Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
- Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
- Status: Извън линия
Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Здравейте колеги, нов съм във форума и като цяло имам книжка от 2 години... и така по същество: Купух си Фокус '99 година, 2.0 бензин, 130 к.с. комби, нов внос от Германия (аз си го докарах) ! На колата ще слагам метанов инжекцион и прочетох по форуми (а и т.нар. "бакшиши" ми споделиха), че този двигател е с механични повдигачи и трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се настроят клапаните преди газификация- в противен случай горяла главата. Чичо ми има сервиз (много добър майстор е, не защото ми е чичо, просто си има сервиз и работи от доста време- 20-тина години), та дадох го да го настройва и се оказа, че има по-голяма хлабина от предвидената 30/15 и трябват нови пулове, но диаметърът им е 27,5 (дебелината е около 2.2425 но това не е от значение за момента). Въпроса е къде мога да закупя пулове с този диаметър, понеже търсихме навсякъде и намираме само 27 и 28 а 27.5 никъде (само с поръчка по 10 лв на брой- 160 лв
) и има ли някой колега, който го е правил това за да ми даде съвет. Благодаря Ви предварително, колеги ! 


Последна промяна от b_i_s на 11 апр 2013, 01:26, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
За момента това е от най-голямо значение, тази дебелина определя хлабината. Вие премерихте ли всеки един с микрометър и направихте ли сметки за всеки клапан колко дебел пул ви трябва и дали наличните няма да паснат на някой от клапаните и тогава да мислите колко и какви пулове ви трябват?b_i_s написа:... (дебелината е около 2.2425 но това не е от значение за момента)...
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Колега ако е толкова голяма хлабината не си ли усетил да се чуват повече да не може да се форсира двигателя и така на татък
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Дебелината на пула определя и хлабината,така че не може да не е от значение.На всичките пулове е различна,за да се настрои хлабината за всеки клапан.Няма как хлабината да се е увеличила.При нормална експлоатация хлабината НАМАЛЯВА,заради износването на леглата на клапаните и обикновено са необходими пулове с по-малка дебелина от първоначалната.По тази причина на тези двигатели няма как да чуеш шум от клапани.След като се изчисли необходимата дебелина за всеки пул,чрез разместване се стига до търсенето на 3-4 пула,или до шлайф на пула от вътрешната страна,до достигане на необходимия размер.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Ако хлабината е по-голяма, то точно това му трябва за газовото - където проблем е намаляването или изчезването и. Особено в началото, докато се настройва. Оставете така клапаните, но проверете да не сте сгрешили нещо с условията на мерене и т.н. и всъщност хлабината да е малка - това е опасното.
-
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Колега съглсен съм че леглата се износват но това където разправяш за шума и износването на пула не съм съгласен.Няма как да се износи първо леглото пък после пула поне според мен може и да греша, но и за шумът не съм съгласен чул съм толкова зетеци включително и моят и се чуват монотонно но като се подаде газ изчезва звъкът.Поздравиsynthez 3D написа:Дебелината на пула определя и хлабината,така че не може да не е от значение.На всичките пулове е различна,за да се настрои хлабината за всеки клапан.Няма как хлабината да се е увеличила.При нормална експлоатация хлабината НАМАЛЯВА,заради износването на леглата на клапаните и обикновено са необходими пулове с по-малка дебелина от първоначалната.По тази причина на тези двигатели няма как да чуеш шум от клапани.След като се изчисли необходимата дебелина за всеки пул,чрез разместване се стига до търсенето на 3-4 пула,или до шлайф на пула от вътрешната страна,до достигане на необходимия размер.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1749
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Ако сравниш условията на работа на пула и леглото,помисли дали не съм прав.Отдолу има сухо триене,горене и натоварване с висока температура,а отгоре маслена баня при 90-100 градуса.Да не говорим за размера на повърхността,която участва в триенето.Определено леглата се износват преди пуловете и ако някой ти каже нещо друго,значи не знае за какво става въпрос.А тракането, което чуваш най-вероятно е от инжекторите.Освен това ако става въпрос за Зетеци преди 2000г.(имал съм такъв),може и да се чува тракане докато се напълнят повдигачите,но след тази година са вече с твърди пулове и единствения начин да тракат е след фалшива регулировка.При нормална експлоатация няма как хлабината да се увеличи.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
- Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Благодаря за бързите отговори, колеги ! Трябват ми 8 пула с различни дебелини (3-4 с един размер и другите съвсем различни) ! Позволих си да кажа, че не е от значение, понеже изобщо не намерих пулове с такъв диаметър. Имам всички размери, ако някой колега каже откъде мога да закупя такива пулове с диаметър 27.5, ще напиша и размерите (освен, че ще съм много благодарен). Аз съм от Чепеларе, но съм студент в София (колата с размерите са ми в сервиза). Теорията, че се износват леглата на клапаните ми изглежда много достоверна на МЕН, но майсторите ми казаха, че това е невъзможно и са премерили хлабините на всички клапани и резултата след известни размествания е, че трябват още 8 по-дебели пула. Не се заяждам, просто споделям мнение- и на мен ми се иска да шлайфам 10-ина пула за 20-30 лв и да карам. Благодаря ви отново ! ПС: един познат се занимава с ремонт на автомобилни глави и ми каза, че можел да ги направи на струг, но му трябвал диаметърът не на пула, а на леглото... майсторите (чичо ми и още едно момче) казаха, че това е невъзможно, понеже трябва да са закалени... 

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Тия пулове предполагам се правят от специален материал да не се разширява много след като се загрее. Следователно неможе от всякакъв материал да се направят. В крайна сметка като има вариант с поръчка по 10 лв на брой защо не помисли за този вариант.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
- Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Защото са по 10 лв. ... гледам другите пулове са по 3-4 лв, а на всичкото отгоре са с поръчка от Германия и трябва да чакам "няколко седмици". Въпроса ми е: знае ли някой откъде мога да си ги купя, има много такива фордове с такъв двигател... мисля, че трябва да има и по-лесен начин... Благодаря за отговорите 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Най лесния начин, ти го игнорираш,- бензин. А ако знаеш в какви приключения ще се забъркаш след време с CNG - CH4.b_i_s написа:мисля, че трябва да има и по-лесен начин.
П.С.- Но това си е мое мнение.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
слагай газта така кво се занимавш с глупости, така или иначе газта ще пак ще прецака главата ...
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Не те разбирам, ще дадеш 1200+ лева за метанов инжекцион но се пазариш за 5-6 на пул
Моя двигател е същия, но немога да ти кажа от къде да си вземеш пулове. Разликата като обща цена ще ти е 30-40 лв, а и мисля че тия които ще дойдат от Германия ще са малко по качествени от тия които ще ти прадат тук.

-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 дек 2012, 03:26
- Модел на автомобила: Ford Escort SW 1.6 EFI DOHC
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Не се пазаря, питам дали ги има в България, не мога да предположа, че ги няма... Поръчката от чужбина отива над месец... защо да не ги взема до 2-3 дни и на всичкото отгоре да спестя някой лев... Колегата, предлагащ на бензин- Метан : Бензин = 1:2 ... и така, чакам, ако някой знае откъде да си взема пулове. Благодарности на "fordmaniac" за съдействието ! Поздрави !urgan написа:Не те разбирам, ще дадеш 1200+ лева за метанов инжекцион но се пазариш за 5-6 на пулМоя двигател е същия, но немога да ти кажа от къде да си вземеш пулове. Разликата като обща цена ще ти е 30-40 лв, а и мисля че тия които ще дойдат от Германия ще са малко по качествени от тия които ще ти прадат тук.

-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Износване се палучава кагато има някакво триене между детайлите.В леглото на клапана не виждам триене там само отваря и затваря Триенето е много голямо между гърбицата на разпределителния вал и пула и между пула и стеблото на клапана.Така че с времето първо се износва тази група и затова почват да тракат клапани а не се самонатягат Когато има изгоряло легло на клапан тогава само може да се получи самонатяганеsynthez 3D написа:Ако сравниш условията на работа на пула и леглото,помисли дали не съм прав.Отдолу има сухо триене,горене и натоварване с висока температура,а отгоре маслена баня при 90-100 градуса.Да не говорим за размера на повърхността,която участва в триенето.Определено леглата се износват преди пуловете и ако някой ти каже нещо друго,значи не знае за какво става въпрос.А тракането, което чуваш най-вероятно е от инжекторите.Освен това ако става въпрос за Зетеци преди 2000г.(имал съм такъв),може и да се чува тракане докато се напълнят повдигачите,но след тази година са вече с твърди пулове и единствения начин да тракат е след фалшива регулировка.При нормална експлоатация няма как хлабината да се увеличи.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
И като се има предвид, че разпределителния вал е най-меката и най-натоварената част от възела, няма никаква логика. Обаче тука е много разпространено мнението, че леглата на клапаните на Форд са направени от Тахан Халва и се топят като масло.cvetan.cenkov написа:.......
П.П. Триене всъщност има, защото клапаните са устроени така, че при всяко отваряне се завъртат на определен ъгъл (между 5 и 30 градуса в зависимост от системата)
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Но се завъртат в отворено положение така че триене между фаската на леглото и клапана на практика няна
-
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Незнам, но знам, че си се чуват клапанчетата е не е като трактор, но си се чуват, върви като обезомял няма смисъл да ги регулирам за сега, един майстор ми каза, че като загреела не трябвало да се чуват толкова.Но уви чуват се!
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Добре , де тука замисъла не е ли при нормална експолатация пуловете да бъдат най-слабия (лесносменяем)детайл за да се износват те , а не нещо друго?
.Говорим за материали на елементите с , които двг излиза от завода

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 130
- Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 2,0i 130 к.с. Настройка на клапани
Естественно, че така ще се конструира за да се износи пула заради това са заменили хидравличните повдигачи с пулове защото един хид. пов. струва 20 лв а един пул 3 лв
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта