Страница 1 от 1

Теч на масло от капак на глава Мондео TD

Публикувано: 04 юли 2013, 01:13
от THB
Здравейте колеги. Ае друго всичко съм му оправил на тоя мотор, дето се вика вземи си Форд че да станеш майстор, ама има един малък проблем по двигателя. Има теч от капака на главата, който омаслява целия двигател. На 10 000 км ми губи 300-400 мл. масло така че не е нещо трагично, но ме дразни. Целия двигател е в масло чак до долу и тва само от тоя капак. Гледах доста по форуми а и доста майстори ми казват карай си тъй недей взема гарнитури само си усложняваш живота. Ама мене ме дразни. Като отворя капака и всичко в масло. Препоръчайте ми някакъв силикон и ако може да ми кажете как точно се слага и колко минути се чака, защото четох че при различните силикони е различно и количеството което се нанася, и времето за съхнене. С готова гарнитура от магазина ваобще не мисля да пробвам защото всички се оплакват дори и от най-скъпите,а и майсторите викат- НЕДЕЙ. Thanks предварително.

Re: Теч на масло от капак на глава Мондео TD

Публикувано: 04 юли 2013, 23:42
от OgiDogi
THB написа:Здравейте колеги. Ае друго всичко съм му оправил на тоя мотор, дето се вика вземи си Форд че да станеш майстор, ама има един малък проблем по двигателя. Има теч от капака на главата, който омаслява целия двигател. На 10 000 км ми губи 300-400 мл. масло така че не е нещо трагично, но ме дразни. Целия двигател е в масло чак до долу и тва само от тоя капак. Гледах доста по форуми а и доста майстори ми казват карай си тъй недей взема гарнитури само си усложняваш живота. Ама мене ме дразни. Като отворя капака и всичко в масло. Препоръчайте ми някакъв силикон и ако може да ми кажете как точно се слага и колко минути се чака, защото четох че при различните силикони е различно и количеството което се нанася, и времето за съхнене. С готова гарнитура от магазина ваобще не мисля да пробвам защото всички се оплакват дори и от най-скъпите,а и майсторите викат- НЕДЕЙ. Thanks предварително.
Добре де, моята я смених с нова преди близо 2 години и вече 20 000 км няма омасляване и моторът ми е само прашен... Май се оплакват само тези, които искат да минат "много тънко" и вземат всевъзможни ментета за по 7-8 лева. Аз сложих Elring, а разликата в цената не беше кой знае каква, нещо от порядъка на 20% (даже нямам и спомен колко точно струваше, май около 10-12 лева). Обикновеният силикон е едно от възможно най-тъпите решения, тъй като не е предвиден за работа в маслена среда при повишена температура и започва да пропуска още по-лесно. Тези силикони, които се водят "гарнитура за картер", залепват здраво и ще създават главоболия при почистването, ако ти се наложи по една или друга причина да сваляш капака. Свалял съм алуминиеви картери, които се лепят с такъв силикон и знам от личен опит какъв зор дава да го отлепиш и колко време отнема да го изчистиш за следващото лепене.
Ето, аз съм майстор и ти казвам - недей слага силикон, вземи си качествена гарнитура. Да не говорим, че туба хубав силикон е от порядъка на 30-40 лева, ще изразходваш половината и ще си запазиш остатъка, ама като ти затрябва - вече ще е изсъхнал и няма да става, а една хубава гарнитура няма да е повече от 20 лева.

Re: Теч на масло от капак на глава Мондео TD

Публикувано: 04 юли 2013, 23:55
от varby
Приеми го от другата страна колега,поне няма да ръждясва. :lol:

Re: Теч на масло от капак на глава Мондео TD

Публикувано: 04 юли 2013, 23:58
от THB
Ммм ами Огидоги ме убеди ме, като се замисля може да пробвам с гарнитура, ама на едно митсубиши галант 1.8тд един колега му прави поне 4-5 гарнитури от силикон един сив седи. майсторите го слагаха направо с пистолетче като тея големите които са ама по малко, нямало на тубички само такива. Като от всичките тея гарнитури си течеше яко, като седи 8 часа пред завода и си има локвичка отдолу. Вече си я кара повече от година без нито една изпуснала само за 60 лв. Еитва дето казваш за трудно сваляне може и да е проблем наистина, ама аз тая кола не мисля да я карам доживот така че... .Ама щом казваш че с гарнитура няма проблем ше пробвам и 30 лв ше дам за хубава гарнитура ама само да стане.

Re: Теч на масло от капак на глава Мондео TD

Публикувано: 05 юли 2013, 12:48
от ЯЛТА
Моят съвет е да не използуваш силиконово лепило.
Преди години сменявах картера на Сиерата ми. Цедката на маслената помпа беше около 60 %, с налепени по нея парченца силикон, от предишно лепене някъде по агрегатите. А колко още парченца силикон, може да има по маслопроводите,- никой не знае. За това само гарнитура-нова.
Най добре и мераклийски е, да се измие целият мотор, и от горе, и от долу, след няколко дни експлоатация- пак да се огледа, и отбелязаните места-теч, да се третират по обичайния начин.

Re: Теч на масло от капак на глава Мондео TD

Публикувано: 05 юли 2013, 15:30
от GAZ66
Сменях гарнитура преди месец на ескорт 1.6 дизел.Купих я за 10 лв (Payen) коркова,почистих капака и главата с водна шкурка после парцал с разредител изчаках 5 мин.сложих капака стегнах от средата на вънка болтовете, нормално да не се смачква много гарнитурата.Няма никакви течове,няма какво да го мислиш купувай гарнитура и сменяй,не се занимавай със силикони.

Re: Теч на масло от капак на глава Мондео TD

Публикувано: 05 юли 2013, 16:00
от nikolovvd
Проблемите с тези гарнитури е от невежество и пренатягане. Още при монтажа, ако натегнеш повече се пука точно на местата където минават шпилките/болтовете. Един път спука ли се, колкото и да стягаш ще тече все повече. Това не е гумена гарнитура, че да се стяга. Корковата гарнитура е крехка, когато е нова (суха) и затова внимателно я огледай при покупката.
Моето предложение е в продължение на мнението на колегите.
Свали капака и махни гарнитурата. Отиди с нея в магазина и след като ти дадат твоята, която са я извадили по каталог, наложи твоята върху нея, за да си сигурен в това което вземаш. Като започнеш монтажа почисти добре мястото на гарнитурата върху двигателя и капака. Сложи някакво бързо съхнещо силиконово лепило върху капака и сложи гарнитурата, за да залепне. Това ти гарантира качествен монтаж, без измествания. Лепилото просто позиционира гарнитурата и я задържа докато монтираш капака. Така няма опасност при монтажа да я закачиш на някоя резба и да я скъсаш. Като поставиш капака на място започваш затягането както са ти обяснили колегите. Затягаш колкото да прибере, а не докато усетиш съпротивлението на гарнитурата. Караш така няколко дни докато корковата гарнитура се напои с масло и стане по-еластична. През този период оглеждаш от всички страни, дали не просълзява от някъде и притягаш леко. Ако тръгнеш на дълъг път, хвърли едно око отново за всеки случай, но мисля, че няма да се наложи да притягаш допълнително.
Ако всичко е чисто, измий двигателя и ще имаш един чист двигателен отсек!