регулиране на съединител

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

регулиране на съединител

Мнение от redo » 29 сеп 2006, 13:01

Господа, форда е ескорт 1.8 дизел декември 1995г. и задната скорост взе да влиза много трудно. Огледах вилката на съединителя, на май от там не може да се регулира. Ще ми каже ли някой как да натегна малко жилото. Възможно ли е скоростната кутия да иска масло?

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 29 сеп 2006, 13:14

При такива ситуации първо се проверява нивото на маслото в ск. кутия.
После системата от лостове от ск. лост до нея - за износвания.
И накрая трешчотката на педала.
Чак след това поглеждаш към съединителя и ск.кутия за евентуална смяна или ремонт. Така според мен излиза по-евтино.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 29 сеп 2006, 13:35

Може и да греша точно за твоя модел, но ... всички фордове да кажем след 90 година са със саморегулиращ съединител.
Така че остава да си провериш пътя на жилото.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 29 сеп 2006, 14:06

Моята Сиера е 1984 година и е със саморегулиране на жилото. Според мен проблема не е в нивото на маслото, защото тогава щеше да има проблем и с другите скорости. Толкова много се е изписало и по този въпрос така, че сигурно в някоя тема го има и твоето решение! :D

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 29 сеп 2006, 15:53

Точно трешчоткато на педала на съединителя служи са саморегулизане, но с годините се скапра.

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 29 сеп 2006, 20:37

Миналата година ми проверяваха маслото на ск. кутия в мото-пфое, значи остава да е тази тресчотка. Тя вижда ли се "с просто око" или трябва майстор?

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 29 сеп 2006, 21:28

ДА вижда се с малко мъки и сам можеш да я смениш(но първо се опитай да я регулираш,вдигни педала на горе и после го натисни на долу,ако чуеш прищракване значи е наред ,но е възмойно да имаш някой счупен зъб и да изпуска,ако е като мойта така се регулира,на принципа на тричотката),ако го пренатегнеш има едно палче с което я освобождаваш и педала пада долу, после по същия начин си го регулираш.

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 01 окт 2006, 01:07

не напипах тресчотка( макар че потърсих), има ли друг начин за натягане или съединителя е за смяна?

vasilev
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Мнение от vasilev » 01 окт 2006, 15:23

Имах проблеми със съединителя-отделяше долу почти до ламарината, късаше ми се въжета и тн.т. Дадох го на сервиз - смениха ми ми рамото /дето задвижва акс. лагер/ и тази пластмасова джаджа, която уж регулира хода. Цялата работа ми излезе 180 лв. с оригинални уж части , но засега съм много доволен .Иначе мислех да продавам колата. Така, че като правиш нещо търси компетентно мнение!

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 04 окт 2006, 20:53

отвориха кутията, феродовия беше за смяна, но с него смених и лагера. Обаче се оказа ,че тампона е скъсан-смених го. Кошмара започна след това- нечовешки вибрации в купето. Обяснявам че нещо не е наред- идиотите ми отговарят "това е дизел". Според мен са стегнали тампоните на двигателя докато е бил под напрежение(от някий крик). Кажете читаво място във Варна където да ми решат проблема.Моля. :x

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 19 окт 2006, 22:23

откакто го сменяха тоя съединител не ми светят белите светлини отзад при включване на задна скорост. Не са закачили нещо ли, бушон ли е , ако някой може да помогне.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 19 окт 2006, 23:17

На мен след като ми смениха притискателния диск задните светлини не се включват вски път. Явно лоста не успява да включи машинката. Предполагам, че нещо трябва да се регулира.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 20 окт 2006, 09:22

shark написа:На мен след като ми смениха притискателния диск задните светлини не се включват вски път. Явно лоста не успява да включи машинката. Предполагам, че нещо трябва да се регулира.
Не е от лоста колега. Просто в сервиза първо са разкачили скоростната кутия и след това масата и датчика за задна, вместо да го направят обратно. От това може би ти прекъсва или масата или жицата за датчика. Така става когато си със задно предаване и автомонтьорите на четат, а почват да разглобяват както си знаят.

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 20 окт 2006, 14:39

А къде е този датчик за задна, за да го проверя?

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 20 окт 2006, 20:54

shark написа:
На мен след като ми смениха притискателния диск задните светлини не се включват вски път. Явно лоста не успява да включи машинката. Предполагам, че нещо трябва да се регулира.


Не е от лоста колега. Просто в сервиза първо са разкачили скоростната кутия и след това масата и датчика за задна, вместо да го направят обратно. От това може би ти прекъсва или масата или жицата за датчика. Така става когато си със задно предаване и автомонтьорите на четат, а почват да разглобяват както си знаят.
Не са ми разкачали нищо, дори и кутията не е махана. Знам го защото през цялото време бях там докато ми правиха ремонт. Аз гледах машинката кабелити са закачени. Единствено ми беше изваден скоростният лост и затова съдя, че той не я задейства. Ако събота и неделя е хубаво времето ще разглобя лоста и ще видя за какво става дума.

redo
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 27 авг 2006, 21:28
Модел на автомобила: orion1,6Dghia 89г., ескорт 1,8D 96г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от redo » 22 окт 2006, 00:22

Разкарах въздушния филтър и забелязах, че едната жичка от датчика е пречупена. Обработих я и сега всичко е ОК. Сигурен съм, че проблема е от "Майсторите", които сваляха кутията, но засега ги оставям живи...

Потребителски аватар
dqboL
потребител
потребител
Мнения: 79
Регистриран: 23 юли 2005, 15:18
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '98 Zetec... po edno vreme..
Местоположение: Varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dqboL » 22 окт 2006, 21:56

За който не е запознат със регулирането на съединителя на Форд Ескорт след 94-та, а и преди това (не съм сигурен) мога да му обясня, по простата причина, че за 2 години смених 3 съединитела, цели комплекти и пробвах какви ли не варианти, но относно педала (амбреажа) има 2 варианта, които ги разбрах наскоро.
1. Самия педал да се регулира,чрез трисчотка разположена в горната част на педала, която е нанизана на оста със педалите и от 2-те страни на педала има вид П образна планка. Във този вариант съединителят се регулира сам и в крайна сметка когато започне да отделя много горе (феродоф диск).
2. Отново с трисчотка, но която не се натяга а просто е взаимствана от стари(нови) модели, не съм напълно сигурен! Във този случай на съединителя има почти перпендикулярно разположен болт със шестограм които завърта тричотката , така че тя да опъне жилото за съединителя.
Пример: Имам Ескорт 1.6 зетек 98-ма година. Оригиналния му педал е точно варианта с болта, които когато ти замине малко от ферото зимаш шестограма и си го натягаш, докато сегашния ми педал след редица чупене на трисчотки е самонатягащ, но ми се появи друг проблем, самонатягащия опъва и усуква прекалено много жилото и педала става твърд, също като чели ти е заминал претискателя. Така,че нека колегата погледне хубаво с кой вид педали е. Даже на тях си има маркировка за година на производство

Датчика за задната светлина се намира на скоростната кутия от страната на радиатора. Мисля че е единствения там. Пробваи да го извадиш и да го напръскаш със спрей за смазване, аз поне така направих и вече ми свети задната :lol:
paci
Кара смело и безотговорно!

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 07 ное 2006, 20:13

Тресчоткана на педала се сменя не мн лесно но след като я смених 3 пъти за 3 седмици и я качих поне 10 пъти става лесно... На старата сиера имах проблем с нея. При мен беше така сваляш кората която е под волана заедно с таязи на прага и тази ж дъното за да може да имаш достъп до педалите след като свалиш мокетчето. Има по една федер шайба от двете страни на лоста с педалите а той съответно е натегнат една прожина и можеш да го избуташ на дясно (трябжа да е свободен иначе идват проблемите.) Махаш законтрящата джиджбавка избутваш лоста вадиш целия педал заедно с тресчотката и с жилото закачено на нея (по добре го откачи преди това но ако не знаеш как става няма видимост иначе е лесно) Тресчотката се състой от една голяма пласмаса с назъбен полумесец още една малка която я законтря с една прожинка захваната за педала.

Тресчотка в морга оригинална - 5 лв
Комплект нова в магазините по Козлодуи - 5,5

Има значение цветовете!!! Дори (разбирачите да ти казват че не е така) Има значение в цветовете на тресчотките

Мойта сиера беше със жълта.
А за сиера има червена жулта черна и бяла.

Значи накрая не намерих жълта купих черна по различна беше но стана с малко напасване и мъки. Успех
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 21 дек 2006, 03:43

при мен проблема е че 1-ва влиза трудно а другите са ок, само дето като превклиучвам осещам не много плавно влизане. мислиа че е за смqна на масло - прав ли съм?

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 21 дек 2006, 09:52

Много често проблема с превключването се забелязва зимата......, но понякога той се дължи на една много проста причина - а именно поставянето на нови гумени стелки за зимата. Те са по-дебели и хода на педала започва да недостига с малко...... Ето ти и проблем най-вече с първа и задна......

Може би това е първото което трябва да се провери преди всички по-сложни операций изброени от колегите по-горе.

В никакъв случай не твърдя, че написаното от колегите не е правилно и вярно!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта