Семеринг на коляновия вал

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Семеринг на коляновия вал

Мнение от J6B » 03 окт 2006, 18:15

Пробвах да си отвия болта ,който държи шайбата на коляновия вал с цел да смена семеринга, но немога да го отвъртя,данеби резбата да е обратна,или аз нещо бъркам,като напъна с ключа превъртам двигателя чак,вкарах на първа и даже ми натискаха спирачките и неще и неще....Дайте идея ,защото искам да и сменям маслото ,но преди това ще и сменя семеринга и тогава....

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 03 окт 2006, 20:38

Струва ми се, че ще трябва да се законтри маховика. А пробвали да напръскаш винта със спрей? И до колкото знам трябва с рязък удар да се отхлаби

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 03 окт 2006, 22:00

Да ама как да законтря маховика.Тоя болт съм виждал как със въздух го отвиват,ама да ходя за тая дреболия да давам денги ми се вижда малко ненормално...Трябва да има начин,не всички сервизи имат пистолети с въздух, което значи че има вариант но явно ми обягва....
а дали е с обратна резба..

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 04 окт 2006, 08:01

Вземаш инструмент №1 (чук) включваш на скорост ако имаш помошник прекарваш ремъка през шайбата и го накарваш да опъва за да се блокира допълнително д-ля, и с чукане по ключа докато тръгне да се развива. Ако решиш да блокираш маховика трябва да се свали тенекията която е отдолу между д-ля и кожуха на съединителя.

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 04 окт 2006, 17:23

благодаря ще опитам и това а резбата нормална ли е или обратна...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 04 окт 2006, 17:52

Напълно си е нормална.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 04 окт 2006, 18:07

J6B написа:... резбата нормална ли е или обратна...
HACKO написа:...нормална
*00118*
Eйч! При някой неща нормалната резба е лявонарязана, а при други дяснонарязана! За тая резба щяха да ме скъсат по практика на държавния изпит.....

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 04 окт 2006, 23:11

последно ,значи отвивам обратно на часовниковата стрелка,завивам по часовниковата нали,утре ще я напъна пак ,пък да видим,щях да го чукна малко с чука този болт ама да не стане нещо на двигателя и се отказах,нали има лагер от вътрешната страна

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 05 окт 2006, 00:00

Практиката се различава от теорията така че нормална си значи дясна резба и толкоз.

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 05 окт 2006, 13:10

много лабут му исипах,и лашки му направих и неще и неще,дано не се окаже обратна резбата...

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 05 окт 2006, 13:24

Както някой по-горе посъветва - вземи го напръскай със спрей първо тоя болт, изчакай 15-20 минутки и пробай. Щото да не вземеш недай си боже да го скъсаш като го напъваш много, че тогава става :(
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 05 окт 2006, 14:02

На гайките и на главите на болтовете, имащи ръбове знакът за лява резба е кръгов прорез, минаващ през ъглите на ръбовете.
Цитирам БДС 1274-73 РЕЗБИ - ОЗНАЧАВАНЕ НА РЕЗБИ С ЛЯВА РЕЗБА

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 05 окт 2006, 20:30

втори ден го кисна със спирачна течност и неще,а за прореза ще огледам но май няма нищо,гладък си е болта отвън...
трябваше да оставят в шайбата един отвор,даможе да се мушка нещо и да се законтря ама няма,първо това търсих данеби да се е зацапала от мръсотията по пътищата но няма такава дупка...

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 09 окт 2006, 10:58

Ето как го правя аз: Вадя централният кабел към бубината - за да не запали. Болта би трябвало да е с нормална резба - развива се обратно на часовниковата стрелка. Слагам му една лула (или камък с удължител) - при мен е номер 18, и я подпирам на полуоската, така че да държи контра. Предварително съм направил поне 2 оборота на коляновия вал (ако вече съм откачил ангр. ремък) за да се уверя, че не се срещат клапаните и буталата при моментното положение на разпределитените валове. Влизам в колата и чуквам леко на стартера. Няма начин да не се отвие. Важно: не трябва да има човек наоколо, щото ако изплъзне лулата може да отскочи и да го удари по главата. Можеш да я вържеш с един тел/кабел за полуоската или за друго място.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 окт 2006, 11:30

Логично, ама звучи много сташно, ако колата не е твоя трябва да пратиш собственика да пие кафе щото иначе ще получи инфаркт. :mrgreen:

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 10 окт 2006, 12:10

И при мен е 18 ключ.Това със стартера не ми беше дошло на акъла,но май ще опитам защото съм се отчаял тотално вече.Малко ми се вижда страшен този метод но мисле че със сигурност ще се отвърти.Ще събирам кураж и май ще пробвам...

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 10 окт 2006, 13:20

Въобще не е страшно, давай смело. Правил съм го десетки пъти. Само да не объркаш посоките и да подпреш лулата не от която трябва страна на полуоската, че ще направи пълен оборот и може да закачи някой маркуч и да го скъса.

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 10 окт 2006, 17:29

по-добре ако не си свалял посети някой майстор за да не направиш някоя беля и после ще ти се върже ремонтът двойно.Но това е мое мнение аз лично си ровичкам по мотора но по клапани и повдигачи като става въпрос за ремъци ,ролки и т.н. ходя на майстор но ти си решаваш.

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 10 окт 2006, 21:47

за клапани и аз се допитвам до друг ама за тва да давам пари не не,това е фасулска работа само дето болтът заяжда иначе оддавна да съм забравил за това,видя ми се страшно защото ще въртя двигателя чрез стартера и затова...нестандартно отвъртане е все пак...

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 11 окт 2006, 08:57

Добре де. Терминът "греене" не сте ли чували? Така или иначе ще сменяш семеринга и вече си свалил ремъка. Вземи бензинова или газова горелка и го нагрей. Ще се отвие почти от самосебе си.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта