Страница 1 от 1
ТуРБИНА НА ТДИ
Публикувано: 02 окт 2006, 12:20
от Ti6one
колеги може ли някой да ми каже дали е възможно да ми направат турбината да се включва по-рано, и дали е нормално на ниските обороти да ми е някак "куца" колата
Re: ТЪРБИНА НА ТДИ
Публикувано: 02 окт 2006, 16:37
от T punchev
И моята набира малко бавно до към 2200 оборота,но след това дърпа яко!!! Маи че може да се направи това за което питаш но можеби разхода ще се увеличи!!
Re: ТЪРБИНА НА ТДИ
Публикувано: 02 окт 2006, 17:14
от Dundee
Ti6one написа:колеги може ли някой да ми каже дали е възможно да ми направат турбината да се включва по-рано, и дали е нормално на ниските обороти да ми е някак "куца" колата
Преди турбото иди първо в някой читав сервиз за помпи да ти направят диагностика и ако е неободимо - реглаж. В долната тема вече писах че при мен ускорението е плавно.
Публикувано: 02 окт 2006, 19:25
от disc
Ti6one,
Не бих казал че е възможно. Вероятно подмяна с друго турбо (друг размер!) би оправило "проблема" в ниските обороти, но... като всяко нещо и това си има предимства и недостатъци! Във високите обороти вече няма да има толкова дебит ...
Моето турбо например се развъртаа сериозно след 3000 оборота (двигателя е бензинов!) и настава лудница

Ако сложа друго, което "тръгва" по-рано ще загубя мощност там където бензиновият двигател е най-способен - високите обороти!
За всекидневна кола, турбото се подбира така, че да се развърта малко преди максималният въртящ момент за да "подсили" двигателя (особено важащо за дизел!).
По-новите дизелови автомобили ползват турбини със променлива геометрия, което е едно огромно предимство! С такова турбо все едно имаш две турбини към двигателя - едно по-малко за да се развърта в ниските обороти и едно по-голямо за може да "храни" двигателя на високи обороти. Това е най-общо казано. В действителност управлението на ваните, които насочват изгорелите газове към турбинното колело е безстепенно което предлага плавен преход между различните работни режими на турбото. Управлението ВИНАГИ е по електронен път, което съвсем не важи за по-старите турбо компресори. Електронният контрол е предпоставка за по-малък или почти никакъв lag (отвратителното забавяне на притока на сгъстен въздух от турбото към двигателя при превключване на предавки, ускоряване и т.н., познато на всеки водач на турбоавтомобил), или това е така нареченият boost control.
Публикувано: 03 окт 2006, 04:25
от mistyrain
моята кола е 94 тди, не зная твоята коя е, но и при мен се пуска някъде към 2200 и вярно от начало е малко куцо но все пак това е дизелче. освен ако твоита не е някоя нова година.
Re: ТуРБИНА НА ТДИ
Публикувано: 03 окт 2006, 09:37
от tomny
Ti6one написа:колеги може ли някой да ми каже дали е възможно да ми направат турбината да се включва по-рано, и дали е нормално на ниските обороти да ми е някак "куца" колата
Провери си дебитомера, мой познат имаше подобни симптоми и се оказа това.
Публикувано: 03 окт 2006, 12:52
от vasilev
За да се провери дебитомера трябва ли да се ходи на сервиз

и къде се намира той ?
Публикувано: 03 окт 2006, 15:01
от aaleks
vasilev написа:За да се провери дебитомера трябва ли да се ходи на сервиз

и къде се намира той ?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=maf" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 03 окт 2006, 15:08
от Ti6one
а я кажете долу горе колко сте дигали с ваще дизелчета. моята не сам я пробвал ама като гледам как се държи при 140 си мился че май повече от 160 няма да може
Публикувано: 03 окт 2006, 19:58
от chains
реални 180 / но според километража почти 190
Публикувано: 03 окт 2006, 23:20
от methodboy
Мако

за което

. Има ли някой който много е чел за тубото и да даде литература и аз да се просветя. А на колегата дето иска да бъта турбото не се занимавай с глупости ако искаш дизел да бяга много kadett 1.5 TDI ISUZO. С Mondeo-то не мода да настигна въшката до 140 а тя и там бяга много.
Публикувано: 04 окт 2006, 09:59
от tomny
vasilev написа:За да се провери дебитомера трябва ли да се ходи на сервиз

и къде се намира той ?
Да, в сервиз става, но нямам представа къде в Русе да намериш. Ако ти кажат че е за смяна, внимателно прочети темата, която ти е дал aaleks (дебитомер и MAF сензор е едно и също нещо), и се опитай да го почистиш, че нов май е към 500-600 лв. Успех
Публикувано: 04 окт 2006, 14:24
от vasilev
Благодаря!! Вече съм на ясно MAF=дебитомер. За MAF инфо има предостатъчно

Започва "екшън "