Страница 1 от 1

Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 15:23
от TURBOTO
Накратко, при разклащане на колата(в завой,неравност и т. н.), колата започва да забива предница,оборотите започват да варират от 3000 до 0 и обратно,буквално все едно и се спира бензина.На равен път колата е перфектна,тоест прави го само при разлюляване на купето.
Първото нещо което ми идва на ум е проблем с резервоара и помпата,опитах с това да налея повече бензин, за да затвърдя това съмнение,но не оказа ефект.Опитах се да извадя помпата,развих я,но не можах да я сваля,заради пластмасовите щуцери на маркучите които бяха страшно клеясали и ме беше страх да напъна за да не ги счупя.
Попитах един майстор,започнаха се едни теории за скъсани вакуумни маркучи които като се разклати колата се опъвали и лапала въздух,които ми звучат много неправдоподобно с оглед на това,че когато го прави колата не прекъсва,тя буквално гасне за част от секундата и продължава да работи веднага след това.

Re: Странен проблем с Мондео бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 15:38
от deathstorm
Е ти ако спреш помпата, колата няма да се държи точно така. Изпитвал съм го и от спирането на помпата сигурно минаха 400-500 метра(вярно на 5та) докато усетя. Причината беше голяма дупка, през, която минах и там нататък помпата отказа. Идеята ми е, че в системата си има достатъчно гориво под налягане за да компенсира едно спиране на помпата за да кажем 4-5 секунди. Щом гасне моментално по скоро търси някой разхлабен кабел/реле/букса (примерно кабел към датчика на хол/ engine control релето)

Re: Странен проблем с Мондео бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 15:43
от opex
Докато работи на място вдигни капака и размърдвай полека всякакви кабели. Мондео мк1 е пословично с разпадащата се изолация по проводниците при двигателя. Ако някъде някой окъсява е ясно. Обърни внимание и на тези, които отиват към датчика на коляновия вал. Наскоро си спомням някой казваше, че се опирали някъде и се протъркали и омасявали от време на време и колата имала подобни симптоми.

Re: Странен проблем с Мондео бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 15:46
от TURBOTO
Пропуснах да спомена за припуквания в изпускателната система когато проблема се прояви.
Не знам много странно е,че го прави при разклащане,може би и затова го свързвам с нивото на бензина и помпата.
На място няма да го направи никога,точно това е лошото.

Re: Странен проблем с Мондео бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 15:55
от opex
Припукването е симптом за това което говоря. Дали е проводници на датчик на колянов вал, бобина или нещо по-генерално е въпрос на проверка. Плюс това двама-трима човека могат така доволно да разклатят колата както никоя дупка (от която се излиза читав..)

Re: Странен проблем с Мондео бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 16:30
от S_C
Всичко от 12-пиновата букса нататък-на земята, наскуби си от някоя морга наръч разноцветни кабели, поялника, шлаухчета, маркова черна лепенка (за предпочитане е на някои места да е от тази самовулканизиращата се) и...ти си човека!

Re: Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 17:52
от TURBOTO
Прегледах всички вакууми,тръбички и куплунзи или поне тези до които имам достъп,не видях нищо нередно.
Да предположим,че отиваме на варианта за ел. проблем и евентуално късо тогава изникват два въпроса:
-при евентуално късо къде остава ролята на бушона?
-къде е логиката проблема да се проявява при разклащане на купето?

Re: Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 18:17
от opex
Решение на проблема си ли търсиш тук или спор за всяко вероятно предложение как не може да е?
Това е форум, не сме пред автомобила.
Но да ти отговоря на въпросите все пак: веригите за които аз по-конкретно говоря нямат предпазител, те са директни линии към компютъра.
Оборотите на двигателя (които гледаш на таблото и играят от 3000 до 0 изведнъж в движение) както и кога да се подаде искра (пукането, подаване на искра в грешен момент) зависят от датчика на коляновия вал. Като се накланя колата проводниците към него може да се накланят и търкат или прекъсват някъде.
На температурен датчик при мен проводника отвътре беше прекъснат точно където влиза в буксата, но изолацията отвън здрава и от време на време някоя жичка вътре като се докосне почва да работи и като се размести да не работи.

Re: Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 18:31
от TURBOTO
opex написа:Решение на проблема си ли търсиш тук или спор за всяко вероятно предложение как не може да е?
Това е форум, не сме пред автомобила.
Не знам какви спорове ти се привиждат при положение,че казах,че на първо четене съм проверил всичко което ТИ лично ми препоръча,а това,че си задавам въпроси които ми се струват логични не виждам нищо лошо.
П.С.отдавна спрях да пиша тук(само чета,но май и това ще спре),нещата тук страшно,ама страшно много са се променили,няма нищо общо с това което бяхме преди :?

Re: Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 18:49
от opex
TURBOTO написа:Прегледах всички вакууми,тръбички и куплунзи или поне тези до които имам достъп..
Това не е достатъчно усилие. Трябва да се легне под колата за да се има по-адекватен достъп до датчика и кабелите към него. Както и към останалите.
Вица за пияния дето си търсел часовника под уличната лампа защото било по-светло знаеш ли го?
Четене и писане е въпрос на личен избор. Нищо не се е променило. И ако мислиш така обикновено такива становища вървят ръка за ръка с обоснование вместо летящи в пространството. Спора, който ми се привижда е точно този: търси "там" проблема, ти - не може да е "там"... Какво друго да напиша? Защото пък ако нищо не се напише мрънкането ще е на обратната страна: "хайде бе тука всички уж много разбират ама всеки си трае". Ако беше написал "колата работеше, лягах отдолу, ръгах дърпах намествах сензори датчици и всякакви видове кабели, отбора по борба лашкаше колата и скачах върху мотора за да се опитам да възпроизведа движение по народна пътна настилка" по-нямаше да се обадя.

Re: Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 13 сеп 2013, 21:26
от S_C
Бушони няма, на тази букса има 12 и 5-волтови линии. 4-те дюзи, TPS, датчик на разпределителните валове,уреда за температура на таблото,oще някакъв датчик имаше зад двигателя някъде...Не е като да няма, както виждаш.
При разклащане на купето може да става това, че губиш напълно или частично сигнал към някой от тези датчици.
Лошото е,че пипнеш ли там, връщане назад няма-трябва да си готов с кабелите и инструментите да смениш всичко.Неприятно е, 3-4 часа пипкава работа.Не е нищо страшно, начертай си една таблица с 12 реда, едни лепенки с номера на буксите-да не объркаш кое от къде сваляш (за да не ровиш по схеми) и това е.
Ефектът от възстановяването на тази инсталация е огромен.

Re: Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 14 сеп 2013, 00:16
от Didibao
Провери си хубаво кабелите от датчика за обороти на коляновия вал и тези към бобината, имах такъв проблем преди много време с датчика за обороти на вала, кабелите бяха се стопили и понякога окъсяваха с тръбите на егр-а.

Re: Странен проблем с Мондео бензин

Публикувано: 14 сеп 2013, 08:19
от OgiDogi
TURBOTO написа:Пропуснах да спомена за припуквания в изпускателната система когато проблема се прояви.
Не знам много странно е,че го прави при разклащане,може би и затова го свързвам с нивото на бензина и помпата.
На място няма да го направи никога,точно това е лошото.
Пукане в ауспуха = пропуски в запалването. Възможната причина вече ти я казаха - прекъсване на проводник по букси или някъде по дължината му. Остава да уточниш дали е някой от тези на датчик колянов вал или захранване към бобината.

Re: Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 14 сеп 2013, 09:00
от cvetan.cenkov
И аз мисля че е електрически проблема.Няма как в движение да изгасва и оборотомера да пада веднага на нула както пише колегата.Някъде ти дава на късо и от това ти и проблема.Поради тази причина имаш и пукане в генерацията ,няма искра и изхвърля неотработеното гориво и след това"бум" в генерацията

Re: Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 15 сеп 2013, 18:49
от TURBOTO
Резултатът от днес-
- обстойно прегледани ваккуми и сменм гумен тройник който беше сцепен
- проверена електрическа инсталация - датчик на хол,напръскани с контактен спрей букси - проблеми аз поне не виждам.
Тук обаче идва едно голямо НО,преди около месец сменях съединител и днес ровейки се виждам как минусовата клема която по принцип е закачена ухото на скоростната кутия днес просто беше свряна до него и едвам,едвам е правила контакт, явно не е била закачена при обратния монтаж.Веднага реших,че проблема е оттам,закачих я,отидох на проба,но УВИ проблемът още го има макар и в много по-малка степен.Сега въпроса е дали е възможно натрупване на грешка(откачил съм клемата за нощта) и затова проблема да го има, и другия въпрос възможно ли е от тази разхлабена клема която ту се е допирала, ту не нещо да е изгоряло?

Re: Странен проблем с Мондео'94 1.8 16V бензин

Публикувано: 15 сеп 2013, 20:34
от S_C
Конекторите ги остави,не е там кучето.Те се затварят почти херметично, имат уплътнения вътре, омазани са с водоотблъскваща паста...Рисков е само този под колата-за ламбдата, защото е на гадно място.
Кабелите до конекторите са проблемни.