Страница 1 от 2

Не пали на топъл двигател

Публикувано: 02 окт 2006, 23:08
от technik
Моля, кажете от какво може да е! На студен двигател пали кат чакмак (от раз). А като загрее и ако случайно (или неслучайно) го загася и след това неще да запали колкото и да го подгрявам. Трябва да изчакам около 2-3 мин и след това пак си пали от раз. Старшно е неприятно щот ми се е случвало в задръстване да ми загасне и нали се сещате какво става като трябва да чакам 2-3 мин. То са едни приказки по адрес на роднините ми, то са едни пръсти...абе не е приятно. Аз лично нямам никаква идея от какво може да е. Мислех си, че е нещо от токовете ма ми се струва нелогично. Казва ли са ми, че може да е глътнала въздух ма вече минах бая километра, би трябвало да се е изчистила ако е от това. Направо съм в безисходица. Благодаря Ви предварително! :)

Публикувано: 03 окт 2006, 20:35
от shark
А с рахода как си? Да не би смукача да остава отворен?

Публикувано: 03 окт 2006, 20:54
от Gate
А с рахода как си? Да не би смукача да остава отворен?
Aбе все си мисля ,че от бая години на дизелите не им слагат обогатители !:lol:



Та по темата:не разбрах само дали сама гасне от време на време?Иначе не ми се вярва да е от въздух по скоро от клапана на помпата или от имобилайзера на алармата(тои пак е вързан за този клапан).

Публикувано: 03 окт 2006, 22:11
от technik
Ами не гасне сама, но ако случайно по погрешка я загася (примерно пусна рязко съединителя) или пък ако съм спрял някаде за 2 мин (например да отскоча да си взема цигари) и после трябва да я чакам 3-4 мин за да завъртя ключа и тогава пали от раз. Ако завъртя ключа по-рано от това време трябва да изчакам още 4 мин. Все едно че има таймер!?! Много е неприятно усобено ако се случи сутрин в задръстване. Е направо ме изкарва извън нерви. Разхода и е добре 5.5 градско. А аларма нямам така че това с алармата отпада. Тук чух и мнения за някакъв датчик на Хол. Аз лично нямам идеи :)

Публикувано: 03 окт 2006, 22:20
от Mondeo18TDI96
какво значи не пали !?

стартера върти ли !?

Публикувано: 04 окт 2006, 20:39
от Vaklin
За смяна е роторната глава на гориво-нагнетателната помпа. Правиш проста проверка. На загрял изгасен двигател изливаш 2-3 литра студена вода на помпата от страната от която излизат тръбите за дюзите. Ако запали от раз се приготви за ремонт.

Публикувано: 04 окт 2006, 21:33
от ivo9180
Може на дъното на резервоара да има утайки и те да пречат на подаването на гориво към двигателя

Публикувано: 04 окт 2006, 22:32
от technik
Стартера си върти. Все пак 2 пъти съм го правил, оставаше и да не работи. Ако вярно е помпата направо ще умра от мъка. И все пак малко ми е чудно че може да не пали зардаи утайка. По пътя на логиката ако беше от нея би трябвало дори и на студен двигател да не пали. Това все пак са си мои разсъждения така че може и да не е така. :)

Публикувано: 05 окт 2006, 15:56
от Vaklin
Няма утайки. Поливай с вода и докладвай. И не е болка за умиране дори и да е помпа. Купуваш си една втора употреба, а тази аз ще ти я изкупя за рециклиране чрез подмяна на износените части..

Публикувано: 05 окт 2006, 22:38
от ivo9180
Според мен това с утайката е логично Помпата засмуква голямо количество гориво Малка част от него изгаря а останалата се връща обратно Така наречената излишна нафта Утайките полепват по сондата Подаването на гориво е затруднено След изгасване на мотора трябва да почакаш докато всичко отиде пак на дъното

Публикувано: 06 окт 2006, 19:00
от technik
Хм, днесреших да обикалям Софията и да намеря някаде сервис. След страшно много обикаляне, на повечето места ми казаха или че не се занимават с дизел или че тоя проблем хич не им е познат. В крайна сметка реших да се обърна към форума (и добре направих) и видях че колегата от форума "arabiata" има сервис само за дизели в Костинброд и веднага се замъкнах до там. След като му казах (и показах нагледно) за проблема той ведна ми каза че трябва да си сложа клапан между горивната помпа и горивния филтър за да не се връща нафтата обратно. Според него това щяло да реши проблема. Хех понеже това беше в 6 следобяд и нямаше от каде да взема такъв клапан реших да оставя процедурата да утре. Та като го сменя ще ви кажа за резултата. :) Най-интересно ми е само защо преди не го правеше тоя номер, а чак сега?!?

Публикувано: 06 окт 2006, 20:52
от Vaklin
Клапанът е по-скоро ако не пали сутрин защото нафтата се е стекла обратно в резервоара. За 2 минути няма къде да отиде нафтата. Фордовете по принцип си страдат (1.8!) от калпава подкачаща помпа в ГНП и тогава не пали нито на топло нито на студено. Но това реално няма никакво значение... Слагай клапан, само 10 кинта е. Т.е. няма да боли ако нищо не стане.

Публикувано: 06 окт 2006, 20:57
от ivo9180
Колега technik
В началото казваш,че мотора студен пали веднага Това значи,че нафтата не се връща в резервоара и нямаш нужда от такъв клапан

Публикувано: 06 окт 2006, 21:17
от Vaklin
Абе човекът е ходил до Костинброд! Ние ли ще го открехнем? Като не иска да полее 2 литра вода и да придобие равновесно спокойствие какво можем да направим?

Публикувано: 07 окт 2006, 07:40
от technik
Vaklin написа:Абе човекът е ходил до Костинброд! Ние ли ще го открехнем? Като не иска да полее 2 литра вода и да придобие равновесно спокойствие какво можем да направим?
Хаха ами не, вече го полях обилно с ледена вода и не помогна усобено много. За това прибегнах до сервизните услуги. А само да попитам. Ел. магнитния клапан на помпата няма нищо общо с този проблем, нали? Защото преди месец ми правеше проблем, но го смених макар и с 2-ра рака.

Публикувано: 07 окт 2006, 08:30
от Vaklin
Важното е да помага малко, а не особено много. Клапанът или отваря или не отваря. Щом пали значи отваря.

Публикувано: 07 окт 2006, 10:16
от technik
Vaklin написа:Важното е да помага малко, а не особено много. Клапанът или отваря или не отваря. Щом пали значи отваря.
Добре, възможно ли е когато е загряла колата и при загасване, клапана да се затваря и при палене веднага след това да му е трудно да се отвори (примерно ако е клеасъл) (пак мои разсъждения)?

Публикувано: 09 окт 2006, 00:00
от shark
Ами то лесно може да се провери - махни го и пробвай да запалиш без него.

Публикувано: 09 окт 2006, 01:07
от chains
Значи това за клапана на ГНП - може да се провери като загрее я изгаси и с един кабел подай директно от плюса на акум. ток /горе на главата на болтчето дето се стяга кабелчето/ - ако клапана реагира добре, ако не лошо.

ПП: колега Шарк - това е дизелова кола и този клапан е жизнено важен за нея и ако го махнеш трудно би херметизирал системата, а дори и да се справиш, после единствения начин да се изгаси ще е на скорост и със спирачка - просто тук положението е малко по-различно от това при бензиновите!

Публикувано: 09 окт 2006, 01:27
от technik
chains написа:Значи това за клапана на ГНП - може да се провери като загрее я изгаси и с един кабел подай директно от плюса на акум. ток /горе на главата на болтчето дето се стяга кабелчето/ - ако клапана реагира добре, ако не лошо.

ПП: колега Шарк - това е дизелова кола и този клапан е жизнено важен за нея и ако го махнеш трудно би херметизирал системата, а дори и да се справиш, после единствения начин да се изгаси ще е на скорост и със спирачка - просто тук положението е малко по-различно от това при бензиновите!
10x ще пробвам. А то трябва ли да се чуе звук когато реагира? :)