Проблем с помпа Лукас на Ескорт 1.6Д `88г.
Публикувано: 12 окт 2012, 10:19
Здравейте,
четох, но много малко теми има за толкова стар модел - Ескорт 1.6 дизел, с помпа Лукас, 88 година (т.н. гладкия стоп). Проблемът е следния:
На електромагнитния клапан, спиращ подаването на нафта му се разпадна, вероятно от старост върха - гумен или пластмасов, не съм сигурен. Колата спря да иска да се гаси. В сервиз смениха клапана (на новия е пластмасов върха) и гасенето се оправи, показали са как се е разпаднал стария. Но пък сега възникна следното - от време на време мощността намалява драстично, направо едва върви. Друсне в дупка и поотпуши, после пак се запуши. Моето предположение бе, че парченце от стария клапан е попаднало в помпата, мнението на дизелджиите от Земляне е същото. Отварянето на помпата за профилактика обаче ще струва 360 лв, което е непосилно за мен, да не говорим, че колата струва 500 лв.
Моля за съвет - технически грамотен съм, разглобил съм не един и два двигателя, само ГНП не съм разглобявал до сега, но с малко насоки мисля, че ще се справя. Дайте акъл как да се оправя сам, за какво да внимавам и как да действам, по възможност без да свалям помпата от колата.
Благодаря!
четох, но много малко теми има за толкова стар модел - Ескорт 1.6 дизел, с помпа Лукас, 88 година (т.н. гладкия стоп). Проблемът е следния:
На електромагнитния клапан, спиращ подаването на нафта му се разпадна, вероятно от старост върха - гумен или пластмасов, не съм сигурен. Колата спря да иска да се гаси. В сервиз смениха клапана (на новия е пластмасов върха) и гасенето се оправи, показали са как се е разпаднал стария. Но пък сега възникна следното - от време на време мощността намалява драстично, направо едва върви. Друсне в дупка и поотпуши, после пак се запуши. Моето предположение бе, че парченце от стария клапан е попаднало в помпата, мнението на дизелджиите от Земляне е същото. Отварянето на помпата за профилактика обаче ще струва 360 лв, което е непосилно за мен, да не говорим, че колата струва 500 лв.
Моля за съвет - технически грамотен съм, разглобил съм не един и два двигателя, само ГНП не съм разглобявал до сега, но с малко насоки мисля, че ще се справя. Дайте акъл как да се оправя сам, за какво да внимавам и как да действам, по възможност без да свалям помпата от колата.
Благодаря!