Страница 1 от 1

Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 06 мар 2013, 23:14
от Escort1.8Tdi
Здравейте колеги. Получих ужасен проблем с колата, и след консултации с няколко "майстора" реших да се обърна към вас. Ноември месец си купих Ford Escort 1.8 Tdi 1996 и всичко беше наред.

Изображение

Карах си го, правех някои леки ремонти(смяна на филтри, накрайници и т.н.) но нищо сериозно. Преди съм карал само коли на бензин/газ и исках да пробвам и дизелите. Реших, че зимата е подходящия период да пробвам стар Форд, нали все пак казват, че "Зимата Форд и циганин не работят" :D
Оказа се точно обратното... Форда в най-студените сутрини, подгрявах 2 пъти и палеше от раз. От 1 месец насам, когато температурите сутрин рядко падат под нулата, колата спря да пали...... Подгрявам 2-3 пъти, върти и само препалва, без да забръмчи гладко, както в най-студените дни. След първото палене няма проблеми, пали на четвърт... Но изстине ли блока край.. :cry: Първата ми мисъл бяха свещите. Проверих ги, и 2те не работеха... Смених 4те свещи, тъй като четох някъде във форума, че трябва да се сменят комплект. Ефекта беше нулев... Сутрин няма палене... Казаха ми, че можело да губи налягане в системата и сложих "възвратен клапан" да пропуска нафта само в едната посока. Казаха ми, че трябва да е преди ГНП-то и го поставих ето тук..

Изображение

Смених и маркучите за обратната нафта, защото бяха малко напукани...

Изображение

Ефект отново нямаше.
Проверих с пробна лампа дали релето подава ток на всяка една свещ и там нямаше проблем..
Горивния филтър го смених преди 1000км. Акумулатора е добър.Дизел зареждам само от една и съща бензиностанция от както съм купил колата.
Сутрин пробвах да задържа "обогатителя" ръчно, да не би нещо вакумната машинка или някой датчик да се е прецакал, но пак нищо..
Компресията не съм я замервал, защото колата не гори и капка масло, и на много стръмни наклони, като я оставя на 1ва скорост, без ръчна не мърда... Мисля си, че няма смисъл да я замервам. Само една джаджа в този двигател не ми е ясна, и ето я и нея..

Изображение

Изображение


Намира се до горивния филтър, на нея има закачена някаква букса, и през нея минава нафтата преди да навлезе във филтъра.

Изображение

Чудя се къде може да е проблема, че само при студен двигател да не пали(само припалва) а при топъл си работи чудесно.
Ще Ви бъда много благодарен ако успеете да ми помогнете по някакъв начин. Извинявам се за толкова дългия ми пост, и многото снимки, обработени грозно с Paint, но целта ми е да няма излишни догадки, и да знаете какво съм правил по двигателя. Четох доста теми, но не намерих решение на проблема ми.
Ако успея чрез вашата помощ да си оправя колицата, ще съм много щастлив. Ако ли не, ще приготвя една солидна сума и потеглям към Ямбол, при SPECIALISTA :)

П.С. Благодаря предварително на хората, които отделиха от времето си, да прочетат темата ми :)

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 07 мар 2013, 01:58
от diesel1.6
Мистериозното неизвестно нещо е подгрев на горивото, който се включва при -3 градуса или нещо такова.
Има десетина - двадесет неща за проверка. Сложи прозрачни маркучи след помпата, за да видиш дали сутрин не вървят и мехурчета въздух с нафтата. Какви свещи сложи? Аз едно време харесвах Искра, словенски май. Или оригиналните. Може и новите да не работят.
За да премахнеш съмненията за смукане на въздух, може да захраниш двигателя от някакъв съд и да го оставиш още докато не си угасил колата вечерта на по-високо място от помпата и филтъра. И сутринта да пробваш да запалиш така.

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 07 мар 2013, 08:29
от Escort1.8Tdi
Авточасти закупувам от човека, при когото работя. От 7 години се познаваме и никога не ми е продавал "ментета" :)
Свещите са FLENNOR германски, и работят. Тествах ги на акумулатора преди да ги сложа. Днес ще сложа прозрачните маркучи, и довечера ще подготвя колата с една туба на капака, и утре ще пиша какъв е бил резултата. Благодаря ти diesel1.6 :)

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 07 мар 2013, 09:49
от Conan_1
Само за идеята, бях взел потгревни свещи за старият ми ескорт които се оказаха по къси от нормалните и не искаше да пали, това първо. Второ това че горивният филтър е нов не значи че е читав и изправен пробвай да я захраниш с шише с нафта чрез тръбата след филтъра. Трето някои от помпите на Тди имат модул за управление които може да си замине , но колегите да помагат кои точно.
П.п. - смени и бензиностанцията за проба

п.п.п.- Имъл съм и проблеми със запушен всмукателен вход за горивото в самия резервоар , и от там дебит нула или недостатъчен. Имах навика да карам със съвсем малко гориво в резервоара и явно от лашкането вдигнах парчета от тинята и слузта на дъното, а ако и имаш цедка ( аз нямах) става страшно!

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 07 мар 2013, 10:19
от Doin
За проба - сутрин преди да се опиташ да палиш напоммпай хубаво ръчната подкачваща помпа и виж ефекта. Идеята за прозрачните маркучи е много добра и ще ти спести доста излишни упражнения, но за едно си прав - Специалиста е човека който би могъл най-адекватно да реагира, дали тук или на място!

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 07 мар 2013, 11:27
от Escort1.8Tdi
Conan_1 написа:Само за идеята, бях взел потгревни свещи за старият ми ескорт които се оказаха по къси от нормалните и не искаше да пали, това първо. Второ това че горивният филтър е нов не значи че е читав и изправен пробвай да я захраниш с шише с нафта чрез тръбата след филтъра. Трето някои от помпите на Тди имат модул за управление които може да си замине , но колегите да помагат кои точно.
П.п. - смени и бензиностанцията за проба

п.п.п.- Имъл съм и проблеми със запушен всмукателен вход за горивото в самия резервоар , и от там дебит нула или недостатъчен. Имах навика да карам със съвсем малко гориво в резервоара и явно от лашкането вдигнах парчета от тинята и слузта на дъното, а ако и имаш цедка ( аз нямах) става страшно!
Подгревните свещи ги проверих дали са еднакъв размер преди да ги сложа, защото съм чел тук, че дължината им трябва да е еднакаква. Относно бензиностанцията, не е от това, но за идеята отивам да заредя повечко нафта от друга, тукмо е на свършване... Относно този "модул за управление които може да си замине" тогава не трябва ли да прави проблем и при топъл двигател ? А също и "Имъл съм и проблеми със запушен всмукателен вход за горивото в самия резервоар" и това има ли значение от температурата на двигателя ? Харесва ми идеята за шишето с нафта след филтъра, ще го пробвам :)

@Doin
За проба - сутрин преди да се опиташ да палиш напоммпай хубаво ръчната подкачваща помпа и виж ефекта.
Пробвал съм го, няма ефект :(

П.С. Като я запаля на скорост сутрин и я оставя да работи около 20-30 секунди, гася я и след 10 минути завъртя пак.... пали на четвърт. :D Ще ме подлуди тоя Форд... :D

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 07 мар 2013, 22:01
от diesel1.6
Лесно второ палене звучи като въздих в горивото. Отделно захранване с нафта за една вечер си свържи както си е нормалната система - един маркуч от "резервоара" към филтъра, и един от изхода на помпата към "резервоара".
Подозирам неправилен монтаж на филтъра и влизане на въздух оттам. Аз за по-лесно и сигурно направо свалям цялото филтърно тяло и си сменям елемента извън колата. Намествам добре двата големъ пръстена, малкия на централното болтче и средния на алуминиевото тяло. Внимавай с тези четирите, всичките са важни. Въздух може да смуче от големите или най-малкия.

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 08 мар 2013, 08:38
от Conan_1
Опитай да превъртиш двигателя 6-7 пъти без да чакаш потгряването и след това потгрей до изключване на релето , ако се подобри значи наистина е въздух и нафтата се оттича вечер.

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 10 мар 2013, 14:51
от petio_andreew
Escort1.8Tdi написа: Свещите са FLENNOR германски, и работят. Тествах ги на акумулатора преди да ги сложа.
Работят, но дали одгряват достатъчно?
Старите подгревателни свещи с течение на времето натрупват окис по греещата глава в резултат на нагряването. При такива свещи температурата на горивната камера не е достатъчна за нормално запалване. Това ми предположение се потвърждава и от описаното лесно повторно палене при топъл двигател. Опитай с нови свещи. Успех!

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 15 мар 2013, 08:11
от Escort1.8Tdi
Изпробвах всичко което сте ме посъветвали, но нямаше резултат. В допълнение смених пак горивния филтър като извадих цялото тяло от колата, смених и другите 2 свещи. Въздушен, маслен филтър и маслото, което беше на 7000км 15W 40, от стария собственик... Сложих 10W 40. И пак нямаше ефект. И след цялата тази профилактика реших да сменя и акумулатора, понеже 74амперов го купих за 110лв, и чудо..... Форделата пак си пали перфектно. Въртенето със стария и новия акумулатор сутрин е еднакво, но стария след 6-7-8 превъртания по 3-4 оборота му свършваше тока. Сигурно стартовото напрежение нещо ме е измамило. Все пак благодаря на всички, които отделиха от времето си за да ми помогнат :) Живи и здрави бъдете и много успехи в живота :)

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 15 мар 2013, 14:58
от ЯЛТА
Явно е бил слаб-малък, и като въртиш дърпа тока на свещите, и те изстиват.

Re: Escord 1.8 TDI '96 Не пали сутрин

Публикувано: 15 мар 2013, 21:14
от specialista
Escort1.8Tdi написа:Изпробвах всичко което сте ме посъветвали, но нямаше резултат. В допълнение смених пак горивния филтър като извадих цялото тяло от колата, смених и другите 2 свещи. Въздушен, маслен филтър и маслото, което беше на 7000км 15W 40, от стария собственик... Сложих 10W 40. И пак нямаше ефект. И след цялата тази профилактика реших да сменя и акумулатора, понеже 74амперов го купих за 110лв, и чудо..... Форделата пак си пали перфектно. Въртенето със стария и новия акумулатор сутрин е еднакво, но стария след 6-7-8 превъртания по 3-4 оборота му свършваше тока. Сигурно стартовото напрежение нещо ме е измамило. Все пак благодаря на всички, които отделиха от времето си за да ми помогнат :) Живи и здрави бъдете и много успехи в живота :)
Прегледай си и стартера ако не си го правел!