Реакция при прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Реакция при прегряване!

Мнение от fordmaniac » 25 апр 2013, 07:13

След поредния случай на прегрял автомобил (за него по-късно), реших да драсна няколко реда за това какво се прави при прегряване.

Първо и най важно: При установяване на прегряване НИКОГА, АМА НИКОГА НЕ ОТВАРЯЙТЕ КАПАЧКАТА НА РАЗШИРИТЕЛНИЯ СЪД!!! С това не помагате на двигателя да се охлади.
Охладителната система на двигателя е конструирана да работи при налягане от 1 атмосфера нагоре, което осигурява температура на завиране на антифриза от порядъка на 120-130 °C . Свалянето на налягането води до завиране и извиране на част от охладителната течност навън, при което части от прегретия мотор остават насухо. А това само влошава ситуацията и последствията!

Реакция при прегряване!
Не се паникьосвайте. Прегряването е факт, който се е случил на колата ви и 1 сек по-бързо няма да промени нишо.
Най-правилният вариант при това е веднага да пуснете парното на максимално топло, вентилатора на последна степен и да срете климатика. След това спрете колата, загасете двигателя и подайте контакт, за да може да работи парното и вентилатора на радиатора на двигателя. Вдигнете капака и огледайте за течове от скъсани маркучи, водна помпа и други. НЕ ПИПАЙТЕ КАПАЧКАТА!
След като поседи с включени вентилатори, температурата ще се нормализира. Налягането в охладителната уредба ще спадне и ще е възможно да се отвори разширителното казанче, за да се види нивото на антифриза.
Ако има малък теч, може да се долее вода и да се продължи движението.
При голям теч се подразбира, че пътуването приключи и трябва да се вика неволята.
Ако няма теч и липса на антифриз, може да е блокирал термостат, което също е проблем за понататъчната работата на колата.

Конкретния случай: клиента вижда светнала лампа за прегряване ( те доста от малките коли нямат термометър на таблото ), спира и отвива капачката!!! В резултат е с изгорена ръка, превързана в Пирогов, два литра антифриз е излетял, част от него е залял делкото и капачката е пробила. Човека е пострадал, а колата не палеше.

Поздрави

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от Conan_1 » 25 апр 2013, 08:55

А защо гасиме двигателя? Не би ли следвало да го оставим да прекара вече охладена течност от радиатора и парното по вс водни пътища вместо да го спрем а с него и помпата?
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от nikolovvd » 25 апр 2013, 08:56

При теч може да се продължи пътуването, но ако е на по-къса дистанция или поне до първото населено място. Ето защо по-старите водачи винаги имат поне литър вода в багажника.
Преди доста години имах такъв проблем. Протече водната помпа и след намеса на "майстор", който смени лагера и уплътнението, което спира охладителната течност да не достигне до лагерите. След ремонта тръгнах от Видин за Комущица (на 15 км от Лом). На отиване всичко бе добре, но на връщане 5 км преди Лом от двигателя взе да се вдига пара. За щастие в този момент минавах през едно село и помолих в най-близката къща за няколко шишета вода. И така въоръжен с 5-6 литра вода и пълен разширителен съд потеглих обратно за Видин. Естествено през 15-20 км спирах да доливам, но все пак се прибрах благополучно. На следващия ден си поръчах предната част на водната помпа, на която се намират лагерите, заедно с перката и уплътнението, смених го за десетина минути и всичко приключи без поражения. На практика много отчайващи ситуации са преодолими, ако човек внимава и мисли какво прави. От тогава вече над 15 години не правя ремонти по детайли и възли на автомобилите си, а директно сменям повредената част с нова, защото другият вариант може да доведе до повреди и в околни елементи. В моя случай можеше да рекламирам ремонта, но можеше и да се стигне до блокиране на водната помпа, късане на ремък и наистина оставане на пътя с още 3-ма човека и едно малко дете.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от peterdi_bg » 25 апр 2013, 11:28

Conan_1 написа:А защо гасиме двигателя? Не би ли следвало да го оставим да прекара вече охладена течност от радиатора и парното по вс водни пътища вместо да го спрем а с него и помпата?
С пускането на вентилаторите и топло към купето се осигурява достатъчно охлаждане, а е важно и да можем да отворим капачката, за да видим колко антифриз е излязъл през клапата й. След като колата веднъж е прегряла, значи при работещ двигател е трудно да се поддържа нормална температура.

За водата в багажника - и аз миналата година имах случай на спукан радиатор на път, определено е добре човек да има някой и друг литър в шишета.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от urgan » 25 апр 2013, 11:56

peterdi_bg написа: За водата в багажника - и аз миналата година имах случай на спукан радиатор на път, определено е добре човек да има някой и друг литър в шишета.
Не мина ли това време, където си носим вода, масло и бензин в багажника за да не ни остави колата по път. Смисъл че вече колите се промениха не караме 40 годишни лади. При един гледан автомобил изобщо това не трябва да случва това, самия факт че колата е прегряла то проблема е бил отдавна и се е увеличавал с времето, но от необръщане на внимание се получават такива неща.
Изображение

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от peterdi_bg » 25 апр 2013, 12:13

ти щото смени колата, затова си на туй мнение =D

Аз лично нося шишета с вода по две прости причини.

Първата - не карам 40-годишна лада, а 30-годишен форд. Някой път се налага. _friends_
Втората - случвало ми се е да давам шишета на закъсали колеги, които са си нямали.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от nikolovvd » 25 апр 2013, 12:50

А ще можеш да кажеш, че с един литър вода отиваш до морето. :D:
Валери, винаги има нужда от вода в багажника. Най-малкото ще има с какво да си измиеш ръцете, ако се наложи да сменяш гума.
Има и един частен случай. При тръгване на дълъг път преглеждаш двигателя и виждаш, че ремъка се е напукал. Отиваш в сервиза и ти го подменят, но така го натягат, че след 200-300 км чупиш лагер на водната помра и става интересно.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от Doin » 25 апр 2013, 12:59

urgan написа:Не мина ли това време, където си носим вода, масло и бензин в багажника за да не ни остави колата по път. Смисъл че вече колите се промениха не караме 40 годишни лади. При един гледан автомобил изобщо това не трябва да случва това, самия факт че колата е прегряла то проблема е бил отдавна и се е увеличавал с времето, но от необръщане на внимание се получават такива неща.
Колите се промениха предимно по отношение на електрониката и системите за сигурност, специално при охладителните системи прогрес май няма? Не знаеш кога е къде ще ти се спука водно съединение, ще се спука радиатора или някоя жичка ще даде накъсо...
Без вода и масло в багажника не мърдам, за нафтата вече, бензиностанции бол, вината ще си е моя ако и бензиномера не съм погледнал навреме.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от ЯЛТА » 25 апр 2013, 17:07

"Когато се обърне колата- пътища 100".
Прегряването на мотора води почти 100 % да изгоряла гарнитура на глава,- каквото и да правим отърване няма.
Но при "вироглави" шофьори има прегрявания над 130- 150 градуса,-което води до усукване на блока на двигателя- особено алуминиевите.
Първата грижа е да се установи видимо,/ако може/ причината за прегряването,- /дали има теч/. Ако има теч, и имаме налично количество вода или антифриз, то може да се отвие малко капачката,- за да изпусне налягането. Антифризът ще избие на долу, но изпаренията се вдигат на горе. За целта трябва да се предпази ръката с нещо импровизирано, като операцията трябва да трае секунди, за да се предпази ръката. Когато спре теча след разхлабването на капачката, я доотвиваме, и доливаме каквато течност имаме. През това време мотора НЕ СЕ ГАСИ. Гаси се след като падне температурата до нормалната.
Но всеки случай е сам по себе си единичен, случвало ми се е на Сиерата единият вентилатор да откаже, но последва бърза реакция на размяна на куплунгите, и включих втория на мястото на първия, и мотора се охлади своевременно.
Най важно е човек да си изгради навика да ПОГЛЕЖДА уреда за антифриза през 30-50 секунди ! Особено лятно време в горещините,- само така може да се опитаме да предотвратим прегарянето на гарнитурата на главата, и то в не повече от 30 % от случаите.
Редовно следете температурата на охлаждащата течност, през 30 - 50 секунди ! Няма по добро решение от това.
Имайте в предвид че прегрял мотор, когато бъде загасен,- автоматически температурата в него се повишава с поне 10-20 градуса.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от fordmaniac » 25 апр 2013, 19:49

fordmaniac написа: Първо и най важно: При установяване на прегряване НИКОГА, АМА НИКОГА НЕ ОТВАРЯЙТЕ КАПАЧКАТА НА РАЗШИРИТЕЛНИЯ СЪД!!! С това не помагате на двигателя да се охлади.
Охладителната система на двигателя е конструирана да работи при налягане от 1 атмосфера нагоре, което осигурява температура на завиране на антифриза от порядъка на 120-130 °C . Свалянето на налягането води до завиране и извиране на част от охладителната течност навън, при което части от прегретия мотор остават насухо. А това само влошава ситуацията и последствията!
За капачката казах версията, другата с предпазване на ръката е Пирогов. При прегряваща кола работещия двигател само добавя температура и е абсолютно излишно. В цилиндрите се развиват над 800°C и при липса на охлаждане се сещате какво става.
Поздрави

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от S_C » 26 апр 2013, 00:49

Гледането на уреди е деформация, присъща на професионални шофьори, предимно камионджии.
Нормални хора нямат и би им отнело години да изградят навика да гледат каквито и да е уреди на таблото.Ти представяш ли си го бай Пешо как е набримчил последния хит на Глория в 320-ката или у гоУфо, лети със 150 в посока от София към родния Пазарджик/Перник/Монтана и...ще ти гледа уред за температура, че и на равни интервали от време.
Ще ги види...кога цъфнат налъмите...:))))
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от amonev » 26 апр 2013, 09:09

urgan написа:
peterdi_bg написа: За водата в багажника - и аз миналата година имах случай на спукан радиатор на път, определено е добре човек да има някой и друг литър в шишета.
Не мина ли това време, където си носим вода, масло и бензин в багажника за да не ни остави колата по път. Смисъл че вече колите се промениха не караме 40 годишни лади. При един гледан автомобил изобщо това не трябва да случва това, самия факт че колата е прегряла то проблема е бил отдавна и се е увеличавал с времето, но от необръщане на внимание се получават такива неща.
И понеже караме "нови коли", ще опиша следната ситуация, в която попаднах:

Аз съм от Разград. Имаме Мондео МК2 на 150 000км /РЕАЛНИ!/, стои в гараж и за последните 8г. е изминало точно 30 000км. Колата е кукла, отвътре и отвън. Всичко се сменя на километрите по заводската книжка. Та на случката - тръгвам Ноември месец по-миналата година за София. Всичко ОК, стигнах благополучно. На кръстовището на СУ /посока Цариградско шосе/ бях първа кола. Тъкмо да светне зелена светлина и огромни пушеци изригнаха изпод капака. Казах си "това сигурно хвърли водата" и "снесе тотално" :mrgreen:

Познайте колко коли имаше след мен и колко клаксони чувах на "бързащите софиянци да напуснат столицата час по-скоро"!?! Викам си "Или ще се счупи повече, или не" ... и газ по Цариградско шосе /беше доста топло за Ноември месец/ с включено парно, вентилатор на максимум и свалени прозорци, защото не се стоеше в колата. Температурата спадна. Стигнах до село Герман - крайната ми дестинация /на около 7км. от университета/. Стрелката на температурата държеше почти в началото на червената зона. Изгасих двигателя и слязох да видя пораженията. Радиатора се беше пръснал от дясната си част /страничната желязна планка държаща пластмасовия капак е била ръждясала от вътрешната си страна и се е разширила от налягането, което пък е отворило процеп в страничната част на радиатора/. Колата беше останала с малко над литър антифриз. Всичко в двигателния отсек беше станало мокро и мазно от изхвърления като гейзер антифриз.

Това става Петък следобед. В 17.30 звъня на приятел от Разград /има автоморга/ да изпраща радиатор по куриерите. Оказа се че в Петък по-това време последните куриери са в 18.00. Започнали да свалят радиатор от тяхно Мондео. В 17.45 звъни и ми казва, ще режем предницата, не можем да свалим радиатора толкова бързо :shock:

В Събота имах изпит. Радиатора дойде вечерта /разбира се след обаждане от моя страна и сума ти изхабени нерви, защото се забави, а те куриерите ми отговориха, че смятали да го разнесат чак в Понеделник, защото били натоварени!?!/

В Неделя сутрин /преди вторият ми изпит, който бе следобед/ сменяме радиатор - добре че роднините ми от село Герман са технически грамотни, имат гараж, инструменти, опит и помогнаха. Та лошата съдба някой път носи и добро след себе си - изпитите взех успешно и вече втора година съм адвокат. :D

Накратко "Adventur-a бе пълен"!
Та на заключението: карайте колите си и не ги дръжте по разни гаражи, защото стоенето не се отразява добре както на тях, така и на вас >:D<:
Е ли правото право?

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от urgan » 26 апр 2013, 10:01

Мисълта ми беше че преди като се тръгваше на път като някакъв закон беше това да си носим масло и вода. Сега малко или много колите са по надеждни, като изпълнение и материали. Принципа е същя, но изпълнението не. Тия 8 години седене не са й се отразили добре на тая кола, кола от кара не се плаши, от седене да.
Изображение

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от Doin » 26 апр 2013, 10:50

urgan написа:Сега малко или много колите са по надеждни, като изпълнение и материали. Принципа е същя, но изпълнението не.
Не мога да се съглася с теб, според мен дори е точно обратното - колкото по-нови са колите, толкоз по-големи еднодневки са. Дали с цел поддържане на ниска цена, дали с цел стимулиране на честа смяна на автомобили, но производителите доста са снижили критериите си за качество.
Ще дам два примера - имах Форд Таунус '83 1,6, желязна машина, просто безотказна - направена просто, качествено и определено си личи че колата освен за печалба е направена да носи и удоволствие и комфорт. Продадох я на съсед през 98-ма, човека я търкаля по нивите - още е в движение! Изгнили са калниците, праговете са тръгнали, но все пак е кола на 30 години, а пораженията са повърхностни. Погледни само в сайтовете за части колко от 15-ина годишните Ескорти са с изгнили задници и мостовете им са на нивото на задните седалки? Показателно е за нивото на качеството в рамките на един производител...
Втори пример точно по темата - на Сценика се пукна радиатора, колата загря и добре че баща ми е имал въпросната бутилка в багажника, но е била недостатъчна. Купих нов радиатор, 125 лв. с отстъпката. Само като отворих кутията и видях какво е изпълнението - е то в сравнение със стария 14 годишен изглежда порнография, и се чудя колко ли ще издържи и не е ли по-добре да си взема здрав на старо, че нов на Валео оригинал ми идва на цената на половината кола.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от ЯЛТА » 26 апр 2013, 17:20

S_C написа: Ще ги види...кога цъфнат налъмите...:))))
А като цъфнат у собственика, баш цъфтежа е у джоба на майстора,+ одрана кожа по ръцете му-/на майстора/.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от nikolovvd » 26 апр 2013, 23:18

amonev написа: стои в гараж и за последните 8г. е изминало точно 30 000км. Колата е кукла, отвътре и отвън. Всичко се сменя на километрите по заводската книжка.
Ако според "заводската книжка" маслото се сменя на 10 000 км и си го сменил само три пъти, си допуснал класическата грешка на младия водач. В твоя случай е трябвало да си сменил маслото и филтъра 8 пъти за 8 години.
Що се отнася за новите автомобили искам да попитам. Някой спомня ли си как е направен радиатора на Жигулата или Москвича?
Утре си огледайте колите и ако не откриете пластмаса по радиатора си се смятайте за щастливци! Същата онази, която затваря от двете страни радиатора и която се пука точно когата не трябва.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от S_C » 27 апр 2013, 00:24

От 80-те нататък много рядко ще намериш радиатор без пластмаса по него.Още от старите шкоди и вартбурзи има с такива.Волво май последни се предадоха пред пластмасата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от urgan » 27 апр 2013, 08:09

Добре де сега искате да ме убедите, че колите са по калпави от преди. Ми купете си жигула защо карате 2000+ година кола. Факт е че преди със жигулата като тръгнехме към морето 100 и няколко километра ни оставяше 3 пъти. Може и да стане някога нещо, но когато и да ми се е случвало нещо не е било толкова тегаво като едно време да прекараш един ден на магистралата щот видиш ли жигльора на карбуратора се бил запушил. Със сегашните коли тръгваш и караш, колко пъти ви е оставяла колата за последните 500 км, да ви питам сега? Хубаво е да имаш бекъп вариант, но пък да тръгваш с 10 литра масло и 5 литра антифриз не ми казвайте че всички го правите за да отидете на село на 20 км :D
Изображение

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от amonev » 27 апр 2013, 15:04

Аз не се сещам Сиерата за своите 30г. да ни е оставяла някъде. Все още по пътищата има Ескорти, Сиери, Скорпиота от тях години.

По отношение на маслото на Мондеото, да маслото е сменяно 3 пъти за 8г. /на всеки 10 000км/ - марка Shell. Незнам какво издребнявате да се сменя всяка календарна година /независимо че пише в книгите/. Сменях ангренаж преди два месеца, под капака на клапаните е като в "аптека" - все едно току що е сглобена ... за разлика от доста коли и като отвориш капачката за маслото всичко е чернилка :mrgreen:

Колата сега се кара редовно /а Сиерата е в заслужена почивка/, така че ще си влезе в ритъм.
Е ли правото право?

MalmSuite
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 май 2009, 15:55
Модел на автомобила: ford fiesta 2003
Status: Извън линия

Re: Реакция при прегряване!

Мнение от MalmSuite » 27 сеп 2013, 16:47

Здравейте,
Наскоро ми протече казанчето на антифриза. Смениха ми го в Том Форд и съм доволен от хората (ново за 40 лв.). Понеже не съм спец - някой може ли да сме светне - къде е клапана за изпускане на излишното налягане и как да разбера дали работи. Все пак си има първопричина за да се спука старото казанче - фиеста 2003, бензинка, 1,25, 75коня.

Според майсторите - това било често срещан проблем и им вярвам. Но все пак - как да разбера дали клапана бачка?

Предварително мерси

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта