Реакция при прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от ЯЛТА » 27 сеп 2013, 17:04

Самата капачка на разширителният съд изпълнява тази роля.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от HACKO » 27 сеп 2013, 21:39

Клапана е във капачката. За проверка, обаче нещата стават сложни, трябва да се направи установка под налягане на която да се постави капачката и да се напомпи и да се види на какво налягане отваря. По-лесния вариант е при съмнение да се смени капачката.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от fordmaniac » 14 юли 2018, 16:16

Покрай пътуването до Ловеч пак видях прегрели коли на барите в задръстването при тунела се сетих за темата:
fordmaniac написа:
25 апр 2013, 07:13
След поредния случай на прегрял автомобил (за него по-късно), реших да драсна няколко реда за това какво се прави при прегряване.

Първо и най важно: При установяване на прегряване НИКОГА, АМА НИКОГА НЕ ОТВАРЯЙТЕ КАПАЧКАТА НА РАЗШИРИТЕЛНИЯ СЪД!!! С това не помагате на двигателя да се охлади.
Охладителната система на двигателя е конструирана да работи при налягане от 1 атмосфера нагоре, което осигурява температура на завиране на антифриза от порядъка на 120-130 °C . Свалянето на налягането води до завиране и извиране на част от охладителната течност навън, при което части от прегретия мотор остават насухо. А това само влошава ситуацията и последствията!

Реакция при прегряване!
Не се паникьосвайте. Прегряването е факт, който се е случил на колата ви и 1 сек по-бързо няма да промени нишо.
Най-правилният вариант при това е веднага да пуснете парното на максимално топло, вентилатора на последна степен и да срете климатика. След това спрете колата, загасете двигателя и подайте контакт, за да може да работи парното и вентилатора на радиатора на двигателя. Вдигнете капака и огледайте за течове от скъсани маркучи, водна помпа и други. НЕ ПИПАЙТЕ КАПАЧКАТА!
След като поседи с включени вентилатори, температурата ще се нормализира. Налягането в охладителната уредба ще спадне и ще е възможно да се отвори разширителното казанче, за да се види нивото на антифриза.
Ако има малък теч, може да се долее вода и да се продължи движението.
При голям теч се подразбира, че пътуването приключи и трябва да се вика неволята.
Ако няма теч и липса на антифриз, може да е блокирал термостат, което също е проблем за понататъчната работата на колата.

Конкретния случай: клиента вижда светнала лампа за прегряване ( те доста от малките коли нямат термометър на таблото ), спира и отвива капачката!!! В резултат е с изгорена ръка, превързана в Пирогов, два литра антифриз е излетял, част от него е залял делкото и капачката е пробила. Човека е пострадал, а колата не палеше.

Поздрави

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта