Страница 1 от 1
Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 22 сеп 2013, 15:10
от I.Stoyanov
Здравейте, попринцип се въздържам да пускам отделни теми, но сега се налага, тъй като имам теч от левия семеринг на диференциала или от лявата полуоска тече масълце. Фордчето е от подписа 1.6 CVH, взех си го така с течащ семеринг и след около 1000км. май взе да тече повече. Мислех да следя нивото на маслото в скоростите, което от преди 3 дни бе 5 мм. под пробката, но едно че не ми дава мира въпросния теч

, едно че май започна да се усилва.
И така прочетох тук там и разбрах, че не е рядкост от там да покапва масълце. Затова се реших да го сменя. Смяната мисля да я извърша сам, като се има под внимание факта, че имам почти всякакъв вид инструмент + доста любителски ремонти зад гърба си. Пък ако оплескам нещо за моя сметка ще е
- Издирих въпросния семеринг, само на една марка, а именно Кортеко ?! Тук съмненията ми са да не попадна на менте и да свалям всичко отново пак след 2000км. Това е въпросният семеринг[ url]
http://www.mister-auto.bg/bg/semering-d ... 9597B.html[/url] :
Размер 40x55x8 мм.
Тук въпросът е - това ли е точната "гумичка"
Вторият въпрос е - гайката на главината с какво усилие се стяга или е лагерглавина и се стяга до откат ?
- на Форд специално не съм разглобявал, но съдейки по Рено полуоската се държи от зегерка от страната на колелото и болтове от страната на диференциала - или бъркам
Поздрави !
Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 22 сеп 2013, 18:05
от mi6o
Здравей колега. Ще споделя моя опит пък дано да ти е от полза. Става въпрос обаче за Ескорт 1.8 ТД 98-ма г, и не знам дали нямат разлика. Преди време му сменях съединителя и трябваше да манха и двете полуоски за да сваля скоросната кутия. Полуоските се държат към диференциала само със зегерки и се свалят като се пъхне як лост между диференциала и вътрешното каре и се прилага прилично усилие-чува се щтракване и излизат от шлиците. Тук е момента да кажа,че маслото от скоростната кутия изтича и трябва да сложиш легенче за да го събереш-мисля,че беше така и от двете страни. От към колелата полуоските се държат с централната гайка,но за да можеш да ги свалиш трябва да махнеш болтовете на шарнирите и да извадиш шенкелите от шарнирите-така ще можеш да изместиш целия макферсон малко на вън и на пред (или на зад,не помня точно,но ще се ориентираш как ти е удобно) за да излезе полуоската. Като откачиш шарнира,целия макферсон (шенкела и амортисьора) остава да се държи само на тампона на амортисьора,биалетката и външния накрайник на рейката,което ти позволява да го местиш до определено положение достатъчно,за да може да извадиш полуоската. Може би може да стане без да сваляш полуоските от главините,а само да махнеш болтовете на шарнирите,да откачиш шенкела от шарнира (носача) и да извадиш полуоските само от към диференциала,но не съм го правил и не знам дали ще стане така. Затягането на централните гайки на колелата е с голямо рамо стягаш яко,после самата гайка има борд а на вала на външното каре има нещо като шпонка-със секач или здрава отверка чукваш засек-борда на гайката да се огъне малко и да влезе в шпонката на карето. За размера на семеринга не мога да ти помогна,просто защото не ми се е налагало да правя този ремонт и не знам размерите. Дано да съм ти помогнал поне малко,но пак казвам,че става дума за дизелов Ескорт и може да има разлика спрямо твоя.
Поздрави
Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 22 сеп 2013, 20:02
от I.Stoyanov
Благодаря, доста изчерпателно и в опщи линии както и аз мисля да процедира. Само дето не знаех, че полуоската се държи САМО на зегерка. Тоест за да я извадя слагам лост/щанга зад вътрешното каре и дърпам яко

.
- Момента с гайката не ми стана ясен. Върху гайката няма ли законтряща шайба/коронка с шплент ?
- семеринга съм почти сигурен, че е този, защото колега в една тема бе дал същите размери, само дето са за Фиеста със същите скорости. Семеринга го търся по каталожен номер изваден чрез номера на рамата ма да видим

, по-скоро въпросът ми бе дали марката е добра, че да не го разглобявам пак.
И още нещо - манщоните са в добро състояние, само дето вътрешния се е омазал в масло от диференциала, да го сменям ли или са масло устойчиви - мисля че са оригиналните, съдейки по оригиналните крушки и разни други елементи
Поздрави !
п.п. значи е с лагер главина и се стяга до откат - така ми харесва

Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 22 сеп 2013, 20:37
от mi6o
Полуоските се държат от към скоростаната кутия само на зегерки. Гайката си е като нормална гайка само,че има един борд който стърчи на вън и дефакто той служи като шплент,като се удари засек и се огъне. Огледай самите гайки,ако има заплескано няма как да не го видиш. Няма как да я снимам,че замина за желязо колата,но полуоските са ми в мазето и ако не съм изхвърлил гайките ще ги снимам и ще кача снимките тук. Иначе на сегашното ми Мондео има такива контри на гайките на главините. За маншоните какво да ти кажа,аз лично бих ги сменил-така и така ще се разглобява,по-добре ги смени да ти е мирна главата а и не са скъпи. За марката на семеринга да кажат по-запознатите колеги,аз нямам наблюдения защото не съм сменявал такива все още.
Поздрави
Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 22 сеп 2013, 22:14
от synthez 3D
До колкото си спомням преди време съм монтирал на стария си Ескорт точно такъв семеринг на Corteco и не помня след това да съм имал проблеми. Можеш да си вземеш и оригиналния от МП, който струва около 15-16 лв., което не е прекалено скъпо за оригинална част. Ремонта не е сложен (правил съм го сам) и би трябвало да можеш да се справиш. Няма разлика във въпросния възел при бензин и дизел, така че това, което колегата mi6o е написал е вярно и за твоята кутия и ще ти помогне. Успех.
Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 23 сеп 2013, 20:06
от mi6o
Горе долу така изглежда гайката. Не можах да намеря моите по мазето и свалих снимката от нета. Тоя борд,който е без резба играе ролята на шплент като се зачука със секач или здрава отверка в шпонката на карето.
Поздрави
Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 23 сеп 2013, 21:33
от I.Stoyanov
Ей.. жив и здрав
Аз докато стопля, виждал съм такива.
Днес намерих въпросният семеринг в първият магазин за авто части. Не е Кортеко, а Elring - Germany на безобразната цена от 10.50
Ами това е, дано остане малко време тия дни да го монтирам и да постна някоя друга снимка по поставянето
Поздрави и БЛАГОДАРЯ на отзовалите се !
Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 23 сеп 2013, 21:50
от mi6o
Живи и здрави. Нали за това е форума,да си помагаме взаимно. Успех с ремонта и мнооого безаварийно возене
Поздрави
Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 23 сеп 2013, 22:39
от HACKO
I.Stoyanov написа:..
Днес намерих въпросният семеринг в първият магазин за авто части. Не е Кортеко, а Elring - Germany на безобразната цена от 10.50

...
На Кортеко преди три години беше 8лв, не че и това е нормално, ама да те успокоя.
Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 24 сеп 2013, 16:27
от I.Stoyanov
Здравейте, днес се загледах под колата и видях 2 локвички масло, май и десния семеринг тече

, та викам да сменя и него, предполага е същия ?
Поздрави !
Re: Семеринг дифернциал ?
Публикувано: 25 сеп 2013, 22:03
от I.Stoyanov
Сменен!
В темата за бричката ще постна снимки и описания. Нямаше никакви особени проблеми

.Дано вече не тече
