Страница 1 от 2

как да разбера дали двигателя ми е за ремонт

Публикувано: 25 сеп 2006, 08:44
от vasilnikov
ми аз карам на газ,в повечето време но кфордчето е мнго мудно няма ряз какавто беше когато карах на бензин сега и на бензин е зле,когато я паля ми изпушва доста,харчи ми по 1 литър масло на смяна,какво да направя?

Публикувано: 25 сеп 2006, 09:02
от Bakara
Отиди да му видят компесията, най-сигурно е. Другия начин е да видиш дали духа от капачката за наливане на масло, но няма да се разбере нищо с точност. Също така при газ голямо влияние на пъргавината на двигателя оказват чистотата на възд. филтър и състоянието на свещите, но според ако ти гори и масълце е най-добре да се погледне компресията първо.

Публикувано: 25 сеп 2006, 09:28
от vasilnikov
аз имам уред за измерване на компресията но не знам колко е нормалната
компресия за двигателя?1,6 efi?

Публикувано: 25 сеп 2006, 11:26
от Bakara
Compression ratio:
1.4 litre CVH carburettor engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.5:1
1.4 litre CVH CFi fuel injection engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8.5:1
1.4 litre PTE engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.5:1
1.6 litre CVH engine:
Carburettor models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.5:1
EFi fuel injection models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.75:1
Ако е Зетек :
General
Engine type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Four-cylinder, in-line, double overhead camshafts
Engine code:
1.6 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . L1G
1.8 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . RDB or RQC
Capacity:
1.6 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1597 cc
1.8 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1796 cc
Bore:
1.6 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76.0 mm
1.8 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80.6 mm
Stroke - all models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88.0 mm
Compression ratio:
1.6 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.3:1
1.8 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.0:1
Firing order . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1-3-4-2 (No 1 cylinder at timing belt


п.с. Това съм го взел от Heynes за фиеста.

Disc:
Колега Bakara, от данните, който си дал не става ясно каква трябва да е компресията! Не бъркай степентта на сгъстяване със компресия!

Публикувано: 25 сеп 2006, 13:22
от qwert
Незнам да ли е като моя мотор мерил съм моита компресията - беше между 11- 12. Това за пушенето при палене, според мен от гумички на клапаните лично при мен харчеше и повече от 1 л. на смяна преди да ги смяня, а сега да съм долял 200 гр. За невървенето е възможно да ти е запушен катализатора, ако не е махнат, а за разликата на вървене между газ и бензин - на газ малко по-бавно ускорява, лично на газ съм дигал 160 км. можеше и още, но то и зависи и от настройката на газовата уредба.

Публикувано: 25 сеп 2006, 18:31
от mrdds
при твоите симптоми не мисля че си за ремонт.И моята изпушва при палене на студено и си знам че гумичките на клапаните са за смяна и чакам още да му дойде времето.Доливам около 700мл.масло,и моята няма ряз на газ-но като имаше ряз гореше 15/100.В събота щях да махам катализатора,ходих в един сервиз за ауспуси,в който момчето сложи някакъв уред на мястото на ламбдата и измери налягането,след което каза че всичко по изпускателната система е в ред и няма причина да се маха.
Така че по добре виж настойката на газовата.
А за бензин и моята вече не върви така както вървеше преди слагането на АГУ.

реегулировката прави борбата

Публикувано: 25 сеп 2006, 21:42
от diesel1.6
Ако колата пали и няма счупени части в двигателя, вървенето се определя единствено от регулировките - центровка иска.
Двигателя няма мощност когато е износен разпределителният вал, има дефектни или неподходящи свещи, калпави кабели и др. подобни.
Аз карам дизел с компресия доста под 25, даже може и под 20 да е паднала вече и върви отлично! Всички проблеми с вървенето са ми идвали от центровка, горива, горивопроводи и т.н. Да не казвам за бензиновите докога ги карам - всъщност на тях не меря компресия :).
Разход до няколко литра на 10000 км е нормален. Освен това може да е предизвикан от неправилна центровка, която е причина за ненормално работа на бутала, сегменти и клапани (или са студени или прегрети).
От нормално износване (това е износване без счупени части) се увеличава шума и вибрациите при високи обороти и на празен ход, но това се търпи според мен. Моят опит с основни ремонти в българия е че ако една кола харчи 1 литър за смяна н амаслото, след ремонта може и да спадне за 10 - 20 - 50000 км и после вече става още по-зле. Оригиналните части са си по-добри, макар и износени, Комбинациата бг материали и бг сервиз убива колите ни. Обикновено правя главите на двигателите, клапани, валове, ангренаж, перфектна диагностика и центровка и колата върви отлично. А съм виждал форд след основен ремонт, като проблемът е бил отначало в карбуратора и никой не го е отстранил :)))) - така, че леко с ремонтите ;).
А и 10 - 20 кила масло струват под 200 лв, а един ремонт е 500+ - какъв е смисълът да се прави нещо?
Може и да не съм прав, но такава ми излиза сметката като тегля чертата

Re: реегулировката прави борбата

Публикувано: 25 сеп 2006, 22:06
от paci
diesel1.6 написа: ...
И аз тва се опитвам да набия в малката глава на един колега тука от форума ама не се дава диването му с диване :twisted:
Ще му плеснем 2 шамара накрая :evil:
:D

Re: реегулировката прави борбата

Публикувано: 25 сеп 2006, 23:00
от _SLiThER_
paci написа:
diesel1.6 написа: ...
И аз тва се опитвам да набия в малката глава на един колега тука от форума ама не се дава диването му с диване :twisted:
Ще му плеснем 2 шамара накрая :evil:
:D
Ти гледай колегата да не ти плясне един по ... :) Ела та повозя друга песен ше пееш :lol:

Къде ще ме возиш бее ? Мноо таксиметрови станахте. Не мерси и сам мога :D

Публикувано: 26 сеп 2006, 00:43
от HACKO
Не мога да се съглася с твърдението че бг. части + бг. сервиз убива д-ля. Просто самата манипулация разстъргване до ремонтен размер премахва повърхностната обработка на цилиндрите(която се прави само в заводски условия) оттам и намален междуремонтен експлотационен срок спрямо нов д-л(пише го в учебниците). Все пак ремонта на двигателя не се прави само да се намали разхода на масло а да се възстанови загубата на мощност със всички произтичащи от това следствия. Въпреки това един добре ремонтиран и правилно разработен мотор изкарва поне 100000км.
При разход на масло 1л между смяна на маслото изобщо няма смисъл да говорим за ремонт.
Всички проблеми идват от газта!

Публикувано: 26 сеп 2006, 10:22
от chains
Да всичко идва от газта и регулировките й /ако я направиш да върви ок започва да гори като змей; ако вкараш разхода в прилична норма започва да се влачи като тролей/, а колкото до това, че вече не иска да върви и на бензин - то това се дължи на запушените дюзи / когато се кара предимно на газ се запичат дюзите и след това при преминаване на бензин те не могат да осигурят необходимия дебит и колата я няма никаква; имам колега с вектра, който за след три години само на газ са му абсолютно запушени дюзите/.


Колкото това за ремонт на двг съм твърдо против - не отварям двг преди да е абсолютно амортизиран /единствено съм навит за смяна на гумичките на клапаните/, защото съм бил свидетел на наистина съсипани мотори след осн.ремонт. То едно е на ръка, че частите не отговарят на заводските параметри, друго че нашите майстори са често са със съмнителна клалификация /виждал съм няколко спукани глави и блока вследствие на неравномерно и/или пренатегнати болтове/.
Наистина разход на масло до 1л. на 1000 км. не е страшно - виждал съм коли, които излизат от сервиза с ужкем вече "нов" двг, които яко духат синьо и като питаш майстора, той ти отговаря, че е така защото ще не са се напаснали частите - не им вярвайте, това се дължи на нескопосана работа и долнопробни части, в следствие на което двг не изкарва много - всички сте чели из обявите, че се продават коли с направен вече осн ремонт и то ги продават сравнително евтино, замислили ли сте се защо след като е дал 1000лв. за ремонт месец по-късно ти продава цялата кола за 3000лв. и то при положение, чедругите коли от този модел вървят по 4000лв?

Публикувано: 26 сеп 2006, 21:20
от diesel1.6
chains написа:Да всичко идва от газта и регулировките й /ако я направиш да върви ок започва да гори като змей; ако вкараш разхода в прилична норма започва да се влачи като тролей/,

Темата за газта е друга, ама карай :)
Имах служебна самара 1.5, на газ, с електронно делко и 5 ск. След като си я нагласих на газ - регулиране на газовото и центровка по карането, ми гореше на дълго около 7 литра - понякога по-малко, понякога повече +- 5%. Скоростта ми на каране не е висока, но е добра - варна пловдив почти винаги е 4 часа, дори и на заснежено, винаги нощем или в спокойни дни.
самарата е на газ от нова, преди 150 х.км., с масло "мобил супер с" 10в40, минерално, клас SJ, винаги е карана с такова. Не пушеше синьо и гореше до литър на смяна - 7-10000 км. Ремонти са и правени на гумичките на клапаните, преди доста време, с най-хубавите налични. Кархме я с едни 4-електродни свещи, определено бяха добри за икономично каране.
От днес имам ескорт на газ, 1.3, ще докладвам след време, само на газ карам.
Аз съм "за" газта - удължен ресурс на двигателя, икономия на масло, по-малко въглероден окис, край на проблемите с карбуратора, газовите карб. са по-лесни. Повече по темата - в друга тема :)))

p.s.: всичко се проваля от лош монтаж или настройка. аз затова сам си настройвам, ама знам какво правя.

Публикувано: 26 сеп 2006, 21:28
от vasilnikov
да аз се убедих че или на гас или на бензин трябва да я карам комбинацията не става ако е добре на гас харчи много а въобще ако има гас не варви на бензин!

Публикувано: 28 сеп 2006, 09:22
от vasilnikov
вече разбрах че фордчето ми не е за ремонт,след като смених гумичките на клапаните,те бяха станали като че са от бакелит,4 се бяха извадили и се движеха по клапаните сега няма никакъв проблем направо сам на 8-мото небе от щастие че мотора ми е здрав:)

Публикувано: 28 сеп 2006, 12:36
от mrdds
я кажи сега как направи операцията?Сам или в сервиз.Свали ли главата или само капака на клапаните.Сподели че и аз требе да запретвам ръкави....

Публикувано: 28 сеп 2006, 13:16
от vasilnikov
значи виш сега може и сам но нямам екстри:).а иначе майстора ми взе 30 лв.за работа гумичките са 8 лв.и гарнитурата на капака е 10 лв:).не се сваля главата но трябва да имаш инструменти защото се подлага на клапана като се сваля свеща.

Публикувано: 28 сеп 2006, 13:42
от Bakara
А отрази ли се това на нещо на динамиката на двигателя?

Публикувано: 28 сеп 2006, 14:34
от mrdds
предполагам само на разхода на масло и сутрешното изпушване.

Публикувано: 29 сеп 2006, 00:33
от vasilnikov
не се сваля главата само свещите целия ремонт струва около 50 лв със работата 30лв смяна 8лв гумички и 10лв гарнитура на капака. :wink:

Re: как да разбера дали двигателя ми е за ремонт

Публикувано: 29 сеп 2006, 00:37
от snaiperisto
vasilnikov написа:ми аз карам на газ,в повечето време но кфордчето е мнго мудно няма ряз какавто беше когато карах на бензин сега и на бензин е зле,когато я паля ми изпушва доста,харчи ми по 1 литър масло на смяна,какво да направя?

Ше разбереш че е станал за ремонт когато завъртиш ключа и не запалиш...баси.

paci:
Ама ти не четеш, че човека се оправил ... баси
:D