Изпускаща дюза на FORD Focus 1.6 TDCI '06
Публикувано: 15 ное 2012, 11:11
Здравейте колеги,
дойде време и аз да направя някое и друго ремонтче, дано само да са ремонтчета, а не ремонтища
.
Възможно ли е някой да ме светне, ако сменя, закръгленото в зелено под дюзата за горивото, ще се налага ли допълнителна настройка на самата дюза. Така като гледам, освен държач, о-пръстена и уплътнението ще трябва да се свали и самата дюза. А как се сваля дюзата ? Може ли да се развие от горната страна без да има нужда от по-сериозно разглобяване?
Благодаря предварително на всички отзовали се !

Здравейте отново,
Ще се постарая да опиша подробно проблема за да съм полезен за други колеги със същият казус.
Първо да обясня, че за съжеление при мен проблема не се изразява само в спукан държач на една от дюзите. Проблема се е зародил от спукването на въпросният държач и е ескалирал до масивен налеп на коксово образувание и ваденето на дюзата е изключително трудоемко. При спукването на държача (9C334) дюзата е била отделена от легло си , това е довело до износване на дифтунгата най-отдолу (9229 - О-ring). Износването на тази дифтунга е позволило преминаването на газове, които носят със себе си въглеводороди получени вследствие на горенето. Въпросните въглеводороди под въздействието на високата темпераура се трансформират в коксов налеп, а дюзата коксира в леглото си и ваденето става възможно, при цялостно разглобяване на двигател от долната й страна. Важно е, че за да установим проблема, е нужно опитно ухо. Аз лично се ориентирах много трудно, след много съвети и напътствия от колеги тук във форума. Симптомите са цъфкане около областта на заболялата дюза, мирзима на изгоряло гориво и почти невидим дим (последното е субективно, аз не съм еталон за добро зрение). Моето съмнение започна от промяна на звука на автомобила при навлизане в 1200 до 1500 оборота. Двигателя промени обичайният шум, започна да работи малко по-шумно от обикновенно.
Решението:
За да отстраня проблема се наложи подмяна на следните компоненти:
9C334
9F663
6A892
9R524
9229
Сумата за комплекта е около 100 лв.
Дюзата излезе, много трудно с помоща на много по-опитен колега и специално пригодена вложка, така че да не я нарани. Последва почистване на леглото и на дюзата. Подмяна на компонентите посочени по-горе и стягане на болтовете на държача (два на брой) с динаметричен ключ.
Моля, някой от модераторите, да направи корекция, тъй като е възможно да съм написал и някоя глупост в старанието си
Благодаря за поясненията и помоща на колегите: specialista, Ялта и synthez 3D
дойде време и аз да направя някое и друго ремонтче, дано само да са ремонтчета, а не ремонтища

Възможно ли е някой да ме светне, ако сменя, закръгленото в зелено под дюзата за горивото, ще се налага ли допълнителна настройка на самата дюза. Така като гледам, освен държач, о-пръстена и уплътнението ще трябва да се свали и самата дюза. А как се сваля дюзата ? Може ли да се развие от горната страна без да има нужда от по-сериозно разглобяване?
Благодаря предварително на всички отзовали се !
Здравейте отново,
Ще се постарая да опиша подробно проблема за да съм полезен за други колеги със същият казус.
Първо да обясня, че за съжеление при мен проблема не се изразява само в спукан държач на една от дюзите. Проблема се е зародил от спукването на въпросният държач и е ескалирал до масивен налеп на коксово образувание и ваденето на дюзата е изключително трудоемко. При спукването на държача (9C334) дюзата е била отделена от легло си , това е довело до износване на дифтунгата най-отдолу (9229 - О-ring). Износването на тази дифтунга е позволило преминаването на газове, които носят със себе си въглеводороди получени вследствие на горенето. Въпросните въглеводороди под въздействието на високата темпераура се трансформират в коксов налеп, а дюзата коксира в леглото си и ваденето става възможно, при цялостно разглобяване на двигател от долната й страна. Важно е, че за да установим проблема, е нужно опитно ухо. Аз лично се ориентирах много трудно, след много съвети и напътствия от колеги тук във форума. Симптомите са цъфкане около областта на заболялата дюза, мирзима на изгоряло гориво и почти невидим дим (последното е субективно, аз не съм еталон за добро зрение). Моето съмнение започна от промяна на звука на автомобила при навлизане в 1200 до 1500 оборота. Двигателя промени обичайният шум, започна да работи малко по-шумно от обикновенно.
Решението:
За да отстраня проблема се наложи подмяна на следните компоненти:
9C334
9F663
6A892
9R524
9229
Сумата за комплекта е около 100 лв.
Дюзата излезе, много трудно с помоща на много по-опитен колега и специално пригодена вложка, така че да не я нарани. Последва почистване на леглото и на дюзата. Подмяна на компонентите посочени по-горе и стягане на болтовете на държача (два на брой) с динаметричен ключ.
Моля, някой от модераторите, да направи корекция, тъй като е възможно да съм написал и някоя глупост в старанието си

Благодаря за поясненията и помоща на колегите: specialista, Ялта и synthez 3D