Фокус трудно пали студена

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
bard
потребител
потребител
Мнения: 95
Регистриран: 13 авг 2007, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2003г. ГИ Фобос
Status: Извън линия

Фокус трудно пали студена

Мнение от bard » 29 юни 2013, 22:21

Здравейте, от няколко дена ми пали трудно, когато е студена. Като завъртя, върти но се мъчи, като че ли не достига гориво. На втория път само чуквам и веднага пали. Свещи/NGK platinum/, кабели - оригинални, са на около 30000км. Къде може да е проблема?!

adrian_m
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 27 окт 2012, 13:05
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от adrian_m » 30 юни 2013, 09:46

Здравей колега!
Малко повече информация за колата виждаме,че е фокус но какъв е мотора?

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от DigiPro » 30 юни 2013, 09:57

adrian_m написа:Здравей колега!
Малко повече информация за колата виждаме,че е фокус но какъв е мотора?
То си пише в профила:
Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2003г. ГИ Фобос

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от varby » 30 юни 2013, 13:01

На помпата и трябва технологично време за да създаде необходимото налягане в рейката.Спазваш ли го?Филтъра скоро сменян ли е?

Потребителски аватар
bard
потребител
потребител
Мнения: 95
Регистриран: 13 авг 2007, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2003г. ГИ Фобос
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от bard » 30 юни 2013, 19:27

varby написа:На помпата и трябва технологично време за да създаде необходимото налягане в рейката.Спазваш ли го?Филтъра скоро сменян ли е?
Като дам контакт се чувам помпата, изчаквам 3-4сек. и завъртам. Филтъра го сменям на 20к, като се има в предвид, че карам на газ. :?

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от madboy » 04 юли 2013, 13:56

Има и бензинов филтър.
Има и вариант да се дави, ако газовия клапан изпуска по малко.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от fordmaniac » 04 юли 2013, 20:24

bard написа:Здравейте, от няколко дена ми пали трудно, когато е студена. Къде може да е проблема?!
Проблема може да е с име Фобос. Гледани ли са адаптациите? При диагностика винаги ги проверявам, ако се различават от бензиновите повече от 7% е проблем.
Поздрави

Потребителски аватар
bard
потребител
потребител
Мнения: 95
Регистриран: 13 авг 2007, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2003г. ГИ Фобос
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от bard » 06 юли 2013, 07:22

По-скоро може да е от газовия клапан.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от deathstorm » 07 юли 2013, 12:30

Не може да е от газовия клапан, те са два, ако приемем че и двата изпускат все пак газовите инжектори са затворени. Колегата fordmaniac те е насочил много точно. Ако колата ти е богата на газ и си е направила адаптация (Long term trim) -10% няма да и е много комфортно сутрин като я палиш на бензин.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от fordmaniac » 07 юли 2013, 17:12

Абсолютно!
А дали е + или - адаптацията спрямо бензина, все е зле. Ама газаджиите нехаят, докато не дигнеш шумотевица, че преди газификация колата е работила нормално.
Поздрави

Александър Иванов
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 23 юни 2013, 23:08
Модел на автомобила: Focus MK2 2005
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от Александър Иванов » 07 юли 2013, 21:36

Аз имах същият проблем с моята оказа се че колата пали само на 3 свещи ( пък даже може и на две да е била ) Препоръчвам ти да си смениш свещите , но не взимай на BERU има много по качествени . След като смених моите няма никакъв проблем пали от раз , е може два пъти по принцип да включиш на контакт докато изгасне лампата за нагряването . Това е моят съвет надявам се да е от полза :)

malhi4o
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 22 юли 2009, 02:24
Модел на автомобила: Focus mk1 1.6 SE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от malhi4o » 07 юли 2013, 21:56

Определено този мотор започва да прави проблеми след газификация. Беше писано,че ако е на газ м/у 7 000 и 10 000 км трябва задалжително да се хвърля едно око на запалителните свещи има и още.

Потребителски аватар
bard
потребител
потребител
Мнения: 95
Регистриран: 13 авг 2007, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2003г. ГИ Фобос
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от bard » 14 юли 2013, 23:13

Забравих да спомена, че трудно пали като я карам само на бензин в продължение на 1 седмица, понеже имах проблем с филтъра на изпарената газ. След смяната му си пали нормално. За сега не мисля да пипам нищо.

Потребителски аватар
Беки
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 29 юли 2012, 12:29
Модел на автомобила: Москвич, Трабант 601s, Лада 2107, Рено 19 , ФОРД ФОКУС I 2001 - 1,6 Zetec
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от Беки » 15 юли 2013, 16:25

Имам Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2001г. ГИ Би газ . Сутрин като я запаля, докато е на бензин,понякога работи колебливо- оборотите стигат 1200, падат на 400 и ааа да изгасне, после пак 1200, пак 400...... Ако я изгася и запаля отново нещата се оправят. Но по принцип докато достигне да премине на газ е нестабилна. Иначе на газ се държи нормално, но от известно време ми прави впечатление, че при потегляне на светофар се получава едно сяцане и после няма проблем.

Потребителски аватар
bard
потребител
потребител
Мнения: 95
Регистриран: 13 авг 2007, 17:21
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2003г. ГИ Фобос
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от bard » 15 юли 2013, 20:49

Беки написа:Имам Ford Focus 1.6 16V 101к.с. 2001г. ГИ Би газ . Сутрин като я запаля, докато е на бензин,понякога работи колебливо- оборотите стигат 1200, падат на 400 и ааа да изгасне, после пак 1200, пак 400...... Ако я изгася и запаля отново нещата се оправят. Но по принцип докато достигне да премине на газ е нестабилна. Иначе на газ се държи нормално, но от известно време ми прави впечатление, че при потегляне на светофар се получава едно сяцане и после няма проблем.
На мен този номер ми го правеше преди време и проблема се оказа бобината. Най-добре ако можеш да пробваш с друга, че с диагностика няма спасение.
Успех!

Потребителски аватар
Беки
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 29 юли 2012, 12:29
Модел на автомобила: Москвич, Трабант 601s, Лада 2107, Рено 19 , ФОРД ФОКУС I 2001 - 1,6 Zetec
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от Беки » 16 юли 2013, 14:06

Благодаря, ще проверя !

Потребителски аватар
Беки
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 29 юли 2012, 12:29
Модел на автомобила: Москвич, Трабант 601s, Лада 2107, Рено 19 , ФОРД ФОКУС I 2001 - 1,6 Zetec
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от Беки » 23 юни 2015, 14:29

Отново пиша за това прословуто палене. Фокуса е 1,6, 2001гадина и е на бензин и газ. Газовата уредба е БиГаз поставяна в Италия с лубрикант. В Пазарджик не мога да намеря някой да има софтуера на БиГаз.
Проблема е - Когато е студена, при запалване оборотите играят понякога и гасне. Ако загасне и запаля отново оборотите се държат стабилни. Ако изчакам 2-3 минути и премине на газ тръгва нормално. Ако се опитам да тръгна веднага /15-30 сек след запалване/, тръгва като задавена, ако отнема крака от педала върви плавно, ако натисна почва да се дави. Отделно на светофар или стоп при спиране придърпва/сяца, а по някога и гасне.Правиха и диагностики в сервиз на Форд, изчистват грешките, уж се оправя, но на сутринта или след 2-3 дни пак почва същото. Обясниха ми че често се случва при автомобили на газ.
Интересното е че има моменти когато работи нормално.Възможно ли да и от климатика. Имам едно усещане че като карам с пуснат климатик се случва този проблем. Въобще много неприятна и изнервящо

lambi
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 23 яну 2008, 18:24
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Местоположение: varna
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от lambi » 24 юни 2015, 15:38

Колега,карам същия фокус и аз имах същия проблем,откачи и акумулатора за през ноща,и виж как се държи сутринта ако е ок не ти е настроено газовото както трябва и бенз.комп записва грешни стойности.Покарай я само на бенз 2-3 дни и ще видиш че няма да имаш проблем.

Потребителски аватар
Беки
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 29 юли 2012, 12:29
Модел на автомобила: Москвич, Трабант 601s, Лада 2107, Рено 19 , ФОРД ФОКУС I 2001 - 1,6 Zetec
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от Беки » 24 юни 2015, 15:43

Благодаря!
Ще пробвам. :drink:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фокус трудно пали студена

Мнение от paci » 24 юни 2015, 22:42

Беки написа:Правиха и диагностики в сервиз на Форд, изчистват грешките, уж се оправя, но на сутринта или след 2-3 дни пак почва същото.
Такова "разрешаване" на проблема мога и аз да ти направя. Само, че аз се занимавам с други неща, които не са свързани с диагностика и ремонт на автомобили.
Чистенето на грешки не лекува проблема. Грешките насочват към проблема.
Зануляваш компа и той тръгва по предварително зададени стойности т.е. нещо като авариен режим.
Тества датчици, адаптира се и започва да работи в нормален режим. Обаче нещо му бърка сметките.
Тези хорица както ги описваш няма да ти оправят колата.
Премини ръчно само на бензин и покарай няколко дена. Ако се оправи значи е проблем с адаптациите.
Ако не се оправи значи си имаш друг проблем.

байпасен клапан
MAF
TPS
дросел
смуче въздух от някъде
нещо друго ...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта