Страница 1 от 1
					
				Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 17 юни 2013, 11:39
				от canister
				здравеите  колеги !   имам следния проблем  дадох колата на един колега сипал горивце  и решил  да сложи  и  малко  добавка  даа ама сложил за бензин  па колата е дизел  проблем ли е   >:D<:
			 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 17 юни 2013, 12:04
				от opex
				Добавките за бензин обикновено покачват октановото число и са на базата на толуол/толуен, които се характеризират с октаново и са силни разтворители, от което идват почистващите им своиства за горивната система.
Октановото число показва способността на горивото да се въздържа от самовъзпламеняване при бързо свиване и висока компресия, иначе се получават преждевременни детонации и пръска бутала.
Дизела работи на съвсем обратния принцип и с много по-висока компресия. При него нафтата се характеризира с цетаново число - колкото по-ниско толкова по-добре грубо казано. Добавките за него са на базата на керосина (самолетното гориво), което също се карактеризира с цетаново число. Като се слага добавка за бензин фактически то се повишава и не е добре за двигателя. Отделно, че разтворителите в добавките за бензин влияят доста зле на гумените уплътнения в помпите и пътищата при дизела.
			 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 17 юни 2013, 13:38
				от diesel1.6
				Няма голяма разлика в гумените уплътнения и елементи за дизел и бензин, съответно чувствителността им към толуол. Поне като е в ниски концентрации. Тъй че просто си карай.
			 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 18 юни 2013, 08:48
				от urgan
				Ябе човек точно цетановото число характеризира нафтата, съответно колкото повече е то толкова по добре. За какво има разни добавки които вдигат цетановото число. Все едно да кажеш че октановото число на бензина е хубаво да е малко. Колко по високо е цетановото толкова по хубаво изгаряне има нафтата
			 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 18 юни 2013, 10:21
				от Меси
				diesel1.6 написа:Няма голяма разлика в гумените уплътнения и елементи за дизел и бензин, съответно чувствителността им към толуол. Поне като е в ниски концентрации. Тъй че просто си карай.
И напълни резервоара до горе , за да е по-малка концентрацията на добавката.
 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 18 юни 2013, 11:39
				от diesel1.6
				opex написа:Дизела работи на съвсем обратния принцип и с много по-висока компресия. При него нафтата се характеризира с цетаново число - колкото по-ниско толкова по-добре грубо казано. Добавките за него са на базата на керосина (самолетното гориво), което също се карактеризира с цетаново число. Като се слага добавка за бензин фактически то се повишава и не е добре за двигателя.
Това не бях видял 

 Обратно е.
Цетановото число в бензиностанцията е често е 45 - 50, а трябва да е 50 - 53 или нещо такова. Добавката за бензин не се знае как променя цетановото число. Тя влияе предимно на октановото, а двете нямат пряка и еднозначна зависимост едно към друго.
 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 18 юни 2013, 12:07
				от opex
				Кое е по-точно обратното?
			 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 18 юни 2013, 13:17
				от diesel1.6
				Колегата го написа преди мен - цетановото число ни трябва по-голямо. Минимумът е 50 за коли с щифтови разпръсквачи, за директно впръскване по-малко, за впръскване с високо налягане и 45 май става.
			 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 18 юни 2013, 13:40
				от DTM
				opex написа:Добавките за бензин обикновено покачват октановото число и са на базата на толуол/толуен, които се характеризират с октаново и са силни разтворители, от което идват почистващите им своиства за горивната система.
Октановото число показва способността на горивото да се въздържа от самовъзпламеняване при бързо свиване и висока компресия, иначе се получават преждевременни детонации и пръска бутала.
Дизела работи на съвсем обратния принцип и с много по-висока компресия. При него нафтата се характеризира с цетаново число - колкото по-ниско толкова по-добре грубо казано. Добавките за него са на базата на керосина (самолетното гориво), което също се карактеризира с цетаново число. Като се слага добавка за бензин фактически то се повишава и не е добре за двигателя. Отделно, че разтворителите в добавките за бензин влияят доста зле на гумените уплътнения в помпите и пътищата при дизела.
Колегата е имал в предвид, че за /цетановото число/е обратното, т.е. трябва да е повече, а не по-малко.
По-добре е дизеловото гориво да е близо до 50 единици цетаново число, от колкото до 40 едииници цетаново число. Като скалата е от 0 до 100 единици.
Но същевременно не означава, че трябва дизела да е близо до 100 единици.
 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 18 юни 2013, 14:03
				от urgan
				При него нафтата се характеризира с цетаново число - колкото по-ниско толкова по-добре грубо казано.
Е това точно така се разбира, както е написано. Но да не се отклоняваме от темата, друго се пита.
 
			
					
				Re: Добавка  за бензин в дизел
				Публикувано: 15 окт 2013, 19:49
				от Меси
				Какво стана ? Сега как е колата ?