Страница 1 от 1
Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 28 окт 2012, 17:33
от светослав стоянов
Здрвейте колеги в този форум. Искам да попитам нещо ,предполагам може да е банално но все още при мен е проблем. Преди 4 дни купих на баща ми Форд Ескорт 1.8 дизел, модел 1995 година. Направи ми впечатление ,че пали трудно,тоест върти около 4-5 секунди и след натискане на педала на газта тогава пали.Не го прави винаги ,но мисля ,че след като престои малко повече. Нормално ли е това или имам проблем някакъв? Дразни ме понеже имам два дизелови автомобила но палят докато завъртят. Акумулатора е още в гаранция, прегледаха ми свещите, смених маркучите за нафта със силиконови, нов горивен и въздушен филтър , клапан за излишна нафта сложих и проблема си остава. Давайте идеи какво да търся друго. Благодарско за съветите предварително.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 28 окт 2012, 17:43
от ceco georev
На баща ми ескорта 1.8ТД беше така.Оказа се нещо по стартера.След ремонта върти много по бързо като на бензинка.Сега пали по добре отколкото като я взе преди 4-5г.Така че моя съвет е да почнеш от стартера.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 28 окт 2012, 17:58
от OgiDogi
светослав стоянов написа:Здрвейте колеги в този форум. Искам да попитам нещо ,предполагам може да е банално но все още при мен е проблем. Преди 4 дни купих на баща ми Форд Ескорт 1.8 дизел, модел 1995 година. Направи ми впечатление ,че пали трудно,тоест върти около 4-5 секунди и след натискане на педала на газта тогава пали.Не го прави винаги ,но мисля ,че след като престои малко повече. Нормално ли е това или имам проблем някакъв? Дразни ме понеже имам два дизелови автомобила но палят докато завъртят. Акумулатора е още в гаранция, прегледаха ми свещите, смених маркучите за нафта със силиконови, нов горивен и въздушен филтър , клапан за излишна нафта сложих и проблема си остава. Давайте идеи какво да търся друго. Благодарско за съветите предварително.
Като изключим споменатият стартер, остава само да се даде малко предварение на ГНП.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 28 окт 2012, 18:40
от светослав стоянов
Стартера си върти като бесен , това с предварението ще видя някой ,който разбира.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 30 окт 2012, 11:32
от светослав стоянов
Днес се уговорих да ми бутнат помпата,въпросното " предварение" да видим ще има ли ефект. Лошото ,че тази сутрин запали още по-зле от третия път. Чета ,че трябва да се чуе цъкване от релето като спре да подгрява.При мен подгряването е около 3-4 секунди и не се чува нищо. Къде се намира това реле да го видя и него?
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 30 окт 2012, 22:07
от tushan
Релето няма да го чуеш след 3-4 сек.,а поне след 10-12 или около 5 сек. след като изгасне лампата.При студено време интервала се увеличава.Моят ескорт когато е студен натискам газта до край и след като изключи релето паля.Релрто се намира на левия подкалник.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 31 окт 2012, 14:29
от светослав стоянов
Релето работи ,тази сутрин след като изгасна лампата за подгрев след 6-7 секунди се чу въпросното цък. Акумулатора е в ред. Запали от втория път като държеше много ниски обототи ,почти угасна и след това се стабилизира. След това палене цял ден пали безпроблемно. Не можах днес да отида да ми погледнат помпата с това предварение какво може да стане.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 31 окт 2012, 18:02
от tushan
Ще почне да трака повече/двигателя става по-шумен/.Ако можеш дай една снимка на помпата да видя какво има на нея.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 31 окт 2012, 20:45
от светослав стоянов
Помпата е Бош ,така като я гледам е механична ,без електроника. Уж казаха ,че този вариянт е по-добър. Ама ама да видим. Имам Ситроен Пикасо 2000 ХДИ и Нисан Терано 2700 ТД и двете съм свикнал да палят веднага и затова ме дразни това забавяне.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 01 ное 2012, 21:17
от tushan
Ако е БОШ вече е различно.Има едно жило което е вързано за обогатителя на помпата.Там май ти е проблема.Пробвай сутрин с натиснат към жилото лост да запалиш и ако е ок проследи къде отива това жило и сменяй всичко комплект.М/у другото намери някой който да ти премери луфта на клапаните и ако се налага да ти ги регулира.И не забравяй,че е Форд-моя когато запалеше от раз оставах изненадан

.Сега с фокуса нямам никакви проблеми/просто друга горивна система/
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 01 ное 2012, 22:42
от specialista
Почни с проверка на компресията.Ако там нещата са наред всичко останало може да се донабави зада пали нормално!
Успех!
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 02 ное 2012, 21:18
от светослав стоянов
Това жило не трябва ли да излиза някъде в купето или поне нещо такова имам в джипа,но не ми се е налагало да го ползвам. При Фордчето няма смукач или нещо подобно. Това жило от помпата до къде трябва да води?
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 03 ное 2012, 09:19
от tushan
Отива в блока на двигателя.Действа на принципа на термостата.Когато е студен двигателя жилото е опънато,след около 1 мин. се връща в нормално положение.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 11 ное 2012, 09:47
от светослав стоянов
Такааа, филтри,клапан за обратна нафта, свещите загравят за 3 секунди и са здрави всичките,обезвъздъшена е, мериха компресията ,казаха че е 25 атмосфети и било нормално това. Замериха ми и релето за подгряване и то е наред.Жилото за ,което споменахте и то е в ред. Последното ,което ми казаха е,че можело дюза да има запушена. Сега сложих една добавка на Вюрт за дюзи да видим след 1-2 дни каране как ще е. Казаха ми,че фордовете били със някакъв редуктор на стартера и затова палели по-бавно. Има ли го това , или аз се мъча да оправя нещо ,което е нормално?

Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 11 ное 2012, 12:15
от OgiDogi
светослав стоянов написа:Такааа, филтри,клапан за обратна нафта, свещите загравят за 3 секунди и са здрави всичките,обезвъздъшена е, мериха компресията ,казаха че е 25 атмосфети и било нормално това. Замериха ми и релето за подгряване и то е наред.Жилото за ,което споменахте и то е в ред. Последното ,което ми казаха е,че можело дюза да има запушена. Сега сложих една добавка на Вюрт за дюзи да видим след 1-2 дни каране как ще е. Казаха ми,че фордовете били със някакъв редуктор на стартера и затова палели по-бавно. Има ли го това , или аз се мъча да оправя нещо ,което е нормално?

Не са само Форд-овете, почти всички съвременни автомобили имат стартери с планетен редуктор. Целта е да се намали стартовият ток, като се използват електродвигатели с високи обороти и по-малък въртящ момент, които се редуцират до нужните обороти с по-голям въртящ момент. Вземи да си провериш редуктора, четките и колектора на стартера, да не би замърсяване или износване да са причина за по-голяма консумация (респективно - спадане на напрежението на акумулатора) или лоша връзка и малък ток между четките и колектора.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 11 ное 2012, 21:34
от ceco georev

Точно за редуктора ставаше въпрос и на баща ми по колата.Провери го това нещо.Успех.
Re: Трудно палене след като престои малко.
Публикувано: 17 ное 2012, 12:44
от светослав стоянов
Проблем е решен. Свалиха ми стартера,оказа ,че всико си е наре.Просто една профилактика,почистване и смазване. Сега върти както ми се искаше на мен ,а не все едно ,че и пада акумулатора. Благодарско за съветите и мнението на колегата Цецо Георгиев.
