Страница 1 от 1
загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 15 ное 2012, 15:01
от Tsonko_Velichkov
Здравейте!
Искам да споделя моя проблем, който е на другия пояс - ЗАГРЯВА!
Преди 2-3 месеца правих основен ремонт на двигателя, поради това, че е загрявала, а аз не съм усещал. Не ми работеше датчика на таблото за температурата, не ми е работел и датчика за включване на перката и така духнах гарнитура. След ремонта на главата и смяната на датчиците и термостата колата ЗАГРЯВА т.е. перката се включва след L, което според мен не е нормално! Мерихме температурата на радиатора кога се включва перката и това става при 89 градуса, което е нормално. Същевременно вътре стрелката показва след L. Когато я карам извън градско датчика показва точно отвесно положение на стрелката, когато е на климатик е абсолютно същото - показва нормална температура за работа на двигателя. Само да изключа климатика или парното става страшно - стрелката се устремява към червеното и какво ме очаква - Пак отваряне на двигателя, което не е много желателно. "Майсторите" незнаели от какво е. Аз ли да знам?
3 месеца се мъча да разбера от какво е и ми идват какви ли не идеи! Запушване на радиатора или на двигателя, да не се е обезвъздушила при смяната на термостата (но термостата отваря и затваря), майсторите да са сложили друга гарнитура и така да са запушили някой отвор, датчиците да са различни (но тогава извънградско щеше да показва пак същото) ??? ... не знам какво да правя!!!
Моля за помощ!!!
Re: Не ще да грее CVH-а
Публикувано: 15 ное 2012, 15:25
от ЯЛТА
Tsonko_Velichkov написа:Здравейте!
Искам да споделя моя проблем, който е на другия пояс - ЗАГРЯВА! Моля за помощ!!!
Ето кой ще ти помогне:
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994
Пиши му.
Успех.
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 15 ное 2012, 23:04
от HACKO
Tsonko_Velichkov написа:.... Мерихме температурата на радиатора кога се включва перката и това става при 89 градуса, което е нормално. Същевременно вътре стрелката показва след L. .....
Няма никакъв проблем, вярно е каквото сте мерили, даже е малко по-ниска (датчика трябва да включва на 103). Какво показва стрелката на таблото е относително, изобщо не е точно. Евтините датчици дават такива показания, няма нищо страшно не се филмирай.
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 16 ное 2012, 10:17
от deathstorm
Наско, миналата седмица си монтирах сам газов инжекцион и в процеса на настройка останах изненадан от точността на датчика на таблото, сравнявайки го с датчика на ГИ на изпартителя. Уреда е много точен изправена стрелка онзачава точно 90 градуса. Влизане в бялата зона е 30. За нагоре не съм пробвал. Не мога да кажа на колко включва перката, понеже и на мене ми е изгорял датчика и си я пускам ръчно. И един съвет към всички колеги с Ескорт - ако стрелката ви не се изправя бързо, седи в бялото или под изправено положение - сменяйте си термостата, фрапиращо влияние има върху разхода, особено градско.
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 18 ное 2012, 17:05
от Blad3maz7eR
deathstorm написа:И един съвет към всички колеги с Ескорт - ако стрелката ви не се изправя бързо, седи в бялото или под изправено положение - сменяйте си термостата, фрапиращо влияние има върху разхода, особено градско.
ха здравейте аз все се каня да попитам къде точно трябва да стои стрелката на температурата понеже Ориона ми е първи Форд и не съм много наясно. Та моята обикновено е в горния край на бялото или най много 5 милиметра нагоре (никога не ми е стигала средата на графиката). Дали трябва да сменя датчика? Засега карам колата само градско и то по най много 12 - 15 километра на веднъж (във Варна) разхода в града ми е 16

мисля че не е нормално да е толкова, но не претендирам че мотора на колата е в прекрасно здраве. Двигателяе 1.6 EFI 105 коня. Кажете си мнението. Въпроса е да сменям ли датчика?
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 18 ное 2012, 17:40
от deathstorm
Първо се уверете дали ви работи датчика коректно. Ако дори и лятото при каране в градски условия или при изкачване на баири това не се индикира от датчика (не ви излиза от бялото) то със сигурност има проблем, тъй като дори и с напълно отворен термостат двигателя ще загрее (дори прегрее без перка) при такива условия. При такива условия стрелката трябва да се вдига над средата и да слиза при включване на перката. Аз като го взех моя Ескорт така ми стоеше стрелката като при вас(почти не излиза от бялото), смених датчика и започна да показва в зоната "нормал" но ниско долу на извунградско - около 60-70 градуса. Обаче като влезна в града и карам по баири ми се вдигаше дори над средата. Това ме насочи към термостата - след смяна и на термостат стрелакта заспа по средата. Датчика се сменя лесно, малко е труден за развъртане. Източва се водата и се навива новия с малко тефлонова лента. Термостата и той се сменя лесно - три болтчета 8. Аз от колата свалих оригинален термостат на Моторкрафт, но явно с течени на времето пружината омеква и иска по малко сила за да се отвори термостата - това води до по ранно отваряне и съответно двигателя стои под оптимална температура. На новия термостат пружината му се натягаше 2 пъти по-трудно. Иначе разхода ви е малко висок, за този двигател при каране на къси разстояния (2-3км) разхода зимата е около 12-13. Всеки, който ви каже по-малки цифри лъже себе си.
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 18 ное 2012, 17:43
от HACKO
Двигателя ти е 1.6 CVH а не EFI, EFI е системата за впръскване, може да се види комплектувана със всички видове бензинови мотори на Форд.
Относно температурата, и да смениш датчика, пак ще е тая. Трябва да смениш термостата. Тогава колата ще започне да загрява. А разхода си е ужасно голям (дори и при по-динамично каране).
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 18 ное 2012, 20:02
от Blad3maz7eR
Да мерси за уточнението за двигателя. Лятото не съм я карал понеже не бях във Варна и не ми трябваше кола. Но като се върнах септември месец перката се пускаше със сигурност, но стрелката ми стоеше (при пусната перка) под средата мисля, че може веднъж или два пъти да е стигала до средата, но това е в много голямо задръстване в адската жега

Пък за разхода ми е ясно, че е висок,но може да е от много неща. (най вероятно в моя случай има съвкупност от доста причини)
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 18 ное 2012, 20:12
от deathstorm
Еми ако имаш възможността да видиш бензиновите времена на студен мотор ще се сетиш защо гори толкова. Намалят обратнопропорционално с качването на температурата. Първите 10+ минути (докато запали ламда сондата) мотора работи с няква фиксирана карта, тъй че колкото по-бързо загрее толкова по-добре. Но все пак като сам си се досетил причините за големия разход може да са доста и едва ли си струва да ги търсиш. Ако не намалее разхода след смяна на термостат една газова и то обикновена ще ти реши проблема.
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 18 ное 2012, 20:26
от peigera
Колегата Наско е прав. Стрелката показва 90 когато е вертикална, но от вертикално положение до червения сектор разликата в температурата е от порядъка на 5-9 градуса и тя отива почти до червеното. Докато от студен двигател до средата (вертикално) са необходими повече от 50 градуса загряване за да се изправи вертикално стрелката. Затова колега не се притеснявай. Моята кола включва първа перка на края на М а втора перка е включва на края на L.
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 18 ное 2012, 22:55
от Blad3maz7eR
тая снимка е от тази вечер карах 5 километра
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 72529v.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
обикновено е така или един два милиметра по-нагоре най много да стигне до долния край на м-то и то в жегите
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 18 ное 2012, 23:15
от ЯЛТА
Просто си и е студено на колата, смени и термостата с нов и оригинален,- не евтин.
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 18 ное 2012, 23:39
от paci
Blad3maz7eR написа:тая снимка е от тази вечер карах 5 километра
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 72529v.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
обикновено е така или един два милиметра по-нагоре най много да стигне до долния край на м-то и то в жегите
Повишените обороти на празен ход са показател, че нещо не е наред (ако е имала време да загрее)
И при мен стрелката на температурата по-често седи там, но оборотите са ОК, разхода и динамиката повече от перфектни.
Стрелката на бензина ако работи, не трябва да седи там

Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 19 ное 2012, 07:20
от Blad3maz7eR
днес ми пращат стъпково моторче за да видя дали оборотите ще се оправят а стрелката на бензина не работи откачена е помпата
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 22 ное 2012, 09:48
от Tsonko_Velichkov
peigera написа:Колегата Наско е прав. Стрелката показва 90 когато е вертикална, но от вертикално положение до червения сектор разликата в температурата е от порядъка на 5-9 градуса и тя отива почти до червеното. Докато от студен двигател до средата (вертикално) са необходими повече от 50 градуса загряване за да се изправи вертикално стрелката. Затова колега не се притеснявай. Моята кола включва първа перка на края на М а втора перка е включва на края на L.
Така трябва да е, но при мен първа перката се включва след L, а температурата на радиатора е 90-92 градуса!? Два пъти сменях датчика за перката и пак си е така. Чудя се дали е този датчика или е запушено нещо по охлаждащата система. Затова следя температурата и пускам парно или климатика за да охлажда!
Re: загрява Ескорт (неизвестен двигател)
Публикувано: 22 ное 2012, 11:03
от HACKO
Tsonko_Velichkov написа:
Така трябва да е, но при мен първа перката се включва след L, а температурата на радиатора е 90-92 градуса!? Два пъти сменях датчика за перката и пак си е така. Чудя се дали е този датчика или е запушено нещо по охлаждащата система. Затова следя температурата и пускам парно или климатика за да охлажда!
Ама точно така трябва да е не виждам от какво се притесняваш? Внушил си си, че имаш проблем и сега хвърляш пари за да си повредиш колата. Когато температурата стане 120градуса, тогава се притеснявай. Всяка температура между 95 и 110градуса е нормална, при тебе даже е студена, а ти говориш че загрява.