Инжектори на Зетек

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 27 окт 2012, 18:47

Искам да сваля и да огледам в какво състояние са инжекторите на двигателя на мондеото, тъй като при шофиране на студен мотор при натискане на газта се получава забиване на муцуната или загуба на мощност, а непосредствено след като направи температурата и прехвърли на газ проблема изчезва! Съмнявам се че може да са подпушени и тъй като на студен мотор сместа зададена от ЕКУ-то е богата би трябвало да няма проблем освен ако поради намалено сечение на дюзите се стига до обедняване на сместа при подаване на газ. Огледах и видях че всеки инжектор е закрепен с 2 болта, развих на единия, но самия инжектор не помръдва от гнездото си и не можах да го извадя за да го огледам. Пропускам ли нещо? Как да извадя инжекторите?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от OgiDogi » 27 окт 2012, 20:32

didon80 написа:Искам да сваля и да огледам в какво състояние са инжекторите на двигателя на мондеото, тъй като при шофиране на студен мотор при натискане на газта се получава забиване на муцуната или загуба на мощност, а непосредствено след като направи температурата и прехвърли на газ проблема изчезва! Съмнявам се че може да са подпушени и тъй като на студен мотор сместа зададена от ЕКУ-то е богата би трябвало да няма проблем освен ако поради намалено сечение на дюзите се стига до обедняване на сместа при подаване на газ. Огледах и видях че всеки инжектор е закрепен с 2 болта, развих на единия, но самия инжектор не помръдва от гнездото си и не можах да го извадя за да го огледам. Пропускам ли нещо? Как да извадя инжекторите?
Дърпаш здраво или използваш лост от първи род. Вероятно О-пръстените добре са се спекли и залепнали.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от to6kooo » 28 окт 2012, 21:35

Мдааам и аз го имам този проблем,дърпаш и вадиш,но ще ти трябват и нови о-пръстени вероятно,по лошото е какво да се направи с инжекторите,чистенето с ултразвук и т.н. е нож с две остриета доколкото чувам от хора които са го правили.Иначе ако я покарам 2-3дни само на бенз,става друга кола ама ме заболява сърцето и портфейла :) :lol:

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от al_lukanov » 28 окт 2012, 23:26

to6kooo написа:Мдааам и аз го имам този проблем,дърпаш и вадиш,но ще ти трябват и нови о-пръстени вероятно,по лошото е какво да се направи с инжекторите,чистенето с ултразвук и т.н. е нож с две остриета доколкото чувам от хора които са го правили.Иначе ако я покарам 2-3дни само на бенз,става друга кола ама ме заболява сърцето и портфейла :) :lol:
Душата в рая и .... е трудно постижимо :)

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от opex » 29 окт 2012, 17:36

предполагам си проверил и почистил маф-а преди да се заемеш с това, като по-лесна задача, но все пак да попитам, защото такива симптоми имах при мен при мръсен такъв.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 29 окт 2012, 18:07

Да, МАФ-а го чистя профилактично, като лятото чистих и свещите от нагар, че не бяха пипани от 5 години. Всички филтри се сменят според препоръките и т.н.
Проблема е само при студен старт на бензин и той започва сега със застудяване на времето и изчезва като дойде лятото! По някаква причина температурата оказва влияние на това явление.....

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от OgiDogi » 29 окт 2012, 21:15

didon80 написа:Да, МАФ-а го чистя профилактично, като лятото чистих и свещите от нагар, че не бяха пипани от 5 години. Всички филтри се сменят според препоръките и т.н.
Проблема е само при студен старт на бензин и той започва сега със застудяване на времето и изчезва като дойде лятото! По някаква причина температурата оказва влияние на това явление.....
Така, както го описваш, да не се окаже температурен датчик...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 29 окт 2012, 23:26

Има логика, проблема го има от както съм взел мондеото, но тъй като го прави само докато позагрее си мислих че е нормално, но от както имам и ГИ щом прехвърли на газ при около 25-30 градуса проблема изчезва като с магическа пръчка! Това ме кара да погледна в какво състояние са бензиновите дюзи. А може проблема да е комплексен и да е замесен и някой от температурните датчици......

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 03 ное 2012, 18:15

Успях да извадя един инжектор за оглед и почистване. Според мен макар и да беше леко зацапан странично, самите отвори към иглата си бяха чисти, което по всяка вероятност отхвърля проблема да идва от задръстени дюзи(предполагам че и другите са в това състояние). Но открих отклонение в стойностите на температурния датчик за антифриза(над термостата) при температура на околната среда 20 градуса номиналните стойности по каталог са от 35 до 40 к ома, а при мен показа 29 к ома! Може и това да е причината за проблемите. Замерих и температурния датчик за входящия въздух, отчете 37 к ома, но незнам колко трябва да бъде(някой ако има данни да пише). Случайно открих и нещ, което може също да пречи - в следствие на студените стартове при ниските сутришни температури сега се е натрупала пенообразна маса смесица от маслените пари и кондензирала вода в маркуча от капака на двигателя до кутията на въздушния филтър и почти беше запушен!
Ето снимки на инжектора: http://dyan.snimka.bg/automobiles/injek ... 912286.big" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от baro » 03 ное 2012, 18:55

Здравей колега ето в тази тема има стойностите http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=11&t=10047" onclick="window.open(this.href);return false; така като гледам малко ти бяга стойността на температурата на антифриза.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 03 ное 2012, 19:23

Благодаря, да и аз си мисля че ще се наложи да сменям тоя датчик.....

radorecord
потребител
потребител
Мнения: 263
Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от radorecord » 03 ное 2012, 19:40

Да се закача и аз.Същия проблем имах и аз,колата е Ескорт 1.6 Смених MAF-а и всичко се оправи.Видимо сензора му нямаше нищо,чистих го и какво ли не,но не се оправяше.Един колега пусна на части един ескорт и взех само плочката с реотаните на мафа и всичко заспа,въпреки че цифрите имаха разлика по двете плочки явно са универсални и няма някаква съществена разлика.Сега при студено палене държи оборотите и направо се родих,мога спокойно да чистя колата сутрин от лед или сняг,а през това време да си наема темп-ра.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 05 ное 2012, 20:29

Ето и колко струва датчика за температурата на двигателя:
http://www.avtodilar.com/item/datchik-z ... 1-110_1573" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз успях да си го намеря за 30 лв и предстои смяна и тестване как ще се държи двигателя са новия датчик.........

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 14 ное 2012, 19:54

Оказа се че и с нов температурен датчик нищо не се промени. Според мен причината е в сгъстените масла в самото начало. Забелязах че забиването се получава само, когато отпусна съединителя преди да съм дал газ и да има поне 2000 оборота, т.е. мотора действа като спирачка. Но въпреки това мисля да направя една компютърна диагностика за по-сигурно. Има и друг проблем, който го има и на газ и на бензин: при качване на по-висока предавка при ускорение се получава нещо като приплъзване: натискам газта да ускорявам, чува се как двигателя реагира, но вместо да се вдигат оборотите и скоростта в първите секунди оборотите дори падат с около 500 и чак след това тръгва да ускорява(преди не съм имал подобно поведение).
Направих и следната проба: при напълно студен двигател включвам на първа и тръгвам и в движение като дам газ двигателя реагира и ускорява автомобила моментално като ми залепва гърба за седалката! Това означава, че няма проблем с бензиновите инжектори или който и да е датчик. Заглъхването по някакъв начин е свързано със съединителя и смяната на предавките.....
Както знаете повечето колеги се оплакват и от трудно превключване зимата. Дори след смяна на старото трансмисионно масло този проблем си остава.

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от cosworth team ruse » 14 ное 2012, 21:05

според мен е почти сигурно че дюзите са полусговнени :D

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 01 яну 2013, 20:02

Сипах добавка Valvoline за почистване на инжекторите в резервоара и все още не съм изгорил всичкия бензин, но като че ли има леко подобрение. Обаче съединителя започва все повече да ме съмнява че е "пътник". На 5-та с 90 км/ч съм на 2500 оборота и като натисна газта до ламарината двигателя се форсира моментално до 3000 оборота без да има ускорение, след което пада пак на 2500 и тогава плавно започва да ускорява!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от Nebhotep » 01 яну 2013, 22:43

Абсолютно по същия начин се държеше и моята. Смених съединителя с LUK и съм много доволен. Заводският вложен също беше на LUK.
Последна промяна от Nebhotep на 04 яну 2013, 21:30, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 04 яну 2013, 21:22

Забелязвам че започва да приплъзва на всички предавки, ако настъпя рязко газта до долу и не знам колко ще ме изкара съединителя, че на LUK феродов и притискателен диск са 300 лв, а лагер-помпата още 180 лв. Незнам колко струва за Ескорт, но толкова са за Мондео. Може би това забиване на 1-ва и 2-ра, което се получава само при положение, че преди това съм ползвал съединителя е защото започва да зацепва по-рано от колкото очаквам и товари двигателя в много ниски обороти (около 1000) и той не може да реагира адекватно.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от Nebhotep » 04 яну 2013, 21:36

На Ескорта е евтин, защото няма лагер помпа а жило, само 200 лв. При мен започна първо на 4 и 5 предавка приплъзването. Така карах много внимателно около 1 200 км., като в края на тези километри вече приплъзваше на всички предавки над 2000 оборота. Също така рязко спадна динамиката и се вдигна доста разхода. По мое скромно мнение е вече време да сменяш, най- много да изкараш още 300-500 км., а пък е и много рисковано при изпреварване. При мен приплъзваше от износено феродо, по притискателя нямаше видими износвания, но аз смених всичко. Успех!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Инжектори на Зетек

Мнение от didon80 » 12 яну 2013, 21:01

Никой не споменава за водата на дъното на резервоара, като възможен виновник за загубата на мощност. Никога не съм слагал спирт в резервоара, но това че проблема го има само когато е студено започва да наклонява везните в тази посока. През зимата кондензиралата вода остава на дъното на резервоара и се засмуква от помпата, докато при топло време се изпарява и проблем няма. Мисля да сложа малко спирт и да проверя тази версия.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 104 госта