Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
b_i_s
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
Status: Извън линия

Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от b_i_s » 14 мар 2013, 23:23

Здравейте колеги, нов съм във форума и като цяло имам книжка от 2 години... и така по същество: Купух си Фокус '99 година, 2.0 бензин, 130 к.с. комби, нов внос от Германия (аз си го докарах) ! На колата ще слагам метанов инжекцион и прочетох по форуми (а и т.нар. "бакшиши" ми споделиха), че този двигател е с механични повдигачи и трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се настроят клапаните преди газификация- в противен случай горяла главата. Чичо ми има сервиз (много добър майстор е, не защото ми е чичо, просто си има сервиз и работи от доста време- 20-тина години), та дадох го да го настройва и се оказа, че има по-голяма хлабина от предвидената 30/15 и трябват нови пулове, но диаметърът им е 27,5 (дебелината е около 2.2425 но това не е от значение за момента). Въпроса е къде мога да закупя пулове с този диаметър, понеже търсихме навсякъде и намираме само 27 и 28 а 27.5 никъде (само с поръчка по 10 лв на брой- 160 лв :shock: ) и има ли някой колега, който го е правил това за да ми даде съвет. Благодаря Ви предварително, колеги ! :)
Последна промяна от b_i_s на 11 апр 2013, 01:26, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от HACKO » 14 мар 2013, 23:45

b_i_s написа:... (дебелината е около 2.2425 но това не е от значение за момента)...
За момента това е от най-голямо значение, тази дебелина определя хлабината. Вие премерихте ли всеки един с микрометър и направихте ли сметки за всеки клапан колко дебел пул ви трябва и дали наличните няма да паснат на някой от клапаните и тогава да мислите колко и какви пулове ви трябват?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 15 мар 2013, 00:02

Колега ако е толкова голяма хлабината не си ли усетил да се чуват повече да не може да се форсира двигателя и така на татък

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от synthez 3D » 15 мар 2013, 07:44

Дебелината на пула определя и хлабината,така че не може да не е от значение.На всичките пулове е различна,за да се настрои хлабината за всеки клапан.Няма как хлабината да се е увеличила.При нормална експлоатация хлабината НАМАЛЯВА,заради износването на леглата на клапаните и обикновено са необходими пулове с по-малка дебелина от първоначалната.По тази причина на тези двигатели няма как да чуеш шум от клапани.След като се изчисли необходимата дебелина за всеки пул,чрез разместване се стига до търсенето на 3-4 пула,или до шлайф на пула от вътрешната страна,до достигане на необходимия размер.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от diesel1.6 » 15 мар 2013, 08:52

Ако хлабината е по-голяма, то точно това му трябва за газовото - където проблем е намаляването или изчезването и. Особено в началото, докато се настройва. Оставете така клапаните, но проверете да не сте сгрешили нещо с условията на мерене и т.н. и всъщност хлабината да е малка - това е опасното.

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 15 мар 2013, 15:23

synthez 3D написа:Дебелината на пула определя и хлабината,така че не може да не е от значение.На всичките пулове е различна,за да се настрои хлабината за всеки клапан.Няма как хлабината да се е увеличила.При нормална експлоатация хлабината НАМАЛЯВА,заради износването на леглата на клапаните и обикновено са необходими пулове с по-малка дебелина от първоначалната.По тази причина на тези двигатели няма как да чуеш шум от клапани.След като се изчисли необходимата дебелина за всеки пул,чрез разместване се стига до търсенето на 3-4 пула,или до шлайф на пула от вътрешната страна,до достигане на необходимия размер.
Колега съглсен съм че леглата се износват но това където разправяш за шума и износването на пула не съм съгласен.Няма как да се износи първо леглото пък после пула поне според мен може и да греша, но и за шумът не съм съгласен чул съм толкова зетеци включително и моят и се чуват монотонно но като се подаде газ изчезва звъкът.Поздрави

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от synthez 3D » 15 мар 2013, 20:11

Ако сравниш условията на работа на пула и леглото,помисли дали не съм прав.Отдолу има сухо триене,горене и натоварване с висока температура,а отгоре маслена баня при 90-100 градуса.Да не говорим за размера на повърхността,която участва в триенето.Определено леглата се износват преди пуловете и ако някой ти каже нещо друго,значи не знае за какво става въпрос.А тракането, което чуваш най-вероятно е от инжекторите.Освен това ако става въпрос за Зетеци преди 2000г.(имал съм такъв),може и да се чува тракане докато се напълнят повдигачите,но след тази година са вече с твърди пулове и единствения начин да тракат е след фалшива регулировка.При нормална експлоатация няма как хлабината да се увеличи.
Изображение

b_i_s
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от b_i_s » 16 мар 2013, 00:45

Благодаря за бързите отговори, колеги ! Трябват ми 8 пула с различни дебелини (3-4 с един размер и другите съвсем различни) ! Позволих си да кажа, че не е от значение, понеже изобщо не намерих пулове с такъв диаметър. Имам всички размери, ако някой колега каже откъде мога да закупя такива пулове с диаметър 27.5, ще напиша и размерите (освен, че ще съм много благодарен). Аз съм от Чепеларе, но съм студент в София (колата с размерите са ми в сервиза). Теорията, че се износват леглата на клапаните ми изглежда много достоверна на МЕН, но майсторите ми казаха, че това е невъзможно и са премерили хлабините на всички клапани и резултата след известни размествания е, че трябват още 8 по-дебели пула. Не се заяждам, просто споделям мнение- и на мен ми се иска да шлайфам 10-ина пула за 20-30 лв и да карам. Благодаря ви отново ! ПС: един познат се занимава с ремонт на автомобилни глави и ми каза, че можел да ги направи на струг, но му трябвал диаметърът не на пула, а на леглото... майсторите (чичо ми и още едно момче) казаха, че това е невъзможно, понеже трябва да са закалени... :)

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от urgan » 16 мар 2013, 12:44

Тия пулове предполагам се правят от специален материал да не се разширява много след като се загрее. Следователно неможе от всякакъв материал да се направят. В крайна сметка като има вариант с поръчка по 10 лв на брой защо не помисли за този вариант.
Изображение

b_i_s
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от b_i_s » 16 мар 2013, 19:39

Защото са по 10 лв. ... гледам другите пулове са по 3-4 лв, а на всичкото отгоре са с поръчка от Германия и трябва да чакам "няколко седмици". Въпроса ми е: знае ли някой откъде мога да си ги купя, има много такива фордове с такъв двигател... мисля, че трябва да има и по-лесен начин... Благодаря за отговорите :)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от ЯЛТА » 16 мар 2013, 19:55

b_i_s написа:мисля, че трябва да има и по-лесен начин.
Най лесния начин, ти го игнорираш,- бензин. А ако знаеш в какви приключения ще се забъркаш след време с CNG - CH4.
П.С.- Но това си е мое мнение.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 16 мар 2013, 22:25

слагай газта така кво се занимавш с глупости, така или иначе газта ще пак ще прецака главата ...

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от urgan » 17 мар 2013, 11:18

Не те разбирам, ще дадеш 1200+ лева за метанов инжекцион но се пазариш за 5-6 на пул :shock: Моя двигател е същия, но немога да ти кажа от къде да си вземеш пулове. Разликата като обща цена ще ти е 30-40 лв, а и мисля че тия които ще дойдат от Германия ще са малко по качествени от тия които ще ти прадат тук.
Изображение

b_i_s
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от b_i_s » 17 мар 2013, 11:31

urgan написа:Не те разбирам, ще дадеш 1200+ лева за метанов инжекцион но се пазариш за 5-6 на пул :shock: Моя двигател е същия, но немога да ти кажа от къде да си вземеш пулове. Разликата като обща цена ще ти е 30-40 лв, а и мисля че тия които ще дойдат от Германия ще са малко по качествени от тия които ще ти прадат тук.
Не се пазаря, питам дали ги има в България, не мога да предположа, че ги няма... Поръчката от чужбина отива над месец... защо да не ги взема до 2-3 дни и на всичкото отгоре да спестя някой лев... Колегата, предлагащ на бензин- Метан : Бензин = 1:2 ... и така, чакам, ако някой знае откъде да си взема пулове. Благодарности на "fordmaniac" за съдействието ! Поздрави ! :)

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от cvetan.cenkov » 17 мар 2013, 18:27

synthez 3D написа:Ако сравниш условията на работа на пула и леглото,помисли дали не съм прав.Отдолу има сухо триене,горене и натоварване с висока температура,а отгоре маслена баня при 90-100 градуса.Да не говорим за размера на повърхността,която участва в триенето.Определено леглата се износват преди пуловете и ако някой ти каже нещо друго,значи не знае за какво става въпрос.А тракането, което чуваш най-вероятно е от инжекторите.Освен това ако става въпрос за Зетеци преди 2000г.(имал съм такъв),може и да се чува тракане докато се напълнят повдигачите,но след тази година са вече с твърди пулове и единствения начин да тракат е след фалшива регулировка.При нормална експлоатация няма как хлабината да се увеличи.
Износване се палучава кагато има някакво триене между детайлите.В леглото на клапана не виждам триене там само отваря и затваря Триенето е много голямо между гърбицата на разпределителния вал и пула и между пула и стеблото на клапана.Така че с времето първо се износва тази група и затова почват да тракат клапани а не се самонатягат Когато има изгоряло легло на клапан тогава само може да се получи самонатягане

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от HACKO » 17 мар 2013, 20:07

cvetan.cenkov написа:.......
И като се има предвид, че разпределителния вал е най-меката и най-натоварената част от възела, няма никаква логика. Обаче тука е много разпространено мнението, че леглата на клапаните на Форд са направени от Тахан Халва и се топят като масло.
П.П. Триене всъщност има, защото клапаните са устроени така, че при всяко отваряне се завъртат на определен ъгъл (между 5 и 30 градуса в зависимост от системата)
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от cvetan.cenkov » 18 мар 2013, 11:29

Но се завъртат в отворено положение така че триене между фаската на леглото и клапана на практика няна

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 19 мар 2013, 19:17

Незнам, но знам, че си се чуват клапанчетата е не е като трактор, но си се чуват, върви като обезомял няма смисъл да ги регулирам за сега, един майстор ми каза, че като загреела не трябвало да се чуват толкова.Но уви чуват се!

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от bateto_toshko » 19 мар 2013, 20:22

Добре , де тука замисъла не е ли при нормална експолатация пуловете да бъдат най-слабия (лесносменяем)детайл за да се износват те , а не нещо друго? :roll:.Говорим за материали на елементите с , които двг излиза от завода
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани

Мнение от muro85 » 19 мар 2013, 21:15

Естественно, че така ще се конструира за да се износи пула заради това са заменили хидравличните повдигачи с пулове защото един хид. пов. струва 20 лв а един пул 3 лв

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта