Признак за развален двигател!?!?!?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
filiparkata
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 05 окт 2012, 11:10
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi
Status: Извън линия

Признак за развален двигател!?!?!?!

Мнение от filiparkata » 08 окт 2012, 11:45

Здравейте момчета,

Ако може някой да каже по какво да разбера дали ми е заминал двигатела или е на път. Колите които имам са съответно фокус 2005 1.6 TDCI и фокус 2008 1.8 TDCI и двата автомобила въобще не пушат и не горят масло. По какво друго трябва да гледам за да разбера дали има проблем колата? Един познат използва следния метод но не знам дали е правилен и за това ви питам и вас: При работещ двигател, отваря капачката за масло на двигателя и ако от там излиза въздух под налягане според него е заминал мотора. Дали е така ??? или това е аматьорско мнение ?

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Признак за развален двигател!?!?!?!

Мнение от KOss » 08 окт 2012, 12:11

filiparkata написа:Здравейте момчета,

Ако може някой да каже по какво да разбера дали ми е заминал двигатела или е на път. Колите които имам са съответно фокус 2005 1.6 TDCI и фокус 2008 1.8 TDCI и двата автомобила въобще не пушат и не горят масло. По какво друго трябва да гледам за да разбера дали има проблем колата? Един познат използва следния метод но не знам дали е правилен и за това ви питам и вас: При работещ двигател, отваря капачката за масло на двигателя и ако от там излиза въздух под налягане според него е заминал мотора. Дали е така ??? или това е аматьорско мнение ?
Първо каква е причината да мислиш че двигателя е "заминал"? Ако е така - определено ще го усетиш. Ще има явни признаци, най-малкото и най-очевадното са пушилки, загуби на антифриз и масло, течове, загуба на мощност, неравномерна работа. А относно духането през капачката - много е субективно и не е мерило.

filiparkata
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 05 окт 2012, 11:10
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi
Status: Извън линия

Re: Признак за развален двигател!?!?!?!

Мнение от filiparkata » 08 окт 2012, 13:42

причината да мисля така е, че същия този "експерт" дето ми каза за капачката приложи своя начин за проверка върху моята кола и ми каза, че двигателя уш бил заминал.... а точно това ме учуди защото всички изброени от тебе признаци ги няма. Нито гори масло, нито антифриз, нито теч някъде... нищо... явно просто се прави на експерт и успя да ме заблуди :lol: мерси за отговора :)

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Признак за развален двигател!?!?!?!

Мнение от Didibao » 08 окт 2012, 13:48

Личното ми мнение е този експер да го качиш на черешата, нормално е да има духане, още повече че на някой автомобили разпределителния вал е точно под капачката и няма защитна пластина, та там освен духане има и хвърляне на масло, виж повишеното налягане и димене през пръчката за маслото вече е друга работа, но при теб отсъства.
Изображение

xtremeracer
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 07 юни 2006, 01:23
Модел на автомобила: Focus 1.6 zetec SE 74kW 01г-LPG
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: Признак за развален двигател!?!?!?!

Мнение от xtremeracer » 08 окт 2012, 17:12

Духането от капачката?-Това са картерни газове (маслени пари)породени от движението на самите части в двигателя.По силно проявени са при ниски обороти на двигателя(като дадеш газ засмуква,не духа)Тези пари се връщат за доизгаряне в камерата по гумени маркучи с цел екология!
Да ти каже някой ,че двигателя е издухал и ти да му повярваш при положение че караш колата си всеки ден и не намираш проблем в нея- еее стегни се малко де:roll: _friends_

Ако мотора чука,харчи масло,харчи много ,меша охладителна течност с масло, тогава би могло да става дума за проблем!Един двигател преди да се скапе върви най много(развърта се бързо предвид хлабините) като живо същество -най му се живее когато знае ,че идва края! :D
Лека и безаварийна и отказвай майсторите!
Недялко Делчев-София Car FORDrifT
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] и 16 госта