Проблем с турбина

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Проблем с турбина

Мнение от teoto » 17 мар 2013, 19:16

Вчера, без никакви признаци, турбината сдаде багажа. Колата е Фокус 1.8 тдци 100к.с. Появи се шум все едно удря ламарина и почна да пуши сиво. Някой свалял ли е турбина в "домашни" условия - нямам подемник или канал. В едно ръководство дават подробно как се демонтира и, че излиза отдолу заедно с изпускателния колектор, което ме притеснява.
Колебая се и търся мнение, ремонт на старата или втора ръка. Турбината е Garrett.

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от MapTo_D » 17 мар 2013, 19:28

Сигурен ли си, че е турбина? Провери си щеката за маслото и виж дали има такова. Моята като гръмна лятото изпуши черно...то едно изпушване, скри ми изгледа назад общо взето и разбира се нямаше никакво масло в двигателя, добре че успях да го угася веднага и се разминах 'само' с турбо. Върви заедно с колектора. Ако е турбото вижте какво е счупено и дали може да се прави, при мен едната перка въобще беше изчезнала от лицето на земята и взех 2ра употреба, според човека, който я монтира е била в добро състояние /той кажи речи само с такива неща се занимава/ , цената мисля че беше 400лв.

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от teoto » 17 мар 2013, 19:36

Хубавото е, че стана преди да паркирам. Дали са съвместими турбините на tddi и tdci

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от Conan_1 » 17 мар 2013, 19:58

Не са едната е с променлива геометрия _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от teoto » 17 мар 2013, 20:07

Питам, понеже в микрокат дават еднакви каталожни номера за ТДЦИ 100к.с. и ТДДИ 115к.с.

1203083
1.8L Duratorq-TDCi (100PS) - Lynx 05.08.2002 - 07.07.2003

1203083
Lynx Diesel 1.8 TC(115PS) 15.05.2001 - 07.07.2003

1590032
Lynx Diesel 1.8 TC(115PS) 04.11.2002 -

1590032
1.8L Duratorq-TDCi (100PS) - Lynx 04.11.2002 -

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от MapTo_D » 18 мар 2013, 08:16

Това което си писал като TDDI всъщност е TDCI, TDDI няма 115 к.с. Иначе мисля, че твоята турбина е еднаква с тази от tdci 115. Но аз мисля, че не е проблема в турбината...

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от teoto » 18 мар 2013, 19:02

Къде е проблема според теб, при положение, че като загася колата се чува чаткането докато не спре турбината да се върти.

ATF
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 28 ное 2012, 13:02
Модел на автомобила: Focus DI
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от ATF » 18 мар 2013, 19:25

teoto написа:Къде е проблема според теб, при положение, че като загася колата се чува чаткането докато не спре турбината да се върти.
Ами щом чуваш чаткане явно е изчаткала! Дали е някоя от осите или лопатките проблемът пак ти е в турбината...свалете я за проверка преди да купуваш това е най-добрият вариант...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от ЯЛТА » 18 мар 2013, 22:35

ATF написа:свалете я за проверка преди да купуваш това е най-добрият вариант...
Това е задължителният вариант. Има си номер на турбината, и по него се търси.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от teoto » 19 мар 2013, 18:48

Благодаря за отговорите. В четвъртък ще я свалят и ще се види на какво дередже е.

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от teoto » 21 мар 2013, 19:24

Днес свалиха турбината и оста има голям радиален луфт, сигурно ще се сменя и охлюва, но това ще кажат в сервиза, където ще я ремонтират. Още ми е чудно как изгърмя без никакви признаци - виене или пушек.

ATF
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 28 ное 2012, 13:02
Модел на автомобила: Focus DI
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от ATF » 21 мар 2013, 21:03

teoto написа:Днес свалиха турбината и оста има голям радиален луфт, сигурно ще се сменя и охлюва, но това ще кажат в сервиза, където ще я ремонтират. Още ми е чудно как изгърмя без никакви признаци - виене или пушек.
Е,това им е най-гадното! Винаги става без признаци....просто се прецаква от веднъж! Нали знаеш за форда и магарето не боледуват направо мрът! *rip* *ugly_tocktock*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от ЯЛТА » 22 мар 2013, 01:44

Кратката "смърт", е винаги безболезнена, да не е по хубаво да го мъчи година. :lol:
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от teoto » 22 мар 2013, 20:22

Днес отремонтираха турбината. Смениха цялата средна част - всичко без охлювите. Оказа се, че предишния собственик не е бил много по смяната на масло, и оттам е дошъл проблема. Сега поне си имам нова турбина.

ATF
потребител
потребител
Мнения: 60
Регистриран: 28 ное 2012, 13:02
Модел на автомобила: Focus DI
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбина

Мнение от ATF » 22 мар 2013, 22:53

teoto написа:Днес отремонтираха турбината. Смениха цялата средна част - всичко без охлювите. Оказа се, че предишния собственик не е бил много по смяната на масло, и оттам е дошъл проблема. Сега поне си имам нова турбина.
Ха честита турбина! И да знаеш кой каквото и да ти говори има ли турбина и проблем почти винаги е МАСЛОТО! Което по наш стар обичай не се сменя или никой не му пука какво слага и на какъв мотор.....Карай го само с 5 W 30 спазвай вискозитета за марките не ми се спори във форума,защото някой ще се засегне.Преди да загасиш колата след каране остави я да поработи на място около 30 секунди и тогава връткай ключа! Маслото охлажда осите на турбината....и още мн др. за турбо моторите има питай google успех!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта