Страница 1 от 2

Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 14:05
от RGG
Здравейте колеги,

четох в редица английски форуми за успешни опити за слагане на обикновени маховици на коли с TDCi. Повечето са с 2.0 или 2.2 двигател. Гледам, че продават и готов комплект/кит за преобразуването. Виждам, че и във форума има хора с такива преживявания? Доволни ли са има ли някакви промени? Моля и технически-кадърните съфорумци да се включат. С падането на цените на Мондео Мк3 на пазара ще започнат и все повече експерименти за опростяване на иначе нелошата машина. Чакам мнения във всички посочени насоки.

Поздрав!

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 14:56
от Dundee
И аз четох, но информацията за успешни опити е по-скоро оскъдна. Всъщност опитите са успешни, колата върви, но хората не са доволни от резултата. Единствените убедени привърженици на конверсията към монолитен маховик са хората, които си преработват колите и то екстремно. Но самите признават че поради непогасените вибрации очакват проблеми със скоростната кутия, някои говорят че са възможни поражения и на коляновия вал. Налага се да се ползват нестандартни съединители с различни от нормалните пружини. Които едва ли са лоши, но не са по-евтини от обикновените. Все пак са тунинг части.
Голямата част от хората слагат отново двумасови маховици и обикновени съединители. Аз също смених с двумасов.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 15:07
от al_lukanov
Dundee написа:И аз четох, но информацията за успешни опити е по-скоро оскъдна. Всъщност опитите са успешни, колата върви, но хората не са доволни от резултата. Единствените убедени привърженици на конверсията към монолитен маховик са хората, които си преработват колите и то екстремно. Но самите признават че поради непогасените вибрации очакват проблеми със скоростната кутия, някои говорят че са възможни поражения и на коляновия вал. Налага се да се ползват нестандартни съединители с различни от нормалните пружини. Които едва ли са лоши, но не са по-евтини от обикновените. Все пак са тунинг части.
Голямата част от хората слагат отново двумасови маховици и обикновени съединители. Аз също смених с двумасов.
На колко километра смени съединителя?

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 15:14
от Dundee
Малко над 161 х. Маховикът започна да прави проблеми, съединителят си беше ОК.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 18:03
от HACKO
Dundee написа:...Но самите признават че поради непогасените вибрации очакват проблеми със скоростната кутия, някои говорят че са възможни поражения и на коляновия вал. ....
Няма такива вибрации, това е мит, просто демпфера не е в маховика а във водимя (феродовия) диск. На по-старите коли, да не би да им се чупят кутиите или валовете?

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 18:07
от al_lukanov
HACKO написа:
Dundee написа:...Но самите признават че поради непогасените вибрации очакват проблеми със скоростната кутия, някои говорят че са възможни поражения и на коляновия вал. ....
Няма такива вибрации, това е мит, просто демпфера не е в маховика а във водимя (феродовия) диск. На по-старите коли, да не би да им се чупят кутиите или валовете?
Едно време нямаше масово дизели с 400Nm torque.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 18:10
от HACKO
=)):

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 21:47
от Dundee
Народът май беше казал нещо такова "Не питай старило, а патило". Та аз се водих от тоя принцип - търсих какво казват хора, които са минали по тоя път. И естествено питах какво мислят по въпроса в сервиза, където са сменили не един и два маховика на коли като моята.
Тая теория за чупенето на кутии и др. може и да не е съвсем достоверна, все пак тоя двигател работи без проблем с обикновен маховик в Транзит. Но ми изглежда много вероятно Мондеото да претриса неприятно при потегляне и ускорение в ниските обороти, ако е с маховик без пружини и това да кара хората да отбягват конверсията. Все пак не е товарна, а цивилна кола, возим семейства, спящи деца, жени с нежна физика и т.н. :wink:

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 22:09
от S_C
Единствената причина за тази конверсия по нашата част от света е финансова.Друг смислен довод няма, резултатите като цяло не са добри.Две такива коли знам.Едната отдавна не съм я виждал,не знам на какво дередже е, но собственикът на другата е споделял, че не е доволен.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 22:16
от diesel1.6
Какви все пак са резултатите - някакво описание трябва. Многофазовото впръскване предлага и намалена неравномерност на въртящия момент на двигателя. Това облекчава съединителя.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 23 яну 2013, 22:22
от S_C
Тресяла при потегляне.Много.Това е което знам.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 24 яну 2013, 00:39
от diesel1.6
Чел съм за няколко такива замени и нямаше оплваквания при протегляне. Това ще зависи и от модела на двигателя, като се пробва ще се разбере дали някои стават и други не. Аз бих пробвал, ако стоеше като въпрос за моя кола. С хубав феродов диск с пружини, може втора употреба (вместо уж хубав нов ама друга марка.).

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 24 яну 2013, 09:26
от HACKO
S_C написа:Тресяла при потегляне.Много.Това е което знам.
Това не е ли проблем на притискателя, аз така съм учил? *00147*

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 24 яну 2013, 09:29
от diesel1.6
Той може да е твърд при двумасовите. Тогава ще рябва да се подбере подходящ от друга кола.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 24 яну 2013, 13:13
от Dundee
Каква е целта на това абстрактно теоретизиране? За да сме полезни на човека е добре да даваме примери, когато теоретично възможното е получило конкретна практическа реализация с по-добър резултат от решението на производителя.
А по темата, имайте предвид че маховиците и съединителите се различават между различните двигатели. Това, което работи при 2.0 дизел може да не е удачно решение за 2.2 литровия двигател.

Sent using Tapatalk

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 24 яну 2013, 13:43
от HACKO
Целта е да помогнем на човека, а не да подклаждаме митовете каквито и да са. Щом човека пита за алтернатива, значи нещо от сегашното решение не му харесва. Теоретически демпферния маховик върши по-добра работа от демпферния феродов диск. На практика обаче разликата не е чак толкова съществена, че да се направи най-здравата част в колата консуматив. Щом се предлагат заводски комплекти за конверсия към конвенционална система, явно и в белите страни се осъзнава, че това не е икономически оправдано.
Откъде според мене тръгват митовете. Първо недоглеждане или незнание, ако се сложи твърд маховик и останалите компоненти останат същите, естествено че няма да има кое да обере вибрациите и последиците ще са разрушителни. Може при смяна на маховика и феродовия диск, а ако притискателя остане от другата система да се получи неправилна работа, тресене при потегляне както описа SC.
Но при положение че се постави комплект, който е изчислен от реномиран производител, не трябва да има осезаема разлика от оргиналната система.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 24 яну 2013, 14:21
от RGG
Колеги,

благодаря за информацията! Радвам се, че сред вас има такива с нужните технически познания. Помощ не ми трябва в смисъл, че се нуждая от такъв вид конверсия (поне за момента). Машината ми е на 183600км, на 142000км са сменяни всички скъпи работи в колата, от предишния собственик, в мото пфое, като на фактурата пише горе-долу сегашната цена на колата. Обърнах се към вас с идеята да помогнем на много хора, които си съсипват месеци труд за един от "евтините" компоненти на дизеловите Фордове. Не казвам нищо против колите, цялото семейство сме с такива, аз карам 3-то Мондео, но и не крия това, че реалната покупна цена на тези автомобили е 6500-12000лв, а едно хубаво "обслужване" с "консумативи" лесно може да струва 20-35% от тази цена.
От английските форуми ми прави впечатление, че от 1-во лице няма много оплаквания от този вид конверсия. Повечето са с теоретични разсъждения, които всички могат да бъдат и верни. Много се тиражира, считана за много добра, версията за подмяна на комплекта на Мондео 2.2 TDCi, с такъв от Транзит - подсилен. Както виждам и един колега тук е споделял своите виждания, което е полезно.
Интересно ми е още според вашия опит, в БГ, при нашите майстори и с нашите пазарни цени - колко ви е струвала смяната на съединител и маховик, какъв сте ползвали и какви са цените при конверсията, какви са цените при първоначалното техническо решение, Т.Е. колко 'далавера' би имал един потребител от смяната на системите?

Поздрав!

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 24 яну 2013, 14:56
от S_C
С всички евтини коли е така.Те за това са евтини.Разликата до цената на скъпите ги даваш в части и поддръжка.
За това по-добре си вземи скъпа кола,а не евтина.Нещата опират много до фирмена политика и пазари.Тъжната истина е,че в Европа техническата надеждност никога не е била издигана в култ.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 24 яну 2013, 16:31
от diesel1.6
"Затова си вземи скъпа кола и " е популярен виц, между другото. Така са продадени милиони коли на незаслужено още по-висока цена.
За практическия опит. Имам поглед за обслужването на коли във Варна. Правилна комбинация от съвестност, минимални достатъчни познания и практически опит (разбирай поне една смяна) е нещо, което я го има, я не и на 1000 обслужени коли ще се пада по-малко от една с такова решение. Предишен опит с разнообразни машинарии и странни задачаи ме кара да мисля, че може да стане много добре, но трябва да се натрупа опит кой двигател как е и с какви части се прави. Това е за Бг. В Англия може и да имат вече опит, обикновено е така.
Трябва подходящ феродов диск, преработка или смяна на маховик, притискател и т.н. Мисля, че това е повечето планиране. За практиката ще чакаме някой пробвал и разбиращ какво точно са правили.

Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Публикувано: 24 яну 2013, 18:32
от RGG
Само частично мога да се съглася с колегата и неговото становище за скъпите коли. Историята в видяла и редица примери с премиум марки и конструктивни недомислици от тяхна страна. Модерните дизели, които ние караме са създадени и концепирани за хора, преодоляващи огромен пробег и явно печелещи от ниския разход на гориво. Ако бяхме западноевропейци и карахме по 55-60к км на година, спестявайки няколко хиляди евро от гориво и заработвайки значително повече от същината на командировките, щяхме да смятаме едно сервизиране от 3000-4000лв на година-две за нормално и оправдано. Именно затова правилният избор на тип кола, моторизация и конкретна кола е важно. Не знам как е при бензиновите фордове от МК3 напред, но една от предишните ми коли Мондео МК2 1.8 бензин след 90к км експлоатация от моя страна глътна цели 385лв за съединител и още 100лв за свещи и това е. Именно простотата на някои коли, дори и съвременни може да бъде по-добрата инвестиция и по-задоволителна от 4,5-те литра на 100км на бордовия компютър при дизела. Малко се отнесох с темата. Целта е да сме информирани за техническите решения и цените на дадени неща по колите ни, не искам някой да намразва колата си или да осмисля смисъла на живота.