Страница 1 от 3

Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 13 апр 2013, 14:00
от lud_fen__
Проблема е следния ... Колата е форд фиеста 1.3 моно на газ от 3 години никакви проблеми с двигател и всичко около него ... Обаче от 2-3 седмици след като изгася мотора и е загряла в работна температура почва да бълбука и връща антифриз (врящ предполагам) по тънкия маркуч излизащ от капачката на термостата и влизащ в разширителя. Цялото нещо трае по малко от минута и спира да връща. Мислех че е термостат, смених го колата загрява всичко е наред уж след 1 седмица каране без проблеми пак същото... махнах термостата. Сега съм без термостат и забелязвам че не завира обаче връща течност пак през тънкия маркуч дори при по студен и работещ двигател... Температурата на таблото си седи както е била винаги на средата на "нормал". Дайте идея къде може да е проблема защото вече немога да измисля нищо... Температурата си седи както винаги дори като бълбука след като изгася мотора...

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 13 апр 2013, 14:38
от essex
При мен след смяна на антифриза се получи това нещо, смених капачката и се оправи :)

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 13 апр 2013, 16:56
от lud_fen__
Карал съм колата доста време с отворена капачка проблеми нямаше. Защо сега да има! Нещо друго благодаря за отговора колега... Може ли да е от гарнитура на главата? Колата не е прегрявана! Водна помпа? Най-интересното е че връща антифриз дори при непълно загрял мотор. Запушване някаде? Днес свалях маркуча на радиатора от термостата надувах няма проблеми надувах го минава през радиатора големия, имам си парно минава през малкия... Идеи?

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 13 апр 2013, 17:02
от lud_fen__
В казанчето НЕ изкарва компресия! При вдигане на оборотите само се връща през тънкия маркуч повече ! Течност НЕ губи!

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 13 апр 2013, 19:42
от OgiDogi
lud_fen__ написа:В казанчето НЕ изкарва компресия! При вдигане на оборотите само се връща през тънкия маркуч повече ! Течност НЕ губи!
Виж, какво ти е казал колегата за капачката. Аз ще ти обясня, защо кипи при спиране на двигателя:
Разгледай нещата като тенджера под налягане - при атмосферно налягане температурата на кипене е около 100°, а в затворен съд с налягане по-високо от атмосферното отива нагоре (по спомен, на Еверест водата кипи при 91° заради по-ниското налягане). Слагаш капачка с клапан за нужното налягане, което повишава температурата на кипене в охладителната система примерно до към 120° и при спиране на двигателя блокът и особено главата отдават топлина на вече спрялата да циркулира течност (с температура примерно 90°), като я загряват до към 110° и не успяват да я кипнат. Махаш капачката, налягането пада и при същите условия (течност на 90° и блок/глава на 120° с точка на топлинен баланс 110°) и какво получаваш? Отговор - работеща нормално кола, на която при спиране водната риза започва да кипи и да изхвърля течност от където може, поради рязкото повишаване на налягането в системата, заради образуваната пара.

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 13 апр 2013, 20:50
от lud_fen__
Колеги благодаря за мненията обаче май излиза най-лошото... При подаване на газ надува маркуча на радиатора и изкарва компресия в казанчето който досега не съм видял сигурно заради това че отгоре връща вода... Изкарва компресия явно само при топъл мотор... При създалата се ситуация смяна на гарнитура. Шлайфането на главата задължително ли е или ще мина само с 1 гарнитура като разход ... Дайте идеи също за това как да сваля изпускателния колектор понеже шпилките са адски ръждясали направо са се разпаднали пред гайките. 100% ще скъсам някоя.

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 13 апр 2013, 22:46
от OgiDogi
lud_fen__ написа:Колеги благодаря за мненията обаче май излиза най-лошото... При подаване на газ надува маркуча на радиатора и изкарва компресия в казанчето който досега не съм видял сигурно заради това че отгоре връща вода... Изкарва компресия явно само при топъл мотор... При създалата се ситуация смяна на гарнитура. Шлайфането на главата задължително ли е или ще мина само с 1 гарнитура като разход ... Дайте идеи също за това как да сваля изпускателния колектор понеже шпилките са адски ръждясали направо са се разпаднали пред гайките. 100% ще скъсам някоя.
Не точно шлайф, по-скоро зачистване на остатъците от гарнитурата - няколко стотни от милиметъра, ако не е изкривена главата (за което няма как да си сигурен). Тъй или иначе, трябва да посетиш шлайфист :). И да скъсаш шпилка, при свалена глава се вадят по-лесно останките от скъсаната и се слага нова.

Опресних си и данните за кипене на водата на Еверест, не било 91°, ами 71° :shock: :
Wikipedia написа: On top of Mount Everest, at 8,848 m (29,029 ft) elevation, the pressure is about 252 Torr (33.597 kPa)[6] and the boiling point of water is 71 °C (159.8 °F).

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 14 апр 2013, 12:04
от HACKO
lud_fen__ написа:Колеги благодаря за мненията обаче май излиза най-лошото...
Абе човек, преди да си счупиш колата самичък, СМЕНИ Я ТАЗИ КАПАЧКА, ако не ти се дават 10лв вземи от някой познат назаем.

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 14 апр 2013, 12:07
от S_C
Сиерата вреше така заради запушен радиатор.Преди да отваряте мотора, прегледайте цялото охлаждане как е.

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 14 апр 2013, 14:38
от lud_fen__
Отново сте прави хора! Разглобих колата преди да се знае какво е ... :D (колата си е цяла). Таа вече ми се струва че е запушен големия радиатор. Не връща компресия в казанчето , заради тоя маркуч горе нищо неможе да се разбере днес го свалих и доста време следях казанчето проблема не е в гарнитурата явно ... Мисля си за частично запушен радиатор(големия). Така си мисля защото колата загрява малко по-бавно без термостат което няма никаква логика ... Само да питам помпата бута в радиатора от маркуча който минава отпред горе високо и влиза горе в радиатора ... така е логично течноста влиза горе изтива става по тежка и излиза долу... Ако не е така теорията ми отива на кино! Като за начало мисля да сипя нещо от тия за промиването 1-2 пъти пък ще видим!

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 14 апр 2013, 16:44
от OgiDogi
lud_fen__ написа:Отново сте прави хора! Разглобих колата преди да се знае какво е ... :D (колата си е цяла). Таа вече ми се струва че е запушен големия радиатор. Не връща компресия в казанчето , заради тоя маркуч горе нищо неможе да се разбере днес го свалих и доста време следях казанчето проблема не е в гарнитурата явно ... Мисля си за частично запушен радиатор(големия). Така си мисля защото колата загрява малко по-бавно без термостат което няма никаква логика ... Само да питам помпата бута в радиатора от маркуча който минава отпред горе високо и влиза горе в радиатора ... така е логично течноста влиза горе изтива става по тежка и излиза долу... Ако не е така теорията ми отива на кино! Като за начало мисля да сипя нещо от тия за промиването 1-2 пъти пък ще видим!
Мммм-да, на повечето коли е така - от термостата на блока излиза маркуч, който влиза в горният край на радиатора, а от долния му край излиза друг маркуч, който влиза обратно в блока някъде около помпата. Термостата отваря и пуска горещата течност към радиатора, а помпата засмуква от другия край на радиатора охладена течност.
Горното не важи за някои френски и италиански автомобили (и не само) :D
Ако се съмняваш за запушване, пробвай някоя химия от рода на Radiator Flush на Wynn's (вносител за България - ТЕХ-КО). След 10-на минути работа, излизат едни разпенени и ръждиви мътилки.

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 14 апр 2013, 19:40
от HACKO
lud_fen__ написа: ... Мисля си за частично запушен радиатор(големия). Така си мисля защото колата загрява малко по-бавно без термостат което няма никаква логика ...
Напротив, точно такава е логиката, термостата освен да регулира температурата, служи и за по-бързо загряване на студения мотор. Когато го няма, загрява бавно или изобщо не може да загрее. А пък ако големия радиатор ти е запушен колата ще прегрява. Така че теорията за запушения радиатор отпада, по твоите думи системата в тази си част се държи нормално. През тънкия маркуч от термостата до разширителния съд почти винаги циркулира течност, това компенсира термичното разширение на Антифриза. И по тази точка притесненията ти отпадат, и това е нормално.
Остава завирането на течността и изхвърлянето на част от нея на вън, което вече не е нормално. Това се дължи на по-ниско налягане от необходимото в системата (защо ти обясни Оги). В капачката на разширителния съд има клапан, който поддържа налягането в системата, този клапан при тебе не работи правилно. Клапана се сменя заедно със капачката.
Накрая, сложи си термостата, смени капачката на разширителния съд и всичко ще се оправи.

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 14 апр 2013, 21:41
от lud_fen__
Ясно обаче колата си загрява със и без термостат до положение да се включва вентилатора... Даже забелязвам че вентилатора работи малко повече от преди за да свали темп и да се изключи (на кола седяща на място и работеща на малки обороти). Макар и бавно загрява което ме води на мисълта че проблема идва от големия радиатор... относно капачката - карал съм колата със "отворена система" капачката колкото да е там изобщо незатегната не държи налягане - проблеми тогава нямаше... СЕГА капачката си държи налягане ако на загрял мотор я отвия се дига нивото даже може и да излезе... Аз съм си упорит а може би и тъп и си оставам на варианта промиване на радиатора големия ... ще пиша какво е станало сипах 2-3 пъти днес вода и я покарах източих ... сега минах 100 км и забелязвам че при доста загряла кола гася и НЕ ври ... даже е вода...

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 14 апр 2013, 22:12
от OgiDogi
lud_fen__ написа:... СЕГА капачката си държи налягане ако на загрял мотор я отвия се дига нивото даже може и да излезе...
Съвсем нормално поведение на правилно функциониращ загрял мотор. Ако преди не се е получавало, значи термостатът ти е пропускал и двигателят не е достигал работна температура - охладителната течност е циркулирала непрекъснато, като температурата не е надвишавала 80-85° и съответно е поддържала блока и главата под/около/малко над 100°.

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 15 апр 2013, 08:37
от lud_fen__
Ясно де т.е капачката е наред ! Ще пиша какво е станало, сега я карам без термостат че нямам време да се занимавам с нея до 2-3 дни ще се разбере от какво в!

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 15 апр 2013, 21:04
от mag_kiril
чета тази история и си припомням как съседа ми с голф дизел имаше същият проблем. Смени си ранитурка н аглава, шлайф и още... без промяна. След много майстори се оказа пукнатина в разширителният съд (същите признаци като недобре работеща капачка/клапан). Надуй системата и виж дали неизпуска от някъде (като събереш мотора).

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 16 апр 2013, 20:38
от lud_fen__
Мотора е цял! :D :evil: При спукано казанче няма да държи налягане и евентуално ще има теч!

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 24 апр 2013, 01:05
от lud_fen__
Да кажа какво стана! Промивах 4-5 пъти системата само с вода (излязоха доста неща), после взех някаква течна добавка сипах покарах 20-30км пишеше от 10 до 30 минути работа ама вместо да работи на място я изкарах. Поработи и малко на място и я излях. Вече не завира, сложих си термостата и сега всичко е постаро му. За мен това си беше запушен радиатор (големия).

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 24 апр 2013, 16:04
от ЯЛТА
Възможно е,- частично запушване. Въпроса е че след интервенцията е добре. :idea:

Re: Антифриза ври след изгасяне на двигателя.

Публикувано: 24 апр 2013, 19:20
от OgiDogi
lud_fen__ написа:Да кажа какво стана! Промивах 4-5 пъти системата само с вода (излязоха доста неща), после взех някаква течна добавка сипах покарах 20-30км пишеше от 10 до 30 минути работа ама вместо да работи на място я изкарах. Поработи и малко на място и я излях. Вече не завира, сложих си термостата и сега всичко е постаро му. За мен това си беше запушен радиатор (големия).
Е, аз това преди 10 дни ти го предложих :D
OgiDogi написа:Ако се съмняваш за запушване, пробвай някоя химия от рода на Radiator Flush на Wynn's (вносител за България - ТЕХ-КО). След 10-на минути работа, излизат едни разпенени и ръждиви мътилки.