжаление могат да ни клатят както си искат

А в грамажа дали няма разлика?
Публикувано: 19 сеп 2006, 18:51
от kurshuma
Питам защото моя форд ако има катализатор то тои със сигурност е запушен а искам да го махна преди да я карам по сервизите за центровки клапани и т.н. за да не доведе до някакви отклонения после и да започна отначало не съм виждал катализатор на живо и нямам идея как изглежда
Брок много ти благодаря за разяснението определено се вижда светлина в тунела само дано не е ..........

Благодаря и на двамата за вниманието 10х
Публикувано: 20 сеп 2006, 16:28
от dreidrei
и от мен едно ламерско питане - на дизелови коли слага ли се катализатор? чудя се дали моята има...
Публикувано: 20 сеп 2006, 17:26
от HACKO
Изглежда точно като на първата картинка на брок.
Публикувано: 20 сеп 2006, 17:51
от _SLiThER_

Такъв е моя 1:1

Публикувано: 20 сеп 2006, 19:17
от kurshuma
Благодаря колеги инфото ще ми е от полза

Публикувано: 20 сеп 2006, 21:42
от Dundee
Понеже темата е интересна и за мен: На моето такова нещо пише RESONATOR. Има и емблемка Ford и някакъв номер. На външен вид е същото като на снимката.
Въпрос: това дали е катализаторът или наистина е резонатор, както си пише? Откакто имам колата не съм сменял нищо по изпускателната система. Както е дошла от Италия, така е и в момента. Не че нещо ми пречи или ме смущава, но искам да разбера какво е това. Ей така, от любопитство.
Публикувано: 20 сеп 2006, 22:45
от venom4o
Здрасти колега!
Катализатора е първото гърне след двуцевката! След него започват заглушителите! при мен е изтърбушен и е заварен .. кутията от него си седи ама е куха .Като кухо гърне
Re: Може ли да се познае катализатора
Публикувано: 01 окт 2006, 08:30
от 01
kurshuma написа:Въпросът ми е глупав но не съм запознат и затова питам
Различава ли се катализатора от обикновенните гърнета и какви са отличителните белези гледах ръководството за форд но не ми отваря точно тези снимки
Предварително ви благодаря

Здрасти!
На четвъртата и петата снимка, можеш да видиш пълнежа на катализаторите:
http://emk-33.com/www/index.php?option= ... Itemid=110" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако още не си свалил катализатора, ела и ще сторим тази работа!
Обикновенно приспадаме стойността на катализатора и монтажа на резонаторното гърне излиза безплатно.
Проблемът ще дойде от началото на 2007 година, когато вече няма да можеш да минеш на преглед, ако нямаш катализатор и тогава не се знае как ще се развият нещата!
Поздрави!
Публикувано: 01 окт 2006, 12:20
от bijuto
и моят катализатор беше запушен,губеше мошност и не вървеше.реших проблема като на мястото на кат. сложих гърне със същият размер
Публикувано: 01 окт 2006, 17:17
от kurshuma
Колеги катализаторът ми е свален на негово място има резонансно гърне благодаря за подробното описание и помощ от ваша страна отново бяхте много полезни 10х
За най голямо съжаление трябва да правя реглаж на клапаните тъй като не е правен мнооого отдавна и сега вече се явява проблем поне така ми казаха в сервиза след това реглаж помпа и смяна ролки и ангренажен ремък накрая два шарнира и една биалетка и съм готов
