Страница 1 от 2
Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 28 ное 2012, 13:08
от ATF
Здравейте колеги! Имаме проблем сутрин като запали колата се започва едно тресене на цялото купе имам чувството,че ще се разпадне след около 10мин. работа и достигане работна темп. всичко приключва и колата става като нова! Работи равномерно тихо и си е ок! Майсторът ме кара да сменям маховик!!!??? заедно със съединител 800лева!!! Въпросът ми е тези фордове не бяха ли с едномасови маховици и те могат ли да правят този проблем? Мерси! Ford Focus Endura DI90ps.2001
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 29 ное 2012, 08:08
от ATF
Явно никой няма идея.....остана само най=лошият вариант moto phoe!

Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 29 ное 2012, 09:38
от diesel1.6
ATF написа:... след около 10мин. работа и достигане работна темп. всичко приключва и колата става като нова! Работи равномерно тихо и си е ок! Майсторът ме кара да сменям маховик!!!??? ...
Какво се случва през тези десет минути? Избягвай най-вибриращите режими и ще намалиш проблема многократно и може и така да си изкараш още десет години. Карай с по-малко натоварване на двигателя и по-високи обороти и не я оставай студена на празен ход. Вместо да спираш с изключена скорост, стой на която си бил. Когато видиш че нещата се променят забележимо, тогава прецени ситуацията пак.
От маховика ще има шум, не вибрации. Затова препоръчвам по-евтино решение - смени майстора.
И не забравяй да опишеш тук какво правиш с колата през тези десет минути и дали поддържането на 1500 - 1800 оборота не премахва проблема!
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 29 ное 2012, 17:49
от ATF
Благодаря ти колега,както и за поправката...през тези десет минути колата е между 1500 и 2000 оборота карам си я нормално не на високи обороти, но не я тормозя и на ниски предавки.Сутрин има вибрации както на свободна така и на скорост особено ако ако е към 2000 оборота стават непоносими! Както споменах след около 10 мин колата е в работен режим и в момента в който го постигне вибрациите изчезват както и да я караш! Няма шум,няма нищо! Питах вече 3 ма майстори всеки дига рамене! Тампоните на мотора са здрави диагностика в BOSH сервиз казаха карай си всичко е ок,но като я закарам тя винаги си е топла и тогава всичко е наред! Просто сутрин е наистина адски шумна просто не се търпи вътре в купето,имам чувство,че колата се разпада....незнам къде може да е проблема вече издавах сума пари за прегледи и майстори и файда няма никой не знае проблема!
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 29 ное 2012, 18:00
от essex
Знам един случай за фокус 1.6 бензин първите 5-10 мин. много гадни вибраций и шум и след това всичко е наред. Оказа се тампон на двигателя.
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 29 ное 2012, 19:06
от ATF
essex написа:Знам един случай за фокус 1.6 бензин първите 5-10 мин. много гадни вибраций и шум и след това всичко е наред. Оказа се тампон на двигателя.
Дано да е от него аз мисля да сменя тампона този който има вътре нещо като желе незнам......170 лева струва уж оригинален.То ще стане май проба грешка и това е....макар да казват,че бил здрав майсторите...
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 29 ное 2012, 19:53
от diesel1.6
Ако е нещо по съдинителя (към което спада и маховика, ако е двумасов) в общия случай ще трака или шуми и като е топла при каране на ниски обороти, като я мъчиш да засили от хиляда на трета, например. Но това е на теория. На практика нямам опит с този двигател и с номерата на съединителя му, а и с писане не се разбира много.
Докато караш на скорост с 1500 - 2000 оборота има ли нещо смущаващо с вибрациите и шум или е само като двигателят е на празен ход?
Двигателят ти може да има някакъв проблем с работата на студено. От нещо в комбинацията датчик, електроника и помпа. Защо не отидеш на диагностика -
http://decbg.com/ - мисля, че те могат да ти кажат повече. Поне за диагностиката май не е скъпо (питак предварително!!!). За после - помпата ти е такава, че понякога цената няма как да е ниска.
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 29 ное 2012, 20:04
от ATF
Да, мисля да опитам с още диагностика мерси колега!!!
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 29 ное 2012, 20:50
от GAZ66
Може да направиш и така,намери си майстор на които да вярваш,остави колата вечерта при него в гаража и сутринта отиди и я запалете и да слуша,да гледа и да ти каже от какво е.Така колата ще е студена и ще се случва всичко пред очите му,(на майстора де).
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 29 ное 2012, 21:02
от ATF
Да аз така направих с първият майстор,оставих колата запалихме е заедно и той категоричен....маховик! И е добър сервиз в пловдив.
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 30 ное 2012, 10:34
от GAZ66
Малко ми е чудно как маховика първите 10 мин.ще вибрира и после да се центрова сам,НО( по коледа стават чудеса).
Ако можеш направете същото и в други сервизи( поне още 2,но пак добри сервизи)ако и те кажат маховик,тогава вече може да се решиш за ремонта му.Успех.
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 30 ное 2012, 10:53
от diesel1.6
Мене вече ме лъгаха с "маховици", накрая за 100 лв ми свалиха кутията пред мене и си направих ремонта на съвсем друго нещо за около 20 лв.
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 01 дек 2012, 10:08
от ATF
diesel1.6 написа:Мене вече ме лъгаха с "маховици", накрая за 100 лв ми свалиха кутията пред мене и си направих ремонта на съвсем друго нещо за около 20 лв.
Колега би ли ми казал какво беше това нещо за около 20 лева? Да знам и аз да ги насочвам майсторите.
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 01 дек 2012, 10:39
от diesel1.6
Не е това в твоя случай.
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 01 дек 2012, 12:48
от ATF
В понеделник я карам в Мото Пфое и ще пиша и тяхното мнение макар, че ще е нещо от сорта малии много пари или пък дай ще ти сменим двигателя! Но в тъпият Пловдив ми писна от пишман майстори които първата им работа като ме видят е.....Е нормално все пак е Форд! Или пък защо не съм си купил VW,много здрави били продавай го и тва е....имайте в предвид ,че говоря за скъпи и реномирани сервизи в града! Пълна трагедия са всички!

Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 01 дек 2012, 18:47
от HACKO
На 90% съм сигурен, че не става въпрос за маховик, съединител или тампони а дюзи, помпа или коригираща система при студен д-л. Вибрацията идва от неравномерно работещ мотор.
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 01 дек 2012, 18:55
от kilikanzer
И аз съм за дюза или някой температурен датчик.Това наподобява неработещ цилиндър.Като загрее започва да работи и вибрациите изчезват.
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 03 дек 2012, 01:03
от diesel1.6
HACKO написа:На 90% съм сигурен, че не става въпрос за маховик, съединител или тампони а дюзи, помпа или коригираща система при студен д-л. Вибрацията идва от неравномерно работещ мотор.
Открих, че интернетът е заринат с коментари и статии на тема надрани и износени буталца или легла на авансатора на тези помпи, и свързаните с това полуработещи или спиращи електроники. Бая четене беше

Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 03 дек 2012, 13:17
от KOss
Колега ако фокуса ти е с Ендура мотор то тогава НЯМАШ демпферен маховик!
Re: Focus 1.8 Endura DI и проблем с маховик???
Публикувано: 04 дек 2012, 21:01
от ATF
KOss написа:Колега ако фокуса ти е с Ендура мотор то тогава НЯМАШ демпферен маховик!

Точно така колега и аз това разбрах и вече съвсем се отчаях от пловдивските майсторчета...ще се обаждам на specialista от Ямбол казаха ми,че той е човека!