Mondeo MK4 - много рано започнаха проблемите!
Публикувано: 02 сеп 2013, 23:26
Здравейте колеги, за жалост се започна! В момента съм още в БГ до събота и се сблъсках с два проблема. Колата върви, но те са там.
Вчера дадох на брат ми да пробва мондеото след като седмица прекара в гараж. До този момент колата се представи супер. Разход, движение, няма проблем. В Румъния изяде тамошните джигити, но уви реши да прави проблеми. На един светофар, брато реши малко да ръчне колата на първа, и светна чек енджъна. Намерих един пич, който е бог в електрониката, закачи на компютър и му показа проблем с филтъра за твърди частици. Трябвал да се регенерира. Сега, до мондеото не съм карал дизели. Прочетох, че от време на време трябва да се натисе мотора по-сериозно за около 20 минути, за да се активира процеса с каране с над 3000 оборота. Човека погледна на бързо някои от основните неща в колата и нямаше други проблеми. Изтри грешката и ми каза какво да правя. По време на диагностиката той няколко пъти включи и изключи двигателя и тогава се появи и втория проблем. При изключване на двигателя се чува едно "ЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗзззззззззз' тип звук все едно перка при въртене не се държи на остта си. Отоврих двигателя и ми се струва, че идва от горе на двигателя под кората. Аз съм лаик на тема коли и това можа ухото ми да засече. Все едно има агрегат или някакъв тип перка, който остатъчно се завърта при вече спрял двигател.
Днес пътувайки към Румъния на Витиня я карах за около 10тина минути с над 3к оборота, но уви чека отново светна. В Румъния отново я покарах с над 3к с идеята, че първият път не е бил достатъчен.
Не знам точно как трябва да се кара дизел с този филтър, но не смятам, че толкова много карам на ниски обороти,че да се е е запушил толкова този филтър. Колата принципно е била карана много, за 3 години и 10 месеца е на 140 к. Аз си карам в Немско с 140 км, но доста честичко си е настъпвам, в града си я карам леко и принципно рано превключвам на по-горна предавка, но не я карам на 6-та с 50
...............
Трябва да си призная, че ми е малко криво, защото се надявах поне една две годинки да я покарам преди да се започне с някакви ремонти
!
Ще ви държа в течение, но ако някой има идея или коментар, ще се радвам да прочета!!!!
п.с. Мисля, че ми се качил разхода.
Вчера дадох на брат ми да пробва мондеото след като седмица прекара в гараж. До този момент колата се представи супер. Разход, движение, няма проблем. В Румъния изяде тамошните джигити, но уви реши да прави проблеми. На един светофар, брато реши малко да ръчне колата на първа, и светна чек енджъна. Намерих един пич, който е бог в електрониката, закачи на компютър и му показа проблем с филтъра за твърди частици. Трябвал да се регенерира. Сега, до мондеото не съм карал дизели. Прочетох, че от време на време трябва да се натисе мотора по-сериозно за около 20 минути, за да се активира процеса с каране с над 3000 оборота. Човека погледна на бързо някои от основните неща в колата и нямаше други проблеми. Изтри грешката и ми каза какво да правя. По време на диагностиката той няколко пъти включи и изключи двигателя и тогава се появи и втория проблем. При изключване на двигателя се чува едно "ЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗзззззззззз' тип звук все едно перка при въртене не се държи на остта си. Отоврих двигателя и ми се струва, че идва от горе на двигателя под кората. Аз съм лаик на тема коли и това можа ухото ми да засече. Все едно има агрегат или някакъв тип перка, който остатъчно се завърта при вече спрял двигател.
Днес пътувайки към Румъния на Витиня я карах за около 10тина минути с над 3к оборота, но уви чека отново светна. В Румъния отново я покарах с над 3к с идеята, че първият път не е бил достатъчен.
Не знам точно как трябва да се кара дизел с този филтър, но не смятам, че толкова много карам на ниски обороти,че да се е е запушил толкова този филтър. Колата принципно е била карана много, за 3 години и 10 месеца е на 140 к. Аз си карам в Немско с 140 км, но доста честичко си е настъпвам, в града си я карам леко и принципно рано превключвам на по-горна предавка, но не я карам на 6-та с 50

Трябва да си призная, че ми е малко криво, защото се надявах поне една две годинки да я покарам преди да се започне с някакви ремонти


Ще ви държа в течение, но ако някой има идея или коментар, ще се радвам да прочета!!!!
п.с. Мисля, че ми се качил разхода.