Страница 1 от 1
Mondeo 2,0 136 к.с. - двигателят ми пуши
Публикувано: 12 авг 2013, 17:59
от kserx76
Здравеите колеги,скоро забелязах че двигателя ми пуши (2,0 136 кс карам само на безин и газ не съм слагал никога) при изпреварване и настъпване на газта на огледалото се вижда пушилка с тумно сив цвят почти черно.Не бута масло,маслото е 10w40 лъки моли с молибден и е на 3 месеца.Вървенето също е добро и няма никакви други признаци.Е не пуши като дизел но ако се вгледаш в огледалото на фона на задния бял бус се забелязва.За разхода нищо още не мога да кажа защото го забелязах днес.Като я купувах 2009г в автокъщата я настъпахме на място и тогава не се виждаше нищо.Дали си е заминала ланда сондата? маф сензора ми е чист,редовно си го почиствам с контактния спрей.
Re: двигателят ми пуши
Публикувано: 12 авг 2013, 19:17
от kimi666
Здравей колега. Само не разбрах как не знаеш нищо за разхода , защото си го забелязал днес, а знаеш, че не бута масло. Според мен ако пуши черно просто няма от какво друго да е освен от масло. Най-вероятно гумички на клапаните.
Re: двигателят ми пуши
Публикувано: 12 авг 2013, 20:09
от specialista
А какво ще кажеш за завишен разход на гориво???
Re: двигателят ми пуши
Публикувано: 12 авг 2013, 20:29
от kserx76
ами не съм се замислял за разхода,не ми е правило впечатление,с по юнашко каране в града ми прави 12-13 /100 а маслкото го погледнах днес на обед беше си на средата както преди 3 месеца.И за какво е тоя молибден в маслото нали за да уплътнява старите двигатели?
Re: двигателят ми пуши
Публикувано: 12 авг 2013, 22:42
от nikolovvd
Карай и си следи нивото на маслото. Ако за 6 месеца или 5 000 км нивото не мърда не се притеснявай. Като почнеш да сипваш по литър масло на 500-1000 км отиваш при Жоро в Ямбол и му оставяш колана за 2 седмици да й побае малко.

Re: двигателят ми пуши
Публикувано: 14 авг 2013, 18:04
от kserx76
аз съм от Русе колега,докато отида до Ямбол

по скоро ще изтегля заем и ще мина на мондео 2 115кс с големия фар
Re: двигателят ми пуши
Публикувано: 14 авг 2013, 23:33
от bateto_toshko
Черния пушек значи недоизгорял бензин(лошо горене).При мен се получаваше от кофти бензин.След смяна на бензиностанцията се оправи
Re: двигателят ми пуши
Публикувано: 15 авг 2013, 17:45
от kserx76
и аз така си мисля че е лошо изгаряне и се насочих към ландасондата.А иначе карам само с екто 95 на лукоил
Re: двигателят ми пуши
Публикувано: 17 авг 2013, 12:23
от kserx76
Колеги днес извадих свещите да ги разгледам,те са на почти 1 месец вече и изглеждат доста в добро състояние,електрода е светло кафяв и отдоло прозира металния блясък на свеща,не мога да си го обясня как изпушва а свещите са почти чисти?
Re: Mondeo 2,0 136 к.с. - двигателят ми пуши
Публикувано: 17 авг 2013, 18:20
от urgan
Черния пушек на бензинова кола значи богата смес. Нещата които имат отношение към сместа са ламбда сонда, дебитомер, ECT. Датчика за температура можеш и сам да го провериш като му видиш и стойностите от аутодата например. Дебитомера също, но ламбдата трябва на диагностика да се види. Почни от някъде.
Re: Mondeo 2,0 136 к.с. - двигателят ми пуши
Публикувано: 18 авг 2013, 19:23
от amonev
Ако цвета на четирите свещи е еднакъв и е такъв какъвто го описваш, си карай колата и не търси несъществуващи проблеми. Евентуално смени горивото.
Няма как ако има проблем с бедна/богата смес или разход на масло, цвета на свещите да е нормален!
Re: Mondeo 2,0 136 к.с. - двигателят ми пуши
Публикувано: 19 авг 2013, 08:14
от urgan
Старата ми кола след един "качествен" ремонт гореше 1л масло на 1000 км, а свещите бяха чисти като от магазина без никакъв нагар. Само споделям, но определено не е нормално да пуши това мондео.
Re: Mondeo 2,0 136 к.с. - двигателят ми пуши
Публикувано: 19 авг 2013, 09:03
от amonev
Старото ни Пежо 309 след като "снесе" започна да гори стабилно масълце. Чистихме свещи на по 1000-2000км, защото ставаха на сажди, черни като брикет. Сменяхме ги дори, но все ги цапаше и цапаше. Вярно колата бе за работна на село, но издържа доста време, добре работеше и имаше мощност, но само доливахме, вече не помня и литрите. Последните си 30-40 000км измина само с доливане на Texaco 15W40 /наливно го вземахме/, като към края на "жизнения си път" стигна разход на масло от 1л/200-300км.
