жилото на газта

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

жилото на газта

Мнение от paci » 26 сеп 2006, 18:17

Или жилото за управление на дроселовата клапа :D: - хиих как звучи модерно :)
Сещате се за кво говоря? Като натиснеш педала на газта и той с жило тегли нещо :D
Абе лабаво е пущината. В ниските обороти дето писах, че имам забавяне с отговора от двигателя като натисна газта май тва ми е проблема. Аз си натискам газта но докъто се обере луфта.
Гледах, леко дърпах но неможах да разбера кво тряя права да го регулирам т.е. в случая оптегна.
Нащракал съм 2 рисунки дано некой има нещо подобно и да го е ровичкал. Ще видите една пластина, явно тя е контрата, вади се мести се и се законтря пак ... не смеях нещо :?
Прикачени файлове
Picture(46).jpg
Picture(47).jpg

Потребителски аватар
Berov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 19 сеп 2006, 17:30
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.4 Ghia '87
Status: Извън линия

Мнение от Berov » 27 сеп 2006, 02:15

Искаш да обереш луфта и да направиш педала по-твърд, така ли?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 27 сеп 2006, 09:08

Точно така Паци - с тая джаджа се обира "луфта" /празния ход/ на жилото - махаш пластинката - нагласяш и я слагаш на новата място.
:idea: Хубаво е да направиш упражнението на запален ДВГ, за да може да усетиш ако го пренатегнеш - в такъв случай все е дно подаваш газ /а бе сещаш се нали?!/

:twisted:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 сеп 2006, 18:42

Тцъ, не е от там.
Извадих я тази пластина но това което мърда е почти нищо и се затапва отвора и не може да се върне пластината.
Brock, при теб същото ли е ? Пипал ли си там ?
Видях само, че ако се натегне просто ще се вдигне педала и нищо повече, леко стой по-ниско от другите 2

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 сеп 2006, 19:03

Трябва да става само оттам се обтяга на всички Фордове.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 сеп 2006, 19:18

А обтягал ли си ?
Как става ?
Това бялото което се вижда продължава на вътре и има отвор в него, преместя ли го се затапва отвора.
Това бялото се върти ли кво се прави ?
Малко на сляпо се действа в случая и не смея.
Като гледам не е фатално и да не се получи нищо но що пък да не го знаем как става:)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 сеп 2006, 19:38

Като гледам има малка разлика с ескорта ама принципа е същия. Махаш пластината хващаш бялото с едната ръка с другата хващаш бронята на жилото и дърпаш като внимаваш да не го обтегнеш мого все пак трябва да има минимална хлабина. Нагласяш на съответния жлеб и слагаш пластината с тртетата ръка(ОПАА).
П.П. Май не го написах много разбрано но нещо не мога да се концентрирам.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 28 сеп 2006, 11:29

Прави се така както НАСКО казва. А за правене съм го правил.

:twisted:
Прикачени файлове
p6160014_327.jpg
p6140008_150.jpg

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 28 сеп 2006, 12:07

Начинът е точно както го описа Наско :lol:
Но преди това провери:
1 Като натиснеш педала отвътре дали се дроселовата калапа се отваря докрай.
2 Дали планката на която лагерува педала е здрава и добре захваната (да не се е изкривила или изместила)
Ако там има изменение с реглаж на жилото или няма да има ефект или ще е временен :wink:
Карай бавно, Стигни жив и здарав

Потребителски аватар
andy_a
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от andy_a » 28 сеп 2006, 17:16

Колеги, като говорите за жило на газта, имам един въпрос, който е в същата връзка. Когато карам колата в сухо време движението на педала на газта е абсолютно линейно и предсказуемо, т.е. и с най-лекото чукване подавам газ. Когато обаче вали дъжд или сняг, движението на педала се променя - в началото оказва леко съпротивление, като че ли нещо е мокро, получава се по-различно триене и не мога по същия начин да дозирам подаването на газ. Забелязах също така, че в студени сутрини, след като през нощта или предния ден е валяло, педала е като спечен - при първото натискане оказвам относително по-голямо усилие. Може ли някой да изкаже предположение от какво може да се получава това състояние?

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 28 сеп 2006, 17:25

andy_a написа:Колеги, като говорите за жило на газта, имам един въпрос, който е в същата връзка. Когато карам колата в сухо време движението на педала на газта е абсолютно линейно и предсказуемо, т.е. и с най-лекото чукване подавам газ. Когато обаче вали дъжд или сняг, движението на педала се променя - в началото оказва леко съпротивление, като че ли нещо е мокро, получава се по-различно триене и не мога по същия начин да дозирам подаването на газ. Забелязах също така, че в студени сутрини, след като през нощта или предния ден е валяло, педала е като спечен - при първото натискане оказвам относително по-голямо усилие. Може ли някой да изкаже предположение от какво може да се получава това състояние?
Ми ти и при мен е така в студените сутрини, но г отдавам на вклчения смукач. Просто преоодоляваш и неговото супротивление, щото като загрее колата педала пак омеква :lol:
Карай бавно, Стигни жив и здарав

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 28 сеп 2006, 22:25

А дали пък найлоновата обвивка на жилото не е повредена и да влиза вода която зимно време замръзва?

Потребителски аватар
andy_a
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от andy_a » 29 сеп 2006, 09:20

За да проверя това предполагам трябва да го демонтирам цялото, защото доколкото е видно отвън няма някакви наранявания. Мислех си също така дали не прониква вода откъм някой от крайщата - към дроселовата клапа или към педала. Лошото е, че като "споделих" :) проблема с моя майстор той не прояви разбиране и желание да се занимава, а пък в МП едва ли ще изявят по-голямо готовност. Най-вероятно ще ми предложат смяна :). Така че засега си търпя и ще наблюдавам да не се влошат нещата.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 29 сеп 2006, 09:41

Според мен жилото ти е сухо. И във влажно време се окислява и запъва, после се поизтърка окиса и се раздвижи.
Или няма такова нещо ?
Не можах да разбера моето как се от качва от дросела, огледай твоето и ако го разбереш, откачвай и наливай масло.
Напръскай с WD-40 и механизма които движи жилото. Ако се мие двигателя редовно на автомивка се сещате какво става със смазката по тези места.
С моето още не съм се борил.
Тука няколко човека ми викат "бе що го ровиш сега като бачка".
Кофти е времето и не ми се занимава.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 окт 2006, 18:29

Аре опънах го :)
Не, че имаше смисъл но бяхте прави. Така се прави както сте го описали. Просто ме е било шубе да дърпам.
Последна промяна от paci на 22 дек 2006, 18:34, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 18 окт 2006, 23:32

Двайсет дена ли го опъва тва жило не ти ли измаляха ръцете? :P

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта