Съвет за използване на масло 5W30!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от Nebhotep » 06 яну 2013, 08:41

Здравейте, интересувам се за колата от профила дали ще има положителен ефект за мотора от използване на масло 5W30, разбира се оригинално на Моторкрафт?
В момента слагам само оригинално Formula+ 10w/40 или Formula XR 10w/40, като двигателя харчи около 1,15 л. до 1,25 л. на 10 000 км. Това ще рече около 115 до 125 мл. на 1000 км. При студено палене под -5 градуса има причукване на хидравличните повдигачи за около 60 секунди.
Колата се кара около 20 000 км. годишно в режим 33% градско в София и 66% извънградско.
Ще започне ли колата да харчи повече по- тънкото масло или ще има подобрение при работата на хидравличните повдигачи?

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от imarh » 06 яну 2013, 09:24

Първо карах с Мобил 10w40, после Ford Formula 10W40, след това Ford Formula 5W30, сега Ford Formula 5W40. Никаква разлика в работата на двигателя. Повдигачи никога не са ми тракали. Може би само Мобила го хапваше най-много а 5W40 най-малко. Сега доливам около ~1л на 10000км.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от Conan_1 » 06 яну 2013, 11:11

Ами пробвай колега , то другото и да си го говорим няма смисъл, не мисля че ще имаш проблеми с 5В30 да му слагаш!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

men1977
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от men1977 » 06 яну 2013, 11:14

Здр. колега сега за зимно време 5в-30 си е екстра,аз като взех мондеото преди 2 години беше с 10в-40 и при минусови температури клапаните потракваха 1-2 мин. в зависимост колко е по-студено,сега миналата зима беше -20 и кусур градуса,а тази под -10 още не е падало при нас,но да чукна на дърво този проблем доста позатихна,е имаго първоначалното претракване,но вече е по-меко и за не повече от 20-30 секунди,което означава,че маслото си има значение,все пак за зетек си е точно 5в-30 препоръчително.Но аз нямам за сега слава богу течове и разход на масло,та само това при теб незнам как ще е щом с 10в-40 похапва повече от литър е само въпрос на проба да разбереш дали 5в-30 ще е по-добре или по-зле като разход иначе при всички положения си е по-доброто масло за този двигател :wink:

ATF
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 28 ное 2012, 13:02
Модел на автомобила: Focus DI
Status: Извън линия

Re: Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от ATF » 06 яну 2013, 12:06

От близо 10 години продавам моторни масла.Незнам защо,но българското масло съм си го кръстил 10W40...независимо каква е колата,какво казва производителя почти всеки търси прословутото 10W40.....Ако имаш възможност винаги карай колата си с 5W40,без значение коя марка предпочиташ.Всичко е въпрос на вкус.Има значение какво масло слагаш само ако си запален на тема масла.Дали са естерни,синтетични естествено първите са в пъти по-добри от всички синтетични петролни продукти независимо от марката!Но малко хора могат да отделят по 25-30 лева за литър!Иначе ползите естествено лежат на всякакви физични закони,по-малко триене по-малко износване,лек старт и известна икономия на гориво,която е строго индивидуална и не е задължително да я постигнеш с нашите горива и пътни условия.И нещо много важно спокойно може да слагаш на автомобила си масло 5W40 дори и той да е на 1 000 000 километра!!! Няма да ти се повиши разхода на масло както гори 10w40,така ще гори и новото ти масло! По-гъстото масло не уплътнява! Това ми е най- омразната Българска простотия останала от соц-майсторите ни....Бих те посъветвал да се съобразиш с изискването на производителя.Има автомобили които наистина предпочитат 10W40,но те са рядкост.Внимавай и кое 5W30 слагаш,защото новите масла имат изисквания да бъдат свръхбезпепелни с ниско съдържание на СЯРА или LOWSAPS масла.Имат за цел да щадят филтрите за твърди частици и имат филтри за улавянето на тежки частици които могат да повредят филтърът.Точно те обаче са неподходящи за старите автомобили именно заради липсата им на СЕРНИТЕ съединения които се явяват и част от смазочните качества на маслата.За това бих те посъветвал да използваш масло което е подходящо за възрастта и типа двигател на колата ти.Ако можеш да си позволиш слагай пълната синтетика или двойноестерни биологични масла.Не мога да кажа фирмите производители на такива защото ще е реклама УСПЕХ! _friends_

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от paci » 06 яну 2013, 12:25


Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от Nebhotep » 06 яну 2013, 21:04

Според Вас, ще бъде ли ефективно използването на 5W30 при пробег 20 000 км. При моето каране 1/3 градско, 2/3 извън смятам да го сменям на 12 000 км, сега 10W40 го сменям на 8 000 км.
Интересно в българската книжка на ескорта на първо място препоръчват 10W30, а след това другите. В Чешката книжка на първо място препоръчват 5W30 и след това другите. На кого да вярвам?

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от dreadx » 06 яну 2013, 21:11

Може да имат значение зимните температури в различните държави. (Ако не става много студено през зимата да може да се ползва и 10W30). За интервала на смяната може да имат значение качествата на маслото, но и замърсяването на маслото - но нямаш как да го изследваш доколко се е наситило с частици. Вероятно ако караш на газ няма да се задръсти толкова бързо с нагар и може да го ползваш повече км.

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от KOss » 07 яну 2013, 11:15

5/30 или 5/40 смело. И го сменяй на около 10000км, колата ще ти благодари. Отделно, разхода на масло е възможно да намалее.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Съвет за използване на масло 5W30!

Мнение от HACKO » 07 яну 2013, 11:35

Nebhotep написа:.... При студено палене под -5 градуса има причукване на хидравличните повдигачи за около 60 секунди.
......
Пак ще чука, даже повече, просто някой или няколко повдигача не задържат масло и се изпразват когато мотора не работи. Това че утихват като вдигне налягане, говори че поне под налягане работят. В конкретната ситуация вискозитета на маслото не оказва съществено влияние, проблема е механичен, износени повдигачи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта