Прегряване
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Прегряване
Здравейте колеги!
Имам нужда от съвет и мнение!
Макар и да не е Форд, става дума за Сценик 1,6е, каран от баща ми. Днес е тръгнал на вилата - от София до Вакарел. Още на първия баир е забелязал, че стрелката на температурата минава средата ( където си седи по принцип), на равното се е нормализирала. Но след Нови Хан голямото нанагорнище (около километър) колата вече е влязла в началото червения сектор. Спрял е на бензиностанцията, изчакал е на празен ход да свали температурата, изгасил е и е отворил капачката на разширителния съд - антифриза е кипял, вдигнал се е облак пара, през аспуха не е излизала мазна пара, маслото е чисто. Долял е литър и половина вода, запалил е - температурата е била нормална, макар и да има още изкачвания.
Сега малко предистория - преди месец-два се спука пластмасовия корпус на термостата, купих нов и го сменихме. При процедурата изтече немалко антифриз, доляхме, но е възможно да не сме обезвъздушили добре системата. Обаче от тогава колата е карана градско, 2-3 пъти маршрута София-Вакарел безпроблемно.
Та въпроса ми е - имам ли повод за притеснение за гарнитура, спукан блок или нещо сериозно или може да е от капачка на разширителния съд, въздушна възглавница, неподходящ термостат( на 1 година е)...?
Ще съм благодарен на всякакви мнения!
Имам нужда от съвет и мнение!
Макар и да не е Форд, става дума за Сценик 1,6е, каран от баща ми. Днес е тръгнал на вилата - от София до Вакарел. Още на първия баир е забелязал, че стрелката на температурата минава средата ( където си седи по принцип), на равното се е нормализирала. Но след Нови Хан голямото нанагорнище (около километър) колата вече е влязла в началото червения сектор. Спрял е на бензиностанцията, изчакал е на празен ход да свали температурата, изгасил е и е отворил капачката на разширителния съд - антифриза е кипял, вдигнал се е облак пара, през аспуха не е излизала мазна пара, маслото е чисто. Долял е литър и половина вода, запалил е - температурата е била нормална, макар и да има още изкачвания.
Сега малко предистория - преди месец-два се спука пластмасовия корпус на термостата, купих нов и го сменихме. При процедурата изтече немалко антифриз, доляхме, но е възможно да не сме обезвъздушили добре системата. Обаче от тогава колата е карана градско, 2-3 пъти маршрута София-Вакарел безпроблемно.
Та въпроса ми е - имам ли повод за притеснение за гарнитура, спукан блок или нещо сериозно или може да е от капачка на разширителния съд, въздушна възглавница, неподходящ термостат( на 1 година е)...?
Ще съм благодарен на всякакви мнения!
Последна промяна от Doin на 19 апр 2013, 17:29, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Не смятам, че еднократно прегряване може да е повод за някакво притеснение, ако се повтори трябва да се търси причина.
И не се хващайте веднага за най-тежката и скъпа повреда.
И не се хващайте веднага за най-тежката и скъпа повреда.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Да не би да изпуска охл. течност от някъде, по малко? Надблюдавано ли е нивото на течността?
Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
При смяната на капачката наляхме до мах., до днес е било идея над минимума, но течове не са се забелязвали ( отдавам го на самообезвъздушаването на системата). След като и спрял на бензонстанцията на престилката под радиатора е било мазно петно ( без течност), но ми се струва че това е от налягането при прегряването е нормално да избие през някой маркуч, съединение... В следващите 5-6 километра нивото на водата не е мръднало от максимума, няма петна.madboy написа:Да не би да изпуска охл. течност от някъде, по малко? Надблюдавано ли е нивото на течността?
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Молете се, това е един от най-проблемните модели двигател на Рено. Не като мотор, а всички обслужващи системи и по-специално охлаждащата.
Голям филм е цялото му охлаждане, карам Меган Сеник 1,6е 90к.с. 1998г. 3,5 години и над 140000км.
Когато започнах да го карам му протече термостата точно от тялото. След n на брой смени на тялото се оказа, че има издухана гарнитура. Затова така си надува и протича от тялото на термостата. Видимо на отворена капачка, антифриза не излизаше навън и не вадеше мехури . Между другото стрелката на температурата доста сериозно се разхождаше по скалата. В загряло положение стои малко под средата, за 3-4 секунди минава средата и след 10-тина секунди пак си слиза в нормално положение. Всеки път когато стрелката започне на да прави така, очаквам в най-скоро време издухана гарнитура или спукана глава!
Последва смяна на гарнитура, челосване на глава, смяна на термостат и тялото му.
След има няма 10000км, се наложи да сменя радиаторчето на парното. Парното до тогава беше доста слабо.
След смяната се оправи, топлеше перфектно.
След няколко хиляди км, се спука маркуча от термостата към радиатора, дупка като от игла, едва се прибрах от път.
Последва смяна на маркуча. След известно време пак текна тялото на термостата. Беше се изкривила повърхността с която ляга на главата между болтовете. Смених го с ново. В много кратък период време след това, започна да надува системата. Отново в сервиз, този път спукана глава. Търсихме глава втора ръка сигурно месец, намерихме чак в София и платих за нея 300лв. Последва смяната и със всички гарнитури, термостат, тяло на термостат и т.н.
Автомобила винаги съм го карал с антифриз, никога не съм наливал вода.
Минаха 10-12000км., тялото на термостата пак се изкриви и текна. Започнах да търся метално тяло, защото вече ми беше писнало. Не намерих. Купих пак пластмасовото, но този път го намазах с полиуретан и го притегнах към главата и до ден днешен не е мръднало. Сигурно вече над 50000км. Между временно смених и водна помпа, защото и тя текна малко .
Лошото е, че от скоро след тази зима пак започнаха разходките на стрелката за температурата. Явно скоро пак ще отваряме мотор.
Иначе двигателя си върви не гори масло, има и други болежки по запалването, но те са обeкт на друга тема.
Колега, прегледайте цялата охладителна система в детайли, за да избегнете бъдещи проблеми.
Голям филм е цялото му охлаждане, карам Меган Сеник 1,6е 90к.с. 1998г. 3,5 години и над 140000км.
Когато започнах да го карам му протече термостата точно от тялото. След n на брой смени на тялото се оказа, че има издухана гарнитура. Затова така си надува и протича от тялото на термостата. Видимо на отворена капачка, антифриза не излизаше навън и не вадеше мехури . Между другото стрелката на температурата доста сериозно се разхождаше по скалата. В загряло положение стои малко под средата, за 3-4 секунди минава средата и след 10-тина секунди пак си слиза в нормално положение. Всеки път когато стрелката започне на да прави така, очаквам в най-скоро време издухана гарнитура или спукана глава!
Последва смяна на гарнитура, челосване на глава, смяна на термостат и тялото му.
След има няма 10000км, се наложи да сменя радиаторчето на парното. Парното до тогава беше доста слабо.
След смяната се оправи, топлеше перфектно.
След няколко хиляди км, се спука маркуча от термостата към радиатора, дупка като от игла, едва се прибрах от път.
Последва смяна на маркуча. След известно време пак текна тялото на термостата. Беше се изкривила повърхността с която ляга на главата между болтовете. Смених го с ново. В много кратък период време след това, започна да надува системата. Отново в сервиз, този път спукана глава. Търсихме глава втора ръка сигурно месец, намерихме чак в София и платих за нея 300лв. Последва смяната и със всички гарнитури, термостат, тяло на термостат и т.н.
Автомобила винаги съм го карал с антифриз, никога не съм наливал вода.
Минаха 10-12000км., тялото на термостата пак се изкриви и текна. Започнах да търся метално тяло, защото вече ми беше писнало. Не намерих. Купих пак пластмасовото, но този път го намазах с полиуретан и го притегнах към главата и до ден днешен не е мръднало. Сигурно вече над 50000км. Между временно смених и водна помпа, защото и тя текна малко .
Лошото е, че от скоро след тази зима пак започнаха разходките на стрелката за температурата. Явно скоро пак ще отваряме мотор.
Иначе двигателя си върви не гори масло, има и други болежки по запалването, но те са обeкт на друга тема.
Колега, прегледайте цялата охладителна система в детайли, за да избегнете бъдещи проблеми.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Здравей колега, да те попитам първо колата газифицирана ли е? .... и дали проблема го прави само на дълго, а градско си поддържа нормална температура?
...има ли течове по системата /налага ли се да се долива антифриз/? ... някакви ремонти по охл. система дали са извършвани скоро, ако да дали е добре обезвъздушена?
... задавам ти тези въпроси, защото от отговора им може да има насоки за решението .... ако е с АГУ и този проблем се появява само при наклон на 5-та. предавка извънградско, то виж темата "Прегряване на Фокус" .... отначало бях изненадан от проблема, но в последствие установих, че е до известна степен закономерен!
... аз направих "байпаса" и сега вс е наред .... един приятел с Пежо 306, 1.6 бензин след като досега два пъти ремонтира двг и смени вс по системата направи подобен "байпас" /то той вече нямаше какво да губи и реши да експериментира/ сега не му загрява по магистралите ....
...има ли течове по системата /налага ли се да се долива антифриз/? ... някакви ремонти по охл. система дали са извършвани скоро, ако да дали е добре обезвъздушена?
... задавам ти тези въпроси, защото от отговора им може да има насоки за решението .... ако е с АГУ и този проблем се появява само при наклон на 5-та. предавка извънградско, то виж темата "Прегряване на Фокус" .... отначало бях изненадан от проблема, но в последствие установих, че е до известна степен закономерен!
... аз направих "байпаса" и сега вс е наред .... един приятел с Пежо 306, 1.6 бензин след като досега два пъти ремонтира двг и смени вс по системата направи подобен "байпас" /то той вече нямаше какво да губи и реши да експериментира/ сега не му загрява по магистралите ....
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Здравейте колеги!
Това което досега се установи след като прибрахме колата - спукан радиатор, капе от лявата (дясната в поглед от шофьора) страна на радиатора, който е виждал къде е заврян ще разбере че точен оглед не може да се направи, но от тази страня няма маркучи и освен радиатор няма какво друго да е.
Тези дни ще бъде сменен, надлежно обезвъздушен и ще видим резултата и дано няма нещо по-сериозно причинило това прегряване.
P.S. Газ няма, колата се кара предимно извънградско, 30-40 км и обратно, градското е по-скоро инцидентно и на къси разстояния.
Благодаря на отзовалите се!
Това което досега се установи след като прибрахме колата - спукан радиатор, капе от лявата (дясната в поглед от шофьора) страна на радиатора, който е виждал къде е заврян ще разбере че точен оглед не може да се направи, но от тази страня няма маркучи и освен радиатор няма какво друго да е.
Тези дни ще бъде сменен, надлежно обезвъздушен и ще видим резултата и дано няма нещо по-сериозно причинило това прегряване.
P.S. Газ няма, колата се кара предимно извънградско, 30-40 км и обратно, градското е по-скоро инцидентно и на къси разстояния.
Благодаря на отзовалите се!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Значи стискаме палци, прегряването да е от намалялата охладителна течност!
Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 79 госта