Трудно влизане на втора скорост

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Трудно влизане на втора скорост

Мнение от rosoner » 20 сеп 2013, 18:09

Здравейте , Колеги. Искам да се допитам до вас за един възникнал проблем. Та карам форд фокус тди 2000г. Лятото реших ей така да си сменя маслото на скоростната кутия , защото скоростите влизаха леко шумно и реших ,че това масло никога не е сменяно. Отидох при приятели майстори на които имам пълно доверие и ми сложиха масло на YACCO (но забравих модела). Карах месец с него и наистина скоростите направо влизаха като в масло. Обаче от няколко дена стана студено и сутрин първите 3-4 влизания на втора скорост станаха доста трудни. Все едно има нещо което я задържа и като напъна прехърква. След 5-6 минути каране , всичко става както преди ( като в масло) . Забравих да кажа ,че когато е студена , на място си влизат пак нормално. Не знам каква е причината за това .. и много интересно защо точно втора скорост , като преди само тя не беше шумна. Съединителя е добре , отделя на средата . Ако е синхронизатор си мисля ,че няма точно в първия ден да направи проблем , а и той ще го прави винаги , не само сутрин . Чудя се дали маслото е по-гъсто и това да е причината. Цената му е 30 лв литъра и проверявахме в софтуера на YACCO (тъй като те са вносители) какво е точно за този автомобил. Ако някой има идея по моя проблем бих бил благодарен да сподели мнение :) МЕРСИ !!! :)

Забравих да подчертая , че от 3 -та скорост на 2-ра влиза перфектно

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от ЯЛТА » 20 сеп 2013, 19:59

Ами проблема може да не е точно в скоростите, а в механизмите между скоростите и самият лост.
Колкото до маслото,- само препоръчваното от завода производител.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от rosoner » 20 сеп 2013, 20:46

Абе стари котурници... вече ми е писнало да се занимавам

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от S_C » 21 сеп 2013, 09:52

Щото не си виждал новите...с пластмасовите щанги по окачването...да видиш там каква забава е.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от rosoner » 22 сеп 2013, 17:34

Е за новите знам ,че са пълни боклуци. Един приятел срина съединител на форд транзит 2011 г. на 90 000 км при положение ,че кара извънградско и то много културно.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от madboy » 24 сеп 2013, 16:23

Да не се изненадаш, че при следващо превключване, може изведнъж може да останеш 2-ра.
Много е готино! :lol: Виж линка, там се вижда кое се износва и после се изважда (като и при мен)

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=44862
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от rosoner » 24 сеп 2013, 18:26

Е защо на топъл двигател не ми го прави? И защо само на 2-ра скорост ? Единственото нещо което ме кара да се замисля ,че не е маслото е ,че преди 1 месец ме удариха отпред. Щетите ми не бяха големи , освен 1 см изкривяване на коша и скъсан тампон на двигателя. Оправиха я . Карах 2 седмици и всичко си беше както преди. В момента в който стана студено сутрин , и почна да стърже ... та това ме навежда на мисълта , че от удара (понеже бях на 2-ра скорост) , може да се е преебал синхронизатора. Но защо като се стопли ... влизат перфектно , без грам звук или нещо такова.....

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от ЯЛТА » 25 сеп 2013, 00:05

Синхронизатора служи за успокояване на оборотите при превключване,- синхронизиране. Не би могло нищо да се случи при удара по него, но виж това с кривата геометрия променя всичко, тоест сам си отговори къде да си търсиш проблема. Като ти е "мръднал" коша с един см., представи си че при скоростната кутия е пропорционално повече,- там трябва да е разковничето.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от rosoner » 25 сеп 2013, 13:20

Ами ако е геометрията не трябва ли всичките скорости да са кофти. и защо като се стопли се излекува. има ли как да се регулира без да се изтърбушва кутията или да свиквам така. днес сутринта направих проба - когато настъпя 1ва скорост по рязко , втора влиза, но когато искам да я вкарам с бавна скорост запъва. от 3та към 2ра няма никакви проблеми. Благодаря за мнението колеги !!!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от nikolovvd » 25 сеп 2013, 13:37

Много е вероятно да се е случило нещо със синхонизатора на ІІ-ра скорост, но е малко вероятно. При високи обороти от І-ва към ІІ-ра, както и от ІІІ-та към ІІ-ра нещата са както трябва, но при ниските създава проблем. Може би синхронизатора се е залепил някъде (направил си е легло) и при студен двигател/скоростна кутия, синхронизатора не се смазва добре поради ниският визкозитет на маслото при ниски температури.
Изчакай да станат температурите отрицателни и виж как ще превключва. Дали няма де се удължи времето на проблемно включване? До някъде това ще ти даде отговор на въпроса.
Опитай да сменяш скорост с т.нар. двоен амбрияж и пиши за резултата. Тези които са карали камиони и автобуси през миналия век знаят за какво става въпрос. Общо взето се заключава в следното:
1. Натискаш съединителя, изключваш от скорост (в твоя случай І-ва) и отпускаш съединителя.
2. На неутрална натискаш отново съединителя и включваш на по-висока предавка (в случая ІІ-ра).

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от rosoner » 25 сеп 2013, 13:49

това нещо го пробвах и не става , стърже си. значи трябва да пребия онова келеме където ме удари. фокуса ми беше без грешка до този момент. нямаше нищо за правене, и тоя го пре*ба.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от nikolovvd » 25 сеп 2013, 13:52

Ако имаш възможност и време можеш да разглобиш лостовата система и да огледаш за побитости и изкривявания по щангите, включително и самият скоростен лост в долната част и там където се закача за купето. Особено внимание обърни на всички пластмасови детайли - втулки и накрайници.

sparky_
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от sparky_ » 29 сеп 2013, 17:45

Колега според мен маслото ти е по гъстичко. Маслото за скоросната кутия е 75В80 ако не се лъжа, но в един момент някой инженер от форд решава да го смени с 75В90 и съответно когато колата стане на годинки започва по трудно превключване. Когато сменях моето масло питах по магазините и те казваха, че ще ми сложат масло според спецификацията. Да но спецификацията е за замененото масло 75В90. Купих си Carlube по спецификация от книжката 75В80 и да ви споделя има разлика. И при мен 2 ра скорост влиза на моменти леко трудно и придружено с леко стържещо усещане. Плаче си за синхронизатори но няма кой да я чуе :D . Можеш да се поразтърсиш за трудното влизане предполагам ще ти излязат доста мнения. Това е като болка на тези кутии. Имам 3 ма приятели с фокуси дизел и бензин и това за втора скорост съществува и при тримата.

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от rosoner » 29 сеп 2013, 19:08

Утре ще видя моята книжка. Абе не мисля ,че от удара е станало нещо. Миналата зима всичко си беше супер - никакви проблеми. Лятото смених маслото с YACCO 75W90 и нямаше проблеми защото беше топло. Сега обаче запъва. Ако я напече слънцето , втората си влиза пак без проблеми. Сложихме добавка на YACCO , но почти няма разлика. Отидох в МотоПфое и по номера на купето излезе ,че трябва да карам точно със такова масло каквото съм налял - само че тяхното не струва 30лв -1л. , а 52лв . Чудя се какво да правя... може би ще го сменя с друга марка , но не мисля ,че това е лошо. Нямам кривини по лостовата система . Тампоните на двигателя и скоростната кутия са добре. Съединителя е добре. Единственото логично е - гъсто масло + износване на кутията ( на 14 години е ). Имам приятели с фокус и шаран и те се оплакват от подобни работи свързани с кутията. Благодаря Колега !!!

sparky_
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 05 юли 2010, 20:00
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от sparky_ » 30 сеп 2013, 07:55

Старата спецификация е Ford ESD-M2C186-A каквато сложих и аз. По каталог го дават да се замести с WSD-M2C 200-C.Може би в мотопфое ще ти дадат заместителя. Аз сложих такова http://www.carlube.co.uk/index.cfm?product=88 и съм доволен вече 3 години. излезна ми около 40 лв. 2 литра.

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от rosoner » 30 сеп 2013, 22:11

Моята кутия е 2.8 литра ;) то маслото си е добро , ами синхрото не е :) важното за сега е че от точка А стигам до точка Б :) когато се затрудни тази операция ще видя какво ще предприема , все пак нямам дърво с пари удома ;)

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от rosoner » 20 окт 2013, 14:03

Колеги, искам да споделя развитието на моят проблем , както и да си вземете урок. Обиколих няколко магазина за масла и след като разказах на продавачите за маслото в скоростната кутия всички бяха единодушни в отговора си - YACCO са калпави масла. Смених маслото в кутията с някакво английско (20 лв за литър, което е с 10 лв по тънкана от това което бях сипал). В момента скоростите да чукна на дърво влизат добре , въпреки че никога няма да е както преди след всичките пристъргвания в кутията които сътворих. Старото масло за 2000км беше черно и с гъстота на използвано многократно олио. Нямаше стружки вътре , но не ми хареса как изглежда. Майстора ми сподели ,че от двигателно масло на YACCO е отварял няколко двигателя. Понеже и там съм с такова ми стана интересно. Човека ми каза ,че 80% от автомобилите гъбят маслото на тази "невероятна" френска фирма. След като се прибрах излязох с едно приятелче което в момента е с YACCO в двигателя и се оплака ,че за 10000км е изгорил над 1 литър, а РОУВЪРА му никога не е бутал масло . Стана ми любопитно и вдигнах щекичката на Фордя и какво да видя... за 2000км и моето масло е намаляло (а и аз никога не съм имал проблеми с горене на масло). След 2-3 седмици ще сменя и двигателното. Та , Колеги ... за да са ви по-дълго време здрави количките избягвайте тази фирма. Лошото е ,че разбрах късно и това ми струваша пари. Дано и кутията да не се е прецакала много. :) Поздрави !

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от essex » 20 окт 2013, 20:59

rosoner написа:Колеги, искам да споделя развитието на моят проблем , както и да си вземете урок. ....
Не се допуска цитиране на цели мнения без необходимост, защото по този начин излишно се увеличава обемът на темите и се създава непрегледност.
Много интересно, аз пък 2 пъти сипвах Yacco на ориона и да ти кажа, доста добре звучеше, след това некво наливно от едно приятелче, съкрати живота на двигателя, след като започна по лошо да работи и случайно се олях и разбрах че е много гъсто маслото, марка не помня. След което сипах някакво наливно на БМВ, продава се в кв Гео Милев и не останах много доволен, но не беше и толкова зле колкото предишното.
Един приятел сипваше Yacco на ситроена си, след това на опела си и остана доволен.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от S_C » 20 окт 2013, 21:45

Да ти кажа...не са добре нещата. Не съм чел цялата тема, стигнах до там, дето пишеш, че са те ударили на скорост. Не е от маслото. Виж я тая износващата се простотия за сигурност, ама вероятно не е и от нея. До сега аз два пъти съм се удрял на скорост и веднъж мен ме удариха изотзад точно като потеглях.Удар на първа- после първа виеше. Не влизаше трудно, не стържеше, просто се чуваше едно виене.Удар на задна-задна спря да влиза нормално.Нямаше шумове, но усещането за точно влязла скорост изчезна напълно. Ударът отзад точно като потеглях-след стотина км се появи шум в диференциала.
Последиците от ударите са били леки-нищо повече от строшена броня.Маслото, което си сложил, също не струва-сипи някакво нормално масло, че сега зимата може съвсем да спре да включва.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

focus-nick
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 27 авг 2011, 08:30
Модел на автомобила: Focus Turnier 1.8 TDCI Ghia 2002
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Трудно влизане на втора скорост

Мнение от focus-nick » 21 окт 2013, 11:09

Извинявам се на колегата rosoner, че му пиша в темата, но имам подобен проблем.

От вчера на моя Focus 2002 TDCI (115k.c.) ТРУДНО ВЛИЗАТ СКОРОСТИТЕ, които са напред: 1-ва, 3-та и 5-та, като 5-та почти не влиза въобще (хъркат з. колела и не зацепва).
Скоростите, при които ск. лост се движи назад: 2-ра, 4-та и задна влизат безпроблемно.

(Преди 10 дни му смених к-т съединител с маховик и лагер-помпа, както и маслото на ск. кутия и след това съм изминал към 1000км.)
Проблемът се появи сутринта, но от известно време скоростите напред се включваха безпроблемно, но малко по-различно, без характерното леко "стъпалце" преди да влязат.

Имате ли идея за възможния проблем, преди да отида на майстор?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта