Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от ventzislav71 » 24 мар 2013, 18:10

Здравейте.От година и половина карам Galaxy.Една година няма проблем (30 000 километра) ,сменям масло ,наливам бензин и карам.Започна да трака нещо и се скъса веригата. Малко преди това сложих газова уредба и нямаше проблем с оборотите.Свалих двигателя смених каквото трябваше и запали и тръгна пак .И малко след това ЗАПОЧНАХА ПРОБЛЕМИТЕ С ОБОРОТИТЕ. Като е студена не иска да държи ниски обороти ,като запали от 1000 оборота на 0 (светва за момент лампите като на контакт) после пак на 1000 и така даже гасне.Много скоро започна и при топъл двигател.На газ бяха стабилни оборотите ,но започна и там проблем отива на 3500 оборота сама.Четох из форума за подобни проблеми .Почистих стъпковото моторче и нищо не се промени.Купих и сложих употребявано моторче ,и същата работа .Четох за обучение на компютъра но не знам как става. Ходих в МОТО ПФОЕ за диагностика но казаха "няма нужда от диагностика ,двигателя смуче въздух отнякаде" .Отидох в сервиза където сложиха газовата уредба ,както "работи" прекъсва двигателя напръскаха с някакъв спреи и замалко се оправя ,започва да работи страхотно.Иначе на високи обороти работи идеално ,има мощност и е супер.Като откачих стъпковото моторче и всичко се оправи ,пали без да подавам газ и отива на 1000 оборота ,работи добре .Карам така втора седмица (1000 км.) .Казахами че не е редно така .Даите съвет какво да сменя или да почистиа .

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от z42 » 24 мар 2013, 18:43

Привет, колега!
От къде си?
Сигурен ли си че след като си откачил клапана за празния ход (нали него подразбираш като казваш "стъпковото моторче"?), колата пали и държи стабилни обороти на празен ход?
Доколкото знам, без това клапанче компа не може да поддържа оборотите на празен ход. При постоянен въздушен поток не може да варира с инжекторинте времена. Евентуално да се опита с аванса да догоди оборотите, ама не вярвам да успява така...

ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от ventzislav71 » 24 мар 2013, 18:52

Привет . От Ловеч съм. Да странно е ама работи .Тази сутрин запалих и сложих буксата на този клапан (стъпково моторче ) и огасна .Четох за ЛАМБДА сондата (мислех за нея) ,после за ЕГР-ра и незнам от каде да почна .Частите са скапи и немога да си позволя да смениам всички датчици за проба.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от z42 » 24 мар 2013, 19:24

Не е нужно да сменяш всичко наред.
Значи ламбда сондата се хваща на диагностика - при мене само с четене на живите данни не беше категорично (имаше осцилации, но от време на време се побъркваше), но в комбинация с газоанализатора вече я хванаха.
За ЕГР клапана - първо провери имаш ли такъв (аз нямам). После - ако е в него проблема, 99 от 100 майстора ще те изгледат странно ако им кажеш да ти го сменят - ще ти го затапят с ламаринка.

ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от ventzislav71 » 24 мар 2013, 20:58

Благодаря за насоката . Следващата събота ще опитам да сваля ЕГР-ра (видях ,че има като свалях двигателя ) и да го затапя сигурно, ако някой има други идеи да пише .

ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от ventzislav71 » 04 апр 2013, 23:28

Затапих ЕГР-па и няма промяна ,след като откачих стапковото моторче беше добре известно време(негаснеше на ниски обороти) сега започна да гасне .ДАЙТЕ СЪВЕТ.ПОМОГНЕТЕ

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от vladoiko » 07 апр 2013, 11:30

Колега здравей!Колата ти смуче въздух след дроселовата клапа.Това чудо с откачена ламбда и MAF ще стигне накрай света без да играят оборотите.Карам го пета година,забравал сам да включа МАФ върви си.Ламбдата е права линия долу което мисля значи че не работи,колегите тука са компетентни.Колата си ми работи и на газ и на бензин с Фобос съм.Огледай смукателен колектор,отгоре има едни тапи за вакуумите,огледай и кадето е разпробивано за щуцерите на инжекциона.Некъде оттам смуче въздух,още повече че са пръскали със спрей и е стабилизирало.Свали тази кора под чистачките за да виждаш добре,купи си спрей и пръскай тук там и гледай кога ще трепне колата.При мен щуцерите за газовите инжектори са отдолу на колектора,при тебе може да е дупчено от горе.Ако требва развии ги и запуши(затапи) дупките да видиш на бензин добре ли е.Нема от къде другаде да е проблема,смукателния пластмасов колектор.Не се набутвай за лабда и МАФ и т.н.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от z42 » 07 апр 2013, 13:33

И аз се боря сега пак с едно присецване и лашкане на ниски обороти при потегляне и при смяна от ниска на висока. И сякаш колата от самото начало не е с всичките си коне, но това е друга тема...

Vladoiko е прав - тая кола явно наистина е направена да си върви, при това доста добре без половината сензори... Обърни внимание, че инженерите на Форд са си позволили да оставят колата без Check Engine лампа - едва ли щяха да си го позволят, ако беше иначе.
И аз съм карал без МАФ не веднъж (рекорда ми е 1500 км на дълъг път докато го видяхме) и даже разхода се вдигна само с около ополовин литър ако не се лъжа (писал съм тука във форума).
И без ламбда съм карал, тя по- се усеща - колата беше осезателно по-мудна.
И без ТПС си вървеше добре (само в града съм пробвал). Разликата беше, че при движение по инерция вместо леко да смъкне оборотите до около 900, ги качваше може би към 2000 и ги държеше там докато почти спреш. Не го правеше непрекъснато това сякаш, но доста повтаряемо все-пак.

Обаче ако ги изключиш и трите сензора, компа ще е все едно ти да си затвориш и двете очи и да си запушиш ушите предполагам.
Доколокото съм в час, като натиснеш газта първо компа разбира от ТПС-а, после МАФ-а потвърждава и ламбда сондата и евентуално детонационния датчик (с него още не съм се занимавал!) коригират. Ако откачиш едно от тях - компа се справя по останалите. Ако откачиш два - все още се справя (пробвал съм на място). С три откачени не знам.

Друго важно нещо, което трябва да имаш пред вид е, че ако един сензор е тотално сдал багажа, тогава компа го отписва и работи по таблици.
Но ако сензора се прави на нормален, а не е (както беше с моята ламбда сонда и с ТПС-а), компа се лъже и почва да прави щуротии.

Трето важно, което съм забелязал за галаксито е, че откачиш нещо, върнеш го, изчистиш грешка или направиш някаква друга осезаема за компа промяна, и колата се оправя за известно време (за ден-два примерно). Това го отдавам на адаптивните алгоритми вътре в компа - при всяка осезаема промяна може би се започва някакъв цикъл на адаптация, а не само след триене на грешка. И докато се адаптира, компа кара на предпазливи настройки. След това му отпуска края, почва да се доверява повече на сензорите и резултата е, че дефекта в някой от тях започва да се проявява отново. Възможно е да не е чак толкова сложно направен софтуера, но досегашния ми опит с колата ме кара да мисля, че точно така е направен. Изрових в нета спецификацията на алгоритмите, но признавам си все нямам време да се ровя в него...

Симптомите ти засега най-много сякаш се доближават до моите с надрания ТПС. Обаче може да са много други неща.

Ако не ти е проблем, може да покараш два-три дни без ТПС и да видиш разликата, особено втория и третия ден.
После като го включиш пак, изтриваш грешката и при следващото палене компа почва обучение. Може да не се втеляваш много в обучението, понеже вероятно ще ти се наложи да го правиш много пъти докато откриеш проблема. Според мен достатъчно е като запалиш (обучава се на бензин) да я оставиш 2-3 мин на място, да позагрее. После са ми казали, че се кара на 4-та примерно по половин - един км със скорост 40-60 и после 60-80. Но и да не го направиш точно така, компа си се адаптира.

Същото можеш да направиш със МАФ-а и с ламбда сондата. Детоначионния датчик не знам дали трябва да пипаш, аз не съм. Но чисти грешките и изчаквай достатъчно време, за да се обучи компа преди да си правиш изводи. Идеята е, че ако има полу-работещ датчик, който лъже компа, като го откачиш компа минава на таблици, другите сензори компенсират и колата тръгва по-добре. Но пак повтарям - трябва поне 2-3 дни да покараш, за да се убедиш, че промяната е трайна.

Клапана за празния ход нищо че си го чистил, щон не е нов, не е чист от съмнение още. Ако има от къде да вземеш на заем доказано работещ - пробвай. Или дай някой друг да пробва с твоя.

За МАФ-а ми е трудно да ти дам категоричен съвет, деликатен момент е. Чистихме го - почти без разлика е. И аз още не знам как да съм 100% сигурен в моя че е ОК - на живи данни изглежда добре, но още не знам защо не мога да си смъкна градския разход...

Ламбда сондата при мене даваше грешка на KOER теста.
ТПС май го смених преди да имам с какво да бъркам в компа през ОБД-то, но не вярвам да можеше да се хване така, освен ако не прекъсва драстично (в това отношение шарана и по-новите коли би трябвало да са облагодетелствани)
Не ми се е случвало, но предполагам KOER теста ще ти хване съвсем неработещ клапан за празния ход, но частично скапан - може и да не.

При всяко положение - ако не намериш някъде да смуче въздух, започни с една внимателна комп. диагностика - огледайте живите данни на ВСИЧКИ сензори (според някои дори от темп. сензор може да стане така).

@vladoiko: Човек, интересно ми е колко ти е разхода с умряла ламбда сонда? И колко ти даде, когато си карал и без МАФ?
(На твое място бих си сменил ламбдата, вярвам че ще се изплати от горивото.)

ПП. Извинявам се за "романа", дано съм бил полезен по някакъв начин!

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от vladoiko » 07 апр 2013, 14:59

Колега z42,да има повече романи като твоите по форумите ще е добре.Всеки като се зачете ще отсее нужното нему.Относно разхода с моята ламбда.Мога да кажа само за разхода на газ,това чудо на бензин градско е лукс да се кара.2008г сложих Фобоса,ламбдата работеше.Разхода на газ беше извън града 9.50-10.50/100км,в града(Видин) летото с постоянно включен климатик от порядъка на 16/100.В момента след 4.5 години и около 40 000 пробег на газовата с чукаща една дюза(газова) поради лошото време не ми се занимава да видя коя е разхода градско е 17/100 извънградско засечено Видин-София през снежен Петрохан на отиване и София-Видин на Витиня на връщане 11/100 с нормално каране.Разхода градско е 17/100 само газ,автомобила сутрин работи на бензин докато мине на газ и тогава потегля.Във Видин от където до където и да тръгна отсечката е до 2.5км. максимум и гаса(много къси растояния).Ако примерно отида до Химкомбината които е на 5км от вкъщи в една посока преминавайки едно кръгово,един светофар и един надлез разхода пада.Чел съм всички твой теми за разход,но не мога да го достигна.Автомобила ми е на 260 000км.Когато преди години си го докарах от Германия ми даде 9.10/100 извънградско засечено Щутгард-Видин минавайки през Австрия,Унгария,Румъния.Градско гореше доста но не съм засичал пълно-пълно но сложих газта и това е.Извинявам се на колегата че писах не по темата,и все пак да види за пропуск в смукателния колектор.Ако е пръскано със спрей и повлиява на работата на мотора е от това.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от z42 » 07 апр 2013, 18:10

17 на сто без ламбда сонда ми звучи добър разход...
При мене от тая зима (с нова ламбда сонда от лятото и без идея какво точно не е наред) ми дава разход от тоя сорт - днес ми свърши газта (и като извадих км на бензин) се получи за газта 16.5 - 16.6 на сто, последните няколко засичания се колебае около това, като е стигало и 17-18. При това аз карам най-често на отсечки от по 10-тина км. На бензин не съм засичал достоверно отдавна.

ПП. Вярно че разводнихме темата, но като сме почнали - ти като се спускаше през Петрохан, забеляза ли дали ти се налага да натискаш непрекъснато спирачка и кога ти работеше двигателната спирачка? (дали е като при мене над 3600 компа да спира горивото, под 3500 да го пуска пак). Че още не мога да постигна консенсус в къщи да го намаля външно тоя праг...

ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от ventzislav71 » 13 май 2013, 00:01

Открих проблема мотора смуче въздух от скъсано съединение на картерната вентилация под испускателния колектор .След това откачих акумолатора за една нощ и колата заработи като нова .Благодаря колеги че ме стимулирахте да търся от къде смуче въздух а не да сменям датчици.Коментирате за газови уредби ,аз сложих BRC инжекцион и съм много доволен .С 6 човека всеки ден по 80км. и ми гори 11 на 100км. като карам нормално (90-110км/ч)

adonis1971
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 12 сеп 2013, 21:05
Модел на автомобила: ford galaxy2.0i
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от adonis1971 » 12 сеп 2013, 21:17

Здравейте аз съм нов но от седмица имам проблем с Форд Галакси 2,0 97г.бензин/газ'фобос'.Колата като си работеше сутрин си паля на безин минава си на газ и карам без проблеми.Но акомулатора ми се скапа и се наложи да сложа нов,два дни след това се прибирам от Пазарджик колата си работи перфектно,гася я пред един прятел и след един час си тръгвам и колата се побърка паля вдига около 2000 оборота и моментално пада на 0 и гасне и така до припадък,колата все пак премина на газ като подържах оборотите но уви и на газ работи все едно на 2-3 цилиндъра но не гасне.Местни майстори закачаха на тест дава грешка Р1000,четох за нея и ми пише че колата е влязла все едно във фабричен режим заради смяната на акомулатора.Моля ако знаете нещо насочете ме какво да направя преди да отида някъде и да ми отрежат главата или просто да ме посъветват да си купя друга кола.В интерес на истината много съм си доволен от колата.Гори ми 10/100 газ и бензин и съм доволен колата е на 280000км приблизително аз я карам от 255000 за година.

vladoiko
потребител
потребител
Мнения: 169
Регистриран: 06 юни 2007, 16:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK4 2.0flexifuel+Gas Brc
Местоположение: Vidin
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от vladoiko » 14 сеп 2013, 14:35

Не ти е виновно откачването на акумулатора,по автокъщите и тук и в чужбина се случва с месеци да стоят без акумулатори и като сложат си палат и върват.А в Аудодата за тази грешка буквално пише-system readiness test not complete.Подозирам че изобщо не са се свързали с компютъра на колата.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от S_C » 14 сеп 2013, 20:16

adonis1971...гледам в профила ти пише гр.Костенец, което е ей го къде е до София. Смени сервиза, преди да се е потрошило нещо по колата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от opex » 18 сеп 2013, 03:52

adonis1971 я провери дали не се е измъкнал дебелия вакуум кум всмукателния колектор от клапана за картерните газове дето минава под бобината и има един гумен тройник.
Същите симптоми на имах аз на бензин (газ нямам) когато смених всмукателния колектор от пластмасов с алуминиев, който има отделна инжекторна пита, към която се връзва дебел маркуч за картерна вентилация (подобен на тоя дето отива към кутията на филтъра, малко по-тесен) и не бях затапил дупката.
едит: макар и да говоря малко на изуст, тъй като горното се отнася за Зетек, а твоят двигател е на базата на стария Пинто и е като 2.0 във последното Скорпио и Ескорт РС2000, проблема е отново сходен от някъде смуче голямо количество въздух.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от z42 » 08 мар 2014, 14:30

Темата е стара и това (малко по-нагоре), за което ще напиша със сигурност е оправено вече.
Но колегата не е написал как си е решил проблема, затова ще напиша каквото виждам - може да е полезно на някого.

P1000 НЕ Е грешка! Това е само индикация, че компютъра не си е завършил цикъла на обучение и щом приключи, се трие автоматично.
В самото описание на P1000 което ти дава програмата би трябвало да си пише - това не е грешка и не е нужно да се трие (освен ако някой чиновник не иска да те пусне на преглед, ако не е изтрита - в този смисъл беше обяснителния текст).
Даже съм чувал, че не всички диагностични програми показват P1000.
Появява се, доколкото съм наясно, основно в два случая:

1. След изтриване на грешка - ЕКУ-то си рестартира самоадаптацията (предполага се, че нещо е сменено по колата и има нужда да се съобрази с промяната)

2. След изключване на акумулатора - изтрити са текущите настройки и резултати от самоадаптацията от кратковременната памет и трябва да се съберат данните наново (обикновено при повечето коли откачането на акумулатора изтрива и грешките, ако има записани такива)

3. След рестарт на самообучението от сервизна програма, която може да го прави това без да трие реална грешка (тия които аз ползвам не знам да го могат това, но съм чувал, че по-сериозните програми, които се ползват по сервизите, го могат)

На Галакси-то тоя цикъл доста кратък - загряваш мотора на място, покараш малко на 4-та с 40 - 60 км/ч. и P1000 изчезва.
И нищо специално да не правиш, най-често е достатъчно да минеш няколко км. с колата и се е обучил и си е изтрил "грешката".

Това, което ми се вижда притеснително в случая на колегата adonis1971, е че от казаното от него излиза, че P1000 му се появява НЕПРЕКЪСНАТО. Това на практика означава само едно за мене - незатегната клема на акумулатора! (Тезата се потвърждава от коментара му, че всичко е станало точно след смяната на акумулатора).
ЕКУ-то остава без ток от време на време, после записва P1000 и си рестартира самообучението, за да попълни изгубената кратковременна памет. Това е.

ventzislav71
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 окт 2011, 11:03
Модел на автомобила: Galaxy
Status: Извън линия

Re: Нестабилни обороти Ford Galaxy 2.0i '95

Мнение от ventzislav71 » 29 апр 2021, 13:45

Здравейте отново .Още карам Галаксито което купих 2011 година но сега има проблем които немога да реша .Миналата година двигателя загуби мощност и започна да тресе при натоварване . Януари месец свалих двигателя и го разглобих ,оказа се скъсан чоп на зъбното колело на веригата за разпределителните валове и издухано (исгоряло ) бутало . Намерих друг мотор ,ревизирах го (гумички клапани ,верига ,хидравличен повдигач) свалях буталата да прегледам дали всичко е ок и го поставих . Взех от стария мотор смукателния колектор защото съм на газ а той е разпробит.И сега като я запаля заработва добре и след секунди започва да работи неравномерно прекъсва ,като тръгна на обороти работи добре но се усеща тресене на двигателя като я натоваря или по баир .
Смених двете дубини по едно ,след два дена смених свещите , след още два дена смени и кабелите за да елеминирам проблема едно по едно но не се оправи
Ако някой има идея да помага
Благодаря

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта